handdator

Visa fullständig version : Styrkelyft


MegaA
2013-01-08, 10:31
Jag har precis börjat träna styrkelyft för mig själv, alltså jag har gått ifrån att träna för att se bra ut, nu tränar jag endast för styrka och one rep max i böj,mark, bänk. Jag har försökt hitta vettiga träningsprogram för just styrkelyft, men hittar bara sjukt överavancerade program. Det jag kör är
Mån: Knäböj tungt plus underarmar, ländryggs komp och mage
Tisdag: Bänkpress tungt, rygg komp och mage
onsdag: marklyft tungt, mage
torsdag:knäböj lätt plus komp träning
fredag:Bänk lätt plus komp träning
lördag : vila/ ländryggskomp(om jag orkar)
söndag : vila.

När det är tungtpass kör jag antingen 6 set med 2 rep eller 8 set 1 rep
när det är lättpass kör jag antingen 10x3 eller 5x5 beroende på övning.


Några invändningar tips och trix eller slopa helt och köra på något annat?
tacksam för svar.

joker560
2013-01-08, 10:56
Vad är tanken med tre tunga pass på raken följt st två lätta och sen två dagar utan träning?

Finns en hel del färdiga styrkelyftsprogram. Kolla i tävlingsdelen här på forumet så finns det en hel del info att läsa igenom. Bl.a. En tråd om scheman.

MegaA
2013-01-08, 11:00
Ja du det kan man fråga sig kanske ska köra varranan istället tack för konstruktiv kritik...

aijou
2013-01-08, 11:08
Jag gillar Jim Wendlers 5/3/1

Det ser kanske komplicerat ut vid första anblick, men när man väl kommit in i tänket så är det ganska simpelt.

MegaA
2013-01-08, 11:10
Nice. Ska absolut kolla på det.
Det med tre tunga pass i början av veckan var bara något jag snabbade upp som stod på en rysk hemsida och ryssarna är väl kända för att vara djur i kraftsport så jag körde på det.

MegaA
2013-01-08, 11:16
Ladda hem hel boken

aijou
2013-01-08, 11:30
Det finns en aktiv tråd om JW 5/3/1 här på forumet också som kanske kan vara av intresse.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=136832