handdator

Visa fullständig version : När ska man dricka/äta gainer?


Aeis
2004-02-14, 13:42
Gainers ger ett massivt insulinpåslag och försämrar muskeluppbyggnad liksom glykogeninlagring.

Hittade detta på forumet...

Jag trodde att gainer gjorde att man byggde upp muskler bättre och snabbare.

När är det bra att dricka gainer och varför?

King Grub
2004-02-14, 14:01
En gainer innehåller vassleprotein och snabba kolhydrater.

Snabba kolhydrater passar bäst vid ett tillfälle: direkt efter träningspasset.

Då går dessa till glykogeninlagring och återhämtning, och insulinpåslaget leder vid det tillfället till ökade förutsättningar för muskelbygge. Vid just det tillfället stimulerar insulinet inte fettinlagring, utan ger en muskelbyggande effekt.

the OnE
2004-02-14, 14:02
Gainers är bäst att ta efter träningen... eftersom det är snabba kolhydrater i drycken! om ja har fattat allt rätt så blir man "tjockare" av gainer pga d snabba kolhydraterna "stänger" fettcellerna så dom inte tömms o skickar glykos till muskelcellerna från maten med dem snabba kolhydraterna istället....
du kan ju alltid göra som mig... ja har en gainer o en burk med protein enbart.. gainern tar ja efter träningen o protten nån gång under resten av dagen....:thumbup:

the OnE
2004-02-14, 14:04
hehe king grub du hann före.... ja började skriva när ingen annan svarat o sen när ja hade skickat så va ditt inlägg där.... f-n...:D
ja e slö på att skriva!

King Grub
2004-02-14, 14:07
You snooze :sleep: You lose.

Excalibur79
2004-02-15, 17:44
Jag tar min gainer ca 15-20min före träningen. Jag blir MYCKET piggare och uthålligare under passet om jag gör detta. Och känner verkligen att jag presterar bättre!

För att fylla depåerna även efter träningen testade jag en period att även dricka en 100% proteindrink direkt efter träningen. Gainer före och protein efter gav mig grymma resultat.

Min favoritsammansättning av kosttillskott är denna:

*Frukost + Gainers Fuel
*Mellanmål
*Lunch
*GainersFuel 20 min före träning
(TRÄNING)
*Snabbt 100% Protein tillsammans med mellanmål direkt efter träning
*Middag
*Långsamt protein 30min innan sängdags

Det behövs mycket lättmjölk vill jag lova...
Att köra kreatinkur till detta ska jag prova i framtiden...

Tyvärr hinner jag inte lägga så mycket tid på träningen som jag skulle vilja.

the OnE
2004-02-15, 19:51
Du kommer att gå upp i fett om du följer detta.... eftersom en gainer har snabba kolhydrater så kommer ditt blodsocker att höjjas o då pumpas insulin ut o stänger till fettcellerna samtidigt som glukos pumpas in i muskelcellerna.... men eftersom du tar gainer så är det väl din önskan så...

Excalibur79
2004-02-16, 13:26
Originally posted by the OnE
Du kommer att gå upp i fett om du följer detta.... eftersom en gainer har snabba kolhydrater så kommer ditt blodsocker att höjjas o då pumpas insulin ut o stänger till fettcellerna samtidigt som glukos pumpas in i muskelcellerna.... men eftersom du tar gainer så är det väl din önskan så...

Tja det där med fett är ju olika för alla...
Själv börjar jag tro att min kropp är resistent mot fett. Har en fettmängd i kroppen (enligt ett matematiskt snabbtest) på 1,3%. Och då skall tilläggas att jag kan äta 7 pizzor i veckan med kebab som lunch och ändå inte gå upp ett gram...

Är en riktig tunnis med andra ord... :D Vilket är min drivkraft för att träna! ;)

Det är som sagt olika det där med fett, personligen märker jag bara positiva resultat för styrkeutvecklingen med denna kost.
Ju mer kcal desto bättre för mig!

z_bumbi
2004-02-16, 13:31
Originally posted by Excalibur79
Själv börjar jag tro att min kropp är resistent mot fett. Har en fettmängd i kroppen (enligt ett matematiskt snabbtest) på 1,3%.

Hälsa dina föräldrar och beklaga sorgen... du är nämligen död med en sådan fettmängd.

Excalibur79
2004-02-16, 13:42
Originally posted by z_bumbi


Hälsa dina föräldrar och beklaga sorgen... du är nämligen död med en sådan fettmängd.

Naturligtvis tror jag inte att den är så låg... Men det är den ända test jag gjort... Man mäter midjemått, lårmått, underarmsmått och handledsmått.
Lägger in måtten tillsammans med åldern och vips så kommer fettmängden ut... En amerikansk sida healthcentral.com tror jag det var.

Skit samma något fett har jag då inte och jag skulle gärna vilja ha lite till faktiskt... Om jag inte går upp 10 kg i muskler vill säga :naughty:

King Grub
2004-02-16, 14:02
Originally posted by Excalibur79


Naturligtvis tror jag inte att den är så låg... Men det är den ända test jag gjort... Man mäter midjemått, lårmått, underarmsmått och handledsmått.
Lägger in måtten tillsammans med åldern och vips så kommer fettmängden ut... En amerikansk sida healthcentral.com tror jag det var.

Skit samma något fett har jag då inte och jag skulle gärna vilja ha lite till faktiskt... Om jag inte går upp 10 kg i muskler vill säga :naughty:

:laugh:

Ja, det var ju en tillförlitlig fettmätningsmetod. :rolleyes: Fullständigt oduglig.