handdator

Visa fullständig version : Ont i insidan av låret vid böj - Fortsätta?


alphahanen2
2013-01-07, 20:08
På uppåt vägen när jag böjer gör det ont i insidan av det högra låret. Det resulterar i att jag krummar ryggen mer och lägger större belastning på det vänstra benet.

Ska jag fortsätta som vanligt? Eller kan jag göra något åt det? Jag tror inte att benet behöver mer vila då jag vilat i över en månad, men va vet jag?

Mvh.

pezrulezhaakon
2013-01-07, 21:42
alphahanen2

Vad händer om du står smalare?

alphahanen2
2013-01-07, 22:32
alphahanen2

Vad händer om du står smalare?

Jag har provat alla olika breder men det gör i princip lika ont hur jag än står.

pezrulezhaakon
2013-01-07, 22:49
alphahanen2

Risken finns att du fått en sträckning/bristning för en längre tid sedan som inte hunnit läka helt, och därför hänger kvar.

Du kanske bör köra andra övningar ett tag och fokusera på rörlighet och stretch. Muskelstramheter kan orsaka liknande problem. I ditt fall kan det röra sig om stramhet i höftböjarna.

stevez
2013-01-08, 00:53
Klart du inte ska fortsätta som vanligt.

alphahanen2
2013-01-08, 17:19
alphahanen2

Risken finns att du fått en sträckning/bristning för en längre tid sedan som inte hunnit läka helt, och därför hänger kvar.

Du kanske bör köra andra övningar ett tag och fokusera på rörlighet och stretch. Muskelstramheter kan orsaka liknande problem. I ditt fall kan det röra sig om stramhet i höftböjarna.
Tack för att du svarar!

Om jag kör en mer omsorgsfull stretching innan då?

Problemet uppstod alltså för någon månad sen då jag fick råd om att stå bredare en vanligt. Tidigare har jag inte haft det.

Klart du inte ska fortsätta som vanligt.

Klart du lika gärna kan ge en anledning om du ändå svarar?

pezrulezhaakon
2013-01-08, 17:33
alphahanen2

Jo, men tänk på att stretching inte är nån "quick-fix".

Precis, det ante mig. Det är så många skador uppstår. Att man får råd av en som troligen inte har så stor kunskap, som blint levererar hörsägen till höger och vänster.

stevez
2013-01-08, 18:28
Klart du lika gärna kan ge en anledning om du ändå svarar?

Det gör ont när du gör det.

Men du, fortsätt. Lägg på mer vikt. Det är mitt råd.

alphahanen2
2013-01-08, 20:32
alphahanen2

Jo, men tänk på att stretching inte är nån "quick-fix".

Precis, det ante mig. Det är så många skador uppstår. Att man får råd av en som troligen inte har så stor kunskap, som blint levererar hörsägen till höger och vänster.

Okej. Jag provar en gång när jag stretchat mycket och ser om det släpper. Gör det inte det så kör jag på ditt råd och kör annat.

Tack så mycket!

Det gör ont när du gör det.

Men du, fortsätt. Lägg på mer vikt. Det är mitt råd.

Svar "JA" Sherlock det gör ont när jag gör det.

Tackar ödmjukast för din tid och din hjälp. Jag är dig i evigheter skyldig en tjänst.

Patetiskt. *facepalm*