handdator

Visa fullständig version : Diet!


Petrus
2002-03-03, 14:19
Regler för diet 2001
~*~*~*~


1. Om du äter något och inget ser det, så har det inga kalorier.

2. Om du dricker vichyvatten och till det äter en Japp eller Dajm kommer kalorierna i chokladen att elimineras av vichyvattnet.

3.Om du äter tillsammans med någon annan så räknas inte de kalorierna så länge som du inte äter mer än den andre.

4. Mat som du äter av medicinska orsaker räknas ALDRIG. Hit räknas varm choklad, Apelsinmartini, rostat bröd och Frödinge ostkaka med vispgrädde och jordgubbssylt.

5. Om du lyckas göda någon annan kommer du själv att se smalare ut.

6. Filmrelaterad mat har inga extra kalorier, för de är en del av nöjespaketet. . (Exempel: Marabou mjölkchoklad, popcorn med smält smör, Pepsi och annat som säljs i direkt anslutning till föreställningen.)

7. Hårda kakor innehåller inga kalorier. Arbetet med att tugga förorsakar kaloriläckage.

8. Saker som slickas av knivar och teskedar innehåller inga kalorier om du håller på att tillaga något..

9. Mat med samma färg har samma antal kalorier. (Exempel är spenat och pistageglass)

10.Allt som äts medan man står upp innehåller inga kalorier. Detta har med jordens dragningskraft att göra och är vetenskapligt bevisat..

11. Allt som äts från någon annans tallrik har inga kalorier. De kalorierna kommer att hänga kvar vid tallriken och tillföras den rätte ägaren. Vi vet ju alla hur lätt kalorier biter sig fast.

Lycka till!!!

Stile
2002-03-03, 14:27
Perfekt,
det är just såna här saker som jag behöver tips om nu när jag deffar. :D

Mot Mc Donalds :D

muskelbyggarn
2002-03-03, 15:02
Stile vad sägs om att ALLTID stå upp och äta:

"10.Allt som äts medan man står upp innehåller inga kalorier. Detta har med jordens dragningskraft att göra och är vetenskapligt bevisat.."

Fanken vad bra, nu är det bara att ringa pizzan direkt :D och köpa STÅbord...

Vänl,,,
tobbe

scono
2002-03-03, 19:59
ne men då får du inte i dig nån energi alls ;)

men att stå up till 80% det ska jag börja med :D

hmmm så chipspåsen jag åt på hockeyn innehöll inga kcal :D (ståplats)

Petrus
2002-03-03, 20:01
Ursprungligen skickat av scono:
<STRONG>hmmm så chipspåsen jag åt på hockeyn innehöll inga kcal :D (ståplats)</STRONG>


Helt rätt uppfattat... Deffen i år kommer att bli lättare än någonsin!!!
:D
Vänligen,

Petrus

r90
2002-03-03, 20:34
Nej och inte pizzan förra veckan- jag stog upp :D

FS
2002-03-03, 20:35
Ursprungligen skickat av Tinner:
<STRONG>
Helt rätt uppfattat... Deffen i år kommer att bli lättare än någonsin!!!
</STRONG>

Nja.. Förra årets diet blev lätt men hur blir årets???

Står ju faktiskt "Regler för diet 2001" ;)


Fredrik

krambanan
2002-04-16, 22:59
Om man lägger en chokladkaka på kylskåpet så kommer alla kalorierna hoppa ner för de är höjdrädda, sen kan du äta ckoladen med gott samvete. Eller ät vit och brun choklad, då tar de ut varandra... :D
Allt som någon gjort "speciellt till dig" måste ätas oavsett kaloriinnehåll, eftersom det skulle vara hjärtlöst och okänsligt att inte göra det. Nån som vill baka en kladdkaka "speciellt till mig"??? :D

Kram Maria

Rah
2002-04-17, 12:24
Det är ju bara att maila aftonbladet, så har deras Hälsobilaga årets scoop :D