handdator

Visa fullständig version : Smärta i mitten av axel


Raschmus
2012-12-21, 09:52
Ilar och gör ont i axeln. Typ i övergången där jag som noob tycker att framsida axel blir utsida axel. Gör ont i bänkpress med normalträff. Träffar jag längre ner mot magen är det inga större bekymmer.


Redan försökt få hjälp, han visste inte.

Så vad gäller nu?

Själv föreslår jag stretch, rotatorcuffar, mycket baksida axlar, mycket bröstrygg, avsaknad av bröst och axelpress och uppsök av ny behjälpning. Vad tror ni? Duger det tror ni? Vänta och se svar duger inte



Tacksam för svar.

pezrulezhaakon
2012-12-21, 20:49
Raschmus

Det är svårt att gissa sig till vad du har för problem med så lite info.

Men en överbelastad supraspinatusmuskelsena brukar tillhöra de mer vanliga skadorna.
Isf gäller det att avvakta med tunga press/flyesövningar ett tag och endast köra lätt utan smärta.

Raschmus
2012-12-22, 13:35
Raschmus

Det är svårt att gissa sig till vad du har för problem med så lite info.

Men en överbelastad supraspinatusmuskelsena brukar tillhöra de mer vanliga skadorna.
Isf gäller det att avvakta med tunga press/flyesövningar ett tag och endast köra lätt utan smärta.

Jag har igår varit hos kiropraktor. Det var som du säger Pezrulez. Medicinen blev stretch, rotatorcuffar, vila för press och sedan träna lättare ett tag framöver.

Vanligtvis vet jag om detta men det har varit för roligt för att sluta med tung träning för det har gått så bra. Plus att jag slarvat med stretch, naiv yngling antar jag.

Vill passa på att tacka för att du är hjälpsam i så många trådar.

Motivationen
2013-09-05, 17:47
Vad stretchar du? Hur lång tid tog det innan det gick över?