handdator

Visa fullständig version : Beställt kosttillskott, Blivit lurad?! Hjälp!


bazze0
2012-12-29, 16:13
Hej, Både min far och jag själv håller på med styrketräning, Pappa beställde i förra veckan sitt "vanliga" proteinpulver från en utländsk sida (Har försvunnit från svenska marknaden) tror det var ifrån USA, www.mu*cleandst*ength.com

Allt gick kanon och beställningen gick iväg, betalat med kreditkortet. En stund senare kom ett mail, de ville att man skulle ringa banken och be om ett verifieringsnummer till beställningen, Va?! tänkte man då...
Nu står det att beställningen är stoppad tills man har verifierat, Pengar har dragits från kortet, men banken hade inget sånt nummer när vi pratade med dem, vad tror ni?

Någon som har erfarenhet från den sidan?
Mvh bazze0

Ronn
2012-12-29, 16:24
Många banker har en begränsning eller spärr när man ska handla från utlandet, vet inte om det är det som är problemet men det här kan du bara lösa ihop med din bank och butiken.

Fråga butiken vad dom menar med verifieringsnummer, fråga banken om det finns någon begränsning, pengarna är förmodligen inte överförda ännu bara "låsta", i värsta fall kan banken alltid häva betalningen.

Varför beställer ni inte proteinpulver från sverige vad är det för speciellt med detta pulver?

C h r i s
2012-12-29, 19:05
Många banker har en begränsning eller spärr när man ska handla från utlandet, vet inte om det är det som är problemet men det här kan du bara lösa ihop med din bank och butiken.

Fråga butiken vad dom menar med verifieringsnummer, fråga banken om det finns någon begränsning, pengarna är förmodligen inte överförda ännu bara "låsta", i värsta fall kan banken alltid häva betalningen.

Varför beställer ni inte proteinpulver från sverige vad är det för speciellt med detta pulver?

Banken kan inte häva en reservation utan butikens medgivande.

Ronn
2012-12-29, 19:17
Banken kan inte häva en reservation utan butikens medgivande.

Om det skulle visa sig att det är någon form av bedrägeri som TS misstänker så är det klart banken kan göra en utredning och man får pengarna tillbaka.

C h r i s
2012-12-29, 19:35
Om det skulle visa sig att det är någon form av bedrägeri som TS misstänker så är det klart banken kan göra en utredning och man får pengarna tillbaka.

Självklart kan du göra en reklamation på beloppet om du misstänker bedrägeri. Ganska lång process dock. ;) Det jag menar är att banken inte kan häva en reservation på kunds begäran.

bazze0
2012-12-29, 21:40
Många banker har en begränsning eller spärr när man ska handla från utlandet, vet inte om det är det som är problemet men det här kan du bara lösa ihop med din bank och butiken.

Fråga butiken vad dom menar med verifieringsnummer, fråga banken om det finns någon begränsning, pengarna är förmodligen inte överförda ännu bara "låsta", i värsta fall kan banken alltid häva betalningen.

Varför beställer ni inte proteinpulver från sverige vad är det för speciellt med detta pulver?

Tack för snabba svar alla!

Kommer inte ihåg vad det hette nu på rak arm, men tydligen så har det försvunnit från svenska sidorna ganska nyligen, tror det var i samband med att det var så mycket prat om proteinpulver och liknande för ett tag sedan.

Har iaf skickat mejl till dem, så får se vad dem säger, tycker visserligen hemsidan ser okej ut, ser rätt professionell ut i mina ögon.
det var ju farsan som beställde, och ivrig som han är så kanske han inte riktigt tänker till alla gånger :p hittade själv inget dåligt om sidan vid sökningar, men endå :p

bigtraps
2012-12-29, 22:01
Han måste vara jävligt sugen på proteinpulver i alla fall

Gober
2012-12-29, 22:03
Tack för snabba svar alla!

Kommer inte ihåg vad det hette nu på rak arm, men tydligen så har det försvunnit från svenska sidorna ganska nyligen, tror det var i samband med att det var så mycket prat om proteinpulver och liknande för ett tag sedan.



Är det verkligen proteinpulver och inte något annat, med tanke på hur du skriver?

:cool:

bazze0
2012-12-30, 00:44
Är det verkligen proteinpulver och inte något annat, med tanke på hur du skriver?

:cool:

Hehe, ja faktiskt :cool: eller är väl egentligen typ Prestationshöjare / PWO tror jag, vet som sagt inte vad det heter exakt, men är inget värre iaf, men det var säkert något i det som inte gillades i sverige eftersom den tagits bort, men fanns på de stora hemsidorna till för några veckor sedan.

Kan ju även vara så att det inte var jättepopulärt så det har plockats bort pga det, vet ej , men han tyckte den modellen funkade kanon för honom, därför han ville ha tag på det igen.

Xtronal
2012-12-30, 00:47
Hehe, ja faktiskt :cool: eller är väl egentligen typ Prestationshöjare / PWO tror jag, vet som sagt inte vad det heter exakt, men är inget värre iaf, men det var säkert något i det som inte gillades i sverige eftersom den tagits bort, men fanns på de stora hemsidorna till för några veckor sedan.

Kan ju även vara så att det inte var jättepopulärt så det har plockats bort pga det, vet ej , men han tyckte den modellen funkade kanon för honom, därför han ville ha tag på det igen.

låter som DMAA.

Ronn
2012-12-30, 00:49
Hehe, ja faktiskt :cool: eller är väl egentligen typ Prestationshöjare / PWO tror jag, vet som sagt inte vad det heter exakt, men är inget värre iaf, men det var säkert något i det som inte gillades i sverige eftersom den tagits bort, men fanns på de stora hemsidorna till för några veckor sedan.

Kan ju även vara så att det inte var jättepopulärt så det har plockats bort pga det, vet ej , men han tyckte den modellen funkade kanon för honom, därför han ville ha tag på det igen.

Låter inte som proteinpulver iallafall, tråkigt att du har så dålig koll på vad ni beställt egentligen.

Förmodligen något som innehåller DMAA, ni kanske borde ställa frågan varför det togs bort från svenska marknaden och om ni inte klarar att träna utan det..

nyvaken
2012-12-30, 04:11
Köpte kläder från Sierra trading post nyligen, och de krävde också att man verifierade sitt köp via telefon. Dock är de de enda som hittills krävt något liknande, kanske är någon lag som bara är verksam i vissa US stater.

Fishtank
2012-12-30, 04:24
Låter som craze.


Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Paperbasket
2012-12-30, 05:39
Är du säker på att pengarna har dragits? Kan ju bara vara reserverade och "komma tillbaks" när ni drar tillbaks ordern.

Gober
2012-12-30, 07:21
Låter som craze.


Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Nej det gör det inte, det säljs i Sverige.

Bjern
2012-12-30, 11:41
Hehe, ja faktiskt :cool: eller är väl egentligen typ Prestationshöjare / PWO tror jag, vet som sagt inte vad det heter exakt, men är inget värre iaf, men det var säkert något i det som inte gillades i sverige eftersom den tagits bort, men fanns på de stora hemsidorna till för några veckor sedan.

Kan ju även vara så att det inte var jättepopulärt så det har plockats bort pga det, vet ej , men han tyckte den modellen funkade kanon för honom, därför han ville ha tag på det igen.

Herregud. Läs på lite innan ni beställer

Alfers
2012-12-30, 11:46
Dmaa blev väl förbjudet i usa också?
Är inget med verified by visa (eller motsvarande för annat kort) som krånglar när det är utomlands?
Edit: det är därför man använder paypal

bazze0
2012-12-30, 13:13
Hej igen, Jo pengarna var faktiskt reserverade sist vi kollade nu, så jag som nojjade lite i förskott visst :em:

Anledningen till att jag inte har koll på vad det var för något han beställde mer exakt är för att jag inte använder det, Använder inget för tillfället, då jag legat nere med min träning sista året faktiskt, därav har jag inte heller brytt mig om att engagera mig i vad det egentligen är....

Visst håller jag med om att, eftersom det tagits bort bör man nog ställa sig frågan, varför det tagits bort.... Men det är upp till min far, Jag själv hade med högsta sannolikhet inte beställt det....

Vad var det som inte var bra DMAA då? har som sagt inte så bra koll eftersom jag inte varit engagerad i träning på ett bra tag nu.

*Edit. Jag ska kolla upp vad det heter under dagen.

Ronn
2012-12-30, 13:21
Vad var det som inte var bra DMAA då? har som sagt inte så bra koll eftersom jag inte varit engagerad i träning på ett bra tag nu.

*Edit. Jag ska kolla upp vad det heter under dagen.

http://www.slv.se/sv/grupp3/Pressrum/Nyheter/Pressmeddelanden/Varning-for-kosttillskott-som-innehaller-DMAA/

http://www.slv.se/sv/grupp3/Pressrum/Nyheter/Pressmeddelanden/Regeringen-klassificerar-DMAA-som-halsofarlig-vara/

bazze0
2012-12-30, 13:40
http://www.slv.se/sv/grupp3/Pressrum/Nyheter/Pressmeddelanden/Varning-for-kosttillskott-som-innehaller-DMAA/

http://www.slv.se/sv/grupp3/Pressrum/Nyheter/Pressmeddelanden/Regeringen-klassificerar-DMAA-som-halsofarlig-vara/

tack så mycket, Ja det lät sannerligen inte så bra....
Ska kolla upp det lite mer...

bazze0
2012-12-30, 15:00
Så har varit nere hos farsan en sväng nu, och visst var det som vissa misstänkte, och även jag. Det heter Razor 8. Det innehåller faktiskt 1,3-dimetylamylamin som är en annan benämning för DMAA.
http://pwo.nu/razor-8-blast-powder

Han har haft uppehåll i sin träning några månader nu, och när han beställde denna förra gången så var det alltså inte hälsofarligt klassat.
Han var inte medveten om detta heller, har väl inte hängt med så mycket som man borde kanske...

Någon annan som kört/kör med liknande? har själv inte testat med DMAA, några bivärkningar som ni känt isåfall?