handdator

Visa fullständig version : Smärta vid utsida handled ungefär vid knölen


zyzzchest
2012-12-24, 12:17
Tjena, har nu under en längre period (6 månader) haft en stark smärta i min vänstra handled. Man har en knöl på utsidan, och från knölen går det ett ben ut mot armbågen, smärtan sitter mellan knölen och kanske 2.5 cm uppåt? Någon som vet vad detta kan vara?

Får speciellt ont vid bicepsövningar, rak stång är helt omöjligt, men EZ går.
Skullcrushers är helt omöjliga, känner en extrem smärta. Pressa går (axelpress, bänk) men det känns helt klart, dock inte så att jag börjar gråta.

Har tagit viloveckor och varit sjuk där jag varit borta från gymmet 15 dagar i sträck, när jag sedan börjat köra igen har ej upplevt att smäran skall har blivit varken bättre eller sämmre, utan precis samma visa. Någon som vet vad detta kan bero på? Har testat gasp hanledslindor och liknande utan större framgång.

Lindrian
2012-12-24, 12:43
Har samma problem. Haft det i flera år. Ingen lösning än så länge.

zyzzchest
2012-12-24, 12:44
Har samma problem. Haft det i flera år. Ingen lösning än så länge.

hm, var inte direkt svaret jag var ute efter... FAN!! :( :smash:

Lindrian
2012-12-24, 12:50
hm, var inte direkt svaret jag var ute efter... FAN!! :( :smash:
Ja det är lite tråkigt, men skit i curls. Det har jag gjort av den anledningen att jag får ont + att det inte är kul. Ro istället, mycket bättre :hbang:

zyzzchest
2012-12-24, 12:53
Tjaaa... Men triceps då? Skullcrushers är en sån otroligt skön jävla övning!

Lindrian
2012-12-24, 12:55
Tjaaa... Men triceps då? Skullcrushers är en sån otroligt skön jävla övning!
Kör du bakom nacken? Jag får inte smärta då. Annars bänk och dips!

zyzzchest
2012-12-24, 13:02
Yes, klarar du av att köra smalbänk?

Lindrian
2012-12-24, 14:02
Yes, klarar du av att köra smalbänk?

Ja det har jag inte haft några problem med. Jag vet inte exakt vad problemet är, har hört att det kan vara stela pronatorer. Dock verkar inte stretch ha hjälpt mig.