handdator

Visa fullständig version : Deff och bulk perioder.


Andersson92
2013-01-04, 21:12
Tja.

Vad har ni för erfarenhet när det gäller deff och bulk perioder?

Någon som till exempel testat 1 vecka deff följt av 1 vecka bulk osv?
Jag blev själv intresserad över att pröva 1 månad deff, 1 månad bulk, 1 månad deff osv.
Antar att det enda sättet att se fall det fungerar är att testa själv men tänkte bara kolla om det finns någon som har lite erfarenhet? Dessutom beror det ju enorm på hur man sköter själva deffen och bulken såklart.

Hur ser era perioder ut till exempel?

Ronn
2013-01-04, 21:40
Sätter aldrig någon tidsgräns, bulkar jag så kör jag på så länge jag får styrkeökningar och så länge jag inte tycker det ser allt för jävligt ut i spegeln, deffar jag så kör jag på så länge jag tycker det funkar med motivationen, humöret, gymmet eller tills jag blir nöjd i spegeln. Kan variera allt från några veckor i stöten till längre perioder beroende på.

Wiizra
2013-01-04, 21:45
Tja.

Vad har ni för erfarenhet när det gäller deff och bulk perioder?

Någon som till exempel testat 1 vecka deff följt av 1 vecka bulk osv?
Jag blev själv intresserad över att pröva 1 månad deff, 1 månad bulk, 1 månad deff osv.
Antar att det enda sättet att se fall det fungerar är att testa själv men tänkte bara kolla om det finns någon som har lite erfarenhet? Dessutom beror det ju enorm på hur man sköter själva deffen och bulken såklart.

Hur ser era perioder ut till exempel?

Känns onödigt att göra så.

Jag kör min första bulk just nu och jag tänker köra tills jag känner att jag har lagt på mig för mycket fett.

nitz
2013-01-04, 22:39
Tja.

Vad har ni för erfarenhet när det gäller deff och bulk perioder?

Någon som till exempel testat 1 vecka deff följt av 1 vecka bulk osv?
Jag blev själv intresserad över att pröva 1 månad deff, 1 månad bulk, 1 månad deff osv.
Antar att det enda sättet att se fall det fungerar är att testa själv men tänkte bara kolla om det finns någon som har lite erfarenhet? Dessutom beror det ju enorm på hur man sköter själva deffen och bulken såklart.

Hur ser era perioder ut till exempel?

Det känns som risken är att varken eller blir ordentligt gjord om man bara ska hatta fram och tillbaka konstant.
Om man vill ha kortare tidsperioder känn det isf vettigare att köra bulk på typ 250 kcal ett gäng veckor, låt oss säga 8 veckor och sedan deffa på -500 till önskat resultat.

aldoschadewitz
2013-01-05, 21:48
antar att målet med detta är att du aldrig ska lägga på dig mycket fett utan behålla ca samma fett% och öka sakta men säkert i muskler?

Det är inte lika effekt som om du hade bulkat och deffat längre perioder men det finns folk som bra resultat av ABCDE dieteten där man bulkar och deffar i 10dagars perioder. så en månad borde ju inte vara några problem, såvida du gör det bra.
Hade rekommenderat ett ganska litet överskott 100-250kcal/dag

midwinterholes
2013-01-05, 21:59
Bulk en månad upp ett kilo, deff en vecka ner ett kilo. 9 månaders bulk/år, +0kg fett / år.

Andersson92
2013-01-05, 23:13
Ska jag vara ärlig så är jag riktigt nöjd med den kroppen jag har just nu o kommer vara ännu mera nöjd när jag är klar med deffen.
Jag är nöjd för att jag har den låga fett procenten antar jag, men lite extra muskler hade ju aldrig varit fel. Speciellt inte på dem vissa ställen på kroppen som underarmar, vader o lår som ligger lite efter hos mig. Tänkte om man kör Bulk så kan man ju försöka lägga lite extra fokus där o försöka komma ikapp. Men vill inte öka för mkt i fett procent. Och bygga under deff är ju inte lätt...dessutom är jag trött på alla negativa effekter som kommer med deff så som hunger, trötthet osv.

nitz
2013-01-06, 22:23
Ska jag vara ärlig så är jag riktigt nöjd med den kroppen jag har just nu o kommer vara ännu mera nöjd när jag är klar med deffen.
Jag är nöjd för att jag har den låga fett procenten antar jag, men lite extra muskler hade ju aldrig varit fel. Speciellt inte på dem vissa ställen på kroppen som underarmar, vader o lår som ligger lite efter hos mig. Tänkte om man kör Bulk så kan man ju försöka lägga lite extra fokus där o försöka komma ikapp. Men vill inte öka för mkt i fett procent. Och bygga under deff är ju inte lätt...dessutom är jag trött på alla negativa effekter som kommer med deff så som hunger, trötthet osv.
Som jag nämnde, om du vill kan du ju köra ett väldigt litet överskott på typ 250 kcal i veckan.
Kör man det i 2 - 3 månader så kanske man går upp 2 - 3 kg, det blir man inte fet på.

Andersson92
2013-01-06, 22:55
Som jag nämnde, om du vill kan du ju köra ett väldigt litet överskott på typ 250 kcal i veckan.
Kör man det i 2 - 3 månader så kanske man går upp 2 - 3 kg, det blir man inte fet på.

Det låter ju bra. Men tror du inte deff perioderna kan vara lite kortare än bulk perioderna? Jag har fått känslan att det brukar gå snabbare att deffa ner sig än att bulka upp sig om man sköter det hela.

nitz
2013-01-06, 23:26
Det låter ju bra. Men tror du inte deff perioderna kan vara lite kortare än bulk perioderna? Jag har fått känslan att det brukar gå snabbare att deffa ner sig än att bulka upp sig om man sköter det hela.
Självklart :), kolla mitt svar i andra tråden:
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=6191184&postcount=3663

Andersson92
2013-01-06, 23:28
Självklart :), kolla mitt svar i andra tråden:
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=6191184&postcount=3663

Jo jag såg det :)