handdator

Visa fullständig version : Varför är min kropp så ojämn!? (Bild)


LyftarGrabben
2012-12-28, 16:22
Tja!

Har fullkomligt tröttnat på att inte kunna spänna vissa muskler, speciellt högra rygg och trapezius. Min högra trap kan jag bara spänna när jag skjuter fram axeln vilket ser helt mongo ut. Varför det går verkligen inte, tränar 6 gånger i veckan seriöst.

LyftarGrabben
2012-12-28, 16:42
Tja!

Har fullkomligt tröttnat på att inte kunna spänna vissa muskler, speciellt högra rygg och trapezius. Min högra trap kan jag bara spänna när jag skjuter fram axeln vilket ser helt mongo ut. Varför det går verkligen inte, tränar 6 gånger i veckan seriöst.

När jag spänner vänstra trapezius åker vänstra skulderbladet upp när jag försöker spänna högra så rör sig inte skuldetbladet är omöjligt att röra den....

Pepz
2012-12-28, 16:49
olika rörlighet och styrka samt muskelutveckling.. (sidorna emellan)

träna på och öva på att spänna dig så klarar du det till slut..

LyftarGrabben
2012-12-28, 17:02
olika rörlighet och styrka samt muskelutveckling.. (sidorna emellan)

träna på och öva på att spänna dig så klarar du det till slut..

Det är väl det jag får fortsätta göra men är surt som fan när jag övat på det i ett år nästan dagligen..

crizzan
2012-12-28, 17:17
Tycker inte det ser särskilt ojämnt ut. Set bara ut som att ljuset är olika på de olika sidorna. Sen vet inte jag om du kanske har hållt på med någon annan sport innan eller gjort något att ena sidan. Jag fick öva väldigt mycket för att lära mig flexa latsen (särapå dem) och nu kan jag det helt okej i alla fall. Bara att öva på! :)

LyftarGrabben
2012-12-28, 17:28
Tycker inte det ser särskilt ojämnt ut. Set bara ut som att ljuset är olika på de olika sidorna. Sen vet inte jag om du kanske har hållt på med någon annan sport innan eller gjort något att ena sidan. Jag fick öva väldigt mycket för att lära mig flexa latsen (särapå dem) och nu kan jag det helt okej i alla fall. Bara att öva på! :)

Tack för svaret :-)