handdator

Visa fullständig version : Binder hydrokortison(salva) vatten?


itwillbe
2012-12-26, 12:23
Hej har fått kortison i form av salva , 1 % receptfritt.

Binder denna vatten i kroppen som i tablettformen gör?

Enligt hon i apoteket så gör det inte det.

Råkade lägga lite mkt salva på handen blev lite nojig. Dietar därför jag e så här nojig

Sniggel
2012-12-26, 12:26
1. Nej det gör den inte.
2. Vad skulle det spela för roll om den gjorde?

itwillbe
2012-12-26, 12:27
Vill inte svullna upp, men tack då vet jag

Sniggel
2012-12-26, 12:33
Av nyfikenhet:
Är det värre att svullna upp på diet än annars?

Jag har förresten använt den typen av salvor jättelänge ifall du undrar. Anledningen till att man ibnte svullnar är att dosen är så extremt låg jämfört med när man "äter" eller injicerar kortison som ska verka systemiskt. Du får i dig kortison lokalt. Då behövs bara en bråkdel kortison och det kan inte ge några sådana effekter på hela kroppen.

Amfksp
2012-12-26, 12:36
Haha ja det undrar jag också, ska du tävla snart eller varför vill du inte svullna upp just under dieten?

itwillbe
2012-12-26, 12:39
Av nyfikenhet:
Är det värre att svullna upp på diet än annars?

Jag har förresten använt den typen av salvor jättelänge ifall du undrar. Anledningen till att man ibnte svullnar är att dosen är så extremt låg jämfört med när man "äter" eller injicerar kortison som ska verka systemiskt. Du får i dig kortison lokalt. Då behövs bara en bråkdel kortison och det kan inte ge några sådana effekter på hela kroppen.

Även om jag råkade lägga lite mer än normalt? tack, nej men tappar motivation av sånt

limenka
2012-12-26, 13:56
Även om jag råkade lägga lite mer än normalt? tack, nej men tappar motivation av sånt

Kan bara säga av erfarenhet; nej.

jokem
2012-12-26, 14:30
Kan bara säga av erfarenhet; nej.

+1

Jag har exem på händer, ganska extremt om jag inte smörjer. Det händer absolut ingenting med vätskeansamling.