handdator

Visa fullständig version : Träningsresultat och för lite mat.


MaxHBG
2012-12-31, 23:45
Hej! Kom inte på en bra rubrik.

Min fråga är, om man en dag varit trött nog och inte orkat äta sista måltiden, som då gör överskottet på en bulk.

Var det ett helt bortkastat träningspass? Eller gör det ingen skillnad?

Tobbey
2013-01-01, 00:16
Självklart inte, inget träningspass är bortkastat i mitt tycke. Du har iaf arbetat musklerna, och det finns fler dagar att ha ett högre intag av kalorier.

MaxHBG
2013-01-01, 00:18
Självklart inte, inget träningspass är bortkastat i mitt tycke. Du har iaf arbetat musklerna, och det finns fler dagar att ha ett högre intag av kalorier.

Är just den dagens tränings bortkastad?

Alfers
2013-01-01, 00:22
Musklerna växer ju inte bara fram tills man går och lägger sig, dom växer ju flera dagar efter att du har tränat.
Det är kaloriöverskott över en längre period som räknas.

Tobbey
2013-01-01, 00:23
Nej du har ju fortfarande stimulerat musklerna och frisatt tillväxthormonet.

Tobbey
2013-01-01, 00:23
Alfers

Bättre beskrivet, gott nytt år puss

MaxHBG
2013-01-01, 00:30
Musklerna växer ju inte bara fram tills man går och lägger sig, dom växer ju flera dagar efter att du har tränat.
Det är kaloriöverskott över en längre period som räknas.

Tack! Enda jag behövde veta! :D

NNIF
2013-01-01, 12:45
man kan även bygga på kaloriunderskott förutsatt att bli proteinbalansen är positiv, så försök åtminstone att klämma i dig lite protein typ dricka mjölk eller så

stevez
2013-01-01, 13:39
Jag vet inte var folk fått att man måste bulka för att bygga muskler. Men det stämmer inte.

NNIF
2013-01-01, 13:43
Jag vet inte var folk fått att man måste bulka för att bygga muskler. Men det stämmer inte.

man har läst det på kolozzeum! :D

exevision
2013-01-01, 14:04
Jag vet inte var folk fått att man måste bulka för att bygga muskler. Men det stämmer inte.

Skulle vilja se en grov person som aldrig varit på överskott.

NNIF
2013-01-01, 14:06
Skulle vilja se en grov person som aldrig varit på överskott.

det har ingen påstått heller

King Grub
2013-01-01, 14:07
Jämfört med att inte träna förbättras proteinbalansen av styrketräning, oavsett födointag. Även helt utan mat.

stevez
2013-01-01, 14:09
Skulle vilja se en grov person som aldrig varit på överskott.

Grov känns väldigt löst definierat. Oavsett, försök inte göra en strawman på mig, jag har inte skrivit att muskler inte växer mer av att man trycker in mer energi i kroppen än vad man gör av med. Jag skrev att det inte stämmer att muskler inte växer om man inte äter mer energi än vad man förbrukar. Har du synpunkter på det?

aldoschadewitz
2013-01-01, 17:57
Grov känns väldigt löst definierat. Oavsett, försök inte göra en strawman på mig, jag har inte skrivit att muskler inte växer mer av att man trycker in mer energi i kroppen än vad man gör av med. Jag skrev att det inte stämmer att muskler inte växer om man inte äter mer energi än vad man förbrukar. Har du synpunkter på det?

därimot har energi konsumtionen en ganska stor inverkan på proteinbalansen. även fast du styrketränar och får i dig ditt proteinbehov så betyder inte det att du har en positiv proteinbalans.

och för att växa så måste du öka i vikterna och repsen förr eller senare och det kan också bli svårt med för lite energi..

stevez
2013-01-01, 18:48
därimot har energi konsumtionen en ganska stor inverkan på proteinbalansen. även fast du styrketränar och får i dig ditt proteinbehov så betyder inte det att du har en positiv proteinbalans.

och för att växa så måste du öka i vikterna och repsen förr eller senare och det kan också bli svårt med för lite energi..

Vad menar du med för lite energi?

MaxHBG
2013-01-01, 21:05
Vad menar du med för lite energi?

Han menar nog kalorier.

MaxHBG
2013-01-01, 21:09
man kan även bygga på kaloriunderskott förutsatt att bli proteinbalansen är positiv, så försök åtminstone att klämma i dig lite protein typ dricka mjölk eller så

hur stort kalori underskott kan man växa på? Protein får jag i mig kanske 150g+

stevez
2013-01-01, 21:10
Han menar nog kalorier.

He he. Mja, det spelar ingen roll vilken energienhet man har, det som jag anmärker på är att hen skriver för LITE energi. Återigen är det strawmanliknande, då jag inte skrivit att man ska äta för lite energi.

NNIF
2013-01-01, 21:15
hur stort kalori underskott kan man växa på? Protein får jag i mig kanske 150g+

beror på massa saker, kan inte ge svar på det.