handdator

Visa fullständig version : Bästa frukosten innan träning ??


mallis
2012-12-25, 02:47
Vad ska man äta till frukost innan man tränar? Jag försöker bara äta Max 1400 kcal så kan knappast trycka i mig en rejäl frukost. Vad är viktigtast? Är långsamma (eller snabba..) bra/dåligt innan för mig? Ska jag bara äta protein? Har innan alltid skippat frukost men nu de senaste passen har jag känt att jag behöver det. Har skippat för att spara kcal och för att det ändå funkade bra att träna utan. Åt havregrynsgröt idag dock bara 30 g havregryn men var ändå hungrig under passet. Kan man förresten dricka (kalorifri) saft under träning istället för vatten?

Yeahboy
2012-12-25, 03:18
Havregrynsgröt är bra, försök äta mer än 30 gram så du blir mätt om du känner att du presterar bättre då.

NNIF
2012-12-25, 08:06
blanda i 100-150g lättkvarg i din havregrynsgröt innan passet så ska du få se på grejer :-)

annars, ät bara protein (lättkvarg) och ät kolhydrater efter passet - tex en frukt tillsammans med lite aminosyror (EAA eller BCAA)

Annars testa ta 5g BCAA innan ditt pass endast, och sedan 5g efter med en frukt.

Wiizra
2012-12-25, 09:08
Fortsätt att träna utan frukost om du inte vill äta så mycket kalorier

RassK
2012-12-25, 10:13
Ska man äta gröt så finns det fördel med att
1. testa quinoagryn eller andra varianter
2. slänga i mjölkproteinkoncentrat (+kakao om chokladsmak) + kanel + mineralsalt + frukt eller bär
3. lägga till eller bara äta ägg, avokado och/eller nötter om man har råd med kalorierna eller vill ha en fetare frukost.

Sniggel
2012-12-25, 12:21
Ät något som gör dig pigg skulle jag vilja säga.

mallis
2012-12-25, 15:24
Ät något som gör dig pigg skulle jag vilja säga.

Testade att äta en riktig frukost idag innan träning , blev ca 389 kcal. Tänker inte göra om det iallafall. Det blev ingen jätte stor skillnad förutom att jag inte kände någon hunger och blev bara lite bättre resultat på övningarna. Får fortsätta med att bara trycka i mig 20 g vassle och vatten. Eller kanske proteinshake , övermogen banan (så det inte är lika snabba kolhydrater) och lite mjölk om jag verkligen är jättehungrig.

Kischen
2012-12-25, 15:29
fortsätt att träna utan frukost om du inte vill äta så mycket kalorier

+1

exevision
2012-12-25, 15:31
övermogen banan (så det inte är lika snabba kolhydrater)

Ju mer mogen den är ju snabbare kolhydrater.
Sen har man hört att det är mer fruktos i en övermogen banan men hur det stämmer vet jag inte.