handdator

Visa fullständig version : En knepig skada


Kotten
2012-12-31, 19:04
Under oktober och halva November har jag haft en smärta när jag kört bänkpress och snedbänk. Det sitter ner mot armhålan och känns i bottenläget och när jag pressar upp vikten, känslan är som att jag skulle få en muskelbristning om jag pressade för hårt, har endå kunnat köra på ganska bra. Vart sjuk i 4 veckor med en envis förkylning och första bröstpasset efter det kändes inget alls. Nu andra passet känner jag det där igen, kom i slutet av passet. Vet inte vad det är och vad jag ska göra för att det ska bli bättre.

Kotten
2012-12-31, 19:06
antar att det är där bröstmuskeln fäster vid armhålan som jag har smärtan.

Kotten
2012-12-31, 19:35
Har läst runt lite mer och skadan kanske inte är så knepig som jag skrev i rubriken, grejen är den att jag aldrig fått liknande problem av bänkpress förut. Som jag har fattat det så är det muskelfästet vid armhålan som gör ont, kan känna det lite oxå vid triceps övningar då det blir riktigt tungt, man spänner ju bröstmusklerna och armarna pressas lite inåt mot kroppen, då kan jag känna lite. Det är inte så illa att jag inte kan träna, men har ingen lust att dra av ett muskelfäste. Tips på vad jag kan göra uppskattas