handdator

Visa fullständig version : Duger detta under bulk?


eggroll
2012-12-27, 21:42
Hej, försöker gå upp i vikt och lägga på lite massa känner att jag behöver lite tips!
Väger 74kg och är 1.82 cm sist jag vägde mig.

Frukost; 5 hela ägg, 1 dl äggvita (motsvarar 4 st ägg) 2,5 dl havregrynsgröt.
Tillskott: Kreatin (5g) Omega 3 (1 kaps)

Måltid 2; 500ml till 1L 3.0% mjölk, 250g fullkornspasta pepprat med pamensan och broccoli vid sidan.
Tillskott: Omega 3 (1 kaps)

Jag tränar 40-1h efter jag intagit måltid 2, efter passet åker det ner en portion med whey- protein och 5g kreatin.

Måltid 3; 2 dl ris och 2 kycklingbröst (alt. broccoli eller haricoverts)

Måltid 4; Makrill på en halva knäckebröd.

Måltid 5; Keso 4% fett.
Tillskot: Omega-3

Vatten, vatten, vatten sen sömn.

Vad bör jag förändra? Kan ni ge mig tips!
Tack på förhand!

RykteT
2012-12-27, 21:43
Omöjligt att säga om det är för mycket eller för lite då du inte skrivit ut alla mängder (vikter) + att du glömmer berätta vad du väger.

Tisu
2012-12-27, 21:47
Hur länge har du hållit på och hur har det gått?

eggroll
2012-12-27, 21:50
Hur länge har du hållit på och hur har det gått?

Jag har ungefär hållit på i 2 månader i början vägde jag 69kg. Jag tycker det har gått framåt har lagt på mig lite extra fett men inte direkt avsevärt, men känner att det kan göras bättre, jag har ju blivit större men känner att jag vill bli ännu större.

NNIF
2012-12-27, 21:57
du måste ge det tid, kvalitetsmassa tar år att bygga

eggroll
2012-12-27, 22:02
Inga tips på vad mer för gott man kan slänga i sig?

NNIF
2012-12-27, 22:07
Inga tips på vad mer för gott man kan slänga i sig?

pizza glass mer ägg mer kött

RykteT
2012-12-27, 22:19
Inga tips på vad mer för gott man kan slänga i sig?

Skumtomtar, klyftpotatis, choklad (mörk), Glukossirap, Protteshakes, Smoothies, frukt, nötter, Pannkakor, pannbiff, julmat, ris á la malta, mandelmassa, marsipan, Sås och du får inte glömma tallkottar för kostfiber!

Edit: Tallkottar var troll om folk undrade..

1684_
2012-12-28, 04:58
såser, nötter, musli, torkad osockrad frukt (om man e rädd för socker), avokado, smör, blodpudding <3, sylter, bananer e finfint, mjukt bröd istället för hårt,

eggroll
2012-12-28, 21:32
Skumtomtar, klyftpotatis, choklad (mörk), Glukossirap, Protteshakes, Smoothies, frukt, nötter, Pannkakor, pannbiff, julmat, ris á la malta, mandelmassa, marsipan, Sås och du får inte glömma tallkottar för kostfiber!

Edit: Tallkottar var troll om folk undrade..

Heh tack, aa jag försöker äta mycket broccoli och haricoverts för fibrer, ganska mycket av sånt just för kostfibrerna.

massakay
2012-12-29, 08:11
Inga tips på vad mer för gott man kan slänga i sig?

Lax:)

z_bumbi
2012-12-29, 11:29
Du har letat upp de magraste livsmedlen du kan hitta fast du försöker gå upp i vikt så det är ganska enkelt att få det där att bli godare. Ät mer fett.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=159376

fallra
2012-12-29, 13:59
Jag bulkar för tillfället jag med, men jag äter verkligen INGEN kyckling eller dylikt längre. Händer däremot att man faktiskt blir sugen på det någon gång i månaden, så då händer det väl någon gång. Men annars så lever jag för det mesta på vitt bröd, husmanskost ( Pölsa, blodpudding, isterband osv ), mjölk och dylikt. Äter även mycket kakor, bullar och dylikt. Eller jag, mycket är väl att ta i, 200-400 kalorier per dag ( några gånger i veckan )består väl av sådant.
Jag själv ser ingen riktig anledning till att äta kyckling, ris, broccoli på bulk, som jag förövrigt försökte i början. Men då slutade bara dagarna med att jag hade ont i magen på grund av att man åt så mycket, därefter bestämde jag mig för att äta mat som mättar mindre och är mer energi-tät.

Jag lärde mig med tiden från början av min bulk att det i stort sett kvittar vilken slags mat du äter, det finns liksom ingen mat som kommer få dig att bygga mer muskler, eller hjälpa dig gå ner i vikt osv. Jag träffar mina makro och mikro-nutrienta mål per dag, varierar även källorna varifrån mikro och makro-nutrienterna kommer ifrån.

Maine_Cat
2012-12-29, 14:06
Fullfeta mejeriprodukter, potatis, ris, pasta, sötpotatis, broccoli, grönkål. fet fisk som lax, sill, makrill, fläsk, nöt, kyckling ät skinnet också. bröd med mjukost på + köttpålägg avokado, nötter etc.