handdator

Visa fullständig version : Schema?


Ponde
2013-01-09, 20:28
Tja!

Försöker övertyga en kompis om att http://fitnessinsane.com/interviews/rising-star-fitness-model-marc-fitt-talks-with-fitnessinsane-com/

schemat är värdelöst. Han har tränat i ca 1 år nu (min kompis), och följer marc fitts program som om han vore hans gud. Försöker förklara att 6 ggr abs/vecka är kontraproduktivt och att han borde köra alla muskler lika mycket (marcs program har imbalanserat på andra kroppsdelar också, mindre chest än triceps/axlar/ben etc.).

Kompisen vill dock bara bli "fit" så det är väl lönlöst att försöka övertyga honom om att man skall vila mera mellan pass av samma kroppsdel.

NNIF
2013-01-09, 20:30
säg åt han att bli medlem här så frälser vi han med SL5x5 ^^

annars, vad ska vi diskutera? Vad är din frågeställning?

Carcer
2013-01-09, 21:00
Tja!

Försöker övertyga en kompis om att http://fitnessinsane.com/interviews/rising-star-fitness-model-marc-fitt-talks-with-fitnessinsane-com/

schemat är värdelöst. Han har tränat i ca 1 år nu (min kompis), och följer marc fitts program som om han vore hans gud. Försöker förklara att 6 ggr abs/vecka är kontraproduktivt och att han borde köra alla muskler lika mycket (marcs program har imbalanserat på andra kroppsdelar också, mindre chest än triceps/axlar/ben etc.).

Kompisen vill dock bara bli "fit" så det är väl lönlöst att försöka övertyga honom om att man skall vila mera mellan pass av samma kroppsdel.

Jag gillar att han kör ben 2 ggr i veckan, hur många gånger kör du? ;)

Carcer
2013-01-09, 21:01
Bra sida som inte listar böj bland de 5 bästa benövningarna LOL

Ponde
2013-01-10, 15:03
Kör själv madcow intermediate 3x/vecka, jag skulle våga säga att jag vet vad jag talar om (tunga squats 2x, 1x lätta per vecka). Har haft bra strength gains också.

Min frågeställning är, kan någon av er länka sidor som säger att det är DÅLIGT att träna abs varje jäkla dag? Tycks ingen av mina kompisar fatta heller o dom undrar varför jag kör abs bara 2 ggr/vecka och varför ja böjer o markar -.-.

Skulle gärna länka flera sidor till honom så att jag skulle kunna övertyga honom. Misstänker att han har fått ätstörningar också fast han inte skulle erkänna det.

Ponde
2013-01-10, 15:05
Och problemet är inte 2x ben/vecka, utan att han kör det 2x, men sen kör han typ 5 ggr/rygg och 6 ggr/mage. Varje dag han gymmar alltså i princip. Blir ju himla obalans?