handdator

Visa fullständig version : gainer?


normann
2012-12-22, 14:49
jag funderar på att köpa en påse gainer och prova. Har tidigare käkat proteinpulver(vassle) både naturell och choklad. Den med choklassmaken var av märket core från svenskt kosttilskott, och enligt rätt många så var den god. Men det tyckte inte jag, hade svårt att få i mig den, smakade väldigt underligt. Så jag tänke försöka mig på å ta gainer efter gympassen tills man ska bort med lite fett från kroppen. Så jag undrar om gainer smakar som proteinpulver eller om de smakar mer som gainomax? som jag nu tycker väldigt mycket om.

tacksam för svar! :)

NNIF
2012-12-22, 14:51
jag funderar på att köpa en påse gainer och prova. Har tidigare käkat proteinpulver(vassle) både naturell och choklad. Den med choklassmaken var av märket core från svenskt kosttilskott, och enligt rätt många så var den god. Men det tyckte inte jag, hade svårt att få i mig den, smakade väldigt underligt. Så jag tänke försöka mig på å ta gainer efter gympassen tills man ska bort med lite fett från kroppen. Så jag undrar om gainer smakar som proteinpulver eller om de smakar mer som gainomax? som jag nu tycker väldigt mycket om.

tacksam för svar! :)

Smakar mera som proteinpulver

att gainomax är god är att det är mjölk i den, och socker

normann
2012-12-22, 14:56
men då kan man väll planda pulvret med mjölk och kanske ha i lite extra socker? :)

NNIF
2012-12-22, 15:10
men då kan man väll planda pulvret med mjölk och kanske ha i lite extra socker? :)

klart man kan, du kan göra det med proteinpulver med. Ta druvsocker istället för strösocker.

Kischen
2012-12-22, 17:33
Du undrar om "gainer" smakar som proteinpulver eller gainomax? Du förstår att det finns flera hundra märken med olika smaker?

normann
2012-12-22, 17:54
jo det förstor jag :p men på ungefär tänkte jag :) men jag får testa, tänkte köpa Great Nutrition mega gainer, 1.1kg 226kr

WHITEFOLKS
2012-12-22, 19:00
Väldigt dyrt för gainer.

normann
2012-12-22, 19:20
jo oftast köper man väll inte bara 1 kg, då blire dyrt. men jag tänke testa. Sen finns det i en butik nära mig så jag slipper frakt.

Baronpanda
2012-12-22, 20:27
Köp ett gott Protein pulver tex Body Science och Maltodextrin och blanda själv blir billigare + du kan reglera hur mycket socker (Malto) du vill hälla i din shake.

Fuark
2012-12-22, 21:34
smaken är bara en bonus, en gainer går ner på 2 röda. fokusera smaken på vardagsmaten ist :)