handdator

Visa fullständig version : Arnolds bok - Total Recall


Clark
2013-01-04, 08:52
Jag fick Arnold Schwarzeneggers självbiografi, Total Recall i julklapp. Som gammalt Arnold fan är det fantastiskt kul läsning. Rekomenderas varmt till alla som är intresserade av bodybuilding i allmänhet och Arnold i synnerhet.

Någon mer som läser den?

http://entertainment.inquirer.net/files/2012/10/arnold-schwarzenegger-total-recall-book.jpg

smeander
2013-01-04, 08:55
Köpte den direkt vid släppet, otroligt bra bok och en väldigt inspirerande människa. Jag var ett Arnold fan av råge innan men efter boken så är han numera en Gud :)


Sent from a cordless device.

Slartibartfast
2013-01-04, 09:25
Jag tänkte läsa den, men läste flera recensioner i stil med "den mest obehagliga och självgoda biografin nånsin" så jag lät bli.

Clark
2013-01-04, 09:33
Jag tänkte läsa den, men läste flera recensioner i stil med "den mest obehagliga och självgoda biografin nånsin" så jag lät bli.

Arnold har världens största självförtroende. Det inser man när man läser hans bok. Men det förklarar också hur han har lyckats uppnå det han gjort.

Bjern
2013-01-04, 09:46
Japp, blev ~200 sidor på tåget häromdagen. He's the man! Massa socker får man räkna med.

Sniggel
2013-01-04, 09:58
Jag tänkte läsa den, men läste flera recensioner i stil med "den mest obehagliga och självgoda biografin nånsin" så jag lät bli.

Arnold är väl väldigt självgod av vad jag förstått. :d
Du har sett Pumping Iron antar jag?

Slartibartfast
2013-01-04, 10:02
Arnold är väl väldigt självgod av vad jag förstått. :d
Du har sett Pumping Iron antar jag?

Jodå :)

Jag tror jag väntar på ljudboken som Arnold själv spelar in.

"and then I said GEt To Da CHOppPAaH. JAAHEHGEGGhHshEHE. And the I was Governor JAAJAHEGHEHEH"

Sniggel
2013-01-04, 10:07
Jag såg den mycket senare än vad som förväntats av mig. Men jag blev rätt paff över hur manipulativ han var. Samt att han inte hade ett uns av dåligt samvete för det.
Men det är väl sånt som krävs om man vill gå riktigt långt.

Grotesk
2013-01-04, 10:10
Jodå :)

Jag tror jag väntar på ljudboken som Arnold själv spelar in.

"and then I said GEt To Da CHOppPAaH. JAAHEHGEGGhHshEHE. And the I was Governor JAAJAHEGHEHEH"

Hahahahaha!

Jag blev erbjuden att låna den, men jag läser inte böcker, borde jag ändå offra mig?

Landström
2013-01-04, 10:11
Jag fick den i julklapp. Har dock inte riktigt hunnit komma igång med läsningen, han springer fortfarande omkring som en liten grabb i Österrike.

Bjern
2013-01-04, 10:12
Jag såg den mycket senare än vad som förväntats av mig. Men jag blev rätt paff över hur manipulativ han var. Samt att han inte hade ett uns av dåligt samvete för det.
Men det är väl sånt som krävs om man vill gå riktigt långt.

Syftar du på filmen så tycker jag att du ska se

WME8sZc3K_U


Pumping är Iron är en ''Dramatary'', dvs lika mycket en spelfilm som en dokumentär.

EDIT: varför misslyckas jag?

Sniggel
2013-01-04, 10:18
Syftar du på filmen så tycker jag att du ska se

[yt]WME8sZc3K_U[.yt] http://www.youtube.com/watch?v=WME8sZc3K_U

Pumping är Iron är en ''Dramatary'', dvs lika mycket en spelfilm som en dokumentär.

EDIT: varför misslyckas jag?

Oj. En dryg timme lång. Får spara den tills senare.

Jorgen
2013-01-04, 10:41
EDIT: varför misslyckas jag?

För att du gör fel såklart. :D

[*yt*]WME8sZc3K_U [*/yt*] så skall det se ut. Minus * i YT taggen naturligtvis.

Bjern
2013-01-04, 11:03
För att du gör fel såklart. :D

[*yt*]WME8sZc3K_U [*/yt*] så skall det se ut. Minus * i YT taggen naturligtvis.

Ahh, så det var därför! ;)

Tack!

rooz
2013-01-04, 11:07
Jodå :)

Jag tror jag väntar på ljudboken som Arnold själv spelar in.

"and then I said GEt To Da CHOppPAaH. JAAHEHGEGGhHshEHE. And the I was Governor JAAJAHEGHEHEH"

:laugh:

Man kanske ska ta och läsa den. Just becuz iz Arnold?

Sokrates696
2013-01-04, 12:52
Does he recall bola use?

Känns inte som en trovärdig självbiografi annars tyvärr,,,,,,

/Tommy.

Bjern
2013-01-04, 13:02
Does he recall bola use?

/Tommy.

Ja. Men han säger att han hade 48cm armar innan dess, dvs efter ca 3-4års träning, så lite kanske man tvivlar på sanningshalten i det.

Johanss0n
2013-01-04, 13:11
Var väl inte direkt oväntat att han skulle försöka tona ned drogandet, första delen var rätt intressant men den senare delen av boken handlar mest om hur mkt pengar han tjänat på olika filmer och kampanjande, riktig segt skrivet.

Arne Persson
2013-01-04, 13:16
Ja. Men han säger att han hade 48cm armar innan dess, dvs efter ca 3-4års träning, så lite kanske man tvivlar på sanningshalten i det.

Tror inte att han skulle behöva ljuga om detta. Det är väl snarare så att många idioter på nätet klarar inte sanningen utan har "läst på nätet" eller "hört att" han självklart började kura när han var 15-15 år...

Torsk_ole
2013-01-04, 13:35
Ja. Men han säger att han hade 48cm armar innan dess, dvs efter ca 3-4års träning, så lite kanske man tvivlar på sanningshalten i det.

Fast det är väl ändå inte helt otroligt att han hade? Jag menar, vi pratar om en person som bygger muskler bättre och hårdare än 99.9 % av befolkningen.

Arne Persson
2013-01-04, 13:41
Fast det är väl ändå inte helt otroligt att han hade? Jag menar, vi pratar om en person som bygger muskler bättre och hårdare än 99.9 % av befolkningen.

Jag har faktiskt själv hört talas om att man faktiskt kan få resultat av ENBART styrketräning...

A.Steinbach
2013-01-04, 13:43
Fick i julklapp. Ska börja läsas snart.

Torsk_ole
2013-01-04, 14:00
Jag har faktiskt själv hört talas om att man faktiskt kan få resultat av ENBART styrketräning...

Det var ju det jag sa :).

Ni som läst boken, hur upplever ni Arnold, förutom självgod :d

Nixon
2013-01-04, 14:04
Jag har faktiskt själv hört talas om att man faktiskt kan få resultat av ENBART styrketräning...

Det är väl bara en myt? ;)


OnTopic
Jo, fick den i julklapp och har väl läst en 150-200 sidor. Kan skriva under på att den gode Ahnuuld är rätt självgod men ack så underhållande.
Får nog ta en del info med en nypa salt, precis som man får göra med alla självbiografier (där folk har tagit så och så mycket droger/sprit eller legat med så många tjejer/killar).

Sniggel
2013-01-04, 14:44
Jag har faktiskt själv hört talas om att man faktiskt kan få resultat av ENBART styrketräning...

En kollega till mig undrade seriöst om man kunde få muskler utan proteinpulver... *gah!*
Kosttillskottsmarknaden har verkligen lyckats.

eiri
2013-01-04, 15:02
fan tryckte den på jobbet för någon dag sedan, visste inte det var Arnolds ;(, trodde den hade med filmen total recall att göra lol. Lär ta hem ett ex iaf.

Grotesk
2013-01-04, 15:19
fan tryckte den på jobbet för någon dag sedan, visste inte det var Arnolds ;(, trodde den hade med filmen total recall att göra lol. Lär ta hem ett ex iaf.

Detta är vad jag kallar underbar hängivelse när man käkar Arnold-böcker för att bli anabol. NICE!

saigon
2013-01-04, 16:42
Önskade den av min far i julklapp, men tydligen så var den slutsåld, så då gav jag mig själv ut och letade, kollade på flera bokia, ica, coop och den var slutsåld överallt. Måste ha varit en populär julklapp?

TKDman
2013-01-04, 17:29
Drog in den i ipaden för nån timme sedan. Fastnade direkt! Blir nog till att sträckläsa denna. :)