handdator

Visa fullständig version : Fettet nedre delen av magen och låren


mallis
2012-12-25, 17:16
Hur länge ska jag ligga på kcal underskott egentligen? Har gjort det i ca 1 månad (dock med lite fusk ibland). Har legat på kanske 1200-1400. Fuskdagar kanske 1800-2500. Jag är ca 170 och väger ca 58 kg. Fettet vägrar fan gå bort...

http://www.glamourunderground.com/wp-content/uploads/2011/05/skinny-fat.jpg så där kan jag greppa tag på min mage.

Tränar 5-6 gånger per vecka, cardio 30 min 3-4 gånger per vecka, promenerar osv... äter tillräckligt med protein och fetter.

strikt
2012-12-25, 17:20
Fortsätta ligga på underskott tills du nått ditt mål.

mallis
2012-12-25, 17:22
Fortsätta ligga på underskott tills du nått ditt mål.

Ja ... Hoppas jag inte gör något fel. Är liksom smalfet

strikt
2012-12-25, 17:26
Vad är målet? Se slank ut?

Eller vill du bygga muskler och se mer vältränad ut?

Att förlora fett genom ett litet underskott tar tid, dock så får man ju en trevlig vana att lära sig äta runt "balans" så man inte tjockar till sig så fort man slutat deffa/banta.

Hur mycket har du gått ner under denna period?

mallis
2012-12-25, 17:47
Vad är målet? Se slank ut?

Eller vill du bygga muskler och se mer vältränad ut?

Att förlora fett genom ett litet underskott tar tid, dock så får man ju en trevlig vana att lära sig äta runt "balans" så man inte tjockar till sig så fort man slutat deffa/banta.

Hur mycket har du gått ner under denna period?
Bygga muskler och se vältränad ut, vill ha en hård mage utan fett. Ligger på 20% kroppsfett just nu.. Hatar när magen inte är helt platt och putar efter man ätit. Sen är det en degklump när man sitter ner man
Kan knappt tro att det är samma mage dom när jag står upp.

Har konstigt nog inte gått ner i kg eller kanske 1 kg, men däremot Har benen och magen blivit smalare.

NNIF
2012-12-25, 18:05
klart magen sväller efter man ätit -> den är ju fylld med mat ...

har du någon seriös fråga eller så eller vill du bara att vi ska ge dig det ultimata tipset som på 2dagar ger dig magrutor? Det tar tid, flera månader, med strikt diet och träning, att få det.

på 58är en fuskdag på 2500kcal ganska rejält överskott med tanke på vad du påstår att du ligger på en vanlig dag.. en fuskdag kan faktiskt sabba en hel veckas arbete med träning och diethållning.

Rhoads
2012-12-25, 18:40
Hatar när magen inte är helt platt och putar efter man ätit. Sen är det en degklump när man sitter ner man
Kan knappt tro att det är samma mage dom när jag står upp.

Diskuterade inte du det här i en annan tråd för någon dag sedan? Du måste förstå att alla friska personer har lite degmage när man sitter ner, utan att man för den sakens skull har för mycket fett.

mallis
2012-12-25, 18:52
klart magen sväller efter man ätit -> den är ju fylld med mat ...

har du någon seriös fråga eller så eller vill du bara att vi ska ge dig det ultimata tipset som på 2dagar ger dig magrutor? Det tar tid, flera månader, med strikt diet och träning, att få det.

på 58är en fuskdag på 2500kcal ganska rejält överskott med tanke på vad du påstår att du ligger på en vanlig dag.. en fuskdag kan faktiskt sabba en hel veckas arbete med träning och diethållning.
Fan ska inte fuska mer.
Trodde inte det kunde sabba så mycket , har hört att jag äter för lite kcal redan så tänkte att det iaf kunde jämna ut sig lite om
Jag tog nån ätardag. Har dock bara blivit 2500 kcal typ 1 Gng.
Diskuterade inte du det här i en annan tråd för någon dag sedan? Du måste förstå att alla friska personer har lite degmage när man sitter ner, utan att man för den sakens skull har för mycket fett.

http://fitnessgasm.com/wp-content/uploads/2012/09/Fitness-Model-4.jpg

Tror knappast hon har en degklump

strikt
2012-12-25, 18:54
Bättre om du visar en bild på dig själv istället för någon annan. Sudda ut ansiktet bara eller fota så man inte ser den delen.

Men hur som helst, större underskott och gå ner snabbare i vikt eller mindre underskott så behovet att fuska inte finns där lika mycket.

King Grub
2012-12-25, 18:55
så där kan jag greppa tag på min mage.

Det får vi verkligen hoppas, annars vore det något fel på dig.

Eldhroka
2012-12-25, 18:58
Även ett järnrör får veck när det böjs.

mallis
2012-12-25, 19:30
Bättre om du visar en bild på dig själv istället för någon annan. Sudda ut ansiktet bara eller fota så man inte ser den delen.

Men hur som helst, större underskott och gå ner snabbare i vikt eller mindre underskott så behovet att fuska inte finns där lika mycket.
Menar du när jag sitter eller står?
Det får vi verkligen hoppas, annars vore det något fel på dig.
Fitnessmodeller får ju inga veck eller får en degklump när de sätter sig.
Även ett järnrör får veck när det böjs.
http://25.media.tumblr.com/tumblr_m2k5leQrCk1rtk0ieo1_500.jpg

Så hon får vecka och kan greppa tag om fett? Sure...

RykteT
2012-12-25, 19:33
Så hon får vecka och kan greppa tag om fett? Sure...

Det är klart hon också får! Har du inget fett kvar på kroppen är du i princip död + att det är oftast inte fettet du greppar utan huden. Sen att du tolkar det som fett är en annan femma.

Ta det från mig med en ätstörning: Jag vet att hjärnan spelar lustiga spratt på oss när det gäller sånt men lita på folket här som vet vad de snackar om!

King Grub
2012-12-25, 19:33
Tror du att du skall nå någon slags vardagstillstånd som motsvarar en professionellt stylad och fotad fitnessmodell i tävlingsform?

Mollestam
2012-12-25, 19:36
Tror du får hålla på lite längre än en månad för att kunna matcha en fitnessmodell i tävlingsform.

mallis
2012-12-25, 19:40
Tror du att du skall nå någon slags vardagstillstånd som motsvarar en professionellt stylad och fotad fitnessmodell i tävlingsform?

Tror du får hålla på lite längre än en månad för att kunna matcha en fitnessmodell i tävlingsform.

Nej såklart inte. Men ni påstår att ALLA får veck och får en degklump om man sitter ner vilket inte är sant.

Mollestam
2012-12-25, 19:45
Fast det är ju så att eftersom att huden skall "räcka" till även när du är utsträckt (tänk till exempel vid rygglyft när du faktiskt lutar dig en del bakåt) så kommer det ju givetvis att finnas lite "extra" när du sitter framåtlutad, det säger väl nästan sig själv?

King Grub
2012-12-25, 19:45
Om man inte får veck på magen när man böjer sig fram eller sitter, hur skall man då kunna sträcka på sig utan att spricka?

Är man i tävlingsform blir det bara lite hud, men det är ingen form man vanligen håller mer än några dagar.

Maine_Cat
2012-12-26, 07:16
Så här kör vi igen, Mallis du skriver tråd på tråd om hur du vill minska i fett% du äter minimalt och visar en märklig kroppsuppfattning nej du kommer inte nå dina resultat om du fortsätter på det här viset. 170 cm och 55 kg. Vill du nå en formad kropp ligg på 300-400 kcal överskott träna styrka, cardio i ett par år. och satsa på att väga ca 60 kg dec 2013. istället för att dra på dig en ätstörning. Ser nu ur du ändrar din vikt frn 55 till plötsliga 58 på ngn vecka!

mallis
2012-12-26, 12:01
Så här kör vi igen, Mallis du skriver tråd på tråd om hur du vill minska i fett% du äter minimalt och visar en märklig kroppsuppfattning nej du kommer inte nå dina resultat om du fortsätter på det här viset. 170 cm och 55 kg. Vill du nå en formad kropp ligg på 300-400 kcal överskott träna styrka, cardio i ett par år. och satsa på att väga ca 60 kg dec 2013. istället för att dra på dig en ätstörning. Ser nu ur du ändrar din vikt frn 55 till plötsliga 58 på ngn vecka!

Du är alltid lika negativ. Ja jag har innan haft en gammal våg som tydligen inte visade rätt siffror? Har en ny nu och den visade 58.

Varför skulle jag ligga på överskott?? Jag gjorde det i 3-4 mån och tränade, blev bara fet av det.

Tolkia
2012-12-26, 12:06
När du slutar beskriva smala personer som degklumpar, och sluta argumentera emot precis allt som sägs som inte är exakt det du på förhand bestämt dig för att du vill höra som om personerna som säger det vore onskefulla fetmakonspiratörer som bara vile göra dig fet så skall jag kanske höra något annat än "jag har en konstig uppfattning om hur en kropp kan se ut och fortfarande fungera" i det du säger.

NNIF
2012-12-26, 12:12
Du är alltid lika negativ. Ja jag har innan haft en gammal våg som tydligen inte visade rätt siffror? Har en ny nu och den visade 58.

Varför skulle jag ligga på överskott?? Jag gjorde det i 3-4 mån och tränade, blev bara fet av det.

du fick inga muskler alls? Du kanske låg på för högt överskott? Sen vad du tycker är "fet" kanske inte är det på riktigt?

Du vet, fitnessmodeller har tränat stenhårt i flera år, tar tid vettu.

Henrik L
2012-12-26, 12:20
Alltså, jag måste säga att 58kg på 170cm så ska du inte banta mera, snarare hålla jämnvikt/öka i muskler. Lär dig älska din kropp och fortsätt träna en rimlig nivå varje vecka. Fokusera på styrketräningen om du vill bygga muskler. Men håll en rimlig nivå och gå inte på en sådan där rage med att jag ska träna HELA tiden som jag ser många nya göra. Tänk att du ska träna på en nivå där du orkar hålla på varje vecka resten av livet. Det ska vara roligt helt enkelt.

ps. Tänk på att vågen oftast inte visar hela sanningen. http://traningslara.se/50-av-alla-tjejer-och-kvinnor-ar-overviktiga-trots-normalt-bmi/ Här visar det sig att 50% av alla tjejer i norge med "normalt" bmi är överviktiga på grund av att de har lite muskler men mycket fett, nått att tänka på.

shogunr
2012-12-26, 12:41
Jag kan bara instämma i att din vikt och längd är inte bra om du vill ha ett sunt utseende. Först så har du inga muskler och deffar bort "allt" fett så är du skinn och ben. Hur sunt eller snyggt är det? Usch om du frågar mig.

Gjorde en snabb sökning på google och dom som tävlar i bodyfitness på +163 cm väger betydligt mer än vad du gör NU. Då kan du räkna med att dom har betydligt mer muskler eftersom dom tränat längre.

Styrketräning är en livsstil och tar tid.

Troligen kommer du lyssna lika lite på det jag skriver som allt alla andra har skrivit.

Maine_Cat
2012-12-26, 12:46
Idealbilder ser olika ut ja jag kommer vara negativ och kritisera då det du skriver Mallis tyder på en tydlig skev kroppsuppfattning. Du skriver att du vill ha en sexig smal platt mage gnäller över mage, lår och rumpa och där till klagar på att du är smalfet. Det du vill nå ytterligare en gång kräver tung styrketräning, cardio i måttlig mängd förslagsvis spinning, simmning och mellan tummen och pekfinger ca 2000-2200 kcal/dygn. Om jag skulle tro på det du skriver skulle jag vara groteskt tjock på på mina 154 cm och 52 kg med en fett% på 18-20% En kan börja undra var dessa ideal gör med kvinnor, normala kroppar beskrivs som degiga och feta.

jenni
2012-12-26, 19:33
Hur länge ska jag ligga på kcal underskott egentligen? Har gjort det i ca 1 månad (dock med lite fusk ibland). Har legat på kanske 1200-1400. Fuskdagar kanske 1800-2500. Jag är ca 170 och väger ca 58 kg. Fettet vägrar fan gå bort...

http://www.glamourunderground.com/wp-content/uploads/2011/05/skinny-fat.jpg så där kan jag greppa tag på min mage.

Tränar 5-6 gånger per vecka, cardio 30 min 3-4 gånger per vecka, promenerar osv... äter tillräckligt med protein och fetter.

smalfet alltså, det är jag också, är en stl 34 men med underhudsfett, man måste nog köra väldigt mycket cardio för att bli av med det, dock vet jag inte om det skulle vara så hälsosamt.

Menar du när jag sitter eller står?

Fitnessmodeller får ju inga veck eller får en degklump när de sätter sig.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m2k5leQrCk1rtk0ieo1_500.jpg

Så hon får vecka och kan greppa tag om fett? Sure...

Kan tänka mig att hon är väldigt deffad just där, och det är nog sällan som fitnessmodeller är det året runt,