handdator

Visa fullständig version : Kvarg eller lättkvarg?


enjuliette
2013-01-08, 08:53
Hej! Jag brukar äta kvarg som mellanmål, men ska jag välja lättkvarg eller vanlig kvarg(10%) ?

Jag tränar 6dagar i veckan, oftast kvällstid då jag jobbar hela dagarna. Äter oftast kvargen mellan frukost och lunch, eller efter jobbet ca 1 timme innan träning. Är detta rätt? Tacksam för så mycket tips som möjligt! *gah!*

knuckles
2013-01-08, 08:54
Hej! Jag brukar äta kvarg som mellanmål, men ska jag välja lättkvarg eller vanlig kvarg(10%) ?

Jag tränar 6dagar i veckan, oftast kvällstid då jag jobbar hela dagarna. Äter oftast kvargen mellan frukost och lunch, eller efter jobbet ca 1 timme innan träning. Är detta rätt? Tacksam för så mycket tips som möjligt! *gah!*

Det är bra som mellanmål eftersom proteinet tas upp långsamt ja. Men frågan är om du deffar och håller lågt på kalorier eller bulkar?

Lychgate
2013-01-08, 08:55
Ät det som är godast om det passar med mer fett i din energifördelning.

the_matsson
2013-01-08, 08:58
Den fetare kvargen innehåller mer energi än den lätta.

Om du inte vill ha i dig särskilt mycket energi bör du därför välja lättkvargen.

Fishtank
2013-01-08, 09:31
Det enda som spelar roll är hur mycket energi du behöver och om vilken du tycker är godast.
Har du utrymme för den 10%iga och tycker den är godare ja ät den då.
Har du bara utrymme för lättkvarg så får du helt enkelt äta den.

enjuliette
2013-01-08, 10:07
Den vanliga kvargen är helt klart godare, men vill inte äta den om den gör mer skada än nytta. Tränar för minskning av kroppsfett och ökning av muskler. Är 170cm och väger ca 65kg.

Pretorian
2013-01-08, 10:12
Har du råd med fettet från den vanliga så ät det. Då skadar det inte. Svårt för oss att avgöra om du kan äta det eller inte.

vicarious
2013-01-08, 10:32
Vad har du för mål och hur mycket kalorier har du att spela på? Om det får plats så kör på den fetare, den är godare :)

SteelPulse
2013-01-08, 15:01
I kesella innehåller lättkvargen mer protein än den 10%-varianten. Jag kör alltid lättkvarg, fett sparar jag till nåt godare, typ skinnet på kycklingen eller nån god ost.

martinlindberg
2013-01-09, 17:43
Använd lättkvarg och blanda med lite vatten för att det inte ska vara lika strävt. Funlight hjälper till att få dit den perfekta smaken! Tipsar om Jordgubb :D