handdator

Visa fullständig version : Provlem med att spänna vissa delar av kroppen


LyftarGrabben
2012-12-21, 19:16
Tja!

Har ett problem som jag märkte av för ett par år sedan, min kropp är typ ojämn svårt att förklara men bär jag spänner vrösten t.ex så spänns vänster mer än den andra den blir märkbart större plus att min vänstra trapezius spänns men inte högra, måste trycka fram högra axeln för att spänna min högra trap vilket ser väldigt konstigt ut, samma med lats kan ej spänna nån av dom och vänstra biceps kan jag halvt spänna. Någon som vet varför?

Fugly
2012-12-21, 21:09
Du kanske är lutar på något sätt och därför inte kan spänna dig? Kanske anstränger den på annat vis? Du kanske inte vet hur man spänner muskeln i fråga?

Nebuchadnezzar
2012-12-21, 21:31
Det kommer nog när du har lite mer muskelmassa. Lats till exempel tog ett tag för mig att lyckas spänna ut minns jag.

Lillpajken94
2012-12-21, 21:36
Hade problem med magen i början av min träning..hur dumt de än låter :P

Beelz
2012-12-21, 23:25
Du "känner" väl inte din kropp ordentlig. Vet en som jag känner som inte kunde spänna sina vader tex

LyftarGrabben
2012-12-21, 23:31
Du "känner" väl inte din kropp ordentlig. Vet en som jag känner som inte kunde spänna sina vader tex

Problemet är att jag tränat nästan dagligen för att få dessa att fungera normalt men fan efter 2-3år borde det ha ordnat sig? Känns mef som genetiskt fel eller något sådant...