handdator

Visa fullständig version : Gakkic, massbuilder, bcaa, eaa


fiakatrin
2013-01-05, 22:29
Hej!

Jag behöver lite hjälp med detta med olika kosttillskott. Äter idag en optimerad kost (har fått hjälp av utbildad person som själv tävlar i bodybuilding så behöver ingen hjälp med vanlig kost).

Jag drickar bcaa både före och efter träning samt 2 proteinshaker (whey 100) till varsitt mellanmål.

Mitt mål är att gå ner till 14% fett innan sommaren, ligger nu på 20. Men det ska ske genom strikt diet och träning inte bantning. Vill även upp ordentligt i muskelmassa och framförallt volym - ligger bra till i vikter idag men vill optimera resultatet.

Jag har nu funderingar på att börja använda Body science mass-builder + gakkic före passet samt EAA Recovery efter. Är det något jag kan ta i kombination med bcaa?

Självklart förstår jag att jag KAN, men har det någon effekt?

Min träning ser ut som så att jag tränar 3 dagar, vilar en. Pass uppdelat på ben, rygg/nacke, bröst/biceps och axlar/triceps. Kondition i form av promenader/jogging.

Tacksam för svar!

Lychgate
2013-01-05, 22:35
Äter du en optimerad kost så behövs inte kosttillskott. Annars är det fullt tillräckligt med BCAA runt passet.

Pepz
2013-01-05, 22:39
gakkic är ju mest om man ska högreppa

massbuilder är kreatin+beta alanin+lite annat
dvs en stimfri PWO. ja massbuilder kommer att ge dig effekt. men ta den varje dag.

fiakatrin
2013-01-05, 23:10
Jag är medveten om att den optimerade kosten är fullt tillräcklig. Men frågan gällde inte kosten. Jag vill hjälpa min kropp att få så bra resultat som möjligt. Därav att jag bad om hjälp med diverse kosttillskott. Bär ju inte alltid runt på en köttbit liksom ;)