handdator

Visa fullständig version : Laktosfritt proteinpulver?


Sentax
2013-01-09, 12:55
Hej!

Jag söker laktosfria proteinpulver. Jag har förut kört på whey 100. Men jag går gärna ner en prisklass då jag delar den uppfattning att det är molekyl som molekyl. Rätta mig gärna om jag har fel där.

Jag letar både efter ett kaseinprotein, samt ett vassleprotein. Är det inte tillåtet att rekommendera så får ni gärna skicka PM!

Tacksam för svar
Sentax

Noonix
2013-01-09, 13:28
Hej .

Jag tror att body sciences diet fuel är laktosfritt , och om jag minns rätt så är diet fuel typ 95 % protein.

NNIF
2013-01-09, 15:01
alla proteinpulver som är Vassleisolat? Googla vettja

annars testa sojaproteinpulver, äggproteinpulver och essentiella aminosyror (EAA)

Sentax
2013-01-09, 16:43
Tack för svaren. Jag kör idag EAA, men det är i samband med styrketräning. Vassle är om jag mot förmodan inte får i mig någon bra mat (student). Och kassein kör jag nästan aldrig, men nu när det är deff/periodisk fasta så vill jag ju ta det istället för vassle då gånger det krävs.

Är inte kasseinprotein bättre än sojaproteinpulver och äggproteinpulver i samband med deff?

body sciences diet fuel var laktosfri :) Har en kompis som kör den också, så det blir nog den! Då letar jag bara efter ett vassle också. Någon som har ett bra tips där?

Sentax
2013-01-11, 23:44
Någon som vet ett vassle som är laktosfritt?

Sverker
2013-01-12, 07:13
Fritt finns inte. Men fritt är av akademiskt intresse.

Alla mjölkprodukter innehåller laktos. Vassleproteinisolat innehåller ofta ned mot 1 -2 % laktos vilket de flesta laktosintoleranta kan äta utan besvär.

Blazee
2013-01-12, 19:11
Jag använder Carnivor, det är kött protein och funkar väldigt bra enligt mig och smakar gott.

LarsN
2013-02-01, 11:04
Någon som vet ett vassle som är laktosfritt?
Jag har kört Isolate FX. Funkar bra men jag är trött på smaken. Nu såg jag det här http://www.hemmaträning.se/kost-och-traning/laktosfritt-proteinpulver och vill gärna höra om någon vet hur Whey Isolate smakar och hur laktosfritt det är?

Johan.S
2013-02-01, 12:50
Jag skulle tipsa om Isolate FX om det är rent vassle du är ute efter. Om ett blandprotein är intressant så funkar DoublePro riktigt bra. Även Protec tror jag ska vara ok för laktoskänsliga.

vanzee
2013-02-03, 11:51
BS Diet Fuel från ******** är så nära laktosfritt du kan komma.

z_bumbi
2013-02-03, 11:54
är så nära laktosfritt du kan komma.

Även om det är av akademisk betydelse vid laktosintolerans så är t ex sojaprotein helt laktosfritt.

niz
2013-03-04, 17:54
Skumt.
Jag har precis sålt mina tre påsar Body Science Diet Fuel till polarn, jag blev uppblåst och fick småkramp i magen av det.
FX Isolate och Fairing Complete 3 har dock fungerat bra. Tråkigt för BS Diet Fuel dubble choklad var utan tvekan det godaste prottet jag druckit.

Pepz
2013-03-04, 18:21
Fritt finns inte. Men fritt är av akademiskt intresse.

Alla mjölkprodukter innehåller laktos. Vassleproteinisolat innehåller ofta ned mot 1 -2 % laktos vilket de flesta laktosintoleranta kan äta utan besvär.

+1
men en tillverkare har ett vassleisolat med 0g kolhydrat och 0g fett.
Jag gissar att det är felaktig innehållsförteckning


Body science isolate är i det närmaste laktosfritt likt de flesta isolat. (FX har vet jag)
i body science whey delite är laktasenzym tillsatt vilket kanske gör att man kan använda den?

JasminV
2013-03-04, 18:22
den här har jag käkat i 6 mån, kalasgod. går dock inte att baka på. http://shop.kolozzeum.com/sv/proteiner-amino/optimum-nutrition-egg-protein-909gr.html

det enda negativa är väl att den är dyr.

har idag köpt body science delite protein som har laktasenzym tillsatt och det ska typ vara som att du käkar en tablett för laktosintolleranta(minns inte vad den heter, lactrase tror jag) tillsammans med proteindrinken. Rätt billig, 149 kr per förpackning. Har dock inte provat den än så jag vet inte om den verkligen håller vad den lovar men kan återkomma om hur den funkar för mig.

niz
2013-03-04, 22:40
Aldrig att jag lägger 400kr kilot på ett proteinpulver.
Jag tycker tom. Fairing Complete III har blivit för dyrt, körde det förut, kanon.

Ja tyvärr så finns det ju bara två tråkiga smaker på Body Science Isolate, som vanligt.
Har också sneglat på Whey Delite, vore intressant att höra hur det funkar för dig!

Blazee
2013-03-04, 23:00
Någon som testat denna? Self Micro Whey Lactose Free, 100% laktosfritt