handdator

Visa fullständig version : Knepig förkylning!


Maaattias
2004-02-13, 22:22
Jag har varit sjuk i nästan 2 veckor nu! har skitont på högersida i halsen de värker... har varit hos läkare och kollat upp vad de var... men det var kostigt nog bara ett virus...

Detta verkar inte bli bättre heller ..tvärtom...

Är grymt sugen på att träna! :( .. men denna jävla förkylning verkar inte ge sig.. när borde man våga börja träna igen! ?

Pdaddy
2004-02-13, 22:33
Tjitt asså...

Jag har också vart sjuk i 2 veckor nu.. Börjar faan lacka ur på detta, vill ju ner å pumpa på gymmet :furious:


Marcus

Vir
2004-02-13, 22:33
Originally posted by Maaattias
Jag har varit sjuk i nästan 2 veckor nu! har skitont på högersida i halsen de värker... har varit hos läkare och kollat upp vad de var... men det var kostigt nog bara ett virus...

Detta verkar inte bli bättre heller ..tvärtom...

Är grymt sugen på att träna! :( .. men denna jävla förkylning verkar inte ge sig.. när borde man våga börja träna igen! ?

Visst är det enländigt med sånt där. Själv var jag sjuk i över en månad i höstas för att jag gick för tidigt till gymmet när jag började bli bra igen. Ät, vila och vila lite till. När du känner dig helt frisk så kanske det lönar sig att vänta ytterligare någon dag innan du går till gymmet.
-R

Nex
2004-02-13, 22:33
Känner igen det där eländet. Har själv nu varit sjuk i snart 3 veckor... blir galen! :insane:

I mitt fall började det med att jag fick rejäla förkylningssymptom en söndag (fick nåt skit av min son som fått det från dagis). Tabben sen var att jag hade en affärsresa ner på kontinenten över dan på måndagen inplanerad, och jag åkte trots att jag var krasslig. Aja baja. :smash: Att spendera större delen av dagen i olika flygplan och taxibilar var knappast välgörande.

Jag har f*n aldrig varit sjuk(lig) så här länge. Den senaste dryga veckan har jag bara haft liite ont i halsen på morgonen och sent på kvällen, och det dryga är att det inte går över. Det är iaf illa nog för att inte träna.

Tumregeln är nog att skippa all tung träning (och nån annan träning finns väl inte ;) ) så länge som man känner minsta förkylningssymptom, framför allt om man känner nåt i halsen. Grymt frustrerande men det är bara att bita ihop och vänta ut skiten... man vill ju inte sabba hjärtat och hamna på bårhuset. :naughty:

Maaattias
2004-02-14, 12:39
Originally posted by Nex

Tumregeln är nog att skippa all tung träning (och nån annan träning finns väl inte ;) ) så länge som man känner minsta förkylningssymptom, framför allt om man känner nåt i halsen. Grymt frustrerande men det är bara att bita ihop och vänta ut skiten... man vill ju inte sabba hjärtat och hamna på bårhuset. :naughty:

Jo det stämmer.. men skulle jag följa det helt å hållet skulle jag nog aldrig få träna.... blir nästan alltid små förkyld :confused: .. Men nu är jag riktigt rejält förkyld!

swiftin
2004-02-14, 13:29
Hösten för två år sedan drog jag på mig en förkylning som satt i nästan 6 månader, med segt slem och sånt som vägrade släppa. :insane:

the OnE
2004-02-14, 13:58
Ja har varit nere i det träsket ja med.... hade ett virus i halsen som hade typ samma symtom som halsfluss.... o detta satt i typ nästan 1år.... o mitt dumma jag tränade nån gång då o då iaf... trodde inte att d skulle göra något men efter det så har ja fått bestående men!! typ när ja springer o gör saker så man verklig tar ut sig o får ett rejält flås så blir ja skittorr i halsen o munnen o får typ astma besvär... det är inte astma har gjort olika typer av tester o testat bricanyl o alla astma mediciner men ingen verkan! så mitt råd till er alla som är sjuka!! börja inte träna för tidigt ta hellre en hel vecka ledigt från träningen direkt när ni blivit friska så ni inte gör det värre... titta bara på alla idrottare som har dött pga olika anledningar man vill ju inte vara en i mängden! för övrigt om ni har problem med förkylningar när det går som bäst med träningar så kan ni ta ett kosttillskott som heter Glutamin o e d bästa på marknaden!!!! blir fan aldrig sjuk!!:thumbup:

goodspeed
2004-02-14, 14:10
ROFL, den ena värre än den andra ! :D

Maaattias
2004-02-14, 16:59
Jag ska fundera på glutamin.. Har nästan inte blivit nån styrketräning alls efter jul...- Först en magsjuka.. sen förkyld hela tiden till och från.. sen Har jag varit konstant trött hela tiden....

AJa får komma igång igen med träning när jag frisk har nog tappat en del som ska tas igen! :bpump:

Nex
2004-02-16, 10:26
Hmm... på vilket sätt skulle glutamin vara bra mot förkylningar?

Har för övrigt åkt på nåt skit igen (innan jag hann bli frisk), så jag är nu inne på fjärde sjukveckan. Återigen med största sannolikhet orsakat av snoriga dagisungar... håll er borta från såna. Fy f*n för att behöva sitta och ruttna istället för att bygga! :insane:

Men som sagt... glutamin... att det inte har några effekter på träningen visste jag, men på immunförsvaret?? Enlighten me...

Big_Vik
2004-02-18, 19:08
jävlar det här var intressant.

Förra veckan hade jag feber på måndagen..sen på tisdag var jag kraftigt förkyld. tränade inget den veckan.

Nu är det bättre men fortfarande slemmigt i halsen och kanske inte på topp men körde igång i måndags ändå. det gick rätt bra. fast benträningen idag gick tyngre än vanligt men hade ju bara tränat i en vecka innan jag blev sjuk...

tycker då jag hade stort tålamod innan jag började...

kanske nån insatt vill räkna upp lite symptom som inte är de bästa då man ska träna?
feber vet jag - hjärtmuskelinflammation eller vad det nu heter

Nex
2004-02-18, 21:59
Jag är knappast nån auktoritet på området men tror att man ska hålla sig borta från träning så länge man inte är helt frisk.

Bortser man från det är det nog (förutom feber) framför allt ont/svullnad i halsen man ska se upp för.

negative
2004-02-18, 22:43
Förra sommaren hade jag en släng av AIDS som vägrade släppa, men nu är jag bra igen.......Den skiten vill man inte ha igen.:D :MrT:

the OnE
2004-02-18, 23:28
Jag vet inte men magnus burman om ni vet vem han är sa att ja skulle testa det för ja va ofta sjuk pga träningen... o sen dess :thumbup: :thumbup: !! ni får fråga grub om detta vet ej vaffö men d förstärker imunförsvaret på någe jvla vänster??:D

Simon
2004-02-18, 23:44
ja ni.. förkylningar på vintern hör ju inte till det ovanliga, själv går jag å är lite småförkyld i princip hela vintern, ibland mer ibland mindre :rolleyes:
menmen.. gillar det inte riktigt, hjälper ju inte att inte gå till gymmet för att bli frisk, isf skulle man behöva isolera sig för det är ju folk förkylda överallt i skolan, brorsan/syrran osv osv.. :insane:

Glenner_84
2004-02-19, 10:44
Helvete, samma här. Har varit förkyld och snuvig i mer än 2 månader nu, men har tränat iaf. dör man så dör man. Hade dörimot ont i halsen och feber förra veckan vilket jag trodde hade släppt helt nu...men Inte, har varit lite slö men tränat hela veckan. Nu ligger jag hemma med ont i halsen och 38 graders feber... fan va allt går åt helvete på vintern!! Hatar vintern :furious: