handdator

Visa fullständig version : Fastnat på vad jag ska äta?


lolitalord
2013-01-07, 19:56
Försökt ett tag att få ihop mitt egna kostschema för deff. Vill ligga på 1700kcal, äta 5mål per dag (frukost, lunch, mellanmål, middag, kvällsmål). Vill bara äta långsamma kolhydrater, inte ligga lågt på kolhydrater. Bra fetter och inte ligga lågt på fett.
Kan inte styrketräna pga en nackskada, jag vill bara gå ner i vikt. Så tänker promenera två ggr, en gång efter frukost och andra gången efter mellanmål. Nej jag vill inte promenera någon annan gång.
Tips? *gah!*

nitz
2013-01-07, 19:58
Vilka måltider vill du äta mest?
Vad gillar du att äta?
Vad äter du inte?

Fuark
2013-01-07, 20:00
föreslår periodisk fasta. dels för att det är smidigt. och dels för att jag är fanboy

OnT: Ät vad du vill

lolitalord
2013-01-07, 20:11
Vilka måltider vill du äta mest?
Vad gillar du att äta?
Vad äter du inte?

Vill ligga ganska lika då jag strävar efter stabilt blodsocker. Gillar dock tyvärr att äta på kvällen :(

Bröd, musli och kvarg gillar jag HAHA. Nä men frukost försöker jag med havregrynsgröt men jag gillar det inte. Lunch kyckling, avokado, sallad och någon kolhydratskälla. Mellanmål har jag ingen aning om? Middag tycker jag lax, quinoa och sallad känns okey. Kvällsmål kvarg och nötter.

Jag äter INTE griskött.

lolitalord
2013-01-07, 20:11
föreslår periodisk fasta. dels för att det är smidigt. och dels för att jag är fanboy

OnT: Ät vad du vill

Nää klarar inte periodisk fasta. Jag vill inte ha för långt mellan måltider.

nitz
2013-01-07, 22:22
Om du ligger på 1700 kcal, vilket underskott har du planerat för då förresten?

lolitalord
2013-01-07, 22:39
Om du ligger på 1700 kcal, vilket underskott har du planerat för då förresten?

Tycker du att det är högt eller? Med 2 promenader som bränner ca 400-600 kcal så blir det ju inte så mycket kcal in.

NNIF
2013-01-07, 22:50
baljväxter, bönor, linser osv har väl bra med långsamma kolhydrater och protein?

lolitalord
2013-01-07, 22:59
baljväxter, bönor, linser osv har väl bra med långsamma kolhydrater och protein?

Jo sant. Men hur tillagar man sånt? :em:

Pinoy
2013-01-07, 23:01
If It Fits Your Macros, brah. bara sätt upp dina macros, väg din mat, använd myfitnesspal och så löser resten sig.

nitz
2013-01-07, 23:05
Tycker du att det är högt eller? Med 2 promenader som bränner ca 400-600 kcal så blir det ju inte så mycket kcal in.
Nej det var inte så jag menade, ville bara veta vilka marginaler jag hade ett leka med om man skulle slänga ihop något ;)

NNIF
2013-01-07, 23:08
Jo sant. Men hur tillagar man sånt? :em:

finns att köpa färdigt på burk/tetrapak

annars står det på påsen hur man gör, typiskt så blötlägger man det över natten i kylen och kokar sedan i ca 1timme

linser har kortare koktid och en del sorter behöver inte blötläggas.

gula ärtor är riktigt najs att koka till soppa faktiskt

och med röda linser gör man coola grytor

gröna ärtor finns att köpa i frysdisken, helt underbart äre!

lolitalord
2013-01-08, 02:02
If It Fits Your Macros, brah. bara sätt upp dina macros, väg din mat, använd myfitnesspal och så löser resten sig.

Tyvärr jag fungerar inte så. Jag kan inte vara spontan och bara fixa något att äta. Jag vill ha det på schema. :smash:

lolitalord
2013-01-08, 02:06
Nej det var inte så jag menade, ville bara veta vilka marginaler jag hade ett leka med om man skulle slänga ihop något ;)

Okey *hug*

Men jag tänker något i den här stilen just nu:

Frukost: bra kolhydrater, lite fett och lite protein. (Jag behöver ju inte överdrivet med protein eftersom jag inte bryr mig om min muskelmassa eller styrketränar nu, det tar jag tag i senare).

Lunch: 80g Fullkornspasta, 100g kyckling, halv avokado, sallad (mkt kcal men bra mat, det känns som jag behöver kolhydrater jag verkligen känner av här)

Mellanmål: samma tänk som frukost, men vad?

Middag: quinoa typ 40-50g, ganska lite alltså, laxfile, sallad

Kvällsmål: kvarg (kanske ICAs för mindre kcal), mandlar/paranötter

lolitalord
2013-01-08, 02:08
finns att köpa färdigt på burk/tetrapak

annars står det på påsen hur man gör, typiskt så blötlägger man det över natten i kylen och kokar sedan i ca 1timme

linser har kortare koktid och en del sorter behöver inte blötläggas.

gula ärtor är riktigt najs att koka till soppa faktiskt

och med röda linser gör man coola grytor

gröna ärtor finns att köpa i frysdisken, helt underbart äre!

Ohh tack *hug* Men kolla gärna på svaret jag skrev nyss. Jag har mest problem med frukost och mellanmål, och där känns inte något av det där så passande?

LillisJ
2013-01-08, 05:50
Kan du inte träna benen heller? Tänker inga 95% av 1RM knäböj men typ benpress, benspark och bencurl.

Fågel med broccoli är gott... :)

Här är en bra sida; http://proteinperkrona.se/

NNIF
2013-01-08, 09:06
Ohh tack *hug* Men kolla gärna på svaret jag skrev nyss. Jag har mest problem med frukost och mellanmål, och där känns inte något av det där så passande?

skit i mellanmål, ät rejäl frukost och lunch istället

frukost: keso och frukt?

lolitalord
2013-01-08, 16:21
Kan du inte träna benen heller? Tänker inga 95% av 1RM knäböj men typ benpress, benspark och bencurl.

Fågel med broccoli är gott... :)

Här är en bra sida; http://proteinperkrona.se/

Ska jag bara träna benen tycker du? Benen är typ det enda stället jag fortfarande har muskler på då jag har tävlat som jockey förut. HAHAH kommer inte se bra ut :Virro

lolitalord
2013-01-08, 16:22
skit i mellanmål, ät rejäl frukost och lunch istället

frukost: keso och frukt?

Jag äter gärna var 3-4h. Frukost, lunch, mellanmål, middag, kvällsmål.

Det var inte mycket till kolhydrater om jag äter det bara :em:

NNIF
2013-01-08, 16:31
Jag äter gärna var 3-4h. Frukost, lunch, mellanmål, middag, kvällsmål.

Det var inte mycket till kolhydrater om jag äter det bara :em:

är väl en 30g kolhydrater i en hyffsat stor banan iaf :)

det är svårt att hjälpa dig, för du säger inte riktigt vad du gillar och inte gillar samt vilka makros du vill ha och om man ger ett förslag säger du" inte nyttigt" eller "smakar skit" hehe :)

lolitalord
2013-01-08, 17:23
är väl en 30g kolhydrater i en hyffsat stor banan iaf :)

det är svårt att hjälpa dig, för du säger inte riktigt vad du gillar och inte gillar samt vilka makros du vill ha och om man ger ett förslag säger du" inte nyttigt" eller "smakar skit" hehe :)

Jag vet jag är faktiskt jättejobbig med maten :em:

Men frukost och mellanmål är det jag funderar över just nu. Jag gillar ju kvarg och yoghurt men det är lätt att jag äter för mycket sånt. Vill äta mycket frukt, bär och grönsaker. Eftersom jag inte får in frukt i lunch eller middag passar det ju bra i frukost och lunch. Men inte bara det som kolhydrat tycker jag :em: Och vad ska jag få in för fett?

nitz
2013-01-08, 17:34
Jag vet jag är faktiskt jättejobbig med maten :em:

Men frukost och mellanmål är det jag funderar över just nu. Jag gillar ju kvarg och yoghurt men det är lätt att jag äter för mycket sånt. Vill äta mycket frukt, bär och grönsaker. Eftersom jag inte får in frukt i lunch eller middag passar det ju bra i frukost och lunch. Men inte bara det som kolhydrat tycker jag :em: Och vad ska jag få in för fett?
Vad gillar du för fettkällor :P?

lolitalord
2013-01-08, 17:55
Vad gillar du för fettkällor :P?

Avokado (vilket jag tänker till lunch), lax (vilket jag tänker till middag), nötter (vilket jag tänker till kvällsmål)... Olivolja har jag väl inget emot men det känns som onödiga kcal man får i sig men inte känner av att man äter.

Skulle vilja göra en egen musli med gryn, fröer och nötter. Blanda det med kvarg och bär så blir det ju jättebra. Har sökt på nätet men hittar inget bra recept, alla innehåller 100 olika ingredienser.

Rickard
2013-01-08, 18:03
Du verkar ju mer önska att få bekräftat att andra tycker att du ska äta vad det är du redan bestämt dig för vad du vill äta så att du kan rättfärdiga dina val för dig själv.

Så istället för att dom som orkar ska behöva sitta här och gissa på vad det är du vill äta och sedan råka skriva det här så kan du väl helt enkelt lista allt du vill äta och sedan be någon säga att det är okej eller något.

NNIF
2013-01-08, 18:37
Jag vet jag är faktiskt jättejobbig med maten :em:

Men frukost och mellanmål är det jag funderar över just nu. Jag gillar ju kvarg och yoghurt men det är lätt att jag äter för mycket sånt. Vill äta mycket frukt, bär och grönsaker. Eftersom jag inte får in frukt i lunch eller middag passar det ju bra i frukost och lunch. Men inte bara det som kolhydrat tycker jag :em: Och vad ska jag få in för fett?


jaha hur mycket kvarg trycker du om dagen då?

här har du lite förslag! :)

valfri mängd 4%ig keso
30g krossade hasselnötter
30g havregryn
ett litet tärnat äpple
några duttar kanel
rör om i skål och käka med sked

valfri mängd lättkvarg
1-2dl mjölk
100g bär
30g havregryn
1 msk olja, tex kallpressad rapsolja
kör i mixern och drick det


mägderna är givetvis justerbara efter behov ;)

lolitalord
2013-01-08, 18:52
jaha hur mycket kvarg trycker du om dagen då?

här har du lite förslag! :)

valfri mängd 4%ig keso
30g krossade hasselnötter
30g havregryn
ett litet tärnat äpple
några duttar kanel
rör om i skål och käka med sked

valfri mängd lättkvarg
1-2dl mjölk
100g bär
30g havregryn
1 msk olja, tex kallpressad rapsolja
kör i mixern och drick det


mägderna är givetvis justerbara efter behov ;)

Mellan 250-750g.

Åh det var faktiskt bra tips, gillade det första :) tack

NNIF
2013-01-08, 20:17
3-4st knäckebrödsskivor med en burk makrill i tomatsås? :)

lolitalord
2013-01-08, 20:21
3-4st knäckebrödsskivor med en burk makrill i tomatsås? :)

Förlåt men gillar inte *spy*

NNIF
2013-01-08, 20:54
Förlåt men gillar inte *spy*

ah just det, det var du med fisken ^^

knäckebröd med skivade kokta ägg då?

lolitalord
2013-01-08, 23:04
ah just det, det var du med fisken ^^

knäckebröd med skivade kokta ägg då?

Nej gillar fisk, tex lax. men inte i någon tomatsås :Virro

Hehe gillar inte äggula *spy*

NNIF
2013-01-08, 23:12
Nej gillar fisk, tex lax. men inte i någon tomatsås :Virro

Hehe gillar inte äggula *spy*

just det..

men äggvita då? och majonäs?

Pretorian
2013-01-09, 08:07
Nej gillar fisk, tex lax. men inte i någon tomatsås :Virro

Hehe gillar inte äggula *spy*

Du är värre än min fyraåring. Skriv ner de fem ingredienserna som du gillar då.

nopeone
2013-01-09, 11:49
Fräsch musli 10 (12) portioner (1 dl/portion).

2 dl hackade hasselnøtter
2 dl hackade pecan/valnötter
2 dl pumpafrön
2 dl solrosfrön
2 dl krossade linfrön

någon matsked kanel

för lite mer kolhydrater, lägg till exempelvis havrgryn...

Imundiga med fil och lite frysta bär. Om inte annat gott...

nitz
2013-01-09, 12:03
Macka + tonfisk + majonäs?

NNIF
2013-01-09, 12:36
Macka + tonfisk + majonäs?

så jädra win!

blanda tonfisk, keso, eller strimlad kokt äggvita, och majonnäs med lite citronpeppar så har man en riktigt sjysst mackröra!! :)

lolitalord
2013-01-09, 15:57
Fräsch musli 10 (12) portioner (1 dl/portion).

2 dl hackade hasselnøtter
2 dl hackade pecan/valnötter
2 dl pumpafrön
2 dl solrosfrön
2 dl krossade linfrön

någon matsked kanel

för lite mer kolhydrater, lägg till exempelvis havrgryn...

Imundiga med fil och lite frysta bär. Om inte annat gott...

Åh.. Tack *cupid* Men hur mycket havregryn till det där? Kan ju slänga in Axa grynblandning, tror en påse är 800g? Men det är väl för mkt med en hel påse? Och sedan ska man väl rosta muslin i ugnen?

lolitalord
2013-01-09, 15:58
just det..

men äggvita då? och majonäs?

Gillar inte majonnäs *spy* och är verkligen det bra att äta?

lolitalord
2013-01-09, 15:59
Du är värre än min fyraåring. Skriv ner de fem ingredienserna som du gillar då.

:d
Kvarg/yoghurt
Musli
Nötter
Lax
Sallad
Frukt
Bär
Avocado
Proteinbars

Fler än 5 ;)

nitz
2013-01-09, 16:12
Gillar inte majonnäs *spy* och är verkligen det bra att äta?
Hahaha, det börjar faktiskt bli lite kul :D
Majo är inte farligt

:d
Kvarg/yoghurt
Musli
Nötter
Lax
Sallad
Frukt
Bär
Avocado
Proteinbars

Fler än 5 ;)

Så det är alltså dessa ingridientser vi har att jobba med ;)?

nopeone
2013-01-09, 16:34
Åh.. Tack *cupid* Men hur mycket havregryn till det där? Kan ju slänga in Axa grynblandning, tror en påse är 800g? Men det är väl för mkt med en hel påse? Och sedan ska man väl rosta muslin i ugnen?

Rosta har jag inte gjort utan bara lagt i en bunke och skakat/blandat alltihop. Funkar grymt!!

En hel påse låter tråkigt, men dosera efter hur mycket kollisar du tycker verkar lagom och/eller behöver. Körde oftast utan havregryn, men det var då...

Nu blir det mer smörgås med kyckling/ägg/makrillfile och majo/kaviar...

lolitalord
2013-01-09, 17:33
Hahaha, det börjar faktiskt bli lite kul :D
Majo är inte farligt



Så det är alltså dessa ingridientser vi har att jobba med ;)?

Oj glömde bulgur och quinoa ;);)

Men funderar bara på att köra lätt så som jag tycker om.

Frukost - yoghurt/kvarg, musli, bär och någon frukt.

Lunch - bulgur, kyckling, avokado, sallad

Mellanmål - se frukost

Middag - quinoa, lax, sallad

Kvällsmål - kvarg och nötter

Bra?

nitz
2013-01-09, 17:35
Oj glömde bulgur och quinoa ;);)

Men funderar bara på att köra lätt så som jag tycker om.

Frukost - yoghurt/kvarg, musli, bär och någon frukt.

Lunch - bulgur, kyckling, avokado, sallad

Mellanmål - se frukost

Middag - quinoa, lax, sallad

Kvällsmål - kvarg och nötter

Bra?

:thumbup:

lolitalord
2013-01-09, 17:37
Rosta har jag inte gjort utan bara lagt i en bunke och skakat/blandat alltihop. Funkar grymt!!

En hel påse låter tråkigt, men dosera efter hur mycket kollisar du tycker verkar lagom och/eller behöver. Körde oftast utan havregryn, men det var då...

Nu blir det mer smörgås med kyckling/ägg/makrillfile och majo/kaviar...

Jag har googlat i typ en timme nu. De godaste verkar bli med äggvitor och sötningsmedel i som får vara i ca 30min i ugnen. Det ser iaf väldigt gott ut. Men tror jag kör på ICAs ekologiska naturell om jag inte hittar något enkelt och bra recept. Gillar dock inte såna köpta saker. Men den har ju bra näringsvärden faktiskt. Och jag vet ju exakt vad jag får i mig.

NNIF
2013-01-09, 20:55
Gillar inte majonnäs *spy* och är verkligen det bra att äta?

ja det är rapsolja, vinäger och ägg-gula.. dvs bra fett

lolitalord
2013-01-09, 22:19
:thumbup:

Då gäller det bara att räkna ut hur mycket av allt jag kan äta :D

Tänker om jag ska blanda yoghurt och kvarg eller om jag ska äta tex yoghurt till frukost sedan kvarg till mellanmål? Behövs mer protein mot kvällen kanske? Kvarg till sista mål är ett måste. Och såklart lättyoghurt typ 40kcal per 100g

lolitalord
2013-01-12, 00:58
Nu är jag nästan klar med schemat :) Det som är kvar är fortfarande frukost (vill envisas med havregrynsgröt), vad för kolhydrater till lunch och hur mycket. Hur mycket kolhydrater till middag. Thats it!

nitz
2013-01-12, 01:19
Nu är jag nästan klar med schemat :) Det som är kvar är fortfarande frukost (vill envisas med havregrynsgröt), vad för kolhydrater till lunch och hur mycket. Hur mycket kolhydrater till middag. Thats it!
Inte hittat någon god variant på gröten än?

Saga
2013-01-12, 07:45
Enkel bönsallad att ha i kylen;

1 burk kikärter.
1 burk stora vita bönor.
1 burk svarta bönor.

1-2 mak pesto.

Skölj bönorna, lägg i skål, tillsätt pesto och en nypa salt. Rör, ät.

Går att variera till det oändliga med;

Hackad lök.
Majs.
Keso.
Fetaost.
Andra bönor.
Soltorkad tomat.

Saga
2013-01-12, 07:52
Egen musli gör jag såhär;

En msk honung upplöst i ca 2 dl kalt vatten.
Häll över grynblandning, rör om snabbt, bre ut på plåt och in i varmluftsugnen på ca 150g. Passa och rör om då och då tills grynen är gyllene och torra. tar ca 10- 30 minuter beroende på mängd.

Rosta kokosflingor i stekpanna. Det går snabbt så passa, brända flingor smakar inte bra.
Rosta mandelflan i stekpanna. Rosta eventuella andra nötter i stekpanna, plocka bort skalen som lossnar.

Blanda i gryn och nötter i stor bunke. Tillsätt torkad frukt; russin, hackad torkad aprikos, fikon eller vad du vill.

Jag stoppar också i lite cornflakes och rispuffar också. Blanda. Ät.

lolitalord
2013-01-12, 15:08
Inte hittat någon god variant på gröten än?

Nej :( :smash:

lolitalord
2013-01-13, 18:23
Havregryn blandat med råa äggvitor, psylliumfrön, linfrön. Sedan kanel, bär, solrosfrön och soyamjölk ovanpå(:

Funderar nu på vad det bästa mellanmålet är av följande:

1: 2 knäcke (sport, 1dl minikeso, 1/2 avokado och 1 grönt äpple.

2: 250g kvarg, bär, 1dl musli.

1 - gillar inte att det är vetemjöl i knäckebröd. Men gillar att jag får med fett och frukt.

2 - bra men saknar fett och frukt :(

Ungefär lika mycket kcal.

nitz
2013-01-13, 18:41
Havregryn blandat med råa äggvitor, psylliumfrön, linfrön. Sedan kanel, bär, solrosfrön och soyamjölk ovanpå(:

Funderar nu på vad det bästa mellanmålet är av följande:

1: 2 knäcke (sport, 1dl minikeso, 1/2 avokado och 1 grönt äpple.

2: 250g kvarg, bär, 1dl musli.

1 - gillar inte att det är vetemjöl i knäckebröd. Men gillar att jag får med fett och frukt.

2 - bra men saknar fett och frukt :(

Ungefär lika mycket kcal.

Varför gillar du inte vetemjöl?

NNIF
2013-01-13, 19:47
Varför gillar du inte vetemjöl?

hon skrev i en annan tråd att är det som att äta smågodis, "bara socker ju" *gah!*

lolitalord
2013-01-14, 02:12
Exakt! Så det får bli lite godis till mellanmål istället *popcorn**popcorn*

NNIF
2013-01-14, 08:35
Exakt! Så det får bli lite godis till mellanmål istället *popcorn**popcorn*

men vetemjöl är inte socker, det är stärkelse dvs endast glukos. :smash:
frukt är ju mera likt godis än vad vetemjöl är i det avseendet!

sedan är det väl bra fett i ditt alternativt 2 där? keso 4% fett och sedan fett från ev. nötter i muslin samt frukt kan du ju ha torkad frukt i muslin?

Testat blanda keso med avocado då? Rätt gott!

tommie-92
2013-01-14, 09:37
Havregryn blandat med råa äggvitor, psylliumfrön, linfrön. Sedan kanel, bär, solrosfrön och soyamjölk ovanpå(:

Funderar nu på vad det bästa mellanmålet är av följande:

1: 2 knäcke (sport, 1dl minikeso, 1/2 avokado och 1 grönt äpple.

2: 250g kvarg, bär, 1dl musli.

1 - gillar inte att det är vetemjöl i knäckebröd. Men gillar att jag får med fett och frukt.

2 - bra men saknar fett och frukt :(

Ungefär lika mycket kcal.

Jag skulle kört 250g kvarg, bär och 1dl müsli. Ett ägg eller en näve nötter för fettet :)

lolitalord
2013-01-14, 16:47
men vetemjöl är inte socker, det är stärkelse dvs endast glukos. :smash:
frukt är ju mera likt godis än vad vetemjöl är i det avseendet!

sedan är det väl bra fett i ditt alternativt 2 där? keso 4% fett och sedan fett från ev. nötter i muslin samt frukt kan du ju ha torkad frukt i muslin?

Testat blanda keso med avocado då? Rätt gott!

Namikham glukos :( Frukt tidigt på dagen är ingen fara då de har så många andra fördelar. Sedan kan du äta massa frukt på lite kcal. Jag skulle heller inte på svullen mage av frukter, vilket man lätt får av mjöl.

Nej minikeso föredrar jag. Nej kan ju inte äta muslin med keso och avocado. Då är jag ju uppe i 500kcal och det har jag inte råd med på detta mål. Det var antingen kvarg, bär och musli, eller så knäcke med keso, avokado och ett äpple på sidan. Torkad frukt innehåller ofta rent socker så nej :(

lolitalord
2013-01-14, 16:48
Jag skulle kört 250g kvarg, bär och 1dl müsli. Ett ägg eller en näve nötter för fettet :)

Har inte kcal så det räcker till det :(

NNIF
2013-01-14, 17:04
Namikham glukos :( Frukt tidigt på dagen är ingen fara då de har så många andra fördelar. Sedan kan du äta massa frukt på lite kcal. Jag skulle heller inte på svullen mage av frukter, vilket man lätt får av mjöl.

Nej minikeso föredrar jag. Nej kan ju inte äta muslin med keso och avocado. Då är jag ju uppe i 500kcal och det har jag inte råd med på detta mål. Det var antingen kvarg, bär och musli, eller så knäcke med keso, avokado och ett äpple på sidan. Torkad frukt innehåller ofta rent socker så nej :(


torkad frukt = frukt utan vatten..

sedan vad tusan menar du med "rent socker", du skriver rätt mycket som verkar vara personliga åsikter än rena fakta.

mitt förslag var dock keso + mysli, eller keso + avocado men okej kolla in detta:

125g minikeso
20g havregryn
ett halvt tärnat äpple (50g)
en halv avocado

.. skulle det funka? då kan du göra två portioner av en bytta keso, ett äpple och en avocado ;)

du finlirar för mycket, till ingen nytta.

lolitalord
2013-01-18, 02:04
torkad frukt = frukt utan vatten..

sedan vad tusan menar du med "rent socker", du skriver rätt mycket som verkar vara personliga åsikter än rena fakta.

mitt förslag var dock keso + mysli, eller keso + avocado men okej kolla in detta:

125g minikeso
20g havregryn
ett halvt tärnat äpple (50g)
en halv avocado

.. skulle det funka? då kan du göra två portioner av en bytta keso, ett äpple och en avocado ;)

du finlirar för mycket, till ingen nytta.

Ohh.. Enda torkade frukter jag har sett i affärer är sådana som innehåller socker, tex de som finns i naturgodis. Men om det finns, jättebra :)
Joo jag kallar det "rent socker" då det innehåller socker till största del:P

Ooh jättebra idè. Dessutom blev det mycket "grönt" vilket jag gillar att äta samtidigt HAHA.

Nu har jag varit "sjuk". Längre period av migrän och nu precis fick jag mens, vilket ger mig ännu en vecka med ökad migrän *cry* Men har iaf fått ihop mitt schema som jag dock inte tänker börja med förrän jag är okey igen. Kan inte hålla mig strikt nu när kroppen inte är okey. Men såhär ser det ut om någon är intresserad: (Tar gärna emot kommentarer)

Frukost: 2dl lättyoghurt, 1.5-2dl musli (mängden beror på vilken musli det är), 100g hallon/blåbär/jordgubbar.

Lunch: 100g grillad kyckling, 40g quinoa, 1/2 avokado, sallad.

Mellanmål: Se frukost.

Middag: Se middag.

Kvällsmål: 250g kvarg, 1msk kakao, stevia, 3-5 paranötter.

Hur ser det ut? Kommer välja en musli som innehåller en del fröer och ev. nötter, så ligger okey på fett tycker jag. Skulle gärna haft kvarg till muslin men lättyoghurt ger mindre kcal. Skulle jag sluta gå ner kan jag börja med att ta bort kolhydrater till middag.