handdator

Visa fullständig version : Feedback på min kost tack!


enjuliette
2013-01-10, 18:43
Jag tänker typ varje tugga jag tar om jag äter helt okej eller om jag äter helt åt helvete fel.

Jag tränar 6dagar i veckan. Brukar bli 2styrkepass, 2 spinningpass(för instruktör), 1 step up & styrkepass(för instruktör) samt en dag då jag antingen kör styrka eller cardio.

Hur bör jag äta?

En dag som denna t ex.

08:00 - Proteinshake & en riskaka
11:00 - 1 banan
13:00 - Lunch: Thaiwok på kyckling, vitkål, grönsaker och grädde(2%fett), kryddor
17:00 - 1 frukt
18:30 - Styrkepass 60min + 30min cardio
20:00 Gainomax eller banan(för blodsockrets skull)
21:00 Middag: Än så länge oplanerat so far, men kan väl tippa på att de kanske blir typ kyckling med en massa broccoli, grönsaker och kvarg med en skvätt mangosås i. (tack vare att jag e utråkad och lat på matfronten, behöver nog ha lite nya idéer).

Men hur som helst så kan ju alla som kan mer än mig få komma med feedback på min kost. Känns som att jag har ett å annat å lära!?

Och jaa alla kommer väl fråga vad mitt mål med träning och kost är. Jaa jag vill väl droppa så mycket kroppsfett som möjligt, men vill inte "deffa" och leva på typ vatten och bröd. Utan vill ändå få i mig nån typ av mat

willtjam
2013-01-10, 18:58
Du har ju fått massa tips och frågor i din andra tråd? http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=194152

Spikmattan
2013-01-10, 19:07
Tycker det ser ut att vara väldigt lite kalorier, har du räknat på det?

vicarious
2013-01-10, 19:18
Gainomax är ingen vidare bra idé när man ska gå ned i vikt. Ger mycket kalorier för lite mättnad. Så bråttom är det inte med återhämtningen för den träningen du beskriver.

nitz
2013-01-10, 19:53
Strunta i Gainomax, ät rikligt med kolhydrater till middagen, ät mer.
Det är väl mina spontana åsikter ;)

frekar3
2013-01-10, 19:53
Bara för att man går på diet så innebär inte det indirekt att man äter väldigt lite.
Nu när jag ligger i slutfasen av dieten så får jag likväl i mig 2500kcal/dygn.

Det blir mycket mat om man inte äter så energitätt (Potatis, Ris, Kyckling, Havregryn osv), samt att man undviker såser och så vidare.

RobinEH
2013-01-10, 22:30
...13:00 - Lunch: Thaiwok på kyckling, vitkål, grönsaker och grädde(2%fett), kryddor...

Grädde med 2% fett är ingen grädde, det är knappt mellanmjölk. *grr27*

Annars tycker jag som de andra. Skippa de flytande kolhydraterna, och varför kunde du inte fortsätta i din förra tråd?