handdator

Visa fullständig version : Ingen påverkan av protein före, under, eller efter träning på AMPK-signalering


King Grub
2012-12-25, 10:02
The aim of the present study was to test the hypothesis that consuming protein does not attenuate AMPK signalling when exercise is commenced in a glycogen-depleted state. After performing a glycogen-depleting protocol the evening before, the subsequent morning ten active men performed 45 min steady-state cycling at 50 % of peak power output (PPO) followed by an exercise capacity test (1-min intervals at 80 % PPO interspersed with 1-min periods at 40 % PPO). In a repeated measures design, subjects consumed 20 g of a casein hydrolysate solution (PRO) 45 min before exercise, 10 g during and a further 20 g immediately post-exercise, or an equivalent volume of a non-calorie taste matched placebo (PLA). Resting (PRO = 134 ± 29; PLA = 136 ± 28 mmol kg(-1)) and post-exercise muscle glycogen (PRO = 43 ± 16; PLA = 47 ± 18 mmol kg(-1)) was not different (P > 0.05) between trials nor was exercise capacity (PRO = 26 ± 9; PLA = 25 ± 10 min, P > 0.05). Phosphorylation of AMPK(Thr172) increased threefold immediately post-exercise (P < 0.05) and PGC1-mRNA increased sixfold at 3 h post-exercise (P < 0.05), though there were no differences between conditions (P > 0.05). In contrast, there was a trend (P = 0.08) for a divergent response in eEF2(Thr56) phosphorylation such that 1.5 fold increases post- and 3 h post-exercise in PLA were blunted with PRO, thus indicative of greater eEF2 activation. We conclude that athletes who deliberately incorporate training phases with reduced muscle glycogen into their training programmes may consume protein before, during and after exercise without negating signalling through the AMPK cascade.

Eur J Appl Physiol. 2012 Dec 23. Protein ingestion does not impair exercise-induced AMPK signalling when in a glycogen-depleted state: implications for train-low compete-high.

RassK
2012-12-25, 23:40
Menar de att protein varken före/under/efter inhiberar AMPK? Så ifall man vill träna med högt ampk och pgc-1 så gör det inget om man dricker kaseinhydrolysat?
Stoppar inte leucin AMPK och sätter igång mTOR? Eller menar de att det krävs ytterligare energi från andra makronutrienter (typ kolhydrat) för att göra det?

tjing
2012-12-27, 12:38
AMPK är essentiellt låg glykogentillgänglighet. Varför skulle protein inhibera det?

Samma subtyper av AMPK behöver inte heller vara aktiverade på samma sätt och vid samma tidpunkt i muskulatur och fett på olika delar av kroppen. Men det där är väldigt invecklat kan jag säga.

Dessutom finns subtyper av AMPK som inte inhiberar mTOR utan vars funktion är att styra glukosupptag etc.

Anders The Peak
2012-12-27, 12:50
Menar de att protein varken före/under/efter inhiberar AMPK? Så ifall man vill träna med högt ampk och pgc-1 så gör det inget om man dricker kaseinhydrolysat?
Stoppar inte leucin AMPK och sätter igång mTOR? Eller menar de att det krävs ytterligare energi från andra makronutrienter (typ kolhydrat) för att göra det?

AMPK känner bara av energitillgängligheten i celler dvs en sensor som styr MPS mfl funktioner därför är MPS avstängd under träning och väcks till liv med energirika substrat efter träningen.

maqan
2012-12-27, 19:34
Som tjing nämner finns det ju flera isoformer av enzymet som verkar i olika vävnader och under lite olika förhållanden, vilket komplicerar situationen en aning.

RassK
2012-12-27, 22:33
Fyfan vad rörigt.

maqan
2012-12-30, 20:32
fyfan vad rörigt.

:d.