handdator

Visa fullständig version : Har varit från gymmet i tio år, nu är mycket åt helvette?


drift
2012-12-22, 19:56
Jag tränade hårt och regelbundet för nio-tio år sedan. Klassisk styrketräning med tunga basövningar och strikta rörelser.

Har senaste året kört jättehårt och regelbundet, men något har helt klart förändrats.
På gymmet idag är det en hel drös som gör jävligt konstiga övningar. Typ hoppar runt, svingar sig i chins-stången, spänner fast sig i olika rep och gungar fram och tillbaks. Ser ut som en jävla cirkus. Jag vet inte om jag är konservativ, men denna typ av aktivitet passar bättre i en lekpark, eller i ett cirkustält.

Är det en lokal företeelse, eller är det fler muppar som håller på att invadera gymmen runt om?
Obs, ofta är det små halvfeta grymt otränade personer som håller på med detta.

Enligt mig ska man styrketräna på ett gym, och inte fjanta på. Jag förstår att jag låter som en riktigt surkuk nu, men så är det. :(


Sköt dig själv och skit i andra då?

Ja, men vissa saker ska vara på ett visst vis, och jag gillar inte när man frångår vissa traditioner och koncept.

Loke
2012-12-22, 20:12
Jag tycker det mest är roligt. Hellre cirkuskonster än knäböj i smithen på gymmet.

Dribinho
2012-12-22, 20:13
Jag tror det är crossfit-fenomenet med tillhörande avvarter som till stor del ligger bakom det du ser.
Eller i kombination med att du börjar bli gammal och vresig.
Leta upp ett källargym så kanske du får va ifred?

Stoltz
2012-12-22, 20:21
Personer som inte gillat det traditionella gymmandet/inte fått ut det de sökte i sin träning genom det har hittat till gymmen och tar del av både nyheter och gammelheter för att må bättre. Bu-freaking-hu din lipsill :D

sp0941
2012-12-22, 20:22
Helt seriöst, orka störa sig på folk i gymmet. Va gör du där, tränar för dig själv eller tittar på andra? Jag vet att du själv säger att du "låter som en surkuk".

vad är det som ska vara på ett visst sätt? och vem har utsett dig till en aktoritet på omrdådet om vilket koncept som är rätt?!

Om någon typ stör mig är det sånna som dig. Det är väl bättre att dom "små feta grymt otränade" personerna gör något än att bara sitta hemma? Hade dom inte gjort det hade du väl stört dig på att dom bara sitter hemma och "latar" sig.

Get a fakking life bro, du är sorglig om du är seriös med det här inlägget och det gymmet du varit på har precis fått tillbaka en tioårig fråvarande bitchmade gubbe.

Träna för dig och skit i va fan andra gör, för du är inte speciell och du är ingens aktoritet i gymmet jävla pajas.

Fuark
2012-12-22, 20:26
brukar vara konceptet att mer och/eller mer avancerade övningar bygger bättre

drift
2012-12-22, 20:30
Helt seriöst, orka störa sig på folk i gymmet. Va gör du där, tränar för dig själv eller tittar på andra? Jag vet att du själv säger att du "låter som en surkuk".

vad är det som ska vara på ett visst sätt? och vem har utsett dig till en aktoritet på omrdådet om vilket koncept som är rätt?!

Om någon typ stör mig är det sånna som dig. Det är väl bättre att dom "små feta grymt otränade" personerna gör något än att bara sitta hemma? Hade dom inte gjort det hade du väl stört dig på att dom bara sitter hemma och "latar" sig.

Get a fakking life bro, du är sorglig om du är seriös med det här inlägget och det gymmet du varit på har precis fått tillbaka en tioårig fråvarande bitchmade gubbe.

Träna för dig och skit i va fan andra gör, för du är inte speciell och du är ingens aktoritet i gymmet jävla pajas.

Rofl,

Seriöst. På gymmet styrketränar man, inte en massa fjanterier. Jag är övertygad om att majoriteten av de som tränar styrketräning gärna skulle förpassa dessa hoppjerkor till valfri lekplats eller "gymnastiksal".

Låt mig gissa att din favoritövning är jämfotahopp 3x10 tätt följt av lite studs på plats för att sedan avsluta med en "magövning" där du och din polare bokstavligen sitter på varandra på ett ytterst (för oss andra) obekvämt sätt. :-s

sp0941
2012-12-22, 20:32
Rofl,

Seriöst. På gymmet styrketränar man, inte en massa fjanterier. Jag är övertygad om att majoriteten av de som tränar styrketräning gärna skulle förpassa dessa hoppjerkor till valfri lekplats eller "gymnastiksal".


Alltså, missförstå mig inte, jag har nog inte helt annorlunda syn på hur man "ska träna" än dig. Min poäng är att du är helt jävla lost som bryr dig så mkt och talar nevärderande om folk baserat på deras val av träning i kombination med deras fysik för att dom tränar på samma gym som dig. Mind ur own fakking biz och va tyst bara. Det är inte din träningsfilosofi jag ifrågasätter, det är din hjärna och din attityd.

sp0941
2012-12-22, 20:34
Rofl,

Seriöst. På gymmet styrketränar man, inte en massa fjanterier. Jag är övertygad om att majoriteten av de som tränar styrketräning gärna skulle förpassa dessa hoppjerkor till valfri lekplats eller "gymnastiksal".

Låt mig gissa att din favoritövning är jämfotahopp 3x10 tätt följt av lite studs på plats för att sedan avsluta med en "magövning" där du och din polare bokstavligen sitter på varandra på ett ytterst (för oss andra) obekvämt sätt. :-s

Hur jag tränar är oväsentligt. Det väsentliga här är att du är en idiot som förmodligen sätter krokben för dig själv i livet mer än andra gör det för dig. Problemet i din sits är inte dom "feta otränade" crossfit utövarna, det är din fokus och din mentalitet som är felet. Väx upp ditt troll.

Tolkia
2012-12-22, 20:34
Enligt mig ska man styrketräna på ett gym, och inte fjanta på. Jag förstår att jag låter som en riktigt surkuk nu, men så är det.
Ja, du låter som en riktig surkuk. Så är det. Alternativt som någon som blivit kolorapead av någon annan surkuk.

N3vYn
2012-12-22, 20:36
Tränar man tillräckligt hårt orkar man inte störa sig på andra = win :D

NNIF
2012-12-22, 20:42
Rofl,

Seriöst. På gymmet styrketränar man, inte en massa fjanterier. Jag är övertygad om att majoriteten av de som tränar styrketräning gärna skulle förpassa dessa hoppjerkor till valfri lekplats eller "gymnastiksal".

Låt mig gissa att din favoritövning är jämfotahopp 3x10 tätt följt av lite studs på plats för att sedan avsluta med en "magövning" där du och din polare bokstavligen sitter på varandra på ett ytterst (för oss andra) obekvämt sätt. :-s

de som springer på löpbandet då?

det heter gym va? Inte styrketräningslokal?

om man stretchar då?

Nebuchadnezzar
2012-12-22, 20:43
Ja, du låter som en riktig surkuk. Så är det. Alternativt som någon som blivit kolorapead av någon annan surkuk.

Tog ett ögonblick innan jag fattade att det var kolo som i Kolozzeum. :D

Tyrwing
2012-12-22, 20:51
Låter som du stött på crossfit.

PontusAndersson
2012-12-22, 20:57
...Enligt mig ska man styrketräna på ett gym, och inte fjanta på....


...Get a fakking life bro, du är sorglig om du är seriös med det här inlägget och det gymmet du varit på har precis fått tillbaka en tioårig fråvarande bitchmade gubbe...

Mind ur own fakking biz och va tyst bara. Det är inte din träningsfilosofi jag ifrågasätter, det är din hjärna och din attityd...

...det är din fokus och din mentalitet som är felet. Väx upp ditt troll.

Det är ungefär såhär jag ser framför mig att det ser ut när Eminem skäller ut med en nioåring...

Underhållande *popcorn*

Tolkia
2012-12-22, 20:59
Tog ett ögonblick innan jag fattade att det var kolo som i Kolozzeum. :D
Får det vara en skopi, kanske?

Nebuchadnezzar
2012-12-22, 21:07
Det var en brutal jävla skopi jag föreställde mig när den rubricerades som rape. :(


Ett tips till dig TS, om du faktiskt vill ha en lösning, är att träna i nåt källargym eller på en lyftarklubb. Ville du bara raljera så är det noterat. 1 stycke surkuk.

sp0941
2012-12-22, 21:11
Det är ungefär såhär jag ser framför mig att det ser ut när Eminem skäller ut med en nioåring...

Underhållande *popcorn*

Kul att att man kunnat bidra till lördags-komedi nånstans då.

mellez
2012-12-22, 21:19
Dä va bättre förr!

filmjölk
2012-12-22, 23:35
Ha, på lyftarklubb får man säkerligen se ännu mer konstigheter än med crossfitwannabes på SATS. Kedjor och gummiband på stängerna, plankor på bröstet, folk som ligger på golvet och "bänkpressar", folk som stannar vid knät i marklyft och räknar till sju innan de fortsätter lyfta, bänk i powerrack mfl avarter som knappast kan räknas som "bas"övningar.

NNIF
2012-12-23, 08:07
Ha, på lyftarklubb får man säkerligen se ännu mer konstigheter än med crossfitwannabes på SATS. Kedjor och gummiband på stängerna, plankor på bröstet, folk som ligger på golvet och "bänkpressar", folk som stannar vid knät i marklyft och räknar till sju innan de fortsätter lyfta, bänk i powerrack mfl avarter som knappast kan räknas som "bas"övningar.

haha dom jävlarna! Ut med dom! :(

stemag
2012-12-23, 09:51
Jag tycker att folk får göra vad dom vill på gymet, så länge dom inte curlar i böjracket.

feyin
2012-12-23, 10:02
"Crossfit". Man ska inte höja vikterna nu för tin, man ska öka svårighetsgraden. Mitt pb är att stå på händer på en bosuboll med viktkakor hängades i taket samtidigt som jag sjunger nationalsången och duschar.

Squamata
2012-12-23, 10:05
Jag tycker att folk får göra vad dom vill på gymet, så länge dom inte curlar i böjracket.

Jag curlar ofta i böjracket, bra ljus där!

BelowAverage
2012-12-23, 11:15
Obs, ofta är det små halvfeta grymt otränade personer som håller på med detta.

Right back at you?


Enligt mig ska man styrketräna på ett gym, och inte fjanta på.

Det är rätt fjantigt att kärvt maskulint härva upp tunga marklyft, bli fet och få diskbuktning. Ter sig ganska meningslöst. Deprimerande att marka 3xkv men knappt kunna ta sig ur sängen om morgonen. cofffee


Ja, men vissa saker ska vara på ett visst vis, och jag gillar inte när man frångår vissa traditioner och koncept.
Läs: vissa saker ska vara på ditt vis och inte andras?
Om bittra, konservativa SL:are är i minoritet får du väl helt enkelt byta gym.

Jag förstår att jag låter som en riktigt surkuk nu, men så är det. :(

Bra självuppfattning har du iallafall :)

Loke
2012-12-23, 11:49
"Crossfit". Man ska inte höja vikterna nu för tin, man ska öka svårighetsgraden. Mitt pb är att stå på händer på en bosuboll med viktkakor hängades i taket samtidigt som jag sjunger nationalsången och duschar.

Bara för att det inte är byggarträning anno 1998 så behöver det inte vara crossfit. Dessutom ska man ju komma ihåg att gymnastikövningar och komplexa lyft är betydligt äldre än den såkallat traditionella styrketräningen. Det är ni som är nykomlingarna.

feyin
2012-12-23, 11:55
Jag förstår det men varför var gymnastiklyft med komplexa lyft så sällsynt att se innan Ghettoworkout och Crossfit kom till yewtube?

Loke
2012-12-23, 11:59
Därför att inga gym vågade satsa på det, antar jag.

HerrM
2012-12-23, 12:04
Tränar på ett litet World Class och tycker det är kul att se alla olika "typer". Ett problem är dock att eftersom gymmet är litet så tar dom ibland ganska stor plats.
Tråkigt är dock när man hör de yngre tala om att dom vill bygga massa och sedan ägnar hela passet åt cirkuskonster.... dom kommer inte nå sina resultat och i värsta fall sluta gå och träna.
Diversiteten (snyggt ord va?) på gymmet tycker jag är skitkul. Bodybuilders, cross-fit nördar, fetknoppar, anorektiska fjortisar, styrkelyftare, disco byggare och givetvis noobs som mig. Mångfalden är underbar!

exevision
2012-12-23, 12:52
Jag tycker att folk får göra vad dom vill på gymet, så länge dom inte curlar i böjracket.

+1

Jag curlar ofta i böjracket, bra ljus där!

*drar ur säkringen*

drift
2012-12-23, 14:35
Bara för att det inte är byggarträning anno 1998 så behöver det inte vara crossfit. Dessutom ska man ju komma ihåg att gymnastikövningar och komplexa lyft är betydligt äldre än den såkallat traditionella styrketräningen. Det är ni som är nykomlingarna.

Arnold, Coleman och Samuelsson kör INTE disco.
Jag säger GTFO till cirkusartisterna som fjantar sig på golvet.

NNIF
2012-12-23, 14:37
Arnold, Coleman och Samuelsson kör INTE disco.
Jag säger GTFO till cirkusartisterna som fjantar sig på golvet.

fram med atlasstenarna, armblasters, långtradare och knäböjsdräkter!

Buttran
2012-12-23, 14:53
Arnold, Coleman och Samuelsson kör INTE disco.
Jag säger GTFO till cirkusartisterna som fjantar sig på golvet.

Och alla har målet att se ut som Arnold?

Jorgen
2012-12-23, 15:13
Arnold, Coleman och Samuelsson kör INTE disco.
Jag säger GTFO till cirkusartisterna som fjantar sig på golvet.

Alltså, vad handlar tråden om?
Att du tycker att vissa på ditt gym tränar på "fel" sätt?

Då flyttar jag tråden till allmänt, för i denna delen tror jag inte att den hör hemma.

engipso
2012-12-23, 22:55
Helt seriöst, orka störa sig på folk i gymmet. Va gör du där, tränar för dig själv eller tittar på andra? Jag vet att du själv säger att du "låter som en surkuk".

vad är det som ska vara på ett visst sätt? och vem har utsett dig till en aktoritet på omrdådet om vilket koncept som är rätt?!

Om någon typ stör mig är det sånna som dig. Det är väl bättre att dom "små feta grymt otränade" personerna gör något än att bara sitta hemma? Hade dom inte gjort det hade du väl stört dig på att dom bara sitter hemma och "latar" sig.

Get a fakking life bro, du är sorglig om du är seriös med det här inlägget och det gymmet du varit på har precis fått tillbaka en tioårig fråvarande bitchmade gubbe.

Träna för dig och skit i va fan andra gör, för du är inte speciell och du är ingens aktoritet i gymmet jävla pajas.

Såna här inlägg är ju minst lika dryga som den TS skrev, kanske du kan lugna dig lite? För jävla deprimerande att läsa såna här skitsvar, allvarligt talat.

Och du är inte den enda, ibland undrar man hur gamla folk är eller vad de sysslar med.

sp0941
2012-12-23, 23:05
Såna här inlägg är ju minst lika dryga som den TS skrev, kanske du kan lugna dig lite? För jävla deprimerande att läsa såna här skitsvar, allvarligt talat.

Och du är inte den enda, ibland undrar man hur gamla folk är eller vad de sysslar med.

Hade TS bara tyckt att folk inte ska få träna som dom vill, utan på det sätt han anser är det rätta hade jag inte brytt mig lika mkt.

Det faktum att han talar nedvärderande om "tjocka, grymt feta" osv, det gör att jag drygar ur och blir irriterad.

Att sen majoriteten verkar skita i den delen av hans inlägg får stå får dom. Jag surfar mkt här på forumet och ger mig sällan in i diskussioner rörande idiotiska inlägg, men när standarden ska vara en översittar attityd, då säger jag ifrån. Tycker du det är drygt och påvisar låg ålder, får det stå för dig.

Ristretto
2012-12-23, 23:14
Right back at you?


Det är rätt fjantigt att kärvt maskulint härva upp tunga marklyft, bli fet och få diskbuktning. Ter sig ganska meningslöst. Deprimerande att marka 3xkv men knappt kunna ta sig ur sängen om morgonen. cofffee


Läs: vissa saker ska vara på ditt vis och inte andras?
Om bittra, konservativa SL:are är i minoritet får du väl helt enkelt byta gym.


Bra självuppfattning har du iallafall :)

*popcorn**popcorn*:)

Tjackari
2012-12-23, 23:35
Arnold, Coleman och Samuelsson kör INTE disco.
Jag säger GTFO till cirkusartisterna som fjantar sig på golvet.

Har för mig att Samuelsson håller/höll på med strongman. Tror inte han fjantar runt speciellt mycket i bänk- eller benpressen som alla andra traditionella gym-gorillor som DRIFT

stevez
2012-12-25, 23:27
Om det här var VM i tönt så är TS en stark kandidat till första platsen faktiskt.

Danne2k
2012-12-25, 23:54
lol, why all the hate? :confused:

Är ni dumma eller..?

Detta var ju det mest vettiga (och underhållande) jag läst på kolo på ett jävla bra tag, love it! :D

krellik
2012-12-25, 23:57
Har för mig att Samuelsson håller/höll på med strongman. Tror inte han fjantar runt speciellt mycket i bänk- eller benpressen som alla andra traditionella gym-gorillor som DRIFT

...Började med att tävla i renodlade bänk tävlingar innan han började med strongman...;)