handdator

Visa fullständig version : tips sökes!


MoLiNf
2013-01-04, 01:48
Hallå jag är en 18 åring som vill bättra på min kost då jag tror jag har problem att få i mig tillräckligt med näring under dagarna.

bakgrundsfakta:
vaknar runt 6 och sticker runt 7 (här har jag käkat frukost och packat en stor bag med 2 träningsset)
går en vanlig dag i skolan och direkt efter brukar jag sticka till gymmet. Därefter övningskör jag eller gör mina läxor. och väntar ett par timmar (mellan 3-5) tills innebandyträningen. därefter åker jag hem försöker få i mig något innan jag kommer i säng (runt 23)

Som jag vet så kommer jag inte åt en micro så att ta med matlåda hemifrån är inte så praktiskt(?)

finns både coop och hemköp i närheten och brukar ofta köpa en sallad där men kan bli lite dyrt i längden (50kr x 4 = 200kr/vecka)

träningsupplägg: 5/4 gympass samt 6 innebandypass.
mån:idrott , ben , innebandy
tis: Bröst biceps,fys , innebandy
ons: rygg innebandy
tors: innebandy (på morgonen) axlar triceps, innebandy
fre: innebandy (runt 3), komplement exempelvis om jag har något jag vill förbättra eller gått lite sämre under veckan.

helg = gameday/ vilodag (kan hända att de blir match på fredag)

kosttillskott(om det är nödvändigt att veta) : Protein,bcaa,pwo,kreatin,koffein,omega 3. ibland någon proteinbar

så det jag söker är helt enkelt tips på när,var,hur och vad jag kan käka för att hjälpa till att få en bättre kost i vardagen.

knuckles
2013-01-04, 02:10
Skolmat?

MoLiNf
2013-01-04, 14:05
Skolmat?

naturligtvis äter jag frukost,skolmat och lite rester sent när jag kommer hem, det är tips som jag kan ta emellan träningarna jag söker.

NNIF
2013-01-04, 14:07
naturligtvis äter jag frukost,skolmat och lite rester sent när jag kommer hem, det är tips som jag kan ta emellan träningarna jag söker.

en frukt eller två? några riskakor? mjölk/proteinpulver

PäronLenin
2013-01-04, 15:35
Päron?

Jeml
2013-01-04, 15:41
mackor/ägg? proteinbars? proteinshakes?

LizaK
2013-01-05, 03:28
Makrill. Kvarg håller sig fint i rumstemperatur i flera timmar.
Banan, annan färsk/torkad frukt. Nötter.

Proteinbars/shakes.

Torkat kött. Bröd.