handdator

Visa fullständig version : 190 cm 78 kg = hyffsat normalt eller spinkigt?


MVP
2013-01-08, 06:49
Hur tycker ni det låter? Är det verkligen SÅ jävla lite? Tycket jag jämt får försvars mig från påhopp att "du är så smal". Vill ju upp i vikt och håller på, men har svårt att tro att jag skulle se mycket större ut på 85kg 14% bf. Gör verkligen 7kg så mycket på en 190cm kropp? Allt jag vill är att se hyffsat tränad ut. Ser väl ut typ såhär idag, smala armar och rätt breda "smala" axlar. Detta utseende tycker iaf jag är normalt för en som motionerar bara http://www.google.se/search?hl=sv&safe=off&tbo=d&tbm=isch&spell=1&q=male+polo+model&sa=X&ei=ALPrUJuDDdT34QS8ooHIDQ&ved=0CDYQvwUoAA&biw=320&bih=416#i=35

mikaelj
2013-01-08, 06:57
Det där fungerade inte.

Leta upp en bild och klistra in den.

Jag anser att 190 cm och 78 kg är väldigt smalt, förutsatt att du har en hyfsad mängd muskelmassa. Det viktigaste är dock att du trivs.

Att behöva försvara sig från påhopp är trist. Folk borde bry sig mindre om andra och mer om sig själva.

MVP
2013-01-08, 07:09
Det där fungerade inte.

Leta upp en bild och klistra in den.

Jag anser att 190 cm och 78 kg är väldigt smalt, förutsatt att du har en hyfsad mängd muskelmassa. Det viktigaste är dock att du trivs.

Att behöva försvara sig från påhopp är trist. Folk borde bry sig mindre om andra och mer om sig själva.
Mm, händer väl inte varje dag hela tiden men när det inträffar är det drygt. Finns det någon formel eller något allmänt man kan räkna på för att veta vad perfekta proportioner skulle innebära? BMI suger ju, där är jag normalvikt. Längden sen dra av 100 brukar det stämma bra på dom flesta? Dvs bra proportioner? Antar det är 90kg och även då inte stor utan räknas som smal om jag ligger runt samma bf

mikaelj
2013-01-08, 07:21
Mm, händer väl inte varje dag hela tiden men när det inträffar är det drygt. Finns det någon formel eller något allmänt man kan räkna på för att veta vad perfekta proportioner skulle innebära? BMI suger ju, där är jag normalvikt. Längden sen dra av 100 brukar det stämma bra på dom flesta? Dvs bra proportioner? Antar det är 90kg och även då inte stor utan räknas som smal om jag ligger runt samma bf

När jag hade BMI 27 med lagom mängd kroppsfett för två eller tre år sedan tyckte jag att jag såg vältränad ut. Det motsvarar längden-92 för mig i vikt.

jokem
2013-01-08, 07:40
Mm, händer väl inte varje dag hela tiden men när det inträffar är det drygt. Finns det någon formel eller något allmänt man kan räkna på för att veta vad perfekta proportioner skulle innebära? BMI suger ju, där är jag normalvikt. Längden sen dra av 100 brukar det stämma bra på dom flesta? Dvs bra proportioner? Antar det är 90kg och även då inte stor utan räknas som smal om jag ligger runt samma bf

Jo, det är ett riktmärke över hur stor man kan bli i tävlingsform utan AAS.

BMI kan man inte gå efter. Isåfall är jag överviktig på 81kg kroppsvikt på 180 cm.

MVP
2013-01-08, 07:40
När jag hade BMI 27 med lagom mängd kroppsfett för två eller tre år sedan tyckte jag att jag såg vältränad ut. Det motsvarar längden-92 för mig i vikt.

all right, jag lär nog upp i 90 för att se vältränad ut. Skulle vara kul bara att höra lite åsikter från olika uppfattningar. I träningskretsar är min vikt sjukt lite det håller jag med om. Detta är iaf hur jag uppfattar smal,spinkig rent allmänt (alltså inte gym människor) bara motionärer.

Smal//svensson-löpare (inte långt från mig)

http://www.kladerralphlauren.com/images/large/rralphlaurens/Fit-Big-Pony-Polo-Svart-lilaClassic-Fit653_LRG.jpg

Spinkig

http://aktierandstuff.blogg.se/images/2009/1150278393_8b0d4c83a2_26944170.jpg

Vältränad

http://gymtokig.files.wordpress.com/2012/08/tumblr_m9dgck1n061r8z4lao1_1280.jpg


Biffig

http://s.improveme.se/data/filearchive/135892.500x0.jpg



Men jag tycker verkligen inte att den första, smala killen räknas som "spinkig" tycker ni verkligen det? Visst smala armar, men sådär ser ju vem som helst ut som inte lyfter?

SteelPulse
2013-01-08, 07:45
Hur tycker ni det låter? Är det verkligen SÅ jävla lite? Tycket jag jämt får försvars mig från påhopp att "du är så smal". Vill ju upp i vikt och håller på, men har svårt att tro att jag skulle se mycket större ut på 85kg 14% bf. Gör verkligen 7kg så mycket på en 190cm kropp? Allt jag vill är att se hyffsat tränad ut. Ser väl ut typ såhär idag, smala armar och rätt breda "smala" axlar. Detta utseende tycker iaf jag är normalt för en som motionerar bara http://www.google.se/search?hl=sv&safe=off&tbo=d&tbm=isch&spell=1&q=male+polo+model&sa=X&ei=ALPrUJuDDdT34QS8ooHIDQ&ved=0CDYQvwUoAA&biw=320&bih=416#i=35Hej, du duger inte som människa.


Eller så gör du det.

Pretorian
2013-01-08, 07:52
Du tycker själv att du inte är spinkig så var nöjd med det. Eller vill du veta vad alla andra tycker? Vissa verkar tycka att du är "smal" eftersom de påstår det.

Jag tycker 78 kg och 190 cm låter ganska smalt.

MVP
2013-01-08, 08:02
Du tycker själv att du inte är spinkig så var nöjd med det. Eller vill du veta vad alla andra tycker? Vissa verkar tycka att du är "smal" eftersom de påstår det.

Jag tycker 78 kg och 190 cm låter ganska smalt.
Försöker mest förstå mig på folk, tycker spinkig är ett så grovt och direkt förolämpande ord. Kan ha att göra med att vi lever i pizza och McDonalds Sverige där det är ok att vara småfet som alla andra. Men har man löparkropp ska man få höra ett och annat om hur smal man är

GymJimmy
2013-01-08, 08:06
När jag vägde som minst under min deff så var jag nere på 78 kg på mina 187 cm.
Jag såg inte smal ut, har ganska mycket muskelmassa så jag såg bara riktigt shredded ut. Men det är väl individuellt beroende på hur mycket man tränat innan.

"Spinkig" är man ju om man har tändsticksarmar och inga som helst muskler enligt mig.

Sokrates696
2013-01-08, 08:19
Lägg på dig 12-15kg muskler. Ge det 2-3 år.
Tung träning armar, bröst, rygg och ben.
Då kommer du se stor ut.

/Tommy.

MVP
2013-01-08, 08:23
Lägg på dig 12-15kg muskler. Ge det 2-3 år.
Tung träning armar, bröst, rygg och ben.
Då kommer du se stor ut.

/Tommy.

Hehe jo, kör sl nu och älskar det. Vad brukar bf ligga runt för magruror typ 6-8? Love handels varning runt 15,20? Bara undrar

Muezz
2013-01-08, 08:35
Jag ligger på samma vikt/längd som dig. Det är inte ofta jag fått höra att jag skulle vara för smal.

Jag gissar på att dom som anmärker på din "låga" vikt själva är överviktiga och inaktiva, den kategorin människor brukar tycka det är jobbigt med folk som sköter sin kropp då det skapar komplex hos dito.

Träna, ät och sov så kommer du bli större.

spoon
2013-01-08, 08:38
Du kan har rutor på magen en bit ovanför 10% Jag tycker inte BMI är så dåligt sätt att mäta. Sikta på 30 BMI med så lite fett som möjligt. Då tycker jag att man ser grov ut.

Sokrates696
2013-01-08, 08:38
Hehe jo, kör sl nu och älskar det. Vad brukar bf ligga runt för magruror typ 6-8? Love handels varning runt 15,20? Bara undrar

Tänk inte på deff i detta läge, SL kommer ta på BF oavsett, var bara noga med vad du äter. Jag började i sept med BF över 26, nu ca 20. För att orka med SL behöver du äta ordentligt. Tror du behöver under 10 för att få magrutor. Vad gör lite love handles om du har muskler i övrigt?

/Tommy.

massakay
2013-01-08, 08:45
Men jag tycker verkligen inte att den första, smala killen räknas som "spinkig" tycker ni verkligen det?

Frågar du mig så tycker jag det är spinkig. Men det är ju en smaksak. Ligger själv för närvarande på 106 kilo i slutet av bulken på 183cm och ganska biffig. Brukar komma ner till ca 89-90 kg i slutet av deffen, med ganska lågt kroppsfett, ser bra ut i spegeln i alla fall.

Men skit i vad andra tycker, det är ju du själv som ska trivas i din kropp. Du skulle förmodligen inte trivas i min kropp i slutet av bulken t.ex. Och jag skulle förmodligen inte må bra i din.

Är du inte nöjd med din kropp gör något åt det, är du nöjd, så är det bra med det! :)

Morty
2013-01-08, 08:52
Bestäm över din egen kropp :)

Jag ligger på vikten -100 just nu, bilder finns i min journal.

massakay
2013-01-08, 08:58
Jag ligger på vikten -100 just nu, bilder finns i min journal.

Bilderna såg kanon ut, bra form:)

Mart|n
2013-01-08, 09:05
Bestäm över din egen kropp :)

Jag ligger på vikten -100 just nu, bilder finns i min journal.

Negativ vikt? ;)

J3T69
2013-01-08, 09:10
Försöker mest förstå mig på folk, tycker spinkig är ett så grovt och direkt förolämpande ord. Kan ha att göra med att vi lever i pizza och McDonalds Sverige där det är ok att vara småfet som alla andra. Men har man löparkropp ska man få höra ett och annat om hur smal man är

Bry dig inte om vad andra tycker eller rättare sagt försök att inte bry dig.
Det kanske är så att folk är avundsjuka på dig vem vet?

Tyrwing
2013-01-08, 09:17
Spinkigt. Väger just nu 90kg på mina 193cm och jag är fortfarande väldigt smal. Skulle lätt kumna väga över hundra.

Morty
2013-01-08, 09:17
Negativ vikt? ;)

Attans! *grr27* -24kg, finns det nån klass i SL för mig?

Fishtank
2013-01-08, 09:30
Verkar som folk runt dig har lite skeva bilder av vad spinkigt är.
Du verkar också ha lite skeva bilder med tanke på vem du länkade som biffig.

Jeml
2013-01-08, 09:34
jag får också höra hur spinkig jag är (75kg på 186cm).. kan ifs ha att göra med att jag har vägt 110kg så folk är vana att jag är tjock?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Mart|n
2013-01-08, 09:34
Attans! *grr27* -24kg, finns det nån klass i SL för mig?

Du får ju tävla i den lättaste viktklassen, men jag vet inte om du hade fått tävla då du genom att bara hålla i stången minskar stångens belastning med 24 kg. Du får maila tävlingskommitén :)