handdator

Visa fullständig version : behöver råd av experter angående deff


qwefs
2013-01-10, 01:01
Hej, jag väger cirka 70kg i gymmet flera gånger i veckan. Jag tar fauner för att öka i vikt, då jag tycker jag är smal, men det är bara magen som blir fetare.mina biceps blir inte större fastän jag tränar väldigt hårt.
Nu till frågan. Jag vill lägga till mig 6kg till så jag kan öka i muskel massa.sedan vill jag få bort fettet från magen så man ser mina abs.
Jag vet att man ska ligga ikcal underskott om absen ska synas, men om ligger ikcal underskott och äter cirka 100g protein per dag, då kan jag väl inte öka i muskel massa?
Om jag ligger i kcal underskott då kan jag förlora mina muskler eller? Varför ska man äta mycket proteiner när man ligger ikcal underskott, man kan väl inte öka muskel massa bara genom protein, kcal tillskott behövs väl?

Snälla svara på dessa frågor.
När jag gymmar så liger jag ungefär på 3300 kcal, dagar jag inte gymmar cirka 2400 kcal
Behöver all er hjälp!

nitz
2013-01-10, 01:06
Högt protein för att att stimulera uppbyggnad och motverka nedbrytning, detta är extra viktigt på diet för att netto förlusten mest skall bestå av fett.
Bygga muskelmassa på underskott är möjligt i teorin, svårare i praktiken.
Det du måste göra är att bestämma dig för vad du vill göra just nu och köra på det.
Om du är smal av dig skulle jag bygga om jag vore du, hur länge har du tränat?
Hur tränar du?
I vilken takt ökar du i vikt?

qwefs
2013-01-10, 01:21
2~4kilo månaden
Har tränat cirka 2 år.
Jag kör intensivt alltså höga vikter.

nitz
2013-01-10, 01:27
2~4kilo månaden
Har tränat cirka 2 år.
Jag kör intensivt alltså höga vikter.
2 kg är i hårdaste laget, 4 kg i månaden är för mycket imo.
satsa på 1-2 kg i månaden istället vid uppgång :).
Bättre med 1 kg i månaden där mycket av vikten blir kvalitét än 4 kg där det mest bara blir extra fläsk.

Lychgate
2013-01-10, 07:22
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Läs.

GymJimmy
2013-01-10, 09:58
Skynda långsamt.

qwefs
2013-01-11, 01:12
Har läst deff guide.
Men vad tycker ni jag ska göra, vill verkligen få fram magrutorna innan sommar 8packs

Pretorian
2013-01-11, 08:17
Gör som det står i guiden du läst.