handdator

Visa fullständig version : Samsung mobil, internt minne fullt.


Paperbasket
2013-01-07, 13:19
Undrar om någon har en samsung galaxy mini och upplever samma problem med det interna minnet som mig. Har absolut inga som helst eget nerladdade spel eller appar. Trots detta så fylls det interna minnet upp i telefonen pga uppdateringar. Uppdateringar av de program som fanns från början som inte heller kan avinstalleras..

Känns helt absurt att minnet ska fyllas pga sådant.

tp_88
2013-01-07, 13:49
Appminnet var ofta för litet på äldre budgetmobiler. Har du SD-kort i den så kan du flytta appar till det, om någon av dom förinstallerade har stöd för det.

Om du rootar kan du plocka bort förinstallerade appar som inte går att avinstallera utom root.

Mental
2013-01-07, 14:42
Appminnet var ofta för litet på äldre budgetmobiler. Har du SD-kort i den så kan du flytta appar till det, om någon av dom förinstallerade har stöd för det.

Om du rootar kan du plocka bort förinstallerade appar som inte går att avinstallera utom root.

Det är hemskt hur fort en mobil blir "äldre"

Galaxy minin har väl mindre än 2år på nacken?

Men ja, den har skitlitet internminne.

Dreas
2013-01-07, 14:57
Ta bort appar som följer med?

tp_88
2013-01-07, 16:05
Det är hemskt hur fort en mobil blir "äldre"

Galaxy minin har väl mindre än 2år på nacken?

Men ja, den har skitlitet internminne.
Runt 2 år låter rimligt, vet inte riktigt.

Bättre mobiler från den tiden funkar bra fortfarande. Nexus S, Galaxy S, LG o2X osv är tom något äldre skulle jag tro (eller åtminstone lika gamla), men hänger fortfarande med. Budgetmobilerna på den tiden hade helt enkelt för litet minne, störde mig på det själv när jag hade en liknande mobil från Sony Ericsson way back.

Paperbasket
2013-01-08, 11:17
Går i inte av avinstallera eller flytta appar som följde med även om vissa är jättestora och mindre funktionella. Säljer skiten istället och köper ny mobil.

Mental
2013-01-08, 11:21
Går i inte av avinstallera eller flytta appar som följde med även om vissa är jättestora och mindre funktionella. Säljer skiten istället och köper ny mobil.

Om du rootar den kan du avinstallera med hjälp av root uninstaller och liknande program.