handdator

Visa fullständig version : Feedback på kost


enjuliette
2013-01-10, 16:07
Hej, tänker typ varje tugga jag tar om jag äter helt okej eller om jag äter helt åt helvete fel.

Jag tränar 6dagar i veckan. Brukar bli 2styrkepass, 2 spinningpass(för instruktör), 1 step up & styrkepass(för instruktör) samt en dag då jag antingen kör styrka eller cardio.

Hur bör jag äta?

En dag som denna t ex.

08:00 - Proteinshake & en riskaka
11:00 - 1 banan
13:00 - Lunch: Thaiwok på kyckling, vitkål, grönsaker och grädde(2%fett), kryddor
17:00 - 1 frukt
18:30 - Styrkepass 60min + 30min cardio
20:00 Gainomax eller banan(för blodsockrets skull)
21:00 Middag: Än så länge oplanerat so far, men kan väl tippa på att de kanske blir typ kyckling med en massa broccoli, grönsaker och kvarg med en skvätt mangosås i. (tack vare att jag e utråkad och lat på matfronten, behöver nog ha lite nya idéer).

Men hur som helst så kan ju alla som kan mer än mig få komma med feedback på min kost. Känns som att jag har ett å annat å lära!?

Och jaa alla kommer väl fråga vad mitt mål med träning och kost är. Jaa jag vill väl droppa så mycket kroppsfett som möjligt, men vill inte "deffa" och leva på typ vatten och bröd. Utan vill ändå få i mig nån typ av mat *drool*

Malmberg
2013-01-11, 12:28
Hej, tänker typ varje tugga jag tar om jag äter helt okej eller om jag äter helt åt helvete fel.

Jag tränar 6dagar i veckan. Brukar bli 2styrkepass, 2 spinningpass(för instruktör), 1 step up & styrkepass(för instruktör) samt en dag då jag antingen kör styrka eller cardio.

Hur bör jag äta?

En dag som denna t ex.

08:00 - Proteinshake & en riskaka
11:00 - 1 banan
13:00 - Lunch: Thaiwok på kyckling, vitkål, grönsaker och grädde(2%fett), kryddor
17:00 - 1 frukt
18:30 - Styrkepass 60min + 30min cardio
20:00 Gainomax eller banan(för blodsockrets skull)
21:00 Middag: Än så länge oplanerat so far, men kan väl tippa på att de kanske blir typ kyckling med en massa broccoli, grönsaker och kvarg med en skvätt mangosås i. (tack vare att jag e utråkad och lat på matfronten, behöver nog ha lite nya idéer).

Men hur som helst så kan ju alla som kan mer än mig få komma med feedback på min kost. Känns som att jag har ett å annat å lära!?

Och jaa alla kommer väl fråga vad mitt mål med träning och kost är. Jaa jag vill väl droppa så mycket kroppsfett som möjligt, men vill inte "deffa" och leva på typ vatten och bröd. Utan vill ändå få i mig nån typ av mat *drool*

Deffa innebär inte att du lever på vatten och bröd. Läs defftråden här på brädan.

I övrigt ser väl kosten okej ut, svårt att säga utan att vetta mängden kolhydrater, protein och fett. Men går du ner i vikt, upp eller balans på denna kosten?

I övrigt skulle jag skippa ganiomaxen efter träningen, ta en proteindrink/EAA efter och sen mat när du kommer hem.

Jeml
2013-01-11, 12:36
För lite fett låter det som, speciellt då du är tjej.

Beroende på hur mkt mat du äter till lunch och middag kanske det är för lite kalorier/protein också.

Äter du fet fisk regelbundet?

Pretorian
2013-01-11, 13:16
Vet inte hur mycket protein du får i dig per dag. Det kan ju vara intressant speciellt vid viktnedgång.

Tar hellre en vassleshake efter träningen och sen en rejäl middag på det.