handdator

Visa fullständig version : När är det bäst att trycka i sig protein respektive kolhydrater under dagen?


Zolid
2012-12-26, 09:07
Tränar 5-6 gng i veckan och undrar när jag ska smälla i mig maten helt enkelt?. vart/när ger de som bäst effekt att sätta i mig mina cirka 2g protein per kilo. Och när/var ger det bäst effekt att trycka i sig kolhydraterna?

NNIF
2012-12-26, 09:09
ska du äta allt protein på en gång och alla kolhydrater på en gång?

vad tränar du 5-6ggr i veckan?

När tränar du

vad har du för sysselsättning?

Zolid
2012-12-26, 09:16
nej jag äter cirka 5-7 gng per dag så spelar ingen roll när jag får i mig det för egen del. Det mest optimala för att öka i muskelmassa bara. Styrketränar och gör det i princip alltid runt 17.00 efter jobbet. och jobbar som betongare men är inte enormt tungt jobb där jag är nu. Tackar på förhand //Martin

NNIF
2012-12-26, 09:31
ät så att du kan prestrera maximalt på passet, vissa gillar äta innan andra inte. Ät protein och kolhydrater tätt inpå passet (efteråt)

Wiizra
2012-12-26, 09:32
Spelar ingen roll när du äter, men du bör få i dig något post workout

Zolid
2012-12-26, 10:21
okey innan träning är inte lika viktigt då ?. Funderade mest på vad som var optimalt. Och tack så mycket för svaren

NNIF
2012-12-26, 10:31
okey innan träning är inte lika viktigt då ?. Funderade mest på vad som var optimalt. Och tack så mycket för svaren

för vissa funkar det att äta ägg och potatis en timme innan träning, för andra inte (man spyr upp skiten)

Latissimus Dorsi
2012-12-26, 11:18
Rätt bra med kolhydrater innan passet, även lite protein så du presterar bra. Sen protein snabbt efter träningen, sedan en timme.senare vanlig mat.

NNIF
2012-12-26, 11:48
Rätt bra med kolhydrater innan passet, även lite protein så du presterar bra. Sen protein snabbt efter träningen, sedan en timme.senare vanlig mat.

hur påverkar protein innan passet prestationen?

Latissimus Dorsi
2012-12-26, 11:53
hur påverkar protein innan passet prestationen?