handdator

Visa fullständig version : Innan gymmet!


kiffe
2013-01-07, 21:29
Tjena jag ska vara kortvarig och bara fråga vad som är bra att äta innan träning och hur lång tid innan man ska stoppa i sig maten?
jag går dock i skolan och studerar på annan ort så måste vara relativt ekonomisk. Så som sagt, något billigt gott och nyttigt innan träning.
tack på förhand!

Ampere
2013-01-08, 01:07
Kvarg trycker jag i mig när jag kommit ihåg att köpa skiten..
Annars brukar jag dra i mig mackor och en shake om jag ska träna inom 30-80 minuter, snabba kolhydrater. :)

LIFT
2013-01-08, 11:22
Jag kör också kvarg på morgonen.
Funderar dock, vad finns andra för bra alternativ?
Hört att kolhydraterna på ärtsoppa (hemmagjord, på gula ärtor) är bra? men är det rätt sorts kolhydrater (snabba/långsamma)? Det är ju något som är billigt, dock inte alla som tycker om den maten.

flooparn
2013-01-08, 15:36
Personligen tränar jag helst på tom mage, absolut underbart och ger bättre tryck från min PWO också. Är jag inte i fastande läge så är det ofta en näve ahlgrens bilar ca 40 min innan för att få i lite snabba kolisar, allt annat än snabba kolisar är väl rätt onödigt att ta innan? Betydligt mer givande att spara till efter träningen i så fall. Ska du äta mat innan bör du äta det minst 2 timmar innan, nu är ju det en personlig preferens men att gå och träna med magen fylld med mat är ju bara vidrigt på alla sätt.

Reaper123
2013-01-08, 15:44
Tjena jag ska vara kortvarig och bara fråga vad som är bra att äta innan träning och hur lång tid innan man ska stoppa i sig maten?
jag går dock i skolan och studerar på annan ort så måste vara relativt ekonomisk. Så som sagt, något billigt gott och nyttigt innan träning.
tack på förhand!Finns ingen regel eller "absolut sanning" här, eftersom vi alla är olika. Så du får testa dig fram helt enkelt!

Jag har hittat en variant som funkar bra för mig, åtminstone på vardagarna:
1,5-2h innan: 1L lättyoghurt + ev. müsli/flingor
precis innan: 30g maltodextrin + 400-600 mg koffein

Brukar bli en 500-600 kcal och 40g protein varav resten blir mer eller mindre bara kolhydrater...

Nu äter jag inget annat under dagen då jag kör periodisk fasta, så är ganska så tom i magen då det enbart är "flytande" mat jag stoppat i mig. Helgerna tränar jag ofta utan att äta innan och nöjjer mig med bcaa+koffein och funkar hur bra som helst det med ;)

Andersson92
2013-01-08, 20:39
Tjena jag ska vara kortvarig och bara fråga vad som är bra att äta innan träning och hur lång tid innan man ska stoppa i sig maten?
jag går dock i skolan och studerar på annan ort så måste vara relativt ekonomisk. Så som sagt, något billigt gott och nyttigt innan träning.
tack på förhand!

Havregrynsgröt med 1-2dl mjölk.