handdator

Visa fullständig version : Hur ser mitt fettminsknings och muskelöknings schema ut?


mallis
2013-01-02, 00:36
Mån: armar axlar + 20 min cardio efter
Tis: *ben + vader
Ons: 45-60 min cardio + mage
Tors: rygg + 20 min cardio efter*
Fre: 45-60 min cardio + mage*
Lör: ben + vader*
Sön: vilaaaaaaa

Hur ser detta schema ut? Vill minska i fett % (just nu 19% fett, vill ligga på 14-16 ) o öka i muskelmassa.*
Mina prios*
1. Vältränad rumpa &*Platt mage*
2. *Mer synliga ryggmuskler speciellt nedre delen av ryggen*
3. Smalare lår/mer arm muskler

Ska jag träna mage före eller efter cardio?

Förlorar man muskelmassa om man verkligen tar i och kör cardio fort? För ska inte det efter styrka men dagar jag bara ska köra cardio ( o mage ) kan jag ta i då?

Skrivet från min htc

sp0941
2013-01-02, 00:39
förenkla ekvationen och skippa all cardio, bara mitt tips.

stromming
2013-01-02, 00:40
Vad betyder alla asterisker?

mallis
2013-01-02, 00:41
förenkla ekvationen och skippa all cardio, bara mitt tips.

All? Har ju massa fett som vägrar gå bort:////

sp0941
2013-01-02, 00:43
All? Har ju massa fett som vägrar gå bort:////

läs deffguiden. cardio tar inte bort fettet, kaloriunderskott och "rätt" träning (imo styrketräning only) tar bort fett.

mallis
2013-01-02, 00:43
Vad betyder alla asterisker?

Vet inte hur dom kom dit jävla lur som strular

NNIF
2013-01-02, 00:43
All? Har ju massa fett som vägrar gå bort:////

jag har skrivit till dig 1000 gånger att cardio inte är ett måste för att minska i fett%.. jag tränar 0 cardio :)

skippa I SYNNERHET cardion i samband med styrketräningne

mallis
2013-01-02, 00:43
läs deffguiden. cardio tar inte bort fettet, kaloriunderskott och "rätt" träning (imo styrketräning only) tar bort fett.

Det står att det är bra att variera både och där?

knuckles
2013-01-02, 00:44
Du vill ha mer armmuskler men ser inga sådana övningar och att träna benen kommer bara dem större.

mallis
2013-01-02, 00:45
jag har skrivit till dig 1000 gånger att cardio inte är ett måste för att minska i fett%.. jag tränar 0 cardio :)

skippa I SYNNERHET cardion i samband med styrketräningne

Men du är inte en smalfet tjej med dåliga gener... Men ok tar bort det efter styrka då

NNIF
2013-01-02, 00:45
Du vill ha mer armmuskler men ser inga sådana övningar och att träna benen kommer bara dem större.

jo men tjejer brukar ha mycket fett på låren

mallis
2013-01-02, 00:47
Du vill ha mer armmuskler men ser inga sådana övningar och att träna benen kommer bara dem större.

Tränar det på måndagar?? Sen tränar man tydligen det när man tränar ryggen
Med...

Men ska ligga på kaloriunderskott

sp0941
2013-01-02, 00:47
Det står att det är bra att variera både och där?

bra kondition är alltid bra. men att springa kommer inte bränna mer fett. det är fortfarande kalorier in vs kalorier ut som gäller. styrketräning sänder andra singlar än cardio, förutsatt att det inte är högintensiv intervall träning vi snackar om när vi snackar cardio då, då den är mer lik styrketräningen. men någon HIIT träning utgår jag ifrån att du inte planerat då ja skulle vilja se den som klara av 45-60 min HIIT cardio.


jag skulle aldrig löpa under deff, blir bara till att äta mer och göra hela ekvationen krångligare än den behöver vara.

Tobbey
2013-01-02, 00:47
jo men tjejer brukar ha mycket fett på låren

:laugh:

NNIF
2013-01-02, 00:47
Men du är inte en smalfet tjej med dåliga gener... Men ok tar bort det efter styrka då

skyll inte på gener både du och jag vet att detta handlar om att vara på gränsen till manisk. Det är okej med cardio de andra dagarna.

Sedan hur länga har du försökt? Du körde ju med dina horribla ätardagar förut?

knuckles
2013-01-02, 00:47
Editerar mitt inlägg "bara göra dem större", glömde ett bara.

NNIF
2013-01-02, 00:49
:laugh:

jag kollar på "love actually" nu och hade väl den där beskrivningen av natalie i huvudet "chubby ties!"

mallis
2013-01-02, 00:52
skyll inte på gener både du och jag vet att detta handlar om att vara på gränsen till manisk. Det är okej med cardio de andra dagarna.

Sedan hur länga har du försökt? Du körde ju med dina horribla ätardagar förut?

Haha okej

Överskott + styrketräning ca 3 månader

Underskott (dock med fusk några gånger) ca 1 och en halv månad, ska inte fuska mer

NNIF
2013-01-02, 00:56
Haha okej

Överskott + styrketräning ca 3 månader

Underskott (dock med fusk några gånger) ca 1 och en halv månad, ska inte fuska mer

annars försök ligga på balans och bara bygg -> 5% enheterfett på dig är bara 2.5kg... ökar du 2.5kg muskler så får du automatiskt mindre fett% ... det skulle jag göra om jag vore smalfet.. dvs prioritera styrketräningen

mallis
2013-01-02, 00:56
bra kondition är alltid bra. men att springa kommer inte bränna mer fett. det är fortfarande kalorier in vs kalorier ut som gäller. styrketräning sänder andra singlar än cardio, förutsatt att det inte är högintensiv intervall träning vi snackar om när vi snackar cardio då, då den är mer lik styrketräningen. men någon HIIT träning utgår jag ifrån att du inte planerat då ja skulle vilja se den som klara av 45-60 min HIIT cardio.


jag skulle aldrig löpa under deff, blir bara till att äta mer och göra hela ekvationen krångligare än den behöver vara.

Ska nog skippa det efter styrka

sp0941
2013-01-02, 00:57
Ska nog skippa det efter styrka

bra början, men enligt din prio lista, ser jag ingen anledning med någon cardio ALLS. mer än att du kanske tycker det är roligt...

NNIF
2013-01-02, 00:59
bra början, men enligt din prio lista, ser jag ingen anledning med någon cardio ALLS. mer än att du kanske tycker det är roligt...

i hennes andra trådar beskriver hon hur jävla tråkigt det skulle vara utan att gå till gymmet varje dag :( så ja - det är nog träning för träningens skull vi har att göra med här

sp0941
2013-01-02, 01:01
i hennes andra trådar beskriver hon hur jävla tråkigt det skulle vara utan att gå till gymmet varje dag :( så ja - det är nog träning för träningens skull vi har att göra med här

jag förstår. grejjen är att allt för många gånger hos såväl nybörjare som mer vana tränanden med den inställningen så glömmer folk bort /överskattar sin återhämtningsförmåga totalt.

less is very often more. men visst, man kan ju gå träna varje dag bara för träningens skull, kommer dock inte ge shit för ens mål. bara i värsta fall vara rent kontraproduktivt.

NNIF
2013-01-02, 01:03
jag förstår. grejjen är att allt för många gånger hos såväl nybörjare som mer vana tränanden med den inställningen så glömmer folk bort /överskattar sin återhämtningsförmåga totalt.

less is very often more. men visst, man kan ju gå träna varje dag bara för träningens skull, kommer dock inte ge shit för ens mål.

exakt, jag förklarade det för henne i en annan tråd att det roligaste med träningen är väl ändå resultaten den ger, hon verkar väldigt resultatfixerad iaf :)

leo1
2013-01-02, 01:06
bra kondition är alltid bra. men att springa kommer inte bränna mer fett. det är fortfarande kalorier in vs kalorier ut som gäller. styrketräning sänder andra singlar än cardio, förutsatt att det inte är högintensiv intervall träning vi snackar om när vi snackar cardio då, då den är mer lik styrketräningen. men någon HIIT träning utgår jag ifrån att du inte planerat då ja skulle vilja se den som klara av 45-60 min HIIT cardio.


jag skulle aldrig löpa under deff, blir bara till att äta mer och göra hela ekvationen krångligare än den behöver vara.

Intressant, då borde racketsporter vara riktigt bra?

sp0941
2013-01-02, 01:08
hon verkar väldigt resultatfixerad iaf :)

vilket borde vara än större anledning att ta till sig det mest basic råden. men men, ska du (mallis) promt köra på som du säger, se till att äta ordentligt och sova mkt och gå inet till failure så ofta så din kropp får en chans att återhämta sig.

annars kan resultat bli att du ser likadan ut fast bara väger mindre, tror det skulle ta bort lusten att gå till gymmet varje dag sen. och då har din träning helt motverkat sitt syfte och bara blivit ohälsosamt.

sp0941
2013-01-02, 01:10
Intressant, då borde racketsporter vara riktigt bra?

riktigt bra för vad? för folk som vill bli bättre på racketsporter? ja givetvis! :)

leo1
2013-01-02, 01:14
riktigt bra för vad? för folk som vill bli bättre på racketsporter? ja givetvis! :)

För att bränna fett. För om man klarar av att hålla bra intensitet så borde racketsporter vara högintensiv intervall träning om något.

sp0941
2013-01-02, 01:18
För att bränna fett. För om man klarar av att hålla bra intensitet så borde racketsporter vara högintensiv intervall träning om något.

jag skulle ju inte rekommendera racketsport om nån fråga mig om råd för fettförlust.

kaloriunderskott+styrketräning och vila. att racketsport skulle vra ett bättre alternativ i ekvationen före 60 minuter på löpbandet, är ju bara ett bättre val av två onödiga ingredienser imo. :)

leo1
2013-01-02, 01:30
jag skulle ju inte rekommendera racketsport om nån fråga mig om råd för fettförlust.

kaloriunderskott+styrketräning och vila. att racketsport skulle vra ett bättre alternativ i ekvationen före 60 minuter på löpbandet, är ju bara ett bättre val av två onödiga ingredienser imo. :)

Jag förstår vad du menar. Jag har funderat ett tag vilken slags träning racketsporter är och det borde ju vara en slags högintensiv intervallträning.

Jag gör det inte för att förlora fett utanför att jag tycker det är skoj.

Tung styrketräning 3 gånger i veckan och racketsport 3 gånger i veckan är nog sjukt bra. Så länge återhämtingen inte blir lidande.

NNIF
2013-01-02, 09:18
Jag förstår vad du menar. Jag har funderat ett tag vilken slags träning racketsporter är och det borde ju vara en slags högintensiv intervallträning.

Jag gör det inte för att förlora fett utanför att jag tycker det är skoj.

Tung styrketräning 3 gånger i veckan och racketsport 3 gånger i veckan är nog sjukt bra. Så länge återhämtingen inte blir lidande.

Det är det nog, men du ska inte säga att racketsporten är fettförbrännande per se då utan ett medel för att öka din kaloriförbrukning.

rooz
2013-01-02, 09:46
Herregud.

Be någon göra schemat åt dig, för du har inte en aning om vad du gör.

Maine_Cat
2013-01-02, 10:16
All? Har ju massa fett som vägrar gå bort:////

Du har inte massor av fett med den info som du givit i flera andra trådar behöver du äta ordentligt och fundera på din kroppsuppfattning.

mallis
2013-01-08, 16:34
Herregud.

Be någon göra schemat åt dig, för du har inte en aning om vad du gör.
Det är därför jag frågade om hjälp här?? Plus att det var en här på forumet som
Gjorde schemat men jag la till cardio.
Du har inte massor av fett med den info som du givit i flera andra trådar behöver du äta ordentligt och fundera på din kroppsuppfattning.
Jo allt mitt fett samlas runt magen och låren tyvärr

mallis
2013-01-08, 16:37
HAR ÄNDRAT SCEHMAT!! Ser detta bättre ut?!

Mån: armar axlar
Tis: ben
Ons: 20-40 min cardio + mage & vader
Tors: rygg
Fre: 20-40 min cardio + mage & vader
Lör: ben
Sön: vilaaaaaaa

Kör alltid mage och vader slarvigt pga att jag alltid är död efter mina pass så har satt dom enskilt i samma pass i stället.

Hur ser detta schema ut? Vill minska i fett % (just nu 19% fett, vill ligga på 14-16 ) o öka i muskelmassa.*
Mina prios*
1. Vältränad rumpa &*Platt mage*
2. *Mer synliga ryggmuskler speciellt nedre delen av ryggen*
3. Smalare lår/mer arm muskler

Ska jag träna mage före eller efter cardio?

Förlorar man muskelmassa om man verkligen tar i och kör cardio fort? För ska inte det efter styrka men dagar jag bara ska köra cardio ( o mage ) kan jag ta i då?

Skrivet från min htc