handdator

Visa fullständig version : snabb styrkeförlust...


Captainwide
2013-01-05, 15:43
Tjena!
Vet inte om tråden passar här eller på deffkategorin så ändra om det är fel. :)

Saken är den att jag tänkt deffa för att få bort överflödigt fett. Detta är andra gången och sist gick det iaf någorlunda bra. Men denna gången har jag tappat styrka redan de första dagarna (har endast deffat i 5 dagar än så länge). Jag siktar på att ligga runt 500 kcal i underskott, +-50 kcal, och detta har jag gjort och jag fattar inte vad som händer med min styrka.... Har bland annat gått från 65*10 till 50*10 i smalpress.
Kan detta bara vara en väldigt dålig vecka eller vad tror ni? *gah!* :confused:*cry*

Andersson92
2013-01-05, 16:13
Jag tappar alltid en viss mängd styrka när jag börjar gå på kcal-underskott, i nästan alla övningar. Men sen brukar det stå stilla. Alltså att jag till exempel måste sänka en vikt från 14kg till 12 kg. men där brukar jag kunna stanna hela deffen ungefär, olika från träningspass till träningspass. Men sen så har jag övningar som jag känner mig starkare i. Speciellt dips o chins men det beror nog på att kroppen väger mindre. Fortsätter du dock förlora ännu mera i styrka så bör du ju lägga dig på mindre kcal-underskott tycker jag iaf.

willtjam
2013-01-05, 17:49
Pröva att sova eller äta lite mer.

Captainwide
2013-01-05, 18:58
Jag tappar alltid en viss mängd styrka när jag börjar gå på kcal-underskott, i nästan alla övningar. Men sen brukar det stå stilla. Alltså att jag till exempel måste sänka en vikt från 14kg till 12 kg. men där brukar jag kunna stanna hela deffen ungefär, olika från träningspass till träningspass. Men sen så har jag övningar som jag känner mig starkare i. Speciellt dips o chins men det beror nog på att kroppen väger mindre. Fortsätter du dock förlora ännu mera i styrka så bör du ju lägga dig på mindre kcal-underskott tycker jag iaf.

Hoppas att det är så... *cry*

Pröva att sova eller äta lite mer.
Jo men sover ju 8 timmar på dygnet, vill inte sova bort hela mitt liv :/ ska försöka pressa in lite mer kolhydrater innan träningen då. :)

Captainwide
2013-01-06, 00:23
ingen annan som har en teori om det här? BUMPELIBUMP

nitz
2013-01-06, 00:50
Hoppas att det är så... *cry*


Jo men sover ju 8 timmar på dygnet, vill inte sova bort hela mitt liv :/ ska försöka pressa in lite mer kolhydrater innan träningen då. :)
Jag skulle prioritera kolhydrater efter träningen.
Fråga, mer detaljerat: hur tränar du just nu?

Captainwide
2013-01-06, 09:10
Jag skulle prioritera kolhydrater efter träningen.
Fråga, mer detaljerat: hur tränar du just nu?

Menar du schema mässigt eller rep/set mässigt? :)

Tränar 5 dagar i veckan tors - mån (har ingen som helst chans att träna tis och ons)

Röda Björnen
2013-01-06, 13:06
Kan vara en dålig dag, vissa dagar kan jag utan problem dra 200+ kg i marklyft och vissa dagar har jag problem med 160.

Jobbat mycket, sovit dåligt, ätit dåligt, övertränat, strul hemma o.s.v.

Ge din nuvarande kost en månad i alla fall, kan också vara om du sänkt kolhydraterna snabbt är det enkelt att du har jobbigt med anpassningen. Omöjligt att du tappat ifrån 65 kg till 50 kg på 5 dagar.

Dålig dag helt enkelt, tänk om och se till att nästa vecka så går allt bra!

MVH