handdator

Visa fullständig version : Är mitt schema optimalt för att bygga muskler? Borde jag köra kondition?


motherofnature
2013-01-08, 21:40
Jag väger i dagsläget cirka 58-59kg och jag är cirka 170-174cm lång.
Jag kör just nu på ett 3-split och mitt mål med träningen är att öka i vikt och skaffa mig muskelmassa.

Schemat ser ut såhär

Dag 1: Bröst, Axlar och Triceps.
Bänkpress/Hantelpress
Hantelpress på sned bänk
Pec-Deck flyes
Kabellyft åt sidan/Hantellyft åt sidan/Hantelpress/Militärpress (Borde jag köra 2 övningar för axlar eller räcker det med en?)
Pushdowns
Sittande tricepspress/Kickbacks

Dag 2: Rygg och Biceps
Marklyft
Enarmshantelrodd
Rodd i kabelmaskin
Chins
Ryggresning
Hantelcurls
Curls i kabelmaskin

Dag 3: Ben och Mage
Knäböj
Enbensvadpress
Benspark
Lårcurl
Benlyft
Crunches
Situps

Borde jag lägga till fler övningar eller behöver jag minska på antalet övningar? Ser detta bra för att bygga maximalt med muskelmassa?
Ska jag lägga till någon cardio i detta? Eftersom jag håller på att bygga upp mig så har jag inte gjort så mycket kondition, men är det nödvändigt?

Ge mig era åsikter!

knuckles
2013-01-08, 21:47
Jag väger i dagsläget cirka 58-59kg och jag är cirka 170-174cm lång.
Jag kör just nu på ett 3-split och mitt mål med träningen är att öka i vikt och skaffa mig muskelmassa.

Schemat ser ut såhär

Dag 1: Bröst, Axlar och Triceps.
Bänkpress/Hantelpress
Hantelpress på sned bänk
Pec-Deck flyes
Kabellyft åt sidan/Hantellyft åt sidan/Hantelpress/Militärpress (Borde jag köra 2 övningar för axlar eller räcker det med en?)
Pushdowns
Sittande tricepspress/Kickbacks

Dag 2: Rygg och Biceps
Marklyft
Enarmshantelrodd
Rodd i kabelmaskin
Chins
Ryggresning
Hantelcurls
Curls i kabelmaskin

Dag 3: Ben och Mage
Knäböj
Enbensvadpress
Benspark
Lårcurl
Benlyft
Crunches
Situps

Borde jag lägga till fler övningar eller behöver jag minska på antalet övningar? Ser detta bra för att bygga maximalt med muskelmassa?
Ska jag lägga till någon cardio i detta? Eftersom jag håller på att bygga upp mig så har jag inte gjort så mycket kondition, men är det nödvändigt?

Ge mig era åsikter!

Cardio är inte nödvändigt om du inte känner för det då du vill
gå upp i vikt och massa.