handdator

Visa fullständig version : äta före träning efter lång skoldag?


gustafffsson
2013-01-08, 22:20
hejsan

Nu är de så att skolan är inkompetenta på att göra scheman så vi slutar kl 5 2dagar i veckan vilket gör att jag inte får nån mat i mig efter lunchen som är vid kl 11 och eftersom jag "måste" tränar direkt efter skolan så skulle jag gärna vilja ha tips på enkel och bra mat/kosttillskott som man bara kan stoppa i väskan och ta före träningen för att få bort den värsta hungern och få energi till att kunna köra ett hårt pass.funderar på maltodextrin men gärna nå mat eller nåt som ger kcal också.

Sheogorath
2013-01-08, 22:21
hejsan

Nu är de så att skolan är inkompetenta på att göra scheman så vi slutar kl 5 2dagar i veckan vilket gör att jag inte får nån mat i mig efter lunchen som är vid kl 11 och eftersom jag "måste" tränar direkt efter skolan så skulle jag gärna vilja ha tips på enkel och bra mat/kosttillskott som man bara kan stoppa i väskan och ta före träningen för att få bort den värsta hungern och få energi till att kunna köra ett hårt pass.funderar på maltodextrin men gärna nå mat eller nåt som ger kcal också.

Kan du inte ta med dig några mackor eller frukt att käka vid 15-16-tiden?

Nebuchadnezzar
2013-01-08, 22:29
Inte kommer malto göra mycket åt hungern i alla fall. Undrar samma sak som Sheo. Själv brukade jag äta under lektionerna - får ni inte det måste ni väl i alla fall ha raster mellan lunch och fem?

knuckles
2013-01-08, 22:32
Proteinbar

gustafffsson
2013-01-08, 22:33
Kan du inte ta med dig några mackor eller frukt att käka vid 15-16-tiden?
jo mackor och en frukt 1h före hade nog funkat ska testas :)

Inte kommer malto göra mycket åt hungern i alla fall. Undrar samma sak som Sheo. Själv brukade jag äta under lektionerna - får ni inte det måste ni väl i alla fall ha raster mellan lunch och fem?
aa tror inte malto hade gjort nåt åt hungern utan mer gett lite extra energi och sen äta nå vanlig mat till det.

Proteinbar
2-3st isf :D ne blir tyvärr för dyrt i längden då dom ska vara så dyra :/

Nebuchadnezzar
2013-01-08, 22:36
Du kan ju rimligtvis äta när du vill under eftermiddagen låter det som, så gör som du hade gjort om du var ledig.

Dreas
2013-01-08, 22:42
Jag äter mitt sista mål vid tolv och kör pass runt sex.

15-20g malto + eaa/vassle fungerar prima. Hungerkänslorna är det du vill bort med. Energi för gymmet får jag av den lilla mängden malto om jag är lite seg innan. Hungern anpassar sig också. Kör några dagar så kommer du till slut inte vara hungrig.

Edit: Du måste ju inte bli mätt. Jag brukar köra på en bar före ibland.

RobinEH
2013-01-08, 22:51
En bit ost eller en ölkorv är ju inte så dumt. Eller varför inte ett kokt ägg. :eating:

gustafffsson
2013-01-08, 22:55
ska testa göra nån macka och ta en frukt till imorgon hinner inte skaffa nå annat innan dess så får se hur de går tar väl bort de värsta av hungern så man kan koncentrera sig iaf får se hur de är med energin är den jätte låg så blir de kanske att testa mackor + malto

tack för alla tipsen iaf :):thumbup:

lolitalord
2013-01-09, 22:14
ska testa göra nån macka och ta en frukt till imorgon hinner inte skaffa nå annat innan dess så får se hur de går tar väl bort de värsta av hungern så man kan koncentrera sig iaf får se hur de är med energin är den jätte låg så blir de kanske att testa mackor + malto

tack för alla tipsen iaf :):thumbup:

Vad gör du om skolmaten är äcklig då?

Svårt att få med mjölkprodukter utan att det ska bli dåligt innan dess;/ Annars vore ju kvarg/keso med nötter och en frukt väldigt bra.

NNIF
2013-01-09, 22:16
Vad gör du om skolmaten är äcklig då?

Svårt att få med mjölkprodukter utan att det ska bli dåligt innan dess;/ Annars vore ju kvarg/keso med nötter och en frukt väldigt bra.

dom flesta som bryr sig om träning och kost bryr sig inte om något är äckligt

gustafffsson
2013-01-09, 23:02
Vad gör du om skolmaten är äcklig då?

Svårt att få med mjölkprodukter utan att det ska bli dåligt innan dess;/ Annars vore ju kvarg/keso med nötter och en frukt väldigt bra.

precis jag äter alltid spelar ingen roll vad de är mat är inget man kan hoppa över finns alltid nå man kan äta :),finns ett undantaget och de är om dom serverar "klimatsmart vegetariskt " mat då blir de att gå ut och käkar på resturang ist :) yepp de hade varit opti :D

Dreas
2013-01-09, 23:05
Vad gör du om skolmaten är äcklig då?

Svårt att få med mjölkprodukter utan att det ska bli dåligt innan dess;/ Annars vore ju kvarg/keso med nötter och en frukt väldigt bra.Fasta, äta ute är två alternativ.

Nebuchadnezzar
2013-01-09, 23:28
dom flesta som bryr sig om träning och kost bryr sig inte om något är äckligt

Vilket dumt uttalande. :D

Jeml
2013-01-09, 23:30
Vilket dumt uttalande. :D

fast det stämmer lite grann, man äter ju knappast den maten man tkr är absolut godast jämt.

däremot trycker förmodligen inte dom flesta i sig sånt dom får kväljningar av men hur gått tonfisk i vatten eller kvarg egentligen jämfört med andra livsmedel? :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Nebuchadnezzar
2013-01-09, 23:42
fast det stämmer lite grann, man äter ju knappast den maten man tkr är absolut godast jämt.

däremot trycker förmodligen inte dom flesta i sig sånt dom får kväljningar av men hur gått tonfisk i vatten eller kvarg egentligen jämfört med andra livsmedel? :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Nej, det gör det inte. Personligen tycker jag tonfisk i vatten är rätt gott och om folk inte brydde sig om huruvida kvarg är äckligt så skulle de ju inte hälla fun light på den, eller hur?

Jeml
2013-01-09, 23:58
Nej, det gör det inte. Personligen tycker jag tonfisk i vatten är rätt gott och om folk inte brydde sig om huruvida kvarg är äckligt så skulle de ju inte hälla fun light på den, eller hur?

jag tycker också det är ok..

jag sa aldrig att man inte bryr sig? bara att man ofta väljer sånt som smakar mindre bra än onyttigare alternativ.

t.ex. vad tror du dom flesta tkr är godast, kvarg med fun light eller någon krämig yoghurt med ca 5% fett (eller mer)? ändå så väljer nog majoriteten här inne kvargen 9/10ggr.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Nebuchadnezzar
2013-01-10, 00:18
jag tycker också det är ok..

jag sa aldrig att man inte bryr sig? bara att man ofta väljer sånt som smakar mindre bra än onyttigare alternativ.

t.ex. vad tror du dom flesta tkr är godast, kvarg med fun light eller någon krämig yoghurt med ca 5% fett (eller mer)? ändå så väljer nog majoriteten här inne kvargen 9/10ggr.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Du säger något helt annat än vad han sa.

Pretorian
2013-01-10, 08:52
fast det stämmer lite grann, man äter ju knappast den maten man tkr är absolut godast jämt.

Jodå!

knuckles
2013-01-10, 08:59
jag tycker också det är ok..

jag sa aldrig att man inte bryr sig? bara att man ofta väljer sånt som smakar mindre bra än onyttigare alternativ.

t.ex. vad tror du dom flesta tkr är godast, kvarg med fun light eller någon krämig yoghurt med ca 5% fett (eller mer)? ändå så väljer nog majoriteten här inne kvargen 9/10ggr.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Vaniljyoghurt full med socker är ju helt klart godare.

spoon
2013-01-10, 09:01
Jag vill slå ett slag för nötter. Cashewnötter eller en nötmix. Enkla kalorier att få med sig och i sig. Smidigt att ta med sig.

Sen skulle jag också gärna ta emot tips på enkla saker att ha med sig. Själv så äter jag lunch vid tolv och börjar träningen vid fyra och är oftast inte hemma förens åttatiden på kvällen. Blir ganska länge utan mat i åtta timmar.

GymJimmy
2013-01-10, 09:49
Spelar ingen roll vad du äter sålänge det inte är snabbmat från donken.
Jag brukar slänga i mig en proteinshake ibland innan gymmet om jag är hungrig efter jag har jobbat hela dagen.

spoon
2013-01-10, 09:59
Spelar ingen roll vad du äter sålänge det inte är snabbmat från donken.
Jag brukar slänga i mig en proteinshake ibland innan gymmet om jag är hungrig efter jag har jobbat hela dagen.

Är det så illa då? Jag brukar kasta i mig två cheeseburgare och en milkshake innan träning ibland. Presterar bra på det.

Morty
2013-01-10, 09:59
Baka Flapjacks (http://sotasaker.com/flapjacks/). Receptet är lätt att modda för att få det mer... fitnessvänligt.