handdator

Visa fullständig version : Komponera egen pwo ??


Stormsun
2013-01-02, 18:05
Tja lite bakgrund först .. Har kört NO-explode och Craze i den ordningen .. NO-explode kände jag av första 3 gångerna men inte efter där va för 1 månad sen inne på en GG butik och de sa att Craze är det bästa ... känner ingenting av den !! SÅ nu till min fråga kan man komponera eget PWO och hur räknar man ut vilken mängd man ska använda och vad ska den bestå av.. vill gärna känna stickningar och bryr mig inte nämnvärt om smaken !!! Får man bättre/sämre effekt av att man äter mer eller mindra innan kan ätstörningar göra att man inte känner nåt?

Tack på förhand / Andreas

Fuark
2013-01-02, 18:08
det går alldeles utmärkt att blanda en egen. Är tyvärr ingen kemist men jag vet att det finns folk som gjort det tidigare

Doggeh
2013-01-02, 18:14
Om det endast är "stickningarna" du är ute efter så rekommenderar jag beta alanin. Om du vill ha lite mer pump & fokus så lägg till citrulline malate, kreatin och koffein.

Pzorz
2013-01-02, 18:15
Beta-alanin, kolhydrater och koffein. Att äta tätt inpå ditt PWOintag kommer att fördröja upptaget av ämnen och borde enligt teorin göra det míndre effektivt?

Fyllot
2013-01-02, 18:30
Vart får man tag i DMAA nånstans? *drool*

Sheogorath
2013-01-02, 18:36
Vart får man tag i DMAA nånstans? *drool*

Det får inte diskuteras på Kolozzeum min son.

Fyllot
2013-01-02, 18:40
Det får inte diskuteras på Kolozzeum min son.

Alla PWO suger i dagsläget :(

Stormsun
2013-01-02, 18:51
Beta-alanin, kolhydrater och koffein. Att äta tätt inpå ditt PWOintag kommer att fördröja upptaget av ämnen och borde enligt teorin göra det míndre effektivt?

Så när det gäller mängd är det bara att prova sig fram då eller finns det nån mängd per x kg i dessa ovanämnda ämnen!

Pzorz
2013-01-02, 18:55
Läs på om substanserna och testa dig fram. Effektnivåerna är individuella.

spinki
2013-01-02, 23:09
Alla PWO suger i dagsläget :(

Bah.... inte provat F#cked Up:hbang:

bigjepp
2013-01-03, 08:40
200-400mg koffein
5g citrulline
10g bcaa
1-2g agmatine (när jag vill få extra pump)
20-50g malto

Där är min stack, basic men funkar för mig.

Morty
2013-01-03, 09:16
Glycerol är najs att ha i också.

Onigiri
2013-01-03, 11:41
Agmatine :bow:

eAzy
2013-01-04, 17:30
Beta alanine
Koffein
N-acetyl L-tyrosine
ALCAR
Citrulline malate

strango
2013-01-04, 22:28
Agmatine :bow:

Glycerol är najs att ha i också.

Vart hittar man det?

monsterek
2013-01-04, 22:59
Dubbla portioner Craze+Kreatin cirka en timme innan, en halv påse skumtomtar med lite nutella en halvtimme innan och sen BCAA+Glutamin precis innan passet! Ibland lite extra beta-alanin för att få det där busiga kliande i huvet :p

phoenix91
2013-01-09, 10:09
Kör:
Beta-alanin, AAKG, Koffein, Citrulline malat, tyrosin, eaa, (malto)

Depzon
2013-05-08, 23:38
Brukar ni blanda ihop alla pulver i en stor burk eller häller ni i från originalburkarna inför varje drink?

Kan man blanda ihop allt i en stor burk och räkna med att man får i sig rätt mängder om man tar en skopa ur den, eller är det så olika tyngd/densitet i pulvrena att det kan bli helt galna proportioner? Skulle så OTROLIGT gärna vilja göra en egen PWO och även trycka en egen etikett till burken, få komma på ett eget namn, egen bild, egna slogans osv!

Linjedomarn
2013-05-09, 10:56
Jag kör

400-600mg koffein
6g beta-alenine
4g L-arginine
10g EAA

Känns bättre än de pwo's jag testat och jag vet vad som finns i så man inte blir helt omedvetet en tjackare :D

tlk
2013-05-09, 11:07
Brukar ni blanda ihop alla pulver i en stor burk eller häller ni i från originalburkarna inför varje drink?

Kan man blanda ihop allt i en stor burk och räkna med att man får i sig rätt mängder om man tar en skopa ur den, eller är det så olika tyngd/densitet i pulvrena att det kan bli helt galna proportioner? Skulle så OTROLIGT gärna vilja göra en egen PWO och även trycka en egen etikett till burken, få komma på ett eget namn, egen bild, egna slogans osv!

Varför ska du ha egen etikett på burken om du ända bara ska ha den själv?


Jag blandar cirkus 8 olika grejer i min PWO och väger upp från originalburkarna i varje drink.

Depzon
2013-05-09, 13:21
För att jag tycker av någon anledning att det är så hejdlöst festligt med PWO:s. Jag och mina vänner brukar ofta spekulera i nya extrema PWO-namn och det känns som att det hade tagit många månader innan jag skulle sluta le åt åsynen av ett alldeles eget "märke" i hyllan :D Självklart skulle jag ju passa på att trycka flera etiketter på samma gång ifall det skulle behövas till vidare distribution! Haha.

tlk
2013-05-09, 13:29
För att jag tycker av någon anledning att det är så hejdlöst festligt med PWO:s. Jag och mina vänner brukar ofta spekulera i nya extrema PWO-namn och det känns som att det hade tagit många månader innan jag skulle sluta le åt åsynen av ett alldeles eget "märke" i hyllan :D Självklart skulle jag ju passa på att trycka flera etiketter på samma gång ifall det skulle behövas till vidare distribution! Haha.

Good anledning is good!!

Är lite tveksam på att det fungerar så vidare bra med att bara blanda ihop sakerna i en burk och sen hoppas på att man får samma dosering av de olika hela tiden... precis som du var inne på själv. :( Köp kapselmaskin och gör kapslar och lägg i burk. :)

Depzon
2013-05-09, 14:32
Intressant! Då har jag tre frågor:

1. Går det att göra snabbt med kapselmaskin?
2. Finns det kapslar som man kan bryta upp lätt och hälla ut pulvret ur?
3. Hur pass stora kapslar finns det? Typ, hur många gram pulver.

Har aldrig läst om nån sån maskin och har själv sällan haft kapslar med någonting, så jag vet inte riktigt hur det funkar. Skulle i så fall helst använda kapslar bara för doseringens skull (för jag förmodar att maskinen kan ta från olika källor samtidigt?) och sen kunna bryta upp dem och hälla ut pulvret.

Kischen
2013-05-09, 17:29
Vart hittar man det?

Apoteket. Eller köp glycergrow.