handdator

Visa fullständig version : Optiljus hur, vart när?


zyzzchest
2012-12-24, 12:54
Brukar ofta titta i dagsformstråden och stöter på uttrycket optiljus.

Vad jag förstår är det ljus som kommer ovanifrån?
Når mer man ska tänka på för att få till optiljus/optibild?

Kan vara bra att tänka på när man ska fota lite, HEHE ;) :hbang:

Discogym
2012-12-24, 13:03
Exakt som du säger, på mitt gym är det sinnes optiljus i sista rummet, i dem andra rummen ser man plötsligt mindre ut :(

Jorgen
2012-12-24, 13:04
Exakt som du säger, på mitt gym är det sinnes optiljus i sista rummet, i dem andra rummen ser man plötsligt mindre ut :(

Vilket betyder att i dom andra rummen så är bilden närmare sanningen. :)

zyzzchest
2012-12-24, 13:06
Men man vill ju ljuga så mycket som möjligt? Eller man vill ju framstå så stor som möjligt, Om jag hade möjlighet och kunde photoshoppa bra hade jag garanterat gjort det innan jag skickar bild på min kropp till brudarna! :)

Förutom ljus ovanifrån, kan man optimera "sannigen" på nåt sätt? :)

Jorgen
2012-12-24, 13:10
Men man vill ju ljuga så mycket som möjligt? Eller man vill ju framstå så stor som möjligt, Om jag hade möjlighet och kunde photoshoppa bra hade jag garanterat gjort det innan jag skickar bild på min kropp till brudarna! :)

Förutom ljus ovanifrån, kan man optimera "sannigen" på nåt sätt? :)

Och då vill du naturligtvis att brudarna gör samma sak om dom skickar bilder till dig?


En annan lösning är att lägga lite energi på gymmet och träna sig till större muskler, istället för photoshop och ljussättning.
Fast det är ju lite jobbigare såklart. ;)

Fishtank
2012-12-24, 13:10
Mest patetiska tråden jag sett på länge faktiskt...

+1 på Jorgen.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

zyzzchest
2012-12-24, 13:11
Och då vill du naturligtvis att brudarna gör samma sak om dom skickar bilder till dig?


En annan lösning är att lägga lite energi på gymmet och träna sig till större muskler, istället för photoshop och ljussättning.
Fast det är ju lite jobbigare såklart. ;)

Har tid ganska mycket tid utanför gymmet :)

Jorgen
2012-12-24, 13:12
Har tid ganska mycket tid utanför gymmet :)

Va? :confused:

Fishtank
2012-12-24, 13:12
Lägg mer tid innanför gymmets väggar då om du är en räka.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

zyzzchest
2012-12-24, 13:14
Va? :confused:

Har ganska mycket tid utanför gymmet tänkte jag skriva, sorry

zyzzchest
2012-12-24, 13:14
Lägg mer tid innanför gymmets väggar då om du är en räka.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Tränar 5 dar i veckan 1.5 timme. Kör såhårt jag kan, tänkte bara om jag kunde få lite tips för hur man ser bättre ut på bilderna. Ni behöver inte attakera mig. :(

Jorgen
2012-12-24, 13:17
Tränar 5 dar i veckan 1.5 timme. Kör såhårt jag kan, tänkte bara om jag kunde få lite tips för hur man ser bättre ut på bilderna. Ni behöver inte attakera mig. :(

Jag gissar att du inte är så gammal? :)

Morty
2012-12-24, 13:19
En annan lösning är att lägga lite energi på gymmet och träna sig till större muskler, istället för photoshop och ljussättning.
Fast det är ju lite jobbigare såklart. ;)

Vilken uppenbar motsättning. Klar att man inte kan lägga energi på gymmet om man photoshoppar sina bilder. Tråkiga nyheter för alla grafiker där ute.

zyzzchest
2012-12-24, 13:19
Jag gissar att du inte är så gammal? :)

Förstår inte riktigt vad det har med saken att göra, men nej är inte värst gammal. 96a , 16 år alltså. Men började träna när jag var 14, så har kört seriöst ett bra tag, är inte direkt liten.

Jorgen
2012-12-24, 13:21
Förstår inte riktigt vad det har med saken att göra, men nej är inte värst gammal. 96a , 16 år alltså. Men började träna när jag var 14, så har kört seriöst ett bra tag, är inte direkt liten.
Det handlar om en viss mognad förstår du. :)

Men om du inte är liten behöver du väl inte ljuga på bilderna? *flex*

zyzzchest
2012-12-24, 13:25
Det handlar om en viss mognad förstår du. :)

Men om du inte är liten behöver du väl inte ljuga på bilderna? *flex*

På en skala 1-10 kanske jag är en 8a, , men varför inte bli en 10a med att bara sätta en lampa på ett visst sätt när jag ska ta kort?

Förstår du hur jag menar?

Det är klart att man vill se bättre ut? Coleman var ju ganska stor, men använde sig ändå utav brunkräm för att se ännu större/bättre ut.

Fyllot
2012-12-24, 13:29
En 8a...då borde du vara kandidat för att stå på scenen? Troligt men med tanke på ditt nick så är det säkert mer än bara träning som står bakom din "8a"...

Jorgen
2012-12-24, 13:30
På en skala 1-10 kanske jag är en 8a, , men varför inte bli en 10a med att bara sätta en lampa på ett visst sätt när jag ska ta kort?

Förstår du hur jag menar?

Det är klart att man vill se bättre ut? Coleman var ju ganska stor, men använde sig ändå utav brunkräm för att se ännu större/bättre ut.

Jo, jag förstår att du vill försköna verkligheten. Och naturligtvis vill du att brudarna gör det också. ;)

Coleman var ganska stor? Är det att vara ganska stor så har du en konstig kroppsuppfattning, alternativt har du inte träffat någon i hans storlek.

Och brunfärgen använder man inte för att se större ut.

zyzzchest
2012-12-24, 13:32
Jag har sätt personer som är större, därför använd jag ordet ganska. Men visst, han är kanske mer än ganska stor. Men du förstår vad jag menar. Du behöver inte märka mina ord.

Jag la även till att man använder brunkrämen för att se bättre ut, så att musklerna definieras bättre. Kan du sluta hacka på allt jag har och säga nu snälla. Duvet själv vad jag menar!

zyzzchest
2012-12-24, 13:33
En 8a...då borde du vara kandidat för att stå på scenen? Troligt men med tanke på ditt nick så är det säkert mer än bara träning som står bakom din "8a"...

Nu menade jag bland mina vänner, nej, jag är inte lika stor som Arnold eller ako Rahim på 16 års ålder. MEN JAG ÄR PÅ GOD VÄG!

King Grub
2012-12-24, 13:34
Du har inte sett någon som är muskulärt större än Coleman i verkligheten. :) Antagligen inte på bild heller.

King Grub
2012-12-24, 13:35
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=186551&highlight=optiljus

Fyllot
2012-12-24, 13:35
Nu menade jag bland mina vänner, nej, jag är inte lika stor som Arnold eller ako Rahim på 16 års ålder. MEN JAG ÄR PÅ GOD VÄG!

Kan du inte lägga fram en bild? Jag tror ALLA vill se efter dina uttalanden min son *hug*

zyzzchest
2012-12-24, 13:37
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=186551&highlight=optiljus

Tack så mycket grub, du är king som vanlig! :)

zyzzchest
2012-12-24, 13:38
Kan du inte lägga fram en bild? Jag tror ALLA vill se efter dina uttalanden min son *hug*

Har inga just nu, har dessutom ätit ganska mycket på de senaste dagarna så är inte lika shredded längre, men jag kan lova er en dagsformsbild såfort jul och nyår är över!

jokem
2012-12-24, 13:41
Grabben verkar sakna verklighetsuppfattning! Tränat i 2 år och snart lika grofv som Ako eller Arnold (lol :D). Flinade lite för mig själv när jag läste det :')

zyzzchest
2012-12-24, 13:43
Grabben verkar sakna verklighetsuppfattning! Tränat i 2 år och snart lika grofv som Ako eller Arnold (lol :D). Flinade lite för mig själv när jag läste det :')

Förstår inte riktigt varför ni gör narr utav mig, ni vinklar mina inlägg helt fel. Det jag menade var att jag är på god väg, motiverad som fan osv. Jag har aldrig sagt att jag är lika stor som de snart. För jag vet att det krävs över 10 års träning för att nå dit, jag har en lång väg kvar, men som sagt, jag är på god väg! Och det kan ingen ta ifrån mig!!!

King Grub
2012-12-24, 13:51
Är man ung och (över)entusiastisk eller skriver något som uppfattas som överdrivet positivt om sig själv går tyvärr folk igång på det och ignorerar själva ämnet. Bara att ignorera.

zyzzchest
2012-12-24, 13:54
Är man ung och (över)entusiastisk eller skriver något som uppfattas som överdrivet positivt om sig själv går tyvärr folk igång på det och ignorerar själva ämnet. Bara att ignorera.

Aha, förstår. Kan erkänna att det kanske låter lite skrymsam om mig själv, ska kanske tona ner lite, och vara lite med ödmjuk, det är trots allt er jag vill ha tips ifrån. Då är det ingen höjdare att leka allan ballan på ett forum :)

Robbmeister
2012-12-24, 14:21
Förstår inte riktigt varför ni gör narr utav mig, ni vinklar mina inlägg helt fel. Det jag menade var att jag är på god väg, motiverad som fan osv. Jag har aldrig sagt att jag är lika stor som de snart. För jag vet att det krävs över 10 års träning för att nå dit, jag har en lång väg kvar, men som sagt, jag är på god väg! Och det kan ingen ta ifrån mig!!!

Det krävs mer än bra motivation och 10 års träning för att bli lika stor som arnold ;)
Vill du ha optiljus så kan du ju testa provrummen på klädaffärer.

Tillhygge
2012-12-24, 14:34
Är man ung och (över)entusiastisk eller skriver något som uppfattas som överdrivet positivt om sig själv går tyvärr folk igång på det och ignorerar själva ämnet. Bara att ignorera.

jantelagen!

Duran
2012-12-24, 14:38
Själv brukar jag få optiljus efter tre öl.

gohardorgohome
2012-12-24, 14:46
Själv brukar jag få optiljus efter tre öl.

Bästa svaret i tråden, alkohol löser dessa problem(dock bara för dig själv:D)

Annars, provrummen brukar vara sjuka!

mvh

Fishtank
2012-12-24, 15:55
Seriöst svar efter att ha läst tråden är provrum.
Snuskigt optiljus där, tom lilla jag ser grov ut där.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lord Humungus
2012-12-24, 16:29
Äldre lysrösarmaturer med lite gulnat plast tycker jag man ser bäst ut i

Latissimus Dorsi
2012-12-24, 16:33
Seriöst svar efter att ha läst tråden är provrum.
Snuskigt optiljus där, tom lilla jag ser grov ut där.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Eller toaletter/badrum :D Även bilrutor är bra grejer.