handdator

Visa fullständig version : vad ska jag äta före morgonträning?


Flungo
2013-01-09, 15:00
Börjar med att säga att jag redan har sökt då jag var helt övertygad om att liknande frågor redan måste ha ställts, men lyckades faktiskt inte hitta något konkret svar på det jag undrar. Är det helt enkelt bara så att jag suger på att söka så länka gärna så kan mod slänga denna tråden.

Till saken: Tränar ofta tidigt på morgonen (styrketräning), 30-45 minuter efter jag gått upp och äter ordentlig frukost en timme efter träningen. I nuläget äter jag ett par skivor mörkt bröd i samband med uppstigning samt tar gainer blandat med mjölk före och efter passet. Är detta vettigt eller borde jag göra på något annat sätt?

Undrar även om det finns några nackdelar med att blanda gainern med mjölk istället för vatten? (gör det dels för smaken och dels för att få i mig extra kalorier)

HMS Laestander
2013-01-09, 18:56
Angående sista frågan så är ju skillnaden smakmässig och kalorimässig. Jag har personligen plockat bort mjölken för att skära ner på kalorierna, men behöver du dem så kör du på det!

Jag skulle nog bara dra i mig en frukt och en kopp kaffe eller något liknande innan träning; men det är upp till var och en.

Fuark
2013-01-09, 18:57
skippa frukosten! ta aminosyror direkt innan och efter. mitt tips

mini_Arnold
2013-01-10, 06:15
Manna-/havregrynsgröt och/eller 500gr kvarg/keso innan läggdags kommer göra susen.
Det enda du behöver göra sen när du vaknat är skita sönder wcn och dra till gymmet med ett äkta nice tryck i kroppen.

http://www.superiorhealthcare.com.au/productimages/CS110-1.jpg

massakay
2013-01-10, 07:25
tar gainer blandat med mjölk före och efter passet. Är detta vettigt eller borde jag göra på något annat sätt?

Undrar även om det finns några nackdelar med att blanda gainern med mjölk istället för vatten?

Jag skulle bara ta gainern efterpasset och utan mjölk. Med mjölk i stället för vatten så får gainern ett långsammare upptag av kroppen med en sämre glykogeninlagrin som följd. Behöver du mer kcal så ta en halv skopa gainer till i ställer. Men i slutändan kanske det inte spelar så jätte stor roll på just den gainern, men skulle man göra nästan rätt i allt vad det gäller kost och träning så skulle resultaten bli lidande. Så jag tänker alltid: ALLA BÄCKAR SMÅ BLIR TILL EN STOR SJÖ!:)

Pretorian
2013-01-10, 08:50
Är du jättehungrig när du vaknar så ät mackorna och sen tar du gainern efter passet.

GymJimmy
2013-01-10, 09:46
1 dl gröt.

Jag brukar må illa om jag tränar på morgonen utan någonting i magen.
Men det är bara jag ;)