handdator

Visa fullständig version : Tacksam för åsikter på diet


flingan
2013-01-03, 23:47
Hej!

Jag har nu dragit igång med en diet och mycket träning.
Ber om er hjälp! Är det för lite, är det för mycket? Vad behövs läggas till, tas bort?

Tacksam för åsikter på schemat! :)


http://www.kolozzeum.com/forum/attachment.php?attachmentid=94968&stc=1&d=1357253161

hade,
flingan

Kroppsfakta:
Längd: Cirka 1.80
Vikt: Cirka 95 kg
Ålder: 24
Träning under dieten: Cardio och styrka, 4-5 gånger i veckan.
Träning innan dieten: Ingenting på ett bra tag.

nitz
2013-01-03, 23:53
Hur lång är du? Vad väger du? Hur gammal är du? Vad väger du? Hur tränar du nu under dieten? Hur tränade du innan dieten? Har du några näringsvärden i excel arket?

flingan
2013-01-03, 23:57
Hur lång är du? Vad väger du? Hur gammal är du? Vad väger du? Hur tränar du nu under dieten? Hur tränade du innan dieten? Har du några näringsvärden i excel arket?

Tack för påpekandet. Uppdaterat nu!

nitz
2013-01-04, 00:04
Tack för påpekandet. Uppdaterat nu!
När du skriver cardio menar du konditionsträning eller typ promenader?

flingan
2013-01-04, 00:07
När du skriver cardio menar du konditionsträning eller typ promenader?

Nästan alltid ganska högintensiv crosstrainer 1h.

nitz
2013-01-04, 00:15
Nästan alltid ganska högintensiv crosstrainer 1h.
Det känns som att köra 4 - 5 ggr i veckan av styrka och 1 timme högintensiv crosstrainer efter att inte ha tränat på ett tag samt ligga på underskott kommer vara lite i det saftigaste laget faktiskt, jag skulle minska drastiskt på träningen om jag vore du.
Sedan när det kommer till kosten blir det lite svårt att uppskatta allting utan näringsvärden... Men om du inte orkar väga och räkna på det, vilket jag fullt förstår (det gör inte jag heller).
Så kan du prova dig fram, lägg dig på vad som känns som en rimlig mängd, se om du går ner i den takten du vill gå ner så fortsätt, annars minska på maten.
Hur länge har du kört såhär, går du ner som det är i den takten du vill gå ner?
Skulle även slänga in någon fullkornskälla till tacofärsen efter träning ;)

flingan
2013-01-05, 23:26
Tack för hjälpen. Ska ha det i åtanke!

Är det någon mer med en åsikt? :)

zeusden1
2013-01-05, 23:33
I princip omöjligt att kommentera maten, vill du ha hjälp, ge oss exakta mått med kalori-,protein-,kolhydrat- och fettberäkningar. Eftersom att du inte tränat tidigare så gå inte "all-in" direkt. Börja med att styrketräna regelbundet och dra ner på maten, det gör mycket. Framförallt när man inte har så mycket koll.