handdator

Visa fullständig version : Träna hur mycket/ofta under diet?


x9000
2013-01-03, 22:20
Undrar helt enkelt hur mycket/ofta ni tränar under diet jämfört med annars? Har förstått att tung styrketräning är att föredra men undrar hur ofta man behöver träna för att försöka behålla så mycket muskelmassa som möjligt?

Räcker 3-4 pass eller är mer att föredra?

Med diet menar jag en viktnergång på cirka 0,5-0,75 kg per vecka.

Tack och hej!

Lychgate
2013-01-03, 22:23
3-4 pass är fullt tillräckligt. Tränar man för ofta under deff blir det lätt kontraproduktivt.

gratefuldead
2013-01-03, 22:28
Tränar lika mycket eller mer.

NNIF
2013-01-03, 22:31
jag kör "som vanligt" men kanske lite mindre antal arbetsset på de "stora" övningarna och lite mer disco som jag upplever sliter mindre

StarkaUlf
2013-01-03, 22:31
Jag kör 6 pass i veckan. 4 styrkepass och 2 konditionspass. Drar ner på antalet set en aning dock. Ben körs 2 gånger i veckan.

Andersson92
2013-01-03, 22:32
Jag brukar träna på som vanligt under diet, känner jag mig väldigt sliten så tar jag det lugnare eller en vilodag. 7 dagar i veckan brukar det bli ni när jag bara pluggar, funkar riktigt bra så länge jag sköter sömnen, kosten o inte tar ut mig för mkt när det kommer till kardion.

Aceme
2013-01-03, 22:42
3-4 pass är fullt tillräckligt. Tränar man för ofta under deff blir det lätt kontraproduktivt.

Hur menar du nu?

Sheogorath
2013-01-03, 22:44
Hur menar du nu?

Kroppen återhämtar sig sämre på energiunderskott och skador och utbrändhet kommer som ett brev på posten om man tränar för hårt. Hur hårt är "för hårt"? Så mycket som gör att du skadar dig och blir utbränd är svaret. :)

Aceme
2013-01-03, 22:49
Kroppen återhämtar sig sämre på energiunderskott och skador och utbrändhet kommer som ett brev på posten om man tränar för hårt. Hur hårt är "för hårt"? Så mycket som gör att du skadar dig och blir utbränd är svaret. :)

Ja det kan jag förstå, men jag har alltid tränat 6 dagar i veckan oavsett deff eller bulk. Så länge man utför med god teknik och sköter kosten även under deff behöver inte skador uppstå

Sheogorath
2013-01-03, 22:54
Ja det kan jag förstå, men jag har alltid tränat 6 dagar i veckan oavsett deff eller bulk. Så länge man utför med god teknik och sköter kosten även under deff behöver inte skador uppstå

Good! Som sagt: tål du den träningsdosen så gör du det. Börjar skadorna hopa sig får du omvärdera. Hur mycket man "kan" träna beror inte bara på hur man tränar, hur ofta man tränar och hur mycket man äter, utan en massa annat också, som ändras genom livet. Ålder t.ex. :)

Bjern
2013-01-03, 23:01
Kommer troligen bli: 4 dagar träna, 1 dag vila, repeat.

Aceme
2013-01-03, 23:02
Good! Som sagt: tål du den träningsdosen så gör du det. Börjar skadorna hopa sig får du omvärdera. Hur mycket man "kan" träna beror inte bara på hur man tränar, hur ofta man tränar och hur mycket man äter, utan en massa annat också, som ändras genom livet. Ålder t.ex. :)

Sant är trots allt väldigt ung, bra att veta ifall man börjar få problem i framtiden.