handdator

Visa fullständig version : TUT,kontakt, göra en vikt tung fungerar inte?


buten
2012-12-27, 22:29
Hej tänkte bara dela med mig av mina nyare erfarenheter. Har provat detta med tut/göra vikten tung/kontakt ala robban coleman 2 omgångar på runt 3-4 månader styck. Har provat alla möjliga upplägg på det och läst noga men får tamefan inga/skitdåliga resultat?
Direkt när jag börjar med det tappar jag styrkan och går kanske upp sakta, sakta i massa?
Ligger även på överskott men överskottet lägger sig på magen.
Har provat att avsluta en bit innan fail, gått till fail, ja allt möjligt men fungerar verkligen inte för mig.
Körde först ett 3-1-3 schema med det här ben/push/drag och provade sedan liknande med 3-2-3 för att få mer vila.

Tycker verkligen det är skitroligt och träna såhär och är helt slut i musklerna efter och känns allmänt bra, MEN massan ökar väääääldigt sakta/om knappt alls.

Sen när jag går tillbaka till grisiga 6-10 reps så kommer styrkan som ett brev på posten och massan börjar öka igen? Känns mest som jag slösat bort några månader på det här.
Har aldrig sett någon stor på gymmet som kör liknande heller? Dom enda jag ser på gymmet som kör sådär är massa smågrabbar som knappt ökar någonting heller.Någon mer som har samma erfarenheter eller gör jag något grovt fel?

stromming
2012-12-27, 22:32
Min upplevelse är liknande. Jag tror att det är svårt att lyckas med högrep, framför allt om man inte har någon som kan visa hur det ska gå till. Personligen håller jag mig helt enkelt till 4-10 reps och tycker att det är skoj

svenbanan
2012-12-27, 22:34
Ska man få begränsad ROM och diverse "konstigheter" att funka så är det nog bäst att man har någon som det funkar för som kan visa hur man ska göra.

Matte_
2012-12-28, 01:32
Kör på det som passar dig, vilket värkar vara tung träning på 6-10 reps.
Så slipper du slösa borta massa tid på annat tjafs.

/Mathias

Scratch89
2012-12-28, 07:30
Det funkar för vissa, inte alla. Annars hade ju faktiskt alla tränat så, eller hur?

HerrCarlsson
2012-12-28, 10:49
Vad är de som säger att du måste köra högrep bara för att du jobbar med muskeln under kontinuerligt spänn?

Det RC beskrivit är ju egentligen inget speciellt, utan handlar mest om att träna utifrån muskelns funktion.

Anders The Peak
2012-12-28, 10:54
Lyssna på de här två grabbarnas Broscience. Det är en intressant utläggning.
WNgxBfWvIzE

NNIF
2012-12-28, 10:58
gillar att kai sitter och äter under hela seminariet. så jäla skön!