handdator

Visa fullständig version : Viktnedgångs problem, behöver hjälp a.s.a.p!!!


BruceL33
2012-12-27, 18:39
Hej!

Jag har sedan November förra året gått upp 13 kg, från 74-87 kg. Jag hade kämpat ner mig från 85 kg till 74 men nu är jag tillbaka där uppe. Är så jävla arg på mig själv och så frustrerad över situationen jag själv har satt mig i.*

Jag studerar just nu på läkarprogremmet nere i Polen, och problemet är att vi har så sjukt mkt att göra. Jag har inte tränat på 2 månader, och man har inte mkt tid till att träna. Mat måste man laga själv och som en riktigt amatör så tar det tid. Under tenta perioderna lever de flesta på snabbmat precis som jag.*

Jag behöver verkligen alla tips, recept osv vad som helst för att åter kunna tappa vikt. Jag som student vill ju självklart inte att något ska påverka min resultat, men jag måste på något sätt komma i form igen. Någon som har varit i samma situation och kunna förlora vikt utan att det påverkar studierna? Så som mitt schema ser ut kan jag kanske hinna med max 2 träningspass i veckan, och då kan det handla om löpning och sådant man kan göra själv, eftersom att det närmsta gymmet ligger en bra bit bort och det kommer att ta för mkt tid.

Tacksam för all hjälp och tips jag kan få!!

MrPowa
2012-12-27, 18:53
KV träning kräver knappt nån utr, bara ner pumpa armböj, situps osv.
Maten biten är de bara bita i de sura äpplet och låta de få ta tid alternativ leta fram maträtter som går snabbare att laga och sluta va lat.

nitz
2012-12-27, 19:43
Det finns ju väldigt mycket saker som går väldigt snabbt att laga.
Koka ägg, koka gröt, gör kycklingfiléer för en hel vecka och ät med tillbehör och sås osv :)

BruceL33
2012-12-27, 19:51
Tack, men vad kan en rimlig kalori underskott ligga på, som inte skulle påverka studierna?
1000 är för mkt, men skulle det funka med 500 per dag?

nitz
2012-12-27, 20:02
Tack, men vad kan en rimlig kalori underskott ligga på, som inte skulle påverka studierna?