handdator

Visa fullständig version : SL-strukturerad basträning


Sidor : [1] 2

hurril
2013-01-10, 14:05
Är du intresserad av ett träningsprojekt med SL-metoder vars syfte är att öka på muskelmassan och styrkan i de tre momenten?

Formerna kan tänkas vara oklara - projektet är hypotetiskt - men man kan anta att:
- Projektet löper över 8-10 veckor
- Perioden inleds med en kortare intervju om bakgrund, förutsättningar, mål och metoder
- Ett schema för följande vecka sänds varje söndag
- En tränarroll finns som:
- Följer upp veckorrapporter från de tränade för schemaanpassningar
- Analyserar filmer (1-3 per moment, atlet och vecka)
- Besvarar elektroniska brev (1-3 per atlet och vecka)

spoonchest
2013-01-10, 19:46
Vad är det för tränare som kan tänkas delta? Vilken "kunskapsnivå" förväntas av dem?
Vad skulle kostnaden kunna tänkas hamna på för deltagarna?

Rikard Jansson
2013-01-10, 20:05
Stort tillfälle som bör tas varas på av de som har möjlighet!

filmjölk
2013-01-10, 20:13
Väldigt intressant och skulle gärna följa deltagarnas ev. framsteg.

hurril
2013-01-10, 20:31
Vad är det för tränare som kan tänkas delta? Vilken "kunskapsnivå" förväntas av dem?
Vad skulle kostnaden kunna tänkas hamna på för deltagarna?

Vi är två som kommer att ta på oss ledarrollen i dagsläget. Menar du att fråga om vår kunskapsnivå eller pratar vi om förkunskapskrav för deltagare?

Kostnaden är gratis - detta är ett begränsat projekt som finns nu. Skedet är ganska tidigt.

arthax
2013-01-10, 20:31
Ruskigt intressant!

Givetvis klickade jag i "som deltagare" !

hurril
2013-01-10, 20:38
Det skulle vara intressant att veta lite mer om senaste årets träning och total träningslängd för dem av er som vill delta.

mikaelj
2013-01-10, 20:47
Det skulle vara intressant att veta lite mer om senaste årets träning och total träningslängd för dem av er som vill delta.

Vad är det för information om årets träning du söker?

Total träningslängd inom SL, eller överlag? Enbart styrketräning, eller även annan träning?

hurril
2013-01-10, 20:56
Vad är det för information om årets träning du söker?

Total träningslängd inom SL, eller överlag? Enbart styrketräning, eller även annan träning?

Vilka program senaste året och tränade du klart dem.

Det andra handlar om träningsvana. Det kanske är lättare att genomföra ett program om man hunnit härja lite längre själv så att man inte fullt lika lätt blir distraherad av andra saker man vill testa. Det är orsaken till att jag frågar men det är inte ett krav på att ha tränat i många många år.

mikaelj
2013-01-10, 20:58
Vilka program senaste året och tränade du klart dem.

Om man tränar mestadels på känsla, där bara övningar och dagar är fasta. Hur kan man då träna klart dem? Eller räknas det också som ett program, fast man har skrivit det själv?

Poxeman
2013-01-10, 21:00
Detta låter mycket intressant även för en "hobbytränande" som mig.
Har inga ambitioner om att tävla i SL men vill ändå bli så bra som möjligt på det jag lägger många timmar i veckan på.
Jag har själv aldrig tränat efter något renodlat program i någon av de sporter jag tävlar i (löp, sim, cykel, skidor och triathlon) men däremot läst och lyssnat mig till information som jag sedan grundat en generell träningstanke med.

Ungefär samma upplägg har jag haft inom styrketräning.

10xKV
2013-01-10, 21:04
Skulle gärna vara med men har problem med ryggen så kan inte köra böj&bänk :(

Ajsomfan
2013-01-10, 21:05
Mycket intresserad. Inte tränat så länge (1.5år) och väldigt kort tid med mark/böj/bänk, är gammal (34) men hoppas det finns hopp ändå för mig att kunna bli lite starkare :).

Började träna med p90x hemma och sen en tresplit och sen tvåsplit fyra ggr/v på riktigt gym och nu är jag halvvägs in i triphase hypetrophy program.

Är det tänkt mest för tävlande eller är alla typer av tränande personer välkommna.

Tyrwing
2013-01-10, 21:06
Antar att det sker lokalt?

-squat-
2013-01-10, 21:06
Jag är intresserad. :)

Peter.B
2013-01-10, 21:09
Helt klart intressant. Jag tränar mest styrka som komplement till annan träning, men försöker då basera träningen på basövningar och gärna SL-inspirerat. Det skulle självklart vara intressant att få kunnig hjälp med styrkedelen, speciellt om det går att anpassa så att jag även kan träna en hel del annan idrott vid sidan av. Bara idéen att få feed-back på tekniken i lyften skulle vara väldigt nyttigt och uppskattat.

gratefuldead
2013-01-10, 21:16
Är det här ett hobbyexperiment?

hurril
2013-01-10, 21:18
Är det här ett hobbyexperiment?

Det här projektet är det: ja.

hurril
2013-01-10, 21:23
Om man tränar mestadels på känsla, där bara övningar och dagar är fasta. Hur kan man då träna klart dem? Eller räknas det också som ett program, fast man har skrivit det själv?

Vi kommer att intervjua alla innan start sedan. Tanken med just den här frågande att försöka ett grepp om vad man gjort för att förstå vad man orkar göra. Ingen gynnas av ett program som går för hårt.

MackeJuve
2013-01-10, 21:37
Jag är med intresserad, volymträningen är som bortblåst sedan månader tillbaka, styrka är så mycket roligare. Träningen är mitt liv just nu så det vore otroligt roligt att få testa på det här, speciellt när någon väldigt kunnig lägger upp det! Kommer ni att ha krav på utförande i alla övningar? Blir exempelvis en hel del rövlyft i bänk för min del när jag tränar.

spoonchest
2013-01-10, 21:41
Med!

Andy.da.wohoo
2013-01-10, 21:42
Vad är syftet och målet med projektet?

Latissimus Dorsi
2013-01-10, 21:43
Jag är väldigt intresserad, tränat i ett år ungefär. Väldigt öppen för experiment :D Kör just nu efter en byggarsplit och gjort så cirka 2 månader innan dess 8 månaders av splitränande på känn. Vill helst fortsätta träna enligt splitten, men låter väldigt kul och låter som en chans man borde ta!

pwnyou
2013-01-10, 21:45
Får man deffa under perioden så är jag på.

Birkharju
2013-01-10, 21:48
jag är intresserad!

ska man slänga iväg ett PM och förklara lite mer om den information du vill ha? :)

hurril
2013-01-10, 21:48
Vad är syftet och målet med projektet?

Flera olika på lång sikt men på kort handlar det om att utveckla kunskap och bjuda in lite spänning i tillvaron. Det vore även mycket spännande att se hur andra än vi i SL-maffian utvecklas av SL-träning. Kanske förvånas någon. Kanske inte.

Något ska man göra varje dag - det här ligger för mig nu.

hurril
2013-01-10, 21:50
Får man deffa under perioden så är jag på.

Det blir svårare.

agazza
2013-01-10, 21:51
jag är intresserad, men kommer nog inte ha tid att träna strukturerat i tio veckor.

men annars träning detta år, obefintligt, 5x5 schema i någon månad, annars lite disco någon gång i månaden.

Innan det 11 år av lite fram och tillbaka på gymmet.

MackeJuve
2013-01-10, 21:54
Jag är med intresserad, volymträningen är som bortblåst sedan månader tillbaka, styrka är så mycket roligare. Träningen är mitt liv just nu så det vore otroligt roligt att få testa på det här, speciellt när någon väldigt kunnig lägger upp det! Kommer ni att ha krav på utförande i alla övningar? Blir exempelvis en hel del rövlyft i bänk för min del när jag tränar.


Tränat i 5,5 år varav kanske de 4 senaste av dem som jag anser ordentligt. Upplägget i dag är en styrkelyftsinspirerad 3-split där jag tränar så ofta jag kan(4-6 ggr/vecka) med lite extra inriktning på bänkpress. Kör lågreps i det mesta, med undantag för rygg.

Senaste året: Kom hem från Australien-resa i april någon gång. På resande fot gymmade jag när jag kunde annars vart det kroppsviktsövningar i parker och dylikt. Kört 3-split hela tiden sen dess i princip. Ökat från 117,5 kg i bänkpress till 137,5 kg, i knäböj från 130 kg*4 till 160 kg*1. Kör sällan marklyft men ska börja på lördag igen, är grundstark där och tar lätt 190 kg i alla fall(pb=220*2). Gör 70 kg*4 i militärpress. Mål till sommaren är 145 kg i bänkpress och 175 kg*1 i knäböj, marklyft ej bestämt.

IlCastor
2013-01-10, 21:58
Jag deltar gärna!

Andy.da.wohoo
2013-01-10, 22:04
Flera olika på lång sikt men på kort handlar det om att utveckla kunskap och bjuda in lite spänning i tillvaron. Det vore även mycket spännande att se hur andra än vi i SL-maffian utvecklas av SL-träning. Kanske förvånas någon. Kanske inte.

Något ska man göra varje dag - det här ligger för mig nu.

Okej, låter som ett kul projekt! Hade det kommit vid en annan tidpunkt hade jag gärna deltagit, men just nu har jag lite andra mål :)

hurril
2013-01-10, 22:10
Återkommer i morgon (fredag).

andeem
2013-01-10, 22:23
Är gammal som gatan (46) och har tränat ordentligt och strukturerat i bara ca ett och ett halvt år, men är gärna med om det skulle gå för sig - och om det skulle gå att passa in i en vardag som inte riktigt har plats för tvåtimmarspass flera gånger i veckan. Annars åskådare förstås.

Jitte
2013-01-10, 22:30
Helt klart intresserad!

Tränat strukturerat i snart tre år där jag under de två första åren ägnade mig åt RPT. Senaste året har jag använt mig av RTS och ett program där jag utgått från grundprogrammet som finns i boken och sedan valt assistansövningar själv utifrån vad jag känt varit behovet..

bustz0rz
2013-01-10, 22:40
Även jag är riktigt intresserad! Någon annan frågade om detta projekt skedde lokalt, men det kom inget svar på det. Så: hur går det till? Sker det hos er eller sker det via internet?

Loke
2013-01-10, 22:53
Väldigt intresserad, är dock skadad för tillfället :(

Iofs kanske jag är för nära SL-kulturen nu för att vara intressant ändå, jag vet inte.

HerrCarlsson
2013-01-10, 22:58
Kommer definitivt att följas. Jag har provat ett väldigt liknande experiment själv, det skulle vara intressant att se andras resultat.

hurril
2013-01-10, 23:11
Även jag är riktigt intresserad! Någon annan frågade om detta projekt skedde lokalt, men det kom inget svar på det. Så: hur går det till? Sker det hos er eller sker det via internet?

Det kommer att ske på internet.

dmoller
2013-01-11, 01:14
låter klockrent!

Matsa
2013-01-11, 01:44
Låter jätteintressant och jag hade varit intresserad om jag inte vore för justerad för att kunna delta. Kommer definitivt att följa detta med intresse.

Beholder
2013-01-11, 03:41
Är du intresserad av ett träningsprojekt med SL-metoder vars syfte är att öka på muskelmassan och styrkan i de tre momenten?

Formerna kan tänkas vara oklara - projektet är hypotetiskt - men man kan anta att:
- Projektet löper över 8-10 veckor
- Perioden inleds med en kortare intervju om bakgrund, förutsättningar, mål och metoder
- Ett schema för följande vecka sänds varje söndag
- En tränarroll finns som:
- Följer upp veckorrapporter från de tränade för schemaanpassningar
- Analyserar filmer (1-3 per moment, atlet och vecka)
- Besvarar elektroniska brev (1-3 per atlet och vecka)

ja det är jag

NNIF
2013-01-11, 08:05
har tyvärr inte tid :(

eller jo, tid att träna, men inte det andra runtikring..

Adama
2013-01-11, 08:13
Jättekul, jag vill vara med :)

aijou
2013-01-11, 09:06
Det låter definitivt väldigt intressant, men jag är typen av människa som har väldigt svårt att bryta mina rutiner och dessutom så jobbar jag ganska mycket. Sedan har inte mycket tid över när jag utfört mina vardagliga sysslor. Jag tränar dock ca 1h - 1h 30min måndag till fredag och uppdaterar min journal flitigt och noggrant. Jag kör JW's 5/3/1 och mina mål är att bli stark/bli bra på styrkelyft (och ev. börja tävla någon gång i framtiden).

En annan sak som kan vara ett problem är att jag har haft problem med en höft i ett antal månader nu, så jag har inte kunnat maxa i böjen. Men jag tror och hoppas på att det är på väg åt rätt håll.

Jag skulle gärna vilja veta mer i detalj om projektet och se hur det skulle gå att pressa in i min vardag.

Det låter ju verkligen som något som skulle kunna hjälpa mig att nå mina mål.

EDIT: Jag har tränat strukturerat SL-inriktat med bänk böj och mark i ett år och innan dess ett par år av "vanligt" gymmande med hantlar och maskiner osv.

När jag läste den här tråden igår så tänkte jag att det lät intressant men kändes för "omständigt". Men sedan drömde jag i natt att jag hade hurril som coach på gymmet och när jag vaknade så kände jag mig lite mer peppad. :D

Gober
2013-01-11, 09:19
Hoppas det går i hamn och att alla deltagare gör som de ska och fullföljer. Få blir nog detta väldigt intressant.

spoon
2013-01-11, 09:19
Jag hade gärna varit med och testat men jag är ju tränad av ett annat SL-gäng så det passar inte. Kan jag hjälpa till med något så gör jag gärna det.

Det verkar riktigt spännande så jag tycker att ni som har möjlighet ska passa på och ta chansen:)

dluddeckens
2013-01-11, 09:54
Skickade ett PM, det verkar riktigt intressant!

envisgryn
2013-01-11, 09:55
Vem är denna Hurril ? Inte så seriöst att lägga ut en sån här sak under en pseudonym tycker jag. Men det kan ju bero på att jag arbetar med vetenskaplig forskning varje dag. Där måste man veta liiite mer om de ansvariga personerna bakom projektet innan man sätter igång.

mini
2013-01-11, 10:02
Vem är denna Hurril ? Inte så seriöst att lägga ut en sån här sak under en pseudonym tycker jag. Men det kan ju bero på att jag arbetar med vetenskaplig forskning varje dag. Där måste man veta liiite mer om de ansvariga personerna bakom projektet innan man sätter igång.

Många vet vem denna Hurril är. Vet man inte det kan man ju alltid klicka i signaturen, så det är knappast dolt i dunkel Janne. Du ser inte skillnaden att arbeta med vetenskaplig forskning och ett fritidsprojekt som rör träning? Det är ett projekt. Chilla. Du kan ju till och med anmäla dig som åskådare om du känner dig orolig för andras väl och ve.

aijou
2013-01-11, 10:10
Vem är denna Hurril ? Inte så seriöst att lägga ut en sån här sak under en pseudonym tycker jag. Men det kan ju bero på att jag arbetar med vetenskaplig forskning varje dag. Där måste man veta liiite mer om de ansvariga personerna bakom projektet innan man sätter igång.

Jag tänker inte "outa" hans namn, men han är som sagt inte direkt annonym här på forumet. Han tillhör/tillhörde i alla fall Sveriges absoluta toppskikt inom styrkelyft.

z_bumbi
2013-01-11, 10:14
Du ser inte skillnaden att arbeta med vetenskaplig forskning och ett fritidsprojekt som rör träning?

Inte på ett antal punkter t ex:
Vilka är ansvariga?
Vilken kompetens finns det?
Hur kommer informationen att behandlas?

mini
2013-01-11, 10:16
Inte på ett antal punkter t ex:
Vilka är ansvariga?
Vilken kompetens finns det?
Hur kommer informationen att behandlas?

Och för att det finns beröringspunkter så är det ingen skillnad? Är det något som verkar vara dolt för de som anmäler intresse?

Edit: jag ska inte driva frågeställningarna vidare och förstöra trådens syfte. De som vill kan säkert få svar på alla frågor av TS.

z_bumbi
2013-01-11, 10:27
Är det något som verkar vara dolt för de som anmäler intresse?

Inget av det nämns i första inlägget så det är svårt att svara annat än ja på den frågan. Det finns inte heller någon direkt ytterligare information senare i tråden som klargör någon av frågorna. Så de som är ansvariga kanske bör fundera lite på hur de lägger upp arbetet även om de inte råkar ha någon vetenskaplig bakgrund. Om inte annat för att bara bredda sin urvalsgrupp men också för att helt enkelt framstå som mer seriösa än vad den här tråden ger sken av.

hurril
2013-01-11, 10:37
Under dagen kommer mer information och jag kommer att fixa så att vi kan kommunicera lite enklare.

Mantus
2013-01-11, 11:10
Vem är denna Hurril ? Inte så seriöst att lägga ut en sån här sak under en pseudonym tycker jag. Men det kan ju bero på att jag arbetar med vetenskaplig forskning varje dag. Där måste man veta liiite mer om de ansvariga personerna bakom projektet innan man sätter igång.

Nu har jag svårt att uppfatta om du är ironisk eller ej men mannen bakom pseudonymen är knappast okänd, i alla fall inte bland den relevanta kretsen läsare på kolozzeum. Du som är van vid vetenskaplig forskning och den därmed förknippade viktiga delen informationsinsamlande och bearbetning borde kunna samla in nödvändig information om honom väldigt snabbt.
Vid en första förfrågan för testpersoner inom vetenskaplig forskning brukar, enligt empiriska iakttagelser, informationen gällande studien vara högst rudimentär den också. Mer information brukar man väl, i normalfallet, få lite senare.

Eftersom detta är ett fritidsprojekt mer i linje med idrottslig coachning där man efter detta drar slutsatser utifrån erfarenheter (om än lite mer systematiskt än vad som är legio inom hobbyidrott) så ser jag inte hur det skiljer sig från till exempel tränare inom lagsporter eller dylikt. Några direkta skärningspunkter mellan detta projekt och den vetenskapliga forskning du säger dig ägna dig åt verkar det således inte finnas, om än kanske vissa beröringspunkter.

bar57
2013-01-11, 11:17
Jag har precis börjat köra SS men kan tänka mig att gå över till SL!

Hör gärna lite mer om projektet, verkar mycket spännande!

envisgryn
2013-01-11, 11:19
Jag förstod rätt snabbt att det inte var någon vetenskaplig avhandling som skulle utföras. Men, jag kanske är för noggrann då ? Men min tanke med mitt inlägg var för att få lite bättre gensvar kanske personen i fråga kunde lägga ut sitt namn, så även sådana personer som jag slapp undra, även om personen är vida känd i styrkelyftskretsar. Dock kanske inte för alla. Det finns ju personer här som inte vet vem han är och som skulle vilja börja med SL, som kanske skulle behöva ett namn på personen i fråga. Kanske vill man googla och läsa lite mer om honom ? Vad vet jag ?
Som Herr Hurril själv skriver ovan:
"Under dagen kommer mer information och jag kommer att fixa så att vi kan kommunicera lite enklare."
Då kanske även jag fattar Mini.

Matsa
2013-01-11, 11:20
Nåja, det är ju enbart till projektets fördel om det finns ordentligt med info om vilka som håller i det hela. För många av oss behöver personen bakom pseudonymen hurril knappast någon närmre presentation men för de som inte har koll på vem som är vem i SL Sverige kan det ju vara intressant, och sådana personer var ju intressanta som deltagare förstod jag.

Sen går det ju att klicka på hans signatur för att få reda på lite mer, men som sagt så är det bättre ju mer lättillgänglig informationen är. :)

envisgryn
2013-01-11, 11:22
Mini:
jag klickade på "hans" signatur och fick fram följande:

Om hurril
Biografi
Laserninja
Plats
Soundbyberg
Intressen
onani
Sysselsättning
Datorprogrammeringskodsskribent
Tränar på
STK
Kön
Kvinna
Signatur
Tvåtusntretton

bertbert
2013-01-11, 11:24
envisgryn, prova att klicka på signaturen i hurrils inlägg. Då framgår det rätt tydligt vem han är. Till och med en forskare borde klara av det. ;-)

mini
2013-01-11, 11:24
Mini:
jag klickade på "hans" signatur och fick fram följande:

Om hurril
Biografi
Laserninja
Plats
Soundbyberg
Intressen
onani
Sysselsättning
Datorprogrammeringskodsskribent
Tränar på
STK
Kön
Kvinna
Signatur
Tvåtusntretton

Nej, det gjorde du inte. Signaturen är det som står längst ner i inläggen man gör.

inter
2013-01-11, 11:25
Mini:
jag klickade på "hans" signatur och fick fram följande:

Om hurril
Biografi
Laserninja
Plats
Soundbyberg
Intressen
onani
Sysselsättning
Datorprogrammeringskodsskribent
Tränar på
STK
Kön
Kvinna
Signatur
Tvåtusntretton

Klicka på signaturen...

MackeJuve
2013-01-11, 11:25
Mini:
jag klickade på "hans" signatur och fick fram följande:

Om hurril
Biografi
Laserninja
Plats
Soundbyberg
Intressen
onani
Sysselsättning
Datorprogrammeringskodsskribent
Tränar på
STK
Kön
Kvinna
Signatur
Tvåtusntretton

hahahaha härligt intresse

bertbert
2013-01-11, 11:25
hurril:
Väldigt intresserad av projektet även om jag är medveten om att jag själv kan ha svårt att följa det då jag helt enkelt har svårt att hitta en åttaveckors kontinuerlig period då jag är kvar i landet.

Malmberg
2013-01-11, 11:29
Deltar gärna!

Kör regelbundet böj & bänk, mark körde jag regelbundet fram tills för ett år sen ca. Då ryggen började klydda. Ryggen är dock bättre nu så mark hade åter kunnat införas.

envisgryn
2013-01-11, 11:30
Berbert !
Jag VET vem han är. Har tränat ihop med honom i Sumpan.
Men klickar man på profilen, som man kanske börjar med, så kommer redan nämnd info upp om honom.....eller hur ?
Janne Löfgren

bertbert
2013-01-11, 11:33
Berbert !
Jag VET vem han är. Har tränat ihop med honom i Sumpan.
Men klickar man på profilen, som man kanske börjar med, så kommer redan nämnd info upp om honom.....eller hur ?
Janne Löfgren

Jag skrev signaturen. Jag får känslan av att du bara trollar just nu.

envisgryn
2013-01-11, 11:34
Ok
Jag klickade på rutan "om mig"...my bad, sorry..borde ha förstått bättre att under "om mig" ska det inte stå nåt seriöst, bara trams...."Det borde ju tom en forskare som jag förstå"
Lovar att bättra mig Mini...

Jorgen
2013-01-11, 11:37
Berbert !
Jag VET vem han är. Har tränat ihop med honom i Sumpan.
Men klickar man på profilen, som man kanske börjar med, så kommer redan nämnd info upp om honom.....eller hur ?
Janne Löfgren

Fast nu blev du ju ombedd att klicka på signaturen, inte profilen. ;)

hurril
2013-01-11, 11:38
Janne Löfgren: Hej! Jag heter Patrik Andersson, vi är vänner på Facebook och har pratat med varandra över 9000 gånger. Hej då :)


Projektet:
Just nu fixar jag med pärmar för att hålla översikt över projektets status, vad som väntas av mig och vad som väntas av alla andra; samt pärmar över deltagare.

Jag kommer att kontakta er alla i PM med några frågor, lite instruktioner och en smula mer information.

Jorgen
2013-01-11, 11:39
Janne Löfgren: Hej! Jag heter Patrik Andersson, vi är vänner på Facebook och har pratat med varandra över 9000 gånger. Hej då :)


Projektet:
Just nu fixar jag med pärmar för att hålla översikt över projektets status, vad som väntas av mig och vad som väntas av alla andra; samt pärmar över deltagare.

Jag kommer att kontakta er alla i PM med några frågor, lite instruktioner och en smula mer information.

Hur många deltagare blev/blir det?

envisgryn
2013-01-11, 11:40
Hej Patrik Andersson
Jag heter Janne Löfgren.
Visste vem du är...trots allt.
Projektet låter intressant.....
Hej då

Raschmus
2013-01-11, 11:44
Det skulle vara intressant att veta lite mer om senaste årets träning och total träningslängd för dem av er som vill delta.

Tränat i några år med kortare sommaruppehåll tidigare. (4-5 år gym)

Jag tränar helst styrkelyftsinspirerad amatörträning men tränar också högre rep i perioder för variation och återhämtning fysiskt och psykiskt.

Är 20år, 181cm, 91kg, 155bänkpress (gymlyft t n g), böj 190 (gymlyft under 90grader djup), marklyft 190 (gymlyft, 1,5 år sedan)

Stor snopp, hungrig, amatör, luden, snygg, ful-lyft etc etc

Tränat bänkpress kontinuerligt men slutat med böj i allmänhet och mark i synnerhet i perioder för avsaknad av intresse


Edit: Bockade i att jag gärna deltagar.

hurril
2013-01-11, 11:47
Hur många deltagare blev/blir det?

När mina pärmar sorterats färdigt så kommer jag att kontakta alla och genomföra en kortare, mer strukturerad, intervju - därefter planera när starten blir och ytterligare därefter vet jag/ vi hur många som faktiskt startar. Som jag betraktar det nu så är alla som svarat i pollen "med".

bertbert
2013-01-11, 12:16
Sounds great! :)

vasby
2013-01-11, 12:50
Skulle vara kul att vara åskådare och följa projektet :)

frassekatt
2013-01-11, 13:05
Stort tillfälle som bör tas varas på av de som har möjlighet!

Kan inte annat än att instämma med detta!

Tyvärr är jag själv skadad och kommer därför inte kunna träna på ett tillräckligt seriöst sätt den närmsta tiden. I annat fall hade jag sett detta som en gudagåva och utan tvekan hoppat på...

/F

hurril
2013-01-11, 13:13
Detta skickade jag precis ut till de som valt att vilja vara deltagare:

Information:
(svara Helst inte här - min PM-låda kommer att implodera.)

Uppstartsfasen:
Detta PM är en del av densamma. För att detta ska fungera är det viktigt att vi alla hjälper varandra i kommunikationen så att tiden jag lägger får så stor utväxling som möjligt.

Löpande:
Träningsperioden kommer att inledas av en ad hoc-vecka med justering, filmtagning, vissa övningsanpassningar och val av initiala målvikter.

Perioden:
Vecka 1: ad hoc
Vecka 2-9: schemalagd träning
Vecka 10: slutgiltig uppföljning

Kommunikation:
1. Jag PM:ar er alla detta.
2. Jag PM:ar er alla intervju-frågor samt schemainformation
3. Ni svarar till:
(elektronisk adress)
Subject: [PP][<ert nickname>] Intervjusvar
4. Söndag "veckan före" skickar jag:
Subject: [PP][<ert nickname>][Vecka N] Veckoschema
Subject: [PP][<ert nickname>][Vecka N-1] Feedback/ övrigt
5. Svara utan att ändra Subject med frågor.
6. All träning loggar ni i träningsjournal på kolozzeum; där kommer jag att ge viss feedback.
7. Filmer på lyft på youtube (eller: vimeo eller snarlika); måste inte vara publika

Sammanfattning:
- Helst inga PM till mig.
- Ett brev till er med veckans schema
- Ett brev till er med veckofeedback
- Träning loggad på kolozzeum
- Filmer någonstans
- länk(ar) till mig som svar på Veckoschema-brevet; jag kommenterar som svar på länkbreven.
- Jag korresponderar er (utöver veckobreven) - minst en gång till efter förmåga.

hurril
2013-01-11, 13:16
Status är nu följande:

Ni som fått PM - börja med att sända ett brev till min elektroniska adress med Subject:
[PP][<ert nickname>] Hej!

Under helgen kommer därefter mer information till de av er som skickat. Eventuella eftersläntare i början av nästa veckan kan möjligen få slinka med de med. Detta är första steget för er.

Litet senare idag kommer jag be staffen stänga pollen eftersom vi inte mäktar med hur många deltagare som helst.

agazza
2013-01-11, 13:52
kort fråga.

"[PP][<ert nickname>] Hej!"

är det bara "ert nickname" du vill ha utbytt alltså?

"[PP]" osv förbryllade mig, men jag antar att det har med din mailstruktur att göra

hurril
2013-01-11, 13:55
Ja, skriv ditt nickname där det står <ert nickname>. Det jag ber er om för Subject är för att jag ska kunna sortera mina brev enkelt och hitta min korrespondens med någon av er på kortast möjliga tid.

fredz
2013-01-11, 14:09
Lysande initiativ Hurril! Kommer att följas med stort intresse (om det är något som kommer att visas öppet på forumet vill säga).
Nu fattas bara ett liknande projekt för byggarna. RobbanColeman kan väl dra igång ett TUT-gäng så får vi äntligen klarhet i vem som blir störst, bäst och vackrast : )

alfahenke
2013-01-11, 15:17
Helt klart intresserad om det fortfarande går att komma med =)

hurril
2013-01-11, 15:20
Det gör det men du blir den sista. En moderator som läser detta får hemskt gärna stänga pollen.

Wipflash
2013-01-11, 15:21
Stort tillfälle som bör tas varas på av de som har möjlighet!
varför gör du inte det då

hurril
2013-01-11, 15:25
Nu bör alla 40 som anmält intresse som deltagare ha fått PM; skriv här om du saknar ett.

Stoltz
2013-01-11, 15:28
Lycka till!

Hade jag inte varit tvungen att gå min egen väg allt som oftast pga ryggen så hade detta varit en möjlighet jag kastat mig över!

Finns det något sätt för andra att följa upp hur det går, eller är det close-knit?

alfahenke
2013-01-11, 15:28
Det gör det men du blir den sista. En moderator som läser detta får hemskt gärna stänga pollen.


Tusen tack!

hurril
2013-01-11, 15:31
Lycka till!

Hade jag inte varit tvungen att gå min egen väg allt som oftast pga ryggen så hade detta varit en möjlighet jag kastat mig över!

Finns det något sätt för andra att följa upp hur det går, eller är det close-knit?

Som instruktionerna säger så vill jag att alla skriver journal här på kolozzeum för att jag då lättare kan läsa och följa upp.

agazza
2013-01-11, 15:34
Som instruktionerna säger så vill jag att alla skriver journal här på kolozzeum för att jag då lättare kan läsa och följa upp.

Någon speciell struktur som skulle föredras på rapporterna? Och hur detaljerat bör det vara, kcal intag,uppdelning av p, f, k i måltiderna, sömn?

hurril
2013-01-11, 15:39
Det är intressanta frågor. En miniminivå uppgifter för träningsrapporter är:
Datum, Tid passet tog, alla set schemat omfattar.

Så som jag formulerat projektet nu så försöker det inte veta något om alla deltagares kosthållning men det är något som är intressant. Jag får återkomma med eventuella synpunkter där. På rapportering då! Vilket format man väljer på själva texten låter jag var och en välja efter tycke och smak så länge man kan utläsa vad som utförts.

Det kommer att följa mer information till var och en av er med önskemål. En given är givetvis att det är svårare att träna mängdträning med halvhög frekvens på en underskottsdiet.

bustz0rz
2013-01-11, 15:58
När har du tänkt att det skall sättas igång? Redan veckan som kommer eller blir det om några veckor?

Morty
2013-01-11, 16:00
Det blir typ mengdeträning för många personer för att se hur de utvecklas?

hurril
2013-01-11, 16:04
När har du tänkt att det skall sättas igång? Redan veckan som kommer eller blir det om några veckor?

Det kommer inte att dra igång med träning redan nästa vecka, nej. Nästa sak som händer för alla är en intervju där jag kommer att vilja veta, dels det jag redan frågat er i tråden men även saker som gamla och nya skador och annat. Men vi ska inte gå handlingarna i förväg.

Det blir typ mengdeträning för många personer för att se hur de utvecklas?

Det kan man säga.

mikaelj
2013-01-11, 16:05
Jag har precis börjat köra SS men kan tänka mig att gå över till SL!

Hör gärna lite mer om projektet, verkar mycket spännande!

Notera att "SL-strukturerad" syftar på styrkelyft-strukturerad. SS som du syftar på är StartingStrength, och följaktligen gissar jag på att samma SL du syftar på är StrongLifts. Det är alltså inte vad hurril tänker sig.

Mackan58
2013-01-11, 16:32
Har inte läst tråden i sin helhet så droppar bara följande citat från Sid Knutsson

"90% av alla gymmare skulle få bättre resultat om de bytte ut hela sitt schema mot att bara köra bänk, mark och böj"

de_dave
2013-01-11, 18:51
Svarade självklart "deltagare" :)

Kul initiativ!

de_dave
2013-01-11, 18:54
För sent att anmäla sig? :(

Rikard Jansson
2013-01-11, 19:44
varför gör du inte det då

Jag är för disco för att vara lämpligt offer :)

agazza
2013-01-11, 19:46
Jag är för disco för att vara lämpligt offer :)

Men hallå. jag har kört cableflyes i elva år som basövning i alla pass. I princip. Vi är bäst för detta för jag tror vi kommer ha högre utvecklingspotential än andra.

Rikard Jansson
2013-01-11, 19:48
Men hallå. jag har kört cableflyes i elva år som basövning i alla pass. I princip. Vi är bäst för detta för jag tror vi kommer ha högre utvecklingspotential än andra.

För disco som i att jag har ingen lust att träna så mycket böj och mark som upplägget antagligen innefattar, men ja, vill man göra det och inte har gjort det tidigare är det ypperligt!

hurril
2013-01-11, 19:50
För sent att anmäla sig? :(

Nej.

de_dave
2013-01-11, 20:15
Då är jag gärna med :)

Bailah
2013-01-11, 20:26
Hade jag inte vart skadad lite överallt så hade jag jättegärna deltagit.
Åskådare blir det tyvärr :(

L-Sami
2013-01-11, 20:26
Ambitiöst projekt måste jag säga som ledarna vägleder 40 adepter veckovis.

proteinmannen
2013-01-11, 20:30
Klickade ja som deltagare men vid närmare eftertanke så inse jag att jag måste tacka nej. Förljer gärna projektet dock! Verkar spännande.

gustafffsson
2013-01-11, 20:40
Kanske är försent men jag är iaf intresserad :)

pwnyou
2013-01-11, 22:10
Skicka gärna PM till mig om man fortfarande kan anmäla sig.

spaffen
2013-01-11, 22:16
Jag är på om någon hoppar av.

lanzal
2013-01-11, 22:47
Låter asroligt!

hurril
2013-01-11, 23:34
Vi har blivit tillräckligt många med råge nu så för den här gången tror jag att det blir svårt att ta in fler. Återkommer med mer information.

Stoltz
2013-01-11, 23:49
Håll i hatten nu bara Hurril, så fort du har skickat ut första schemat så finns det stor risk att den eviga SL-frågan dyker upp:


"Tränar man inte armarna?"

"Kan jag lägga till 3x8 Stångcurl? Kör iofs gärna hantel då jag är stel i handlederna..."

:D

lanzal
2013-01-11, 23:54
skriv ut schemat i tråden ändå så kan de som inte fick vara med köra på det ändå :D

hurril
2013-01-12, 00:19
Håll i hatten nu bara Hurril, så fort du har skickat ut första schemat så finns det stor risk att den eviga SL-frågan dyker upp:


"Tränar man inte armarna?"

"Kan jag lägga till 3x8 Stångcurl? Kör iofs gärna hantel då jag är stel i handlederna..."

:D

Det ingår armträning varje vecka :)

G_lund
2013-01-12, 00:48
Får jag byta ut marklyft och knäböj mot bicepcurl i squatracket är jag på.


Skadad och väntar på operation i vår.
Verkar intressant och jag kryssade i att jag följer som åskådare :)

speedy83
2013-01-12, 09:38
Surt att man missade detta! Bra och roligt initiativ dock.

aijou
2013-01-12, 09:54
Håll i hatten nu bara Hurril, så fort du har skickat ut första schemat så finns det stor risk att den eviga SL-frågan dyker upp:


"Tränar man inte armarna?"

"Kan jag lägga till 3x8 Stångcurl? Kör iofs gärna hantel då jag är stel i handlederna..."

:D

Det räcker nog att hurril skickar en bild på sina armar som svar. ;)

Skickat från en mobil enhet.

lanzal
2013-01-12, 11:17
Som någon annan skrev, hoppar någon av vill jag gärna vara med istället för denne

bustz0rz
2013-01-12, 11:49
Hurril, jag skickade precis ett mail till dig där jag skrev att jag tyvärr måste hoppa av. Så du kan ge platsen till någon annan eller så. Lycka till med projektet, följer det som åskådare istället :)

Ajsomfan
2013-01-13, 15:25
Fråga: Någon som fått epost med frågorna? Är inte så haj på mitt nya gmail konto, så hoppas inget blev fel när jag skickade till Hurril.

mij82
2013-01-13, 16:28
Fråga: Någon som fått epost med frågorna? Är inte så haj på mitt nya gmail konto, så hoppas inget blev fel när jag skickade till Hurril.

Intervjufrågorna kommer väl som ett PM i din inbox här på kolo.

1. Jag PM:ar er alla detta. <- Har vi fått.
2. Jag PM:ar er alla intervju-frågor samt schemainformation <- Har vi inte fått.

Svaren när du fått PM nummer två ska du skicka till mailen som är angiven i det första PM:et.

Tyrwing
2013-01-13, 16:39
Angående dokumentation osv, feedback och så. Vart kommer det hamna? Är väldigt nyfiken på hur folk upplever träningen. :)

hurril
2013-01-13, 17:11
Intervjufrågor, en beskrivning av träningsprogrammet samt en lathund för detsamma kommer under morgondagen eller möjligen tisdag.

Jag kommer att skicka alltsammans till era e-postadresser.

hurril
2013-01-13, 17:38
Angående dokumentation osv, feedback och så. Vart kommer det hamna? Är väldigt nyfiken på hur folk upplever träningen. :)

Har du något förslag på något du tror skulle vara praktiskt?

Tyrwing
2013-01-13, 17:51
Har du något förslag på något du tror skulle vara praktiskt?

Det beror helt och hållet på hur du vill lägga upp det hela, ska deltagarna själva ge feedback så skulle ju en samlad tråd vara det allra bästa. Ev i journaldelen om inte annat. Om det är.många så ser jag hellre att ansvarige ger ut uppdaterad information för ett lättare helhetsintryck. Gärna på Kolo om mod känner sig lika nyfikna.
Annars är ju gärna ett bloggmedium uppskattat, fast väldigt restriktivt.

Personligen ser jag helst en delad journaltråd utan extra kommentarer som endast då innehåller deltagares utvärdering av varje vecka samt gärna länk då till lyft osv. Det ger oss deltagare en bra chans att följa projektet. :)

EDIT: menade oss åskådare

Rikard Jansson
2013-01-13, 17:53
Får vi några updates i den här tråden? Eller en annan? Är sjukt intresserad av att kunna följa allas progression.

pwnyou
2013-01-13, 17:59
Jag är sjukt intresserad av vilka scheman de kommer få köra. Posta det här för oss åskådare plz?

MackeJuve
2013-01-13, 18:00
Får vi några updates i den här tråden? Eller en annan? Är sjukt intresserad av att kunna följa allas progression.

En scorebord med hur mycket var en ökat i de 3 stora vecka för vecka ;) Är väl i och för sig kanske inte maxningar varje vecka.

Annars får du väl ta och följa några av oss deltagares journaler!

Poxeman
2013-01-13, 21:24
För Hurril- och våra andras skull så kanske det kommer finnas ett behov av en FAQ, då jag misstänker att det kommer hagla frågor när vi väl får programmen.

mij82
2013-01-14, 09:10
Har åkt på nån form av luftvägsinfektion, ser mörkt ut. Måste tyvärr hoppa av, kanske nån annan kan ta min plats. Lycka till!

pwnyou
2013-01-14, 09:16
Har åkt på nån form av luftvägsinfektion, ser mörkt ut. Måste tyvärr hoppa av, kanske nån annan kan ta min plats. Lycka till!PAX för din plats.

;)

hurril
2013-01-14, 15:55
Projektet har nu startat så för den här gången tar vi inte upp fler deltagare. Intervjufrågor har sänts iväg.

Mer information kommer att sändas eftersom; delvis beroende på intervjuns utfall.

MtotheM
2013-01-14, 16:00
Det vore roligt om även åskådarna skulle kunna ta del av vad för slags för frågor intervjun omfattar :)

hurril
2013-01-14, 16:05
Jag kommer att berätta lite om det framöver =)

inter
2013-01-14, 16:07
Projektet har nu startat så för den här gången tar vi inte upp fler deltagare. Intervjufrågor har sänts iväg.

Mer information kommer att sändas eftersom; delvis beroende på intervjuns utfall.

Har dessa skickats via PM?

Birkharju
2013-01-14, 16:08
Har dessa skickats via PM?

Till din mail.

inter
2013-01-14, 16:11
Till din mail.

Jag antog att de skulle komma via PM

2. Jag PM:ar er alla intervju-frågor samt schemainformation

Och eftersom jag inte fått något PM antog jag att något hade ändrats.

hurril
2013-01-14, 16:17
Ja - ändrades lite till mail eftersom det är lättare att hantera stora pärmar så.

inter
2013-01-14, 16:19
Ja - ändrades lite till mail eftersom det är lättare att hantera stora pärmar så.

Det var något jag missade. Skulle önska mig ett par frågor skickade till interceptor@slackers.dk om det går bra.

de_dave
2013-01-14, 16:47
de_dave@hotmail.com

Ajsomfan
2013-01-14, 16:58
Repost for stragglers...

Status är nu följande:

Ni som fått PM - börja med att sända ett brev till min elektroniska adress med Subject:
[PP][<ert nickname>] Hej!

Under helgen kommer därefter mer information till de av er som skickat. Eventuella eftersläntare i början av nästa veckan kan möjligen få slinka med de med. Detta är första steget för er.

Litet senare idag kommer jag be staffen stänga pollen eftersom vi inte mäktar med hur många deltagare som helst.

de_dave
2013-01-14, 17:27
Vad är det för mail då?

hurril
2013-01-14, 17:30
Det kommer en del eftersläntare i min brevlåda, som PM och som e-postaddresser utan någon beskrivning i den här tråden. Det finns en anledning till att jag nogsamt formulerade ett PM med information och instruktioner och det är för att kapa administrationstid för mig och för att ge er chansen att visa motivation.

Intresset är stort vilket känns mycket bra - går allt bra med det här projektet så kan det komma ett andra längre fram. Först och främst behöver jag dock tydligt avgränsa detta med hjälp av tydliga krav och instruktioner.

de_dave
2013-01-14, 18:15
Fick inget PM, det svarade kanske på de frågor jag hade...:)

Hoppas projektet går bra!

hurril
2013-01-15, 12:36
Nu är det fullt upp må ni tro med att läsa era intervjusvar - spännande läsning minst sagt.

inter
2013-01-15, 12:45
Nu är det fullt upp må ni tro med att läsa era intervjusvar - spännande läsning minst sagt.

Jag lyckades så klart få med ett Re: i min e-mailämne, hoppas den hittas ändå. :smash:

hurril
2013-01-15, 12:50
Det är lugnt.

andeem
2013-01-15, 18:15
Ger du någon feedback på intervjusvaren, Hurril? Jag var ju tveksam till om jag kan vara med.

hurril
2013-01-15, 18:18
Ja jag kommer att svara på alla och ställa någon mer fråga, lite utifrån vad jag känner om vart och ett av era respektive deltaganden. Intervjumaterialet är minst sagt omfattande så det dröjer ett slag =)

spoon
2013-01-15, 21:35
Hur många deltagare blev det till slut?

dluddeckens
2013-01-15, 22:00
Fan vad taggad man är nu!

Skall man sätta en tagg på träningsjournalen också? Så folk kan se att man tillhör projektet?

Typ [PP]?

MackeJuve
2013-01-15, 23:18
Fan vad taggad man är nu!

Skall man sätta en tagg på träningsjournalen också? Så folk kan se att man tillhör projektet?

Typ [PP]?

Gör det, jag ska deltaga och vore kul att följa övriga deltagares framfart.

Birkharju
2013-01-16, 00:02
Jag ser verkligen fram emot detta. Ska bli riktigt spännande!:bpump:

spoonchest
2013-01-16, 05:52
Hur många deltagare blev det till slut?
Kort om projektet så som det står just nu:
25 personer kommer en gång i veckan att få nästa veckas träningsschema elektroniskt översänt. De kommer att få stå upp till öronen i volymträning, visa det på film och tåla kritik - detta pin för att bli... stark. Mer följer...
Från Hurrils blogg.

Poxeman
2013-01-16, 07:18
Fan vad taggad man är nu!

Skall man sätta en tagg på träningsjournalen också? Så folk kan se att man tillhör projektet?

Typ [PP]?

Det var en riktigt bra idé.
Vi får väl vänta och se när projektet drar igång på riktigt.

mikaelj
2013-01-16, 07:21
Det var en riktigt bra idé.
Vi får väl vänta och se när projektet drar igång på riktigt.

Man skulle också kunna be hurril att skriva ett inlägg här som innehåller länkar till journaler för alla som är med. På så vis kan alla hitta journalerna på ett ställe.

(Eftersom journalerna ändå är publika ser jag inga problem med att länka till dem här.)

Poxeman
2013-01-16, 07:26
Man skulle också kunna be hurril att skriva ett inlägg här som innehåller länkar till journaler för alla som är med. På så vis kan alla hitta journalerna på ett ställe.

(Eftersom journalerna ändå är publika ser jag inga problem med att länka till dem här.)

Även det är en bra idé.
En uppdaterad förstasida på denna tråd vore inte dumt.




Hurril:
Drar programmet igång med maxfart redan första veckan eller är det stegrande?
Funderar på om man behöver vila lite från ett 5*5-upplägg som börjar bli rätt grisigt...

kaer
2013-01-16, 09:25
Det skulle vara kul att få se vilka intervjufrågorna var.
Alternativt om de som för journaler själva väljer att publicera frågor och sina svar. Upp till var och en förstås.

Väldigt kul projekt! Ska bli roligt att följa.

hurril
2013-01-16, 10:49
Poxeman: det kommer en inledningsvecka veckan innan programstart med lite aktiviteter som i sig inte är så mycket arbete så den veckan bör kunna tjäna som deload.

Kul att så många är taggade - jag är själv taggad och lite nervös för om jag kommer att mäkta med er :)

Fler förslag (så som t ex det om [PP] i namnet på era träningsjournaler) är välkomna i den här tråden.

Adama
2013-01-16, 11:03
Ska alla starta exakt samtidigt? Själv hade jag ju tänkt hinna tävla i serie 1 innan jag drar igång men om programmet startar innan den 26:e så gör jag väl så gott jag kan ändå :)

Stoltz
2013-01-16, 11:04
Som tidigare sagts, tycker man ska länka sin journal här så att vi andra kan stalka :D

hurril
2013-01-16, 11:05
Ja - alla startar samtidigt men starten är inte riktigt än. Lite mer pärmsortering behövs och ett par till papper behöver vändas :)

Iron claw
2013-01-16, 22:21
Ja - alla startar samtidigt men starten är inte riktigt än. Lite mer pärmsortering behövs och ett par till papper behöver vändas :)

Hurril - du kommer väl att lägga ut träningsupplägget så att alla får se?

dluddeckens
2013-01-20, 22:02
Det kliar i fingrarna nu :)

Vivaldi
2013-01-20, 22:04
Count me in ( om det fortfarande finns plats dtvs. )

Vunnis
2013-01-20, 22:05
Count me in ( om det fortfarande finns plats dtvs. )
Tror bestämt han nöjde sig med deltagare ett par sidor bak.

agazza
2013-01-20, 22:10
Så dom som nu inte fått följdfrågor, är dessa ute nu, eller har det inte kommit så långt än?


Skickat från min HTC Vision via Tapatalk 2

hurril
2013-01-20, 22:29
Så dom som nu inte fått följdfrågor, är dessa ute nu, eller har det inte kommit så långt än?


Skickat från min HTC Vision via Tapatalk 2

Vad tänker du på för följdfrågor?

agazza
2013-01-20, 22:38
Vad tänker du på för följdfrågor?

Nämndes det inte några sidor bak att formuläret du skickade ut skulle kompletteras med följdfrågor? Eller var det eventuellt, kanske.

Finns det möjlighet att få ett startdatum redan nu, eller är det för mycket kvar att planera?

Skickat från min HTC Vision via Tapatalk 2

hurril
2013-01-21, 10:00
Nämndes det inte några sidor bak att formuläret du skickade ut skulle kompletteras med följdfrågor? Eller var det eventuellt, kanske.

Finns det möjlighet att få ett startdatum redan nu, eller är det för mycket kvar att planera?

Skickat från min HTC Vision via Tapatalk 2

Planering och pärmsortering börjar närma sig klart men inget startdatum finns ännu.

spoonchest
2013-01-21, 12:44
Det är bara att passa på med besepcurlandet en vecka till då.*flex*

hurril
2013-01-21, 12:47
Finns besepsträning i det här schemat också :)

spoonchest
2013-01-21, 12:48
Winning!

Maejn
2013-01-21, 18:58
Finns det fortfarande möjlighet att delta?

Rundhus
2013-01-21, 19:04
Finns det fortfarande möjlighet att delta?

Nej.

Adama
2013-01-24, 16:19
Nu är man allt bra nyfniken!

Mart|n
2013-01-24, 17:10
Nu är man allt bra nyfniken!

Han äter semlor.

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

hurril
2013-01-24, 17:27
Till helgen kommer det fler uppdateringar!

inter
2013-01-25, 07:10
Han äter semlor.

Nej, Slimpor. (http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/265141_449678571754728_1624205957_n.jpg)

hurril
2013-01-25, 10:30
Tsk tsk, semlan är inte direkt en bakelse för en bourgare.

O.W.
2013-01-25, 13:53
Tsk tsk, semlan är inte direkt en bakelse för en bourgare.

Jo om den är bakad från grunden hemma. Av personal förstås.

sjolund27
2013-01-25, 13:57
Riktigt gott initiativ!

Gillas mycket starkt =).

hurril
2013-01-25, 15:14
Jo om den är bakad från grunden hemma. Av personal förstås.

Snackar vi BB (barnbak) nu?

larsson6
2013-01-28, 01:00
Till helgen kommer det fler uppdateringar!

Har det inte kommit någon mer information än eller är det bara jag som inte fått något?

Birkharju
2013-01-28, 01:03
Har det inte kommit någon mer information än eller är det bara jag som inte fått något?

Jag har inte heller fått någon mer information. Får väl hoppas att det kommer imorgon :)

dluddeckens
2013-01-28, 10:02
Det kommer nog när det är klart.

Jag har sträckt ryggen så det är bara bra om det dröjer några dagar till :D

spoonchest
2013-01-28, 11:50
Jag med ;)
Ligger hemma med förkylning och feber och hoppas att det drar ut lite.

Adama
2013-01-28, 12:13
Jag tycker vi väntar tills vi har konstaterat att alla femtio deltagare är helt friska och krya. En vacker dag framöver.. då jäklar ska det tränas! ;)

mikaelj
2013-01-28, 12:22
Vrickad fot och hopparknä...

spoonchest
2013-01-28, 18:29
Plingade till i min inkorg. Vad öppnar ni bilagan med?

Adama
2013-01-28, 18:49
Plingade till i min inkorg. Vad öppnar ni bilagan med?

Notepad :)

agazza
2013-01-28, 21:15
Bälte nämns i böjen, är detta obligatoriskt?

Adama
2013-01-29, 16:45
Bälte nämns i böjen, är detta obligatoriskt?

Min insiderinfo säger att bälte kommer att användas minimalt i programmet.

hurril
2013-01-29, 16:54
Jag har sänt ut schemainformation till 25 pers och börjat få in svar redan.

hurril
2013-01-29, 16:55
Bälte nämns i böjen, är detta obligatoriskt?

Det nämns i ett exempelpass taget ur programmet med mina ingångsvikter inlagda. Det står [, bälte] - med det menar jag att det är valfritt men föreslaget. Att träna med bälte gör att man blir duktigare på just det och vill man ha ett på sig längre fram vid en maxning så är det en god idé att köra med det redan från början.

hurril
2013-01-29, 16:57
Har det inte kommit någon mer information än eller är det bara jag som inte fått något?

Jag har mailat dig.

Birkharju
2013-01-30, 12:19
Vet ni om övningarna som stod i mailet endast var ett exempel för att illustrera hur ett pass kunde se ut eller var det det första passet? Blir fundersam då vikterna var rätt lika mina vanliga arbetsvikter + att de inte fanns med marklyft.

hurril
2013-01-30, 12:22
Det är en exempeldag ur schemat bara :)

agazza
2013-01-30, 12:28
Finns det någon planering över när träningen kommer att starta, eller när man kan förvänta sig att få sitt schema.

hurril
2013-01-30, 12:30
Det dröjer någon vecka till. Det är en del saker som behöver lösas fortfarande. Det tar lite tid att sortera alla pärmar så att allt kommer att fungera bra.

spoonchest
2013-01-30, 18:19
Jag har en känsla av att det här blir lika mycket en utmaning för dig som för oss. :)

Morty
2013-02-04, 13:44
Bump. Någon klarhet i när folket ska dra igång?

hurril
2013-02-04, 13:52
Jag har en känsla av att det här blir lika mycket en utmaning för dig som för oss. :)

Det kan mycket väl bli så.

Bump. Någon klarhet i när folket ska dra igång?

Jag har fortfarande saker kvar att göra innan det kan dra igång på ett meningsfullt vis.

Morty
2013-02-04, 15:05
Jag har en sneakpeak på hur det kommer att gå till:

http://i.imgur.com/cfJI6dI.jpg

Jitte
2013-02-04, 15:12
Jag har en sneakpeak på hur det kommer att gå till:

hahaha :D

Birkharju
2013-02-04, 15:20
Jag har en sneakpeak på hur det kommer att gå till:

:laugh::laugh::laugh::laugh:

arthax
2013-02-04, 15:31
Jag har en sneakpeak på hur det kommer att gå till:

:laugh: Bästa på länge!

hurril
2013-02-04, 15:34
Haha, Morty din lilla subba =)

Faktum är att programmet innefattar superset, isolerande övningar, TUT-utförande, bicepsträning, maskiner och magträning. Utöver det vissa funktionella inslag.

vasby
2013-02-04, 15:36
Kommer vi andra få se veckouppläggen eller blir det en hemlighet under projektets gång?

hurril
2013-02-04, 15:38
Det står varje deltagare fritt att skriva ut veckoinstruktionen i sin journal så inget är hemligt på det viset.

Andy.da.wohoo
2013-02-04, 17:18
Det står varje deltagare fritt att skriva ut veckoinstruktionen i sin journal så inget är hemligt på det viset.

Kommer alla deltagare få samma veckoinstruktioner eller kommer du ge dem individuella program?

hurril
2013-02-04, 17:46
Samma grundprogram men givetvis med individanpassad belastning och i viss mån val av övningar.

berra72
2013-02-04, 21:11
Det ska bli väldigt spännande och intressant att va med i detta projekt

Andy.da.wohoo
2013-02-04, 21:31
Samma grundprogram men givetvis med individanpassad belastning och i viss mån val av övningar.

Kan inte sägas tillräckligt många gånger hur intressant detta är :)

lanzal
2013-02-04, 21:33
Någon som har postat deras träning i deras journal? Eller bara copypastea erat mail ni fick, vore intressant att läsa.

Birkharju
2013-02-04, 21:52
Någon som har postat deras träning i deras journal? Eller bara copypastea erat mail ni fick, vore intressant att läsa.

Det har inte skickats ut än. Jag kommer posta det i min journal när jag fått det :)

agazza
2013-02-04, 22:01
Det har inte kommit mycket mer än lite exempel och kort info om hur tankarna kring träningen kommer se ut från Hurrils sida.

aijou
2013-02-05, 09:34
Jag kommer att dokumentera allt i detalj i min träningsjournal så fort det finns något att dokumentera. :)

Picap
2013-02-05, 16:07
Sent på bollen men definitivt om det fortfarande är på tal

hurril
2013-02-07, 10:17
Väldigt positivt med ett så stort intresse men gruppen som gick vidare kunde helt enkelt inte vara hur stor som helst.

hurril
2013-02-11, 10:48
Nu börjar det närma sig att allt är klart för att kunna starta. Vi ska bara flytta från lilla ettan till fina tvåan först så den närmaste veckan är det rätt kört att kunna lägga mycket tid på projektet.

agazza
2013-02-11, 10:53
Bra, ligger i influensa och annars kommer nog schemat spricka första dagen.

Ondskapelsen
2013-02-11, 11:27
Kul initiativ! Hoppas på en välskriven projektrapport efteråt!

Gabriel174
2013-02-11, 11:55
Segt att man inte såg denna tråd tidigare, skulle vara intressant att testa. Lycka till alla deltagare. Ska bli spännande att läsa.

MackeJuve
2013-02-14, 23:06
Vore gott med start snart, hur långt gången är planeringen och pärmandet?

Ondskapelsen
2013-02-18, 12:41
Efter att ha hört body radio så vill jag bumpa den här tråden. Vad händer?

Poxeman
2013-02-18, 13:29
Länkar till intervjun här också så att folk får en aning om vad som väntar...
http://www.body.se/artiklar/radio/20130218/de-basta-tipsen-for-din-traninghttp://www.body.se/artiklar/radio/20130218/de-basta-tipsen-for-din-traning

hurril
2013-02-18, 13:50
Nu så, nu kan jag ta tag i det sista som återstår att göra. Har precis flyttat så det fick lov att äga all tid.

dluddeckens
2013-02-18, 14:28
Nu så, nu kan jag ta tag i det sista som återstår att göra. Har precis flyttat så det fick lov att äga all tid.

:cheers:

Härligt att höra!

Måttband är inköpt också, så kan vi redovisa ev. muskulär utveckling. haha :)

hurril
2013-02-18, 14:40
:cheers:

Härligt att höra!

Måttband är inköpt också, så kan vi redovisa ev. Muskulär utveckling. Haha :)

ha!

aijou
2013-02-19, 07:12
I natt drömde jag att jag fick första träningsveckan mailad till mig. Jag blev överlycklig.

Skickat från en mobil enhet.

MackeJuve
2013-02-19, 08:59
Kul intervju! Nu blir man sugen :)

Jitte
2013-02-21, 18:04
Kul intervju! Nu blir man sugen :)

Kan bara hålla med, blev sjukt sugen efter intervjun och så blev jag tvugen att hoppa av. Men får följa det som åskådare isället, blir intressant det också :)

dluddeckens
2013-02-28, 08:46
Update?

aijou
2013-02-28, 12:28
Ja, Mäster Hurril. Det hade varit trevligt att veta på ett ungefär hur länge det kan tänkas vara kvar innan det drar igång så att man kan planera lite i förväg.

Även om du inte kan säga exakt så kanske du kan säga om det handlar om en vecka eller tre månader.

hurril
2013-02-28, 12:29
Det närmar sig, gott folk. Starten är nära nu!

aijou
2013-02-28, 12:57
Det närmar sig, gott folk. Starten är nära nu!

Härligt! Dat pep! :)



Edit: Förresten! Hade det inte varit kul med en facebook-grupp för projektet?

Morty
2013-02-28, 15:26
Jag är inte med som kanin men helst inte facebook. Blogg, gemensam journal här, flygblad, vad som helst är bättre imo.

Iron claw
2013-03-03, 09:15
Gossar! Vad händer?

aijou
2013-03-17, 11:17
*chirp chirp*

http://wiki.hattrick.org/w/images/2/2f/Tumbleweed.gif

MackeJuve
2013-03-17, 13:47
En vecka kvar? Två?

Ajsomfan
2013-03-24, 08:20
Är Starten är nära nu?

chrippaz
2013-03-30, 07:35
98178

Har laddat med sockerkaka nu i snart 3 månader :)

mikaelj
2013-03-30, 07:38
Jag är rätt nöjd med att starten inte är nu, helt egoistiskt, m t p på min knähälsa.

dluddeckens
2013-04-08, 12:18
Känns lite tråkigt att det inte blev något med detta, hade höga förväntningar faktiskt.

agazza
2013-04-08, 14:38
Det lär komma för eller senare, för min egen del skulle jag nog behöva revidera ner mina vikter igen.

Iron claw
2013-04-25, 20:30
Känns lite tråkigt att det inte blev något med detta, hade höga förväntningar faktiskt.

Blev det inget? Varför?

MackeJuve
2013-04-26, 01:15
Blev det inget? Varför?

Hurril har inte skrivit "nej det blir inte av" men det är helt dött i tråden och i mailen. Jag har själv gett upp detta, lite tråkigt då jag var dösugen på detta i början. Men man får försöka bli sommarsnygg och svag istället :D

Ajsomfan
2013-04-26, 05:45
Ja lite konstigt är det att det i början var ett jäkla drag o ståhej, och sen bara försvann intiativtagaren helt. Dock sett att han posta i andra trådar.

Skulle ju varit bra om han skickade ut mail alt svarade på mail el postade i tråden om vad som hände!

chrippaz
2013-04-26, 15:46
Som MackeJuve skrev har han inte skrivit att det inte blir av. Så hoppet lever än ;) Och med tanke på att det är ett ideellt projekt som säkert kan uppta en hel del tid, tycker jag det skulle vara kul om det blir av oavsett om det drar ut lite på tiden.

Konspirationsteorin: En uppföljning efter en viss tid av första intervjun för att se hur träningen bedrivits i väntan på att projektet skulle komma igång och resultaten av denna.

För hur många är ett deltagande fortfarande aktuellt om/när Project Power sätter igång?