handdator

Visa fullständig version : World Class Gym i Stockholm


Lövbiffen
2013-01-02, 10:52
Hej, jag tänkte höra ifall det finns någon/några som kan berätta hur bra World Class gym är. Hur ser det ut med fria vikter, hur tunga hantlar osv?

Min arbetsplats ger mig möjligheten att träna gratis på den här gymkedjan och det skulle vara intressant att få lite input :)

petah
2013-01-02, 20:39
Hej, jag tänkte höra ifall det finns någon/några som kan berätta hur bra World Class gym är. Hur ser det ut med fria vikter, hur tunga hantlar osv?

Min arbetsplats ger mig möjligheten att träna gratis på den här gymkedjan och det skulle vara intressant att få lite input :)

I sumpan finns det 1 böjställning, 2 bänkpress, massa styrkemaskiner som latsdrag/kablar/rodd/benpress etc, hantlar upp till 50-60kg. Mycket löpband/cyklar/trappmaskiner. Två boxningssäckar. Stretchrum. Helt ok lokal. Väldigt bra personal. Ett helt ok gym från rehabtant till storstarklyftare.

Har alltså bara tränat på WC i sumpan.

Pushit
2013-01-03, 11:41
World Class Solna (tränade 2 år) har blivit lite mer byggargym efter att det kom en ny ägare för några år sedan, han rustade upp det en del, köpte in lite fler grejer osv. Inte superstort men sällan jättemycket folk heller, utrustningen står ganska packad så han har fått in mycket på ytan. Visserligen ett tag sedan jag tränade. 1 böjrack (ej justerbart djup), 1 bänk, 1 snedbänk, 1 benpress, 1 smith osv. Finns det nödvändiga för byggning och vikter så det räcker.

World Class Vasatan (tränade 3 år) var mitt nödvändiga ont under flera år (fick gratis WC-kort + att det var på vägen hem från skolan). Litet, men sällan mycket folk. Men det finns det mest nödvändiga, men inte mycket mer än så. 1 Böjrack, 1 bänk, 1 smith, 1 benpress (utan magasin då), vikter upp till 50-60 kg. Sen verkligen det mest standard när det kommer till maskiner (Ben, bröstpress, axelpress, pecdec, mage osv). Dom satsar mer på att det ska vara flashig inredning än välutrustat och välskött. Väldigt dåligt underhåll enligt min mening, skivstänger som ser ut som bananer, sprintar som saknas i kablar, trasiga lampor osv. Ganska familjärt dock pga dess storlek, dock kan du glömma att stå och diskutera byggning mellan pauserna ;) Få sånna människor.

World Class Sundbyberg har jag bara tränat på några gånger, gammal utrustning men det finns det mesta som behövs, dock inget böjrack utan bara ställning, vilket jag saknade. Ganska mycket gamla byggare.

Kort och gott, det finns det nödvändiga på alla dessa tre och fria vikter räcker till! Däremot är det ganska olika stämning på gymmen, så det bästa är att åka själv och kolla läget! Dock jag har själv gett upp ett gratis WC-kort för att träna på sats odenplan istället, så mycket bättre!

Lövbiffen
2013-01-03, 12:00
Intressant input från er båda!

Vasastan är det gym kan vara mer relevant för min del och det är intressant att höra. Det är däremot inte speciellt rolig läsning, haha. Jag var inne på Nybrogatan igår och det kändes som att det fanns en del grejer men inte riktigt rätt känsla.

Funderar på att spana in Power club idag istället.

Pushit
2013-01-03, 12:04
Intressant input från er båda!

Vasastan är det gym kan vara mer relevant för min del och det är intressant att höra. Det är däremot inte speciellt rolig läsning, haha. Jag var inne på Nybrogatan igår och det kändes som att det fanns en del grejer men inte riktigt rätt känsla.

Funderar på att spana in Power club idag istället.

Det är min personliga åsikt bara! Det är möjligt att andra uppfattar det annorlunda. Dra in och be om en provträning så kan du bilda dig själv en egen uppfattning :)

mij82
2014-02-06, 15:22
Intressant input från er båda!

Vasastan är det gym kan vara mer relevant för min del och det är intressant att höra. Det är däremot inte speciellt rolig läsning, haha. Jag var inne på Nybrogatan igår och det kändes som att det fanns en del grejer men inte riktigt rätt känsla.

Funderar på att spana in Power club idag istället.

Var du och kollade på Power Club? Funderar på att börja träna där och är intresserad av åsikter från folk som varit där. :)

Lövbiffen
2014-02-06, 17:07
Var du och kollade på Power Club? Funderar på att börja träna där och är intresserad av åsikter från folk som varit där. :)

Hej,

Jag kollade tyvärr ej in Power Club. Det blev STK! Ta dig dock en titt på PC!