handdator

Visa fullständig version : Kosttillskott på morgonen före träning


brasklappen
2013-01-10, 14:03
Efter att inte ha tränat på ett bra tag så ska jag nu ta tag i min träning. Kommer att träna tidigt på morgonen innan jobbet. Jag tränar helst på hyfsat fastande mage för att sedan käka frukost efter träningen.

Jag har en del problem med min mage vilket gör att jag absolut inte kan äta fibrer, mörkt bröd, keso, ägg eller andra goda grejer på morgonen. Min frukost idag består av lite vitt bröd med skinka och vatten. någon shake på morgonen bör jag dock kunna få i mig.

Så, jag hade ursprungligen tänkt att efter jag stiger upp på morgonen så drar jag i mig en macka och vatten så att jag inte blir hungrig och uttorkad under själva träningen. Sedan tänkte jag köpa sånna Isostar sportdryck på brustablett som jag kan dricka under passet för att få lite energi och efter träningen dra i mig en gainer och några fler mackor.

En polare som är duktig på kost och träning sa att jag skulle strunta i sportdrycken och sedan ta whey 80 och några mackor efter träningen så att jag inte får i mig för mycket kolhydrater.

Vad tror ni är det mest optimala i min situation?

PureWhey
2013-01-10, 14:09
Skulle tagit någon slags pwo(i fall utan kolisar lägg till själv ifall du vill), för att få energi inför passet och även bcaa.

strango
2013-01-10, 16:14
Koffein + ev. EAA före passet. Fukost efter

brasklappen
2013-01-11, 08:54
Tack för svaren!
Tror jag avvaktar lite med PWO. Testar nog att köra koffeintablett + eaa innan träning och sedan frukost (mackor) och proteinshake efter träning.