handdator

Visa fullständig version : Dokumentera en 30 dagars pizzadiet


Sidor : [1] 2

Tjackari
2012-12-20, 21:29
Okej saken är den.

Har funderat på att köra en 30 dagars pizzadiet med en tvist. Dokumentera detta som en blogg där jag beskriver hur jag mår osv för att i slutändan mäta och väga resultatet. Läste om en tjomme i Florida som lyckades ganska bra.

Tänkte lägga upp det lite periodisk fasta inspirerat.

Tvisten är att komplettera med proteinshakes, lite aminosyror och multivitamin.

Om jag kombinerar detta med 60 minuter tung styrketräning 6 dagar i veckan så kanske det skulle kunna funka.

Upplägget skulle se följande ut:

12:00 Proteinshake 30 gram protein

15:00 Proteinshake 30 gram protein

17:00 Proteinshake 30 gram protein

15:00-18:00 smuttandes på sammanlagt 30 gram bcaa

18:00-19:00 kvalitativ styrketräning

19:30 Standardpizza från pizzeria (ca 1500 kalorier) + multivitamin

Totalt med kalorier under dagen= ca 1900-2000 kalorier

Total förbrukning av kalorier under dagen ca 3000 kalorier

Totalt underskott ca 1000 kalorier

Vad tror ni kan det funka eller är det idiotiskt? Är nyfiken på resultatet. Och då inte bara slutresultatet utan även hur jag mår, energi på gymmet osv..

Tänk Spurlok-snubben som bara käka bigmac men med förhoppningsvis bättre resultat.

Observera att jag absolut inte har något problem med att gå lite hungrig på dagarna när jag jobbar. Det som antagligen blir jobbigaste är att jag inte kommer ha så mycket power på gymet samt att pizzabagaren kommer undra vem fan jag är som käkar pizza varje dag. Men det finns säkert några likasinnade

Nå vad tror ni????

StarkaUlf
2012-12-20, 21:34
Finns flera som har deffat med en pizza varje dag, med bra resultat (dock tillsammans med annan mat, inte bara shakes). Sen blir det ju kanske lite dyrare än vanligt.
Själv hade jag nog kompletterat med omega 3 och mineraler också t.ex.

BERZEERK
2012-12-20, 21:36
jag har käkat pizza/rulle nästintill varje dag i snart två år. jag börjar bli orolig om den typen av mat sätter käppar i hjulet för min träning. Käkar omega3, 2-5 proteindrinkar, en portion husmanskost och en portion skräpmat varje dag, käkar även vitaminpiller. nu på senare tid har jag även lagt till 500 gram kvarg till kvällsmat. ibland lyckas det även smyga ner en mindre portion husmanskost innan jobbet 05:00.

får i mig en jävla massa protien iaf.

Men vet inte riktigt vad dålig mat gör med kroppen, jag håller ju vikten i alla fall. Vet dock inte hur min träning skulle sett ut om jag skippat pizza/rulle och käkat husmanskost istället hahah! :P

Tjackari
2012-12-20, 21:38
Finns flera som har deffat med en pizza varje dag, med bra resultat (dock tillsammans med annan mat, inte bara shakes). Sen blir det ju kanske lite dyrare än vanligt.
Själv hade jag nog kompletterat med omega 3 och mineraler också t.ex.

Funderade också på Omega 3 och kan ju helt klart komplettera med det samt mineraler. Finns det någon som testat det här på forumet. Sökte men hitta inget

ArgMcVarg
2012-12-21, 00:03
Vitaminbristen från helvetet!

Edit, såg inte multivitaminen där. Men ändå.

vicarious
2012-12-21, 00:15
Om jag kombinerar detta med 60 minuter tung styrketräning 6 dagar i veckan så kanske det skulle kunna funka.

Upplägget skulle se följande ut:

12:00 Proteinshake 30 gram protein

15:00 Proteinshake 30 gram protein

17:00 Proteinshake 30 gram protein

15:00-18:00 smuttandes på sammanlagt 30 gram bcaa

18:00-19:00 kvalitativ styrketräning



Förstår inte poängen med det här. Först 3 timmar mellan varje shake, sen två timmar på den sista. Och sen varför ska du smutta på 30g BCAA under 3 timmar? Proteinpulver innehåller tillräckligt med BCAA.

Och varför skulle du vilja styrketräna 6 dagar i veckan när du dietar?

tjing
2012-12-21, 00:51
Det känns helt meningslöst. En pizza är ingen magisk, mystisk maträtt utan en maträtt som alla andra som består av varierande mängd protein, fett och kolhydrater. Det känns lite som att sparka in öppna dörrar. Lev helt på pizza och läsk istället en månad om du nu ska göra något.

sp0941
2012-12-21, 01:13
Det känns helt meningslöst. En pizza är ingen magisk, mystisk maträtt utan en maträtt som alla andra som består av varierande mängd protein, fett och kolhydrater. Det känns lite som att sparka in öppna dörrar. Lev helt på pizza och läsk istället en månad om du nu ska göra något.

word..!

Tjackari
2012-12-21, 11:18
Förstår inte poängen med det här. Först 3 timmar mellan varje shake, sen två timmar på den sista. Och sen varför ska du smutta på 30g BCAA under 3 timmar? Proteinpulver innehåller tillräckligt med BCAA.

Och varför skulle du vilja styrketräna 6 dagar i veckan när du dietar?

Lägg inte så mycket fokus på klockslag. De finns med för att få ett hum om upplägget. O ch förmycket bcaa kan man ju inte få.

Anledningen till styrketräningen verkar konstigt att behöva förklara. Jag vill väl inte att musklerna ska förtvina.

Tjackari
2012-12-21, 11:20
Det känns helt meningslöst. En pizza är ingen magisk, mystisk maträtt utan en maträtt som alla andra som består av varierande mängd protein, fett och kolhydrater. Det känns lite som att sparka in öppna dörrar. Lev helt på pizza och läsk istället en månad om du nu ska göra något.

Det magiska med pizza är inte sammansättningen med näringsinnehåll utan att det är gott billigt och simpelt att beställa. Jag är ute efter en stressfri diet. Eller deff kanske det blir eftersom jag ligger på ett kaloriunderskott

Vunnis
2012-12-21, 11:23
Det känns helt meningslöst. En pizza är ingen magisk, mystisk maträtt utan en maträtt som alla andra som består av varierande mängd protein, fett och kolhydrater. Det känns lite som att sparka in öppna dörrar. Lev helt på pizza och läsk istället en månad om du nu ska göra något.

Var det likvärdigt?

Fastback
2012-12-21, 11:41
Ja, men det ser väl bra ut! :) Kör du på det.

Tjackari
2012-12-21, 12:27
Ja, men det ser väl bra ut! :) Kör du på det.

Nej är sugen på att börja 2 januari. Men ville först få lite input från folk.

Jag kanske inte varit tydlig. Jag vet att jag kommer gå ner i vikt. Det är enkel matematik.

Frågan är om jag kommer må bra. Ha energi på gymmet och framförallt om jag förlorar i styrka.

Men vill ha många synpunkter och rekommendationer så att jag kan förfina upplägget

Pretorian
2012-12-21, 12:37
Tror inte du kommer tycka att pizza är så gott efter några dagar.

Tjackari
2012-12-21, 13:11
Tror inte du kommer tycka att pizza är så gott efter några dagar.

Det finns en stor risk för det. Och det är svar jag vill få reda på med det här försöket. Sen får man ju chansen att testa igenom alla pizzor en gång för alla. Och självklart håller jag mig borta från Kebabpizzor och bearnaisepizzor. Sånt satyg får bakismänniskor syssla med.

Pretorian
2012-12-21, 13:12
Och självklart håller jag mig borta från Kebabpizzor och bearnaisepizzor.

Ja, man vill ju inte vara onyttig.

Tjackari
2012-12-21, 15:04
jag har käkat pizza/rulle nästintill varje dag i snart två år. jag börjar bli orolig om den typen av mat sätter käppar i hjulet för min träning. Käkar omega3, 2-5 proteindrinkar, en portion husmanskost och en portion skräpmat varje dag, käkar även vitaminpiller. nu på senare tid har jag även lagt till 500 gram kvarg till kvällsmat. ibland lyckas det även smyga ner en mindre portion husmanskost innan jobbet 05:00.

får i mig en jävla massa protien iaf.

Men vet inte riktigt vad dålig mat gör med kroppen, jag håller ju vikten i alla fall. Vet dock inte hur min träning skulle sett ut om jag skippat pizza/rulle och käkat husmanskost istället hahah! :P

Som du säger är du tung på protein. 2-5 proteindrinkar+500 g kvarg+mat är ju minst sagt imponerande. F##K 1,5 gram protein/kroppskilo. Här kör vi det tunga artelleriet:hbang:

Tjackari
2012-12-23, 12:50
Okej nu är det officiellt. Jag drar igång PIZZADIETEN onsdagen den 2:e. Hur mycket jag dokumenterar beror på om det finns något intresse bland forummedlemmarna att följa.

Jag kan förstå om många därute tror att detta är ett oseriöst projekt. Må så vara men jag kommer vara 95 % seriös och fokuserad. De sista 5 % ger utrymme till lite skoj. Dieter och deffar ska vara roliga också.

Jag väga o mäta lite under dagen. Återkommer när det närmar sig gameday

stromming
2012-12-23, 14:28
Ja, man vill ju inte vara onyttig.

<3

OnT: Vad är det intressanta med testet egentligen? Pizza är hyfsat bra mat så det enda du vill testa är ifall du klarar av att äta samma sak varje dag?

Tjackari
2012-12-23, 23:00
<3

OnT: Vad är det intressanta med testet egentligen? Pizza är hyfsat bra mat så det enda du vill testa är ifall du klarar av att äta samma sak varje dag?

Bra sammanfattat.

Om jag fortfarande gillar pizza, går ner i fettmassa och behåller muskler. Då har jag ju hittat den ultimata dieten. För mig iallafall. Passar nog inte alla.*flex*

Tjackari
2012-12-23, 23:16
Sen vill jag egentligen inte verka negativ men de flesta ämnena som tas upp ser typ likadana ut och har diskuterats i evigheter.

Känns som om det vore kul att läsa om något annorlunda. Allt behöver inte vara gravallvarligt jämnt.

Tro mig jag är ingen idiot. Jag inser självklart att detta inte funkar långsiktigt. Och styrketräning och dieter ska vara långsiktiga och jaddajadda.

Jag har tränat i 10 år med hyfsade resultat. Nu känner jag för att testa något annorlunda. Men jag är fullt medveten om att det är inget revolutionerande som kommer bidra till människans utveckling. Men fine vi kan väl fortsätta diskutera om kolhydrater är bra innan eller efter träningen i alla evighet. För den frågan har ju aldrig tagits upp förut.

Fan nu blev jag negativ iallafall. Sorry för det.

spoon
2012-12-23, 23:50
Det är nog bara att du predikar för kören. Folk här har ju hyffsad koll på kost. Skulle du därimot lägga upp pizza-dieten på aftonbladet så skulle det vara en chocknyhet.

Kör på. Jag gillar också pizza och jag vill se hur det fungerar för dig.

Tjackari
2012-12-24, 01:27
Det är nog bara att du predikar för kören. Folk här har ju hyffsad koll på kost. Skulle du därimot lägga upp pizza-dieten på aftonbladet så skulle det vara en chocknyhet.

Kör på. Jag gillar också pizza och jag vill se hur det fungerar för dig.

Aftonbladet vore något. Nej skämt åsido. Pizzadieten är nog inte för de stora massorna.

Nej det enda Aftonbladet är bra på är att Sport och få folk att klicka på nyhetsrubriker som är missvisande. Sånt trams håller inte jag på med;););)

Lando
2012-12-25, 10:19
Det är nog bara att du predikar för kören. Folk här har ju hyffsad koll på kost. Skulle du därimot lägga upp pizza-dieten på aftonbladet så skulle det vara en chocknyhet.

Kör på. Jag gillar också pizza och jag vill se hur det fungerar för dig.

This.

Du borde dokumentera det för någon annan än Kolo, ha en videoblogg eller något. Kanske skulle man kunna använda resultaten som argument i den vansinniga kostdebatten som finns i tex kvällstidningar.

Om man nu var ute efter det så kanske man iofs ännu hellre skulle äta på McDonalds varje dag och samtidigt deffa ner sig...en slags omvänd Super Size me. McDonalds kanske skulle sponsra :D

bighulken
2012-12-25, 11:49
Alltid roligt med lite vinklar å annat i denna värld!!!.....;-)

hepp för det!!!

Tjackari
2012-12-25, 12:11
This.

Du borde dokumentera det för någon annan än Kolo, ha en videoblogg eller något. Kanske skulle man kunna använda resultaten som argument i den vansinniga kostdebatten som finns i tex kvällstidningar.

Om man nu var ute efter det så kanske man iofs ännu hellre skulle äta på McDonalds varje dag och samtidigt deffa ner sig...en slags omvänd Super Size me. McDonalds kanske skulle sponsra :D

Jag kommer endast dokumentera detta om det finns intresse för det. Ni bestämmer inte jag. Hur som helst så kommer jag genomföra dieten.

Minns inte exakt hur det var med supersizeme-dokumentären. Men var det inte så att han mådde skit för att näringsinnehållet i Bigmac suger. Känns svårt att genomföra en bra deff. Sen att McDonalds smakar skit gör att jag hellre kör pizza

ArgMcVarg
2012-12-28, 01:20
Jag kommer endast dokumentera detta om det finns intresse för det. Ni bestämmer inte jag. Hur som helst så kommer jag genomföra dieten.

Minns inte exakt hur det var med supersizeme-dokumentären. Men var det inte så att han mådde skit för att näringsinnehållet i Bigmac suger. Känns svårt att genomföra en bra deff. Sen att McDonalds smakar skit gör att jag hellre kör pizza

Klart du skall köra! Det skall bli spännande att följa!

NNIF
2012-12-28, 08:50
Anledningen till styrketräningen verkar konstigt att behöva förklara. Jag vill väl inte att musklerna ska förtvina.

det är väl det som är grejen? FÖR mycket träning kan vara nedbrytande, i synnerhet under kcal underskott

Jag tänka iaf på något liknande, men bara en dag i veckan:

frulle: 250g lättkvarg + 1-2st omega-3 kapslar

mellis1: 30g vassle + ett äpple

styrketräning

post wo: 10g eaa

"lunch": ½ pizzeriapizza + massa hemlagad pizzasallad: http://lindasmat.blogspot.se/2009/11/pizzasallad.html (halva m'ängden socker och olja) + 30g vassle

"middag": ½ pizzeriapizza + massa hemlagad pizzasallad + 30g kassein

sova

BisonLGcrew
2012-12-28, 09:37
Det var inte mycket mat det inte. Köra detta en dag i veckan alltså? De andra sex då?

NNIF
2012-12-28, 09:43
Det var inte mycket mat det inte. Köra detta en dag i veckan alltså? De andra sex då?

inte äta något alls...

haha nej men då äter jag kvarg, några ägg, några sorters kål, kokt potatis, fet fisk, kycklingfile, mager fisk, 10% nötfärs, proteinpulver, en och annan frukt -> 2300kcal/dag max

jag väger 97kg på 177cm, ca 160kg böj (djup), 130 bänk 230 mark, 10 chins

BisonLGcrew
2012-12-28, 09:49
okej! aa kör man bara 1 månad så får man ju hålla igen mathålet I guess :P

NNIF
2012-12-28, 09:51
okej! aa kör man bara 1 månad så får man ju hålla igen mathålet I guess :P

ja trådskaparen ska ju äta detta varje dag ... i en månad

Tjackari
2012-12-28, 10:50
Känns som att köra detta i en månad ger mig underlag för en någorlunda utvärdering.

Personligen vill jag hitta en kalorimängd som funkar för mig under en diet. Och då är en bra variant att äta så här enformigt.

Men ett kaloriunderskott på 1000 är nog lite mycket. Men jag kommer köra på den nivån sen får vi se hur jag mår.

Mindre än en vecka kvar nu.....

Ronn
2012-12-28, 11:32
Mindre än en vecka kvar nu.....

När kör du igång? Om du ska supa och festa på nyår kanske inte den 1a är ett bra datum. :)

Eenyaa
2012-12-28, 21:22
Go for it! Här är en till som vill följa pizzadieten :d

alexander96
2012-12-29, 00:54
kör på! Jag kommer följa :)

Tjackari
2012-12-29, 01:00
När kör du igång? Om du ska supa och festa på nyår kanske inte den 1a är ett bra datum. :)

Det blir en klassisk dyngfylla på nyårsafton. Brottas med demoner under täcket den 1:a.

Sen kör jag igång stenhårt med ett jäkligt tungt........*gah!*zumbapass*gah!* den 2:a.

Någon annan som vill prova denna utmaning får gärna använda denna tråden att dokumentera tillsammans med mig.

Scoffan
2012-12-29, 12:15
Såg någon dokumentär om nån byggare som körde tävlingsdiet på mcDonalds, han åt inga tillskott eller dyl. 100% donken. Under tiden mätte han blodfetter etc och dessa blev också bättre under dieten, fast det kanske inte är så konstigt då han går ner i vikt.

I våras dietade jag på potatis och kyckling i 10v utan att tröttna, det fina med diet är att allt smakar som oxfilé å bea. Så pizza skulle jag nog inte tröttna på även om jag inte gillar det allt för mkt i vanliga fall.

Fredrik_S
2012-12-29, 15:19
Om jag skulle ändra något så är det storleken på pizzan.
en pizza om dagen låter väldigt lite om den bara är på 1500 kcal.
En och en halv pizza per dag tror jag är en bättre diet :)

Sen är det ju rätt stor skillnad om pizzan är på 1100 kcal eller 1900 kcal. Vore bra om det gick att veta exakt

vicarious
2012-12-29, 15:46
Om jag skulle ändra något så är det storleken på pizzan.
en pizza om dagen låter väldigt lite om den bara är på 1500 kcal.
En och en halv pizza per dag tror jag är en bättre diet :)

Sen är det ju rätt stor skillnad om pizzan är på 1100 kcal eller 1900 kcal. Vore bra om det gick att veta exakt

Fast om du läser första posten så ser du ju att upplägget består av mer än pizza. Dessutom så beror det ju på hur mycket energi man gör av med. Alla är inte högenergiförbrukare som du.

Ronn
2012-12-29, 16:10
Det knepiga med ett sånt här upplägg är ju om man lyckas hålla sig mätt en hel dag, man får alla kalorier på relativt liten volym och relativt litet antal måltider per dag, kan bli tufft.

Fredrik_S
2012-12-29, 17:09
Fast om du läser första posten så ser du ju att upplägget består av mer än pizza. Dessutom så beror det ju på hur mycket energi man gör av med. Alla är inte högenergiförbrukare som du.

Har redan läst första inlägget 1900-2000 kcal skrev han totalt. Pratar vi en vuxen man så är det ungefär vad som förbrukas per dygn vid total inaktivitet i vaket tillstånd.
Många verkar glömma att det krävs mer kalorier att arbeta på ett kontor eller sitta i en skolbänk än att ligga och sova 24 timmar om dygnet.

Eenyaa
2012-12-29, 17:13
Ursäkta att jag trådnappar men om en man förbrukar ca 1900-2000 kcal per dygn vid total inaktivitet, vad förbrukar då en kvinna?

ducedo
2012-12-29, 17:16
Ursäkta att jag trådnappar men om en man förbrukar ca 1900-2000 kcal per dygn vid total inaktivitet, vad förbrukar då en kvinna?

Ditt ungefärliga energibehov kan du räkna ut genom den beprövade Harris&Benedict-ekvationen från 1919:

Män: 66.5 + (13.75 x kg) + (5.003 x cm) - (6.775 x ålder)

Kvinnor: 655.1 + (9.563 x kg) + (1.850 x cm) - (4.676 x ålder)

Slutsiffran är ditt BEE, dvs ditt basala energibehov vid vila.

Därefter multipliceras BEE:t med en stress- och aktivitetsfaktor från 1.2 - 2.0, där 1.2 är en dag framför datorn och 2.0 är en idrottsmans dag inom en konditionsgren, och från summan du får fram (som alltså visar det energiintag du behöver för att din kroppsvikt skall vara konstant vid den aktivitetsnivå du anger) drar du av 500 kcal. Det är kaloriintaget som du bör ligga på för att uppnå viktminskningen av ett halv kilo per vecka.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Eenyaa
2012-12-29, 17:17
Tackar! Ska räkna lite! Vilket bra forum detta är :D Har precis upptäckt det... ;)

Fredrik_S
2012-12-29, 23:46
Tackar! Ska räkna lite! Vilket bra forum detta är :D Har precis upptäckt det... ;)

Kom ihåg att siffran du får fram är vid 24 timmar total inaktivitet liggandes i sängen och om du gör minsta lilla grej som att borsta tänderna sitta på en stol vid datorn gå till affär osv så ökar din förbrukning.

Och med tanke på hur oexakt aktivitetsfaktorn är är formeln trots dess många fina avancerade siffror ganska värdelös för att veta exakt vad just du behöver per dygn

Ronn
2012-12-29, 23:49
Och med tanke på hur oexakt aktivitetsfaktorn är är formeln trots dess många fina avancerade siffror ganska värdelös för att veta exakt vad just du behöver per dygn

Man får aldrig fram något exakt ändå men formlerna ger en bra utgångspunkt som man sen kan justera ifrån över tiden och komma rätt sanning nära med.

Eenyaa
2012-12-29, 23:54
Jo precis, tack! Jag förstår det, tänkte mer på ungefärliga mått :) Har hittills i mitt liv knappt räknat en enda kalori - funderar på att börja

Kacki
2012-12-30, 18:55
Okej saken är den.

Har funderat på att köra en 30 dagars pizzadiet med en tvist. Dokumentera detta som en blogg där jag beskriver hur jag mår osv för att i slutändan mäta och väga resultatet. Läste om en tjomme i Florida som lyckades ganska bra.

Tänkte lägga upp det lite periodisk fasta inspirerat.

Tvisten är att komplettera med proteinshakes, lite aminosyror och multivitamin.

Om jag kombinerar detta med 60 minuter tung styrketräning 6 dagar i veckan så kanske det skulle kunna funka.

Upplägget skulle se följande ut:

12:00 Proteinshake 30 gram protein

15:00 Proteinshake 30 gram protein

17:00 Proteinshake 30 gram protein

15:00-18:00 smuttandes på sammanlagt 30 gram bcaa

18:00-19:00 kvalitativ styrketräning

19:30 Standardpizza från pizzeria (ca 1500 kalorier) + multivitamin

Totalt med kalorier under dagen= ca 1900-2000 kalorier

Total förbrukning av kalorier under dagen ca 3000 kalorier

Totalt underskott ca 1000 kalorier

Vad tror ni kan det funka eller är det idiotiskt? Är nyfiken på resultatet. Och då inte bara slutresultatet utan även hur jag mår, energi på gymmet osv..

Tänk Spurlok-snubben som bara käka bigmac men med förhoppningsvis bättre resultat.

Observera att jag absolut inte har något problem med att gå lite hungrig på dagarna när jag jobbar. Det som antagligen blir jobbigaste är att jag inte kommer ha så mycket power på gymet samt att pizzabagaren kommer undra vem fan jag är som käkar pizza varje dag. Men det finns säkert några likasinnade

Nå vad tror ni????

Du borde köra lite fibrer med proteinshakesen annars kommer det sluta med att du bajsar ut vatten och får riktigt ont i magen. Kroppen behöver lite fibrer för att kunna arbeta med proteinet annars kommer det bara gå rakt igenom din kropp och ut genom röven. Köp lite pseulliumfrön eller vad dem heter! Annars ser jag ingen anledning till varför du ska sprida ut proteinet? Drick allt efter eller i samband med pizzan och så blandar du i lite casein också. Då kommer du hålla dig i över 24 timmar! Du kommer även få bättre förbränning då!

Sen borde du inte träna 6 gånger i veckan! Det är absolut för mycket eftersom att du kommer ligga på underskott! Kör på 3-4 istället och kör riktigt hårda pass istället! Satsa på kvalité och inte kvantitet!

Srednq
2012-12-30, 23:18
Du borde köra lite fibrer med proteinshakesen annars kommer det sluta med att du bajsar ut vatten och får riktigt ont i magen. Kroppen behöver lite fibrer för att kunna arbeta med proteinet annars kommer det bara gå rakt igenom din kropp och ut genom röven. Köp lite pseulliumfrön eller vad dem heter! Annars ser jag ingen anledning till varför du ska sprida ut proteinet? Drick allt efter eller i samband med pizzan och så blandar du i lite casein också. Då kommer du hålla dig i över 24 timmar! Du kommer även få bättre förbränning då!

Sen borde du inte träna 6 gånger i veckan! Det är absolut för mycket eftersom att du kommer ligga på underskott! Kör på 3-4 istället och kör riktigt hårda pass istället! Satsa på kvalité och inte kvantitet!

fullkornsbotten på pizzan? har provat. gott

Tjackari
2012-12-31, 14:35
Du borde köra lite fibrer med proteinshakesen annars kommer det sluta med att du bajsar ut vatten och får riktigt ont i magen. Kroppen behöver lite fibrer för att kunna arbeta med proteinet annars kommer det bara gå rakt igenom din kropp och ut genom röven. Köp lite pseulliumfrön eller vad dem heter! Annars ser jag ingen anledning till varför du ska sprida ut proteinet? Drick allt efter eller i samband med pizzan och så blandar du i lite casein också. Då kommer du hålla dig i över 24 timmar! Du kommer även få bättre förbränning då!

Sen borde du inte träna 6 gånger i veckan! Det är absolut för mycket eftersom att du kommer ligga på underskott! Kör på 3-4 istället och kör riktigt hårda pass istället! Satsa på kvalité och inte kvantitet!

Hej Kacki

Det är exakt såna här små tips jag vill ha.

Fibrer verkar vettigt. Antar att jag kan styra något fibertillskott på apoteket. Eller så kör jag fröna.

Egentligen den enda anledning till att jag sprider ut shakesen är för att jag på något sätt kan år något litet att se framemot när jag är på jobbet. Samma sak när folk går på lunch. Då har jag iallafall något att trycka i mig när alla sitter med sina matlådor. Ska se med casienet allt för förbränningen.

Angående träningen så är jag verkligen noga med kvalitet. Så under dessa 30 dagarna så kommer jag lyssna på kroppen. Som det ser ut idag siktar jag alltid på att träna 6 dagar i veckan. Men känner jag mig orkeslös pga underskottet så blir det vila.

Kacki
2013-01-02, 05:35
Angående träningen så är jag verkligen noga med kvalitet. Så under dessa 30 dagarna så kommer jag lyssna på kroppen. Som det ser ut idag siktar jag alltid på att träna 6 dagar i veckan. Men känner jag mig orkeslös pga underskottet så blir det vila.

Risken är ju att du övertränar dig och då kommer du förlora muskler. Om du "förstör" dina muskler genom att lyfta vikter och sedan inte låter dem återbyggas så kommer du aldrig att bygga upp det du "förstört". Det är ett väldigt vanligt missförstånd att man ska träna mer för att bygga mer eller behålla mer av musklerna. Det är bättre om du t.ex tränar 3 gånger och under dessa pass så försöker du alltid köra mer än vad du gjorde förra passet. Detta ställer ju såklart krav på att du ska föra en träningsjournal som du ändå alltid borde göra. Det är väldigt viktigt att ha en kontinuerlig träning där du ökar vikten eller repsen mellan varje pass. Om du går till gymmet och känner dig lite trött och inte ökar i antingen rep eller vikt så kan du med ganska stor säkerhet anta att du äter/sover/tränar för lite/mycket och om du tränar 6 dagar så är det förmodligen träningen ;)

Har hört om folk som enbart tränar 20 min 2 gånger i veckan men det är något du själv få läsa mer om! Men det är möjligt!

olle lindblad
2013-01-02, 08:16
Om inte annat lär du bli populär hos närmaste pizzabagare och få bra pris på pizzorna. :)

timoat
2013-01-02, 12:43
mmm, ska bli intressant att följa!

Tjackari
2013-01-02, 13:26
Risken är ju att du övertränar dig och då kommer du förlora muskler. Om du "förstör" dina muskler genom att lyfta vikter och sedan inte låter dem återbyggas så kommer du aldrig att bygga upp det du "förstört". Det är ett väldigt vanligt missförstånd att man ska träna mer för att bygga mer eller behålla mer av musklerna. Det är bättre om du t.ex tränar 3 gånger och under dessa pass så försöker du alltid köra mer än vad du gjorde förra passet. Detta ställer ju såklart krav på att du ska föra en träningsjournal som du ändå alltid borde göra. Det är väldigt viktigt att ha en kontinuerlig träning där du ökar vikten eller repsen mellan varje pass. Om du går till gymmet och känner dig lite trött och inte ökar i antingen rep eller vikt så kan du med ganska stor säkerhet anta att du äter/sover/tränar för lite/mycket och om du tränar 6 dagar så är det förmodligen träningen ;)

Har hört om folk som enbart tränar 20 min 2 gånger i veckan men det är något du själv få läsa mer om! Men det är möjligt!

Men överträning är alltid en hårfin balans. Det är ju inget undantag från denna diet eller träningsperiod.

Efter 12 års styrketräning känner jag min kropp bra. Jag har tränat på ett kaloriunderskott många vändor förut så det ska nog gå bra. Någon slags träningsjournal för jag alltid. Men under denna period tänkte jag skriva ner allt så att jag kan utvärda hur dieten funkar. Tyvärr är 30 dagar i minsta laget för att kunna göra en bra utvärdering men nu är det som det är.

Ronn
2013-01-02, 13:39
Första dagen idag då? Cappriciosa eller? ;)

Tjackari
2013-01-02, 20:44
Är egentligen bara glad att dagen lider mot sitt slut. När jag vaknade så kände jag mig fortfarande bakis sen nyår vilket resulterade i 2 timmars sovmorgon innan jag åkte till jobbet.

Fokus på jobbet var sådär. Höll på att somna framför datorn runt 14. Drog i mig en skopa pwo och kom tillbaka till liv.

Fick till ett hyfsat första gympass för året. Tack CRAZE för det. Helt okej intensitet under hela passet.

Vägde mig också efter passet. Helt klart en missvisande eftersom jag bakisåt äckliga mängder igår. Men hursomhaver, 106,2 kg. Tänkte väga mig var 5:e dag men gör en ny vägning på fredag som blir mer korrekt som startvikt.

Runt midjan mäter jag 106 cm. Allt över 1 meter är katastrof.

Dietens första PIZZA blev en LIRA (fetaost, champinjoner, skink o räkor) på Gröndalspizzerian (klassiskt pizzahak med Jackvegas och förortsalkisar)

Notis: Vägde pizzan innan jag satte tänderna i den. 635 gram. Storleken såg ganska standard ut. Tror 1500 kalorier på en pizza är ganska gångbart.

Övriga intaget blev 80 gram protein (shake), 7 g Omega-3, 100 mcg D-vitamin och 1 multivitamin.

BETYG FÖR DAGEN:
SÖMN :
2/5 Sovmorgonen räddade en demonfylld natt*grr*
FOKUS PÅ JOBBET:
2/5 Standard efter en helg med fest. De flesta på jobbet såg ganska medtagna ut*facepalm*
TRÄNING: Bak- och framsida lår, vader och mage
3/5 Har endast CRAZE att tacka för att jag pallade idag. :Virro
PIZZAN: cofffee
4/5 Gjorde jobbet. Varken mer eller mindre

Dagens fundering:
SHIT VA SKÖNT ATT SLIPPA VARA BAKIS ETT TAG NU. FAN KNAPPT VÄRT DET.

29 dagar kvar

lolitalord
2013-01-03, 04:12
Okej saken är den.

Har funderat på att köra en 30 dagars pizzadiet med en tvist. Dokumentera detta som en blogg där jag beskriver hur jag mår osv för att i slutändan mäta och väga resultatet. Läste om en tjomme i Florida som lyckades ganska bra.

Tänkte lägga upp det lite periodisk fasta inspirerat.

Tvisten är att komplettera med proteinshakes, lite aminosyror och multivitamin.

Om jag kombinerar detta med 60 minuter tung styrketräning 6 dagar i veckan så kanske det skulle kunna funka.

Upplägget skulle se följande ut:

12:00 Proteinshake 30 gram protein

15:00 Proteinshake 30 gram protein

17:00 Proteinshake 30 gram protein

15:00-18:00 smuttandes på sammanlagt 30 gram bcaa

18:00-19:00 kvalitativ styrketräning

19:30 Standardpizza från pizzeria (ca 1500 kalorier) + multivitamin

Totalt med kalorier under dagen= ca 1900-2000 kalorier

Total förbrukning av kalorier under dagen ca 3000 kalorier

Totalt underskott ca 1000 kalorier

Vad tror ni kan det funka eller är det idiotiskt? Är nyfiken på resultatet. Och då inte bara slutresultatet utan även hur jag mår, energi på gymmet osv..

Tänk Spurlok-snubben som bara käka bigmac men med förhoppningsvis bättre resultat.

Observera att jag absolut inte har något problem med att gå lite hungrig på dagarna när jag jobbar. Det som antagligen blir jobbigaste är att jag inte kommer ha så mycket power på gymet samt att pizzabagaren kommer undra vem fan jag är som käkar pizza varje dag. Men det finns säkert några likasinnade

Nå vad tror ni????


Hur f*n kan man komma på iden? Dåligt fett och dåliga kolhydrater i en pizza. Rapsolja och vitt mjöl. Varför?

tjing
2013-01-03, 12:41
Notis: Vägde pizzan innan jag satte tänderna i den. 635 gram. Storleken såg ganska standard ut. Tror 1500 kalorier på en pizza är ganska gångbart.


Beror HELT på pizzans sammansättning och storlek.

Min bakispizza på nyårsdagen klockade nog in på närmare 2200-2300 kcal.

burro
2013-01-03, 12:45
Hur f*n kan man komma på iden? Dåligt fett och dåliga kolhydrater i en pizza. Rapsolja och vitt mjöl. Varför?

Vad är det för fel på mjöl efter träning?
Rapsolja är ju kanon.

Vad det sammantagna kalorimängden kontra det man får i form av mättnad och makron i förhållande i träning är nåt helt annat.

Fonziie
2013-01-03, 13:03
Du borde köra lite fibrer med proteinshakesen annars kommer det sluta med att du bajsar ut vatten och får riktigt ont i magen. Kroppen behöver lite fibrer för att kunna arbeta med proteinet annars kommer det bara gå rakt igenom din kropp och ut genom röven. Köp lite pseulliumfrön eller vad dem heter! Annars ser jag ingen anledning till varför du ska sprida ut proteinet? Drick allt efter eller i samband med pizzan och så blandar du i lite casein också. Då kommer du hålla dig i över 24 timmar! Du kommer även få bättre förbränning då!

Sen borde du inte träna 6 gånger i veckan! Det är absolut för mycket eftersom att du kommer ligga på underskott! Kör på 3-4 istället och kör riktigt hårda pass istället! Satsa på kvalité och inte kvantitet!


Sålänge man ser till att splitta kroppen så allt får vila tillräckligt är det väl inga problem?
Jag körde själv 5-6 pass i vecka när jag dietade. Tycker min kropp svarar bättre på att dela upp varenda muskelgrupp för sig än att kombinera dem. Sen är det ju så sjukt tråkigt att vila också. ;)

Tjackari
2013-01-03, 14:51
Hur f*n kan man komma på iden? Dåligt fett och dåliga kolhydrater i en pizza. Rapsolja och vitt mjöl. Varför?

Fettet i pizzan är inte det stora problemet se nedan
http://traningslara.se/om-kolhydrater-mattat-fett-och-skrapmat/

Finns självklart bättre kolhydrater men anledningen till att jag prövar detta har jag förklarat i tidigare inlägg. Men kort, vill hitta ett simpelt sätt att dieta på.

Jag vet att det finns bättre mat att dieta på men pallar inte kyckling och torsk i all evighet.

Tror det är större risk att jag får i mig för lite kalorier.

Tjackari
2013-01-03, 15:12
Sålänge man ser till att splitta kroppen så allt får vila tillräckligt är det väl inga problem?
Jag körde själv 5-6 pass i vecka när jag dietade. Tycker min kropp svarar bättre på att dela upp varenda muskelgrupp för sig än att kombinera dem. Sen är det ju så sjukt tråkigt att vila också. ;)

En vettig uppdelning är allt. Samt sunt förnuft.

Och kan hålla med om att ofrivillig vila är riktigt trist. Jag kör på så länge kroppen svarar. Sen om det blir 4 eller 7 dagar i veckan återstår att se

lolitalord
2013-01-03, 15:43
Fettet i pizzan är inte det stora problemet se nedan
http://traningslara.se/om-kolhydrater-mattat-fett-och-skrapmat/

Finns självklart bättre kolhydrater men anledningen till att jag prövar detta har jag förklarat i tidigare inlägg. Men kort, vill hitta ett simpelt sätt att dieta på.

Jag vet att det finns bättre mat att dieta på men pallar inte kyckling och torsk i all evighet.

Tror det är större risk att jag får i mig för lite kalorier.

Vadå jag vill inte ens kolla på länken. Var med en dag i en pizzeria så kanske du kan få reda på hur degen tillverkas. Det är INTE bra fett. Jag gillar fett, men BRA fett.

Vadå kyckling och torsk? Varför vara så svart eller vit? Det finns ju massa bra saker mellan det. Tänk hur mycket fullkornspasta/fullkornsris, lax, avocado du får för den pizzan. Det blir en stor tallrik det.

Tycker det låter dåligt svälta hela dagen nästan (även om du säger du inte är hungrig) och sedan trycka i sig en hel pizza. Får du ens i dig en hel pizza efter en dag med drinkar? Jag skulle knappt få i mig en halv.

NNIF
2013-01-03, 15:46
Vadå jag vill inte ens kolla på länken. Var med en dag i en pizzeria så kanske du kan få reda på hur degen tillverkas. Det är INTE bra fett. Jag gillar fett, men BRA fett.

Vadå kyckling och torsk? Varför vara så svart eller vit? Det finns ju massa bra saker mellan det. Tänk hur mycket fullkornspasta/fullkornsris, lax, avocado du får för den pizzan. Det blir en stor tallrik det.

Tycker det låter dåligt svälta hela dagen nästan (även om du säger du inte är hungrig) och sedan trycka i sig en hel pizza. Får du ens i dig en hel pizza efter en dag med drinkar? Jag skulle knappt få i mig en halv.

hört talas om periodisk fasta? att äta som ett svin på kvällen men typ inget på dagen är inget nytt direkt.

lolitalord
2013-01-03, 15:53
Vad är det för fel på mjöl efter träning?
Rapsolja är ju kanon.

Vad det sammantagna kalorimängden kontra det man får i form av mättnad och makron i förhållande i träning är nåt helt annat.

Han skulle dieta? Jag tycker inte att mjöl är en bra kolhydrat. Då kan du likagärna plocka lösgodis. Rapsolja är bra fett? Okey, håller inte med.

Om det vore bra att dieta så där så tror jag inte alla pts skulle tjäna så mycket på att skriva ut kostscheman. Tror inte heller att alla tävlande skulle springa runt och tugga torra fisk och kycklingbitar. Menar inget illa, men tycker det där låter jätte konstigt.

lolitalord
2013-01-03, 15:55
hört talas om periodisk fasta? att äta som ett svin på kvällen men typ inget på dagen är inget nytt direkt.

Det där är inte periodisk fasta. Under periodisk fasta kan du ta aminosyror om du tränar under de fastande timmarna. Han dricker ju drinkar under dagen. Och vadå äta som ett svin? Du kan aldrig äta som ett svin på diet. Hur äter du då som i vanliga fall?

Jag säger igen att jag inte menar något illa. Men jag tycker bara inte att det där låter hälsosamt och tycker att han ska tänka efter lite.

NNIF
2013-01-03, 15:56
Han skulle dieta? Jag tycker inte att mjöl är en bra kolhydrat. Då kan du likagärna plocka lösgodis. Rapsolja är bra fett? Okey, håller inte med.

Om det vore bra att dieta så där så tror jag inte alla pts skulle tjäna så mycket på att skriva ut kostscheman. Tror inte heller att alla tävlande skulle springa runt och tugga torra fisk och kycklingbitar. Menar inget illa, men tycker det där låter jätte konstigt.

vetemjöl innehåller vitaminer och mineraler samt stärkelse

lösgodises innehåller glukos, fruktor, gelatin och färgämnen?

rapsolja ÄR bra fett, i synnerhet kallpressad sådan

NNIF
2013-01-03, 15:58
Det där är inte periodisk fasta. Under periodisk fasta kan du ta aminosyror om du tränar under de fastande timmarna. Han dricker ju drinkar under dagen. Och vadå äta som ett svin? Du kan aldrig äta som ett svin på diet. Hur äter du då som i vanliga fall?

Jag säger igen att jag inte menar något illa. Men jag tycker bara inte att det där låter hälsosamt och tycker att han ska tänka efter lite.

de flesta som kör PF intar EAA / BCAA 2-3ggr under "fastan" och svullar sedan loss - steget mellan EAA och vassle är inte direkt ett jättekliv...

man kan visst äta som ett svin, men bara en gång om dagen, förutsatt att man hamnar på kcal-underskott ;)

azrael109
2013-01-03, 17:59
Han skulle dieta? Jag tycker inte att mjöl är en bra kolhydrat. Då kan du likagärna plocka lösgodis. Rapsolja är bra fett? Okey, håller inte med.

Om det vore bra att dieta så där så tror jag inte alla pts skulle tjäna så mycket på att skriva ut kostscheman. Tror inte heller att alla tävlande skulle springa runt och tugga torra fisk och kycklingbitar. Menar inget illa, men tycker det där låter jätte konstigt.

Du vill inte ens kolla på länken men "DU TYCKER och TROR" mjöl och rapsolja är dåliga. Har du nått mer att backa upp det med?

Om du inte har nått produktivt att komma med så borde du inte skriva något alls.

Tycker det ser skoj ut med alla dessa pizza dieter men för mig skulle det bli för tråkigt att bara få äta ett mål om dan. Antar jag håller mig till den torra fisken och kycklingen som man får äta stora mängder av istället, men det är bara för att det fungerar bäst för mig.

Tjackari
2013-01-03, 20:09
Jag gillar starkt att det diskuteras i den här tråden.

Håller självklart med LOLITALORD att upplägget är lite skevt. Men jag har varit väldigt tydlig med att detta inte är för alla. Jag har ingen aning om hur detta slutar men jag kör på så länge jag mår bra.

Hungern finns självklart där men inget som stör mig. Och har inga problem att trycka i mig en pizza. Jag är en stor pöjk. En pizza är en mumsbit.

Men fortsätt gärna diskussionerna. Alltid kul med engagerade människor

Tjackari
2013-01-03, 20:30
Dag 2 var betydligt enklare än dag 1

Efter att kommit i säng i vettig tid (22:45) så låg jag vaken mellan 02:00-04:00. Frågade mig inte varför men kommer skippa PWO tills sömnen blir bra.

Jobbet fortlöpte normalt. Hungern infann sig men inget som störde mig.

Vägde mig igen efter passet. Börjar normalisera sig. 104,9 kg. Brukar pendla mellan 103-104 kg

Bröst står på schemat och inledde en ny vända i Bänkpressen enligt detta upplägget:
http://www.body.se/artiklar/traning/20100930/sa-blir-du-stark-i-bnk

Jag har inga ambitioner att slå PB under dieten men ett bra sätt att kontrollera att jag inte tappar styrka.

Dietens andra PIZZA blev en klassisk QUATTRO STAGIONE (champinjoner, skinka, räkor, musslor och toppat med en kronärtskocka) bad om extra fläskfilé. Samma pizzeria men annan bagare. Han var lite vassare än gårdagens. Ska se till att beställa av honom om det går.

Vägde pizzan idag med. 731 gram. De extra kalorierna tackar jag för.

Övriga intaget blev 90 gram protein (shake), 8 g Omega-3, 100 mcg D-vitamin, 1 multivitamin och 20 g bcaa. Glömde redovisa bcaa:n igår. Samma mängd som idag.

BETYG FÖR DAGEN:
SÖMN: :smash:
2/5 Trist med 2 timmar ofrivillig sömnlöshet mitt i natten men vakna pigg vid 8:00
FOKUS PÅ JOBBET: :)
3/5 En standardinsats
TRÄNING: Bröst *slap*
3/5 Känns stabilt. Styrka och fokus kändes normal.
PIZZAN: :hbang:
4,5/5 Godare idag än igår. Så länge jag inte känner mig trött på pizza så blir det höga betyg. Är inte speciellt kräsen.

Dagens fundering:
PIZZABAGARE MÅSTE VARA SVERIGES MEST MANSDOMINERANDE YRKE. UNDER MINA DRYGA 32 ÅR I LIVET HAR JAG ALDRIG SETT EN KVINNLIG BAGARE

28 dagar kvar

spoon
2013-01-03, 20:34
Det mest spännande är ju att se vilken som blir dagens pizza :d

Okej resultaten är lite intressant också :)

Tjackari
2013-01-03, 20:43
Det mest spännande är ju att se vilken som blir dagens pizza :d

Okej resultaten är lite intressant också :)

Ska försöka variera mig. Inte samma två gånger under denna period. Men blir lite knivigt har jag märkt. Vill undvika bacon, salami och liknande som proteinkälla.

Bra proteinkällor är ju annars räkor, musslor, tonfisk och i viss mån skinka. Köttfärs, fläskfilé och oxfilé funkar det med. Men det finns vissa begränsningar helt klart.

Men det gäller att vara kreativ. 30 pizzor blir ändå en del.

Tjackari
2013-01-03, 20:45
Vadå jag vill inte ens kolla på länken. Var med en dag i en pizzeria så kanske du kan få reda på hur degen tillverkas. Det är INTE bra fett. Jag gillar fett, men BRA fett.

Vadå kyckling och torsk? Varför vara så svart eller vit? Det finns ju massa bra saker mellan det. Tänk hur mycket fullkornspasta/fullkornsris, lax, avocado du får för den pizzan. Det blir en stor tallrik det.

Tycker det låter dåligt svälta hela dagen nästan (även om du säger du inte är hungrig) och sedan trycka i sig en hel pizza. Får du ens i dig en hel pizza efter en dag med drinkar? Jag skulle knappt få i mig en halv.

Om du pallar så klicka på länken. Den där Niclas Neuman vet vad han snackar om. Så även Jacob Gudiol

Träningslära har alltid bra och välskrivna artiklar/blogginlägg. Årets träningsblogg 2012 är inte fy skam.

NNIF
2013-01-03, 20:53
Det mest spännande är ju att se vilken som blir dagens pizza :d

Okej resultaten är lite intressant också :)

+1, detta är ÅRETS tråd hittills!

Ronn
2013-01-03, 21:38
Jag säger igen att jag inte menar något illa. Men jag tycker bara inte att det där låter hälsosamt och tycker att han ska tänka efter lite.

Om du läser första inlägget så gör han det av nyfikenhet för att han vill se hur han pallar det, hur han kommer må och hur resultatet blir efter 30 dagar, precis som Super Size Me, Paulo Roberto etc. fast med styrketräning inräknat. Alltså ren nyfikenhet, det kan han väl få göra? Han kommer ju knappast att dö på kuppen.

monsterek
2013-01-03, 22:08
Okej saken är den.

Har funderat på att köra en 30 dagars pizzadiet med en tvist. Dokumentera detta som en blogg där jag beskriver hur jag mår osv för att i slutändan mäta och väga resultatet. Läste om en tjomme i Florida som lyckades ganska bra.

Tänkte lägga upp det lite periodisk fasta inspirerat.

Tvisten är att komplettera med proteinshakes, lite aminosyror och multivitamin.

Om jag kombinerar detta med 60 minuter tung styrketräning 6 dagar i veckan så kanske det skulle kunna funka.

Upplägget skulle se följande ut:

12:00 Proteinshake 30 gram protein

15:00 Proteinshake 30 gram protein

17:00 Proteinshake 30 gram protein

15:00-18:00 smuttandes på sammanlagt 30 gram bcaa

18:00-19:00 kvalitativ styrketräning

19:30 Standardpizza från pizzeria (ca 1500 kalorier) + multivitamin

Totalt med kalorier under dagen= ca 1900-2000 kalorier

Total förbrukning av kalorier under dagen ca 3000 kalorier

Totalt underskott ca 1000 kalorier

Vad tror ni kan det funka eller är det idiotiskt? Är nyfiken på resultatet. Och då inte bara slutresultatet utan även hur jag mår, energi på gymmet osv..

Tänk Spurlok-snubben som bara käka bigmac men med förhoppningsvis bättre resultat.

Observera att jag absolut inte har något problem med att gå lite hungrig på dagarna när jag jobbar. Det som antagligen blir jobbigaste är att jag inte kommer ha så mycket power på gymet samt att pizzabagaren kommer undra vem fan jag är som käkar pizza varje dag. Men det finns säkert några likasinnade

Nå vad tror ni????

Kul grej :) Jag gjorde samma sak i april förra året men bara 10 dagar. En pizza o en cola om dagen. Jag gick ner från 8,4 till 7,5 % bf

lolitalord
2013-01-03, 22:40
vetemjöl innehåller vitaminer och mineraler samt stärkelse

lösgodises innehåller glukos, fruktor, gelatin och färgämnen?

rapsolja ÄR bra fett, i synnerhet kallpressad sådan

Jag tycker ingenting av det där är bra.

lolitalord
2013-01-03, 22:44
de flesta som kör PF intar EAA / BCAA 2-3ggr under "fastan" och svullar sedan loss - steget mellan EAA och vassle är inte direkt ett jättekliv...

man kan visst äta som ett svin, men bara en gång om dagen, förutsatt att man hamnar på kcal-underskott ;)

Skillnaden är att protein innehåller kcal. Och har du ätit kcal så fastar du ju ändå inte längre? Nej jag räknar inte de få kcal i BCAA/EAA.

Ja man kan göra mycket ;) Leva på luft 6 dagar och sedan hetsäta i en. Men om ni kan komma med något argument om hur bra det vore för hälsan så vill jag höra det :) Jag ser absolut ingen nämligen.

lolitalord
2013-01-03, 22:45
Om du läser första inlägget så gör han det av nyfikenhet för att han vill se hur han pallar det, hur han kommer må och hur resultatet blir efter 30 dagar, precis som Super Size Me, Paulo Roberto etc. fast med styrketräning inräknat. Alltså ren nyfikenhet, det kan han väl få göra? Han kommer ju knappast att dö på kuppen.

Såklart han kan. Okey jag kanske slarvläste. Jag uppfattade det som att han ville deffa och tänkte att då kan han likagärna göra det med pizza, men okey. Mitt misstag.

NNIF
2013-01-03, 22:45
Jag tycker ingenting av det där är bra.

du tycker mycket, men vad har du för källor?

egentligen är det bara härdat fett som är dåligt/skadligt.

NNIF
2013-01-03, 22:46
Skillnaden är att protein innehåller kcal. Och har du ätit kcal så fastar du ju ändå inte längre? Nej jag räknar inte de få kcal i BCAA/EAA.



20g vassle ger 80-90 beroende på kvalitet, 10g eaa ger 40kcal, stor skillnad jämfört med dagens totala kcal-intag? nej...

han kommer ligga på kcal-underskott och träna, lär vara bra för hälsan.

lolitalord
2013-01-04, 00:48
du tycker mycket, men vad har du för källor?

egentligen är det bara härdat fett som är dåligt/skadligt.

Nej jag har ingen specifik källa. Men bra fetter för mig är tex: Avokado, lax och annan fet fisk, nötter, mandlar, olivolja, frön. Tycker de är överlägset hälsosammare än rapsolja. Och bra kolhydrater behöver vi inte prata om för det tror jag redan att du vet, och nej vitt mjöl ingår inte där.

lolitalord
2013-01-04, 00:49
du tycker mycket, men vad har du för källor?

egentligen är det bara härdat fett som är dåligt/skadligt.

Förresten, bara för man har en källa till varför man tycker som man gör, så betyder ju inte det att jag har rätt?

lolitalord
2013-01-04, 00:53
20g vassle ger 80-90 beroende på kvalitet, 10g eaa ger 40kcal, stor skillnad jämfört med dagens totala kcal-intag? nej...

han kommer ligga på kcal-underskott och träna, lär vara bra för hälsan.

Skulle han bara dricka 20g i sina shakes? (Nej jag har inte memorerat det). Nej sant. Jag är inte alls särskilt insatt i periodsk fasta, men jag vet ska man träna under den tiden man inte ska äta så ska man bara ta eaa/bcaa.

Träna är nästan alltid bra för hälsan. Men kaloriunderskott är väl inte alltid bra för hälsan? Dock bra att tappa fett ja. Men, eftersom det är jobbigt för kroppen att ligga på underskott så underlättar det om vi ger kroppen näring i form av bra mat. Jag tycker kcal är väldigt viktigt, jag räknar alltid det, men även om det är kcal in och ut som gäller så håller inte det i längden. Clean food sätter sig inte på kroppen på samma sätt som skräpmat gör. That's it.

Rango
2013-01-04, 03:10
^Sluta smutsa ner en fantastisk tråd med nonsens, tack!

Lycka till TS!

Tjackari
2013-01-04, 08:09
Skulle han bara dricka 20g i sina shakes? (Nej jag har inte memorerat det). Nej sant. Jag är inte alls särskilt insatt i periodsk fasta, men jag vet ska man träna under den tiden man inte ska äta så ska man bara ta eaa/bcaa.

Träna är nästan alltid bra för hälsan. Men kaloriunderskott är väl inte alltid bra för hälsan? Dock bra att tappa fett ja. Men, eftersom det är jobbigt för kroppen att ligga på underskott så underlättar det om vi ger kroppen näring i form av bra mat. Jag tycker kcal är väldigt viktigt, jag räknar alltid det, men även om det är kcal in och ut som gäller så håller inte det i längden. Clean food sätter sig inte på kroppen på samma sätt som skräpmat gör. That's it.

PF är inte så komplicerat. Googla lite få ett hum om det och återvänd gärna med fler tankar.

Kort om PF. Du har ett tidsfönster på 8 timmar då man får äta tex mellan 13:00-21:00. Resten av tiden fastar man. Det största målet för dagen ska
man äta efter träningen.

Tjackari
2013-01-04, 08:36
Angående mängden protein från vassle och bcaa under dagen ligger på 80-90 gram vassle och 20-30 g bcaa. Allt intas under mitt ätarfönster.

NNIF
2013-01-04, 09:41
Förresten, bara för man har en källa till varför man tycker som man gör, så betyder ju inte det att jag har rätt?

det är väl det själva grejen med vetenskap är eller hur? Annars kan ju jag komma och påstå att gurka är det nyttigaste som finns och alla måste äta det annars är de ohälsosamma grodor som riskerar att dö i tandsten...

Skulle han bara dricka 20g i sina shakes? (Nej jag har inte memorerat det). Nej sant. Jag är inte alls särskilt insatt i periodsk fasta, men jag vet ska man träna under den tiden man inte ska äta så ska man bara ta eaa/bcaa.

Träna är nästan alltid bra för hälsan. Men kaloriunderskott är väl inte alltid bra för hälsan? Dock bra att tappa fett ja. Men, eftersom det är jobbigt för kroppen att ligga på underskott så underlättar det om vi ger kroppen näring i form av bra mat. Jag tycker kcal är väldigt viktigt, jag räknar alltid det, men även om det är kcal in och ut som gäller så håller inte det i längden. Clean food sätter sig inte på kroppen på samma sätt som skräpmat gör. That's it.

jag vet inte hur mycket vassle han kör med men 20g ger ekvivalent mängd eaa som 10g eaa-pulver... periodisk fasta har många, vad ska man säga, former. Så länge det rör sig om kcal i syfte att förhöja proteinsyntesen och inget annat så äre "lungt".

Tappa fett är bra, styrketräna är bra. En pizza om dagen kanske inte är det bästa, men det är långt ifrån kasst med tanke på sammanhanget. Jobbigt för kroppen att ligga på kcal-underskott säger du.. ja att känna hunger är ju verkligen jobbigt. Tex är det ju visat i studier att intag av "höga" mängder fruktos är skonsammare för levern om man ligger på kcal-underskott än om man "bulkar". Du verkar opti-nojjig och vill frälsa världen, fortsätt gärna med det men försök vara lite mera vetenskaplig och inte känslostyrd.

NNIF
2013-01-04, 09:47
PF är inte så komplicerat. Googla lite få ett hum om det och återvänd gärna med fler tankar.

Kort om PF. Du har ett tidsfönster på 8 timmar då man får äta tex mellan 13:00-21:00. Resten av tiden fastar man. Det största målet för dagen ska
man äta efter träningen.

Angående mängden protein från vassle och bcaa under dagen ligger på 80-90 gram vassle och 20-30 g bcaa. Allt intas under mitt ätarfönster.

nu är kanske detta lite väl mycket för att det skall klassas som en renodlad PF-diet.

men anledningen till att jag/vi kom in på detta var ju för att lolitlord påståd att det är hemskt jobbigt / påfrestande för kroppen att smälla i sig så pass mycket mat som en pizza på så kort tid när man inte har ätit något tidigare under dagen. Något jag dementerade genom att dra parallellen till PF.

Om det finns en signifikant skillnad mellan detta att äta en pizza på kvällen under en kort tid när man knappt fått i sig annat än proteindrinkar och PF där man har samma upplägg fast kanske enbart 20-30g EAA istället... det finns det knappast. Kroppen ska ta emot ca 1500+ kcal under kort tid i ett princip helt tomt mag-och tarmsystem i båda fallen.

Tjackari
2013-01-04, 10:54
nu är kanske detta lite väl mycket för att det skall klassas som en renodlad PF-diet.

men anledningen till att jag/vi kom in på detta var ju för att lolitlord påståd att det är hemskt jobbigt / påfrestande för kroppen att smälla i sig så pass mycket mat som en pizza på så kort tid när man inte har ätit något tidigare under dagen. Något jag dementerade genom att dra parallellen till PF.

Om det finns en signifikant skillnad mellan detta att äta en pizza på kvällen under en kort tid när man knappt fått i sig annat än proteindrinkar och PF där man har samma upplägg fast kanske enbart 20-30g EAA istället... det finns det knappast. Kroppen ska ta emot ca 1500+ kcal under kort tid i ett princip helt tomt mag-och tarmsystem i båda fallen.

Känns som du har koll på det här så jag ställer frågan till dig.

Om vi bortser från pizzan, hur tycker du att jag ska lägga upp mitt intag av proteiner (inkl bcaa el eaa) under dagen? Då menar jag mängd och tid.

En kort påminnelse:
Fastan upphör normalt runt 13:00. Träning cirka 18:30-19:30. Pizza mellan 20:00-20:30

NNIF
2013-01-04, 14:03
Känns som du har koll på det här så jag ställer frågan till dig.

Om vi bortser från pizzan, hur tycker du att jag ska lägga upp mitt intag av proteiner (inkl bcaa el eaa) under dagen? Då menar jag mängd och tid.

En kort påminnelse:
Fastan upphör normalt runt 13:00. Träning cirka 18:30-19:30. Pizza mellan 20:00-20:30

du verkar ha det ganska som jag skulle gjort, förutom smuttande av bcaa - drick det 10g i stöten med några timmars intervall, ta 10g före och 10g direkt efter passet.

lolitalord
2013-01-04, 14:24
PF är inte så komplicerat. Googla lite få ett hum om det och återvänd gärna med fler tankar.

Kort om PF. Du har ett tidsfönster på 8 timmar då man får äta tex mellan 13:00-21:00. Resten av tiden fastar man. Det största målet för dagen ska
man äta efter träningen.

Jo det är den vanligaste typen av PF. Men så gör ju inte du riktigt ändå? Aja, menar som sagt inget illa. Även om det bara är för 1månad så tror jag inte det är bra för kroppen. :/

lolitalord
2013-01-04, 14:29
det är väl det själva grejen med vetenskap är eller hur? Annars kan ju jag komma och påstå att gurka är det nyttigaste som finns och alla måste äta det annars är de ohälsosamma grodor som riskerar att dö i tandsten...



jag vet inte hur mycket vassle han kör med men 20g ger ekvivalent mängd eaa som 10g eaa-pulver... periodisk fasta har många, vad ska man säga, former. Så länge det rör sig om kcal i syfte att förhöja proteinsyntesen och inget annat så äre "lungt".

Tappa fett är bra, styrketräna är bra. En pizza om dagen kanske inte är det bästa, men det är långt ifrån kasst med tanke på sammanhanget. Jobbigt för kroppen att ligga på kcal-underskott säger du.. ja att känna hunger är ju verkligen jobbigt. Tex är det ju visat i studier att intag av "höga" mängder fruktos är skonsammare för levern om man ligger på kcal-underskott än om man "bulkar". Du verkar opti-nojjig och vill frälsa världen, fortsätt gärna med det men försök vara lite mera vetenskaplig och inte känslostyrd.

Gurka är ju bara vatten :)

Jag klagar inte på periodisk fasta, det funkar och är inte bevisat farligt i perioder.

Jobbigt för kroppen menar jag. Att det kurrar i magen och din hjärna vill ha mat är något annat. Det är psykiskt. Men fysiskt så sätts kroppen i en stressituation.

Vadå frälsa världen? Jag är inte Jesus. Ni tycker bara det här är bra för om han går ner bra och mår okey, så ser ni det som en anledning till att också dieta på skräpmat.

lolitalord
2013-01-04, 14:34
nu är kanske detta lite väl mycket för att det skall klassas som en renodlad PF-diet.

men anledningen till att jag/vi kom in på detta var ju för att lolitlord påståd att det är hemskt jobbigt / påfrestande för kroppen att smälla i sig så pass mycket mat som en pizza på så kort tid när man inte har ätit något tidigare under dagen. Något jag dementerade genom att dra parallellen till PF.

Om det finns en signifikant skillnad mellan detta att äta en pizza på kvällen under en kort tid när man knappt fått i sig annat än proteindrinkar och PF där man har samma upplägg fast kanske enbart 20-30g EAA istället... det finns det knappast. Kroppen ska ta emot ca 1500+ kcal under kort tid i ett princip helt tomt mag-och tarmsystem i båda fallen.

Nej när jag skrev jobbigt att trycka i sig en hel pizza efter en hel dag utan mat så menade jag jobbigt för magen. Så gör man inte under periodisk fasta i vilket fall. Då fördelar man maten på 8h, och visst efter-tränings-målet kan vara störst MEN några kcal större, inte 90% av kcal-intaget. Jag tycker det låter som en ätstörning. Knappt äta på hela dagen och sedan hetsäta på kvällen.

När jag skrev om att aminosyror var okey så menade jag utöver de 8h man ska äta. Inte under de 8h man ska äta som enda mat utöver en pizza.

NNIF
2013-01-04, 14:37
Nej när jag skrev jobbigt att trycka i sig en hel pizza efter en hel dag utan mat så menade jag jobbigt för magen. Så gör man inte under periodisk fasta i vilket fall. Då fördelar man maten på 8h, och visst efter-tränings-målet kan vara störst MEN några kcal större, inte 90% av kcal-intaget. Jag tycker det låter som en ätstörning. Knappt äta på hela dagen och sedan hetsäta på kvällen.

När jag skrev om att aminosyror var okey så menade jag utöver de 8h man ska äta. Inte under de 8h man ska äta som enda mat utöver en pizza.

kolla i tråden om folks PF/LG måltider ;)

sedan, seriöst, en pizza är inte mycket sett till volym, jag kan äta 2st på 30min - det beror väl på vad ens magsäck är van vid?

sedan ätstörning sitter i anledningen, inte själva handlignen.

Tjackari
2013-01-04, 14:46
du verkar ha det ganska som jag skulle gjort, förutom smuttande av bcaa - drick det 10g i stöten med några timmars intervall, ta 10g före och 10g direkt efter passet.

Sätter korken på BCAA-flaskan på en gång och korkar upp lagom till passet*flex*

Tjackari
2013-01-04, 14:54
Nej när jag skrev jobbigt att trycka i sig en hel pizza efter en hel dag utan mat så menade jag jobbigt för magen. Så gör man inte under periodisk fasta i vilket fall. Då fördelar man maten på 8h, och visst efter-tränings-målet kan vara störst MEN några kcal större, inte 90% av kcal-intaget. Jag tycker det låter som en ätstörning. Knappt äta på hela dagen och sedan hetsäta på kvällen.

När jag skrev om att aminosyror var okey så menade jag utöver de 8h man ska äta. Inte under de 8h man ska äta som enda mat utöver en pizza.

Jag nämnde i trådstarten att jag kör PF-inspirerat. Och pizzan utgör 75% av kcal-intaget (1500/2000=0.75) inte 90%.

En av anledningen (har nämnt det i ett tidigare inlägg) till att jag gör detta är att jag vill att detta ska vara en smidig diet. Alltså skippa matlådor och matlagning. Om jag ska spara halva pizzan och ta med den i en matlåda så försvinner lite av "charmen" med detta upplägg.

Sen att komma hem med en nybakad pizza efter en dag på jobbet och en vända i gymet är himmelriket. Att veta att jag har denna glädjestund att se fram emot gör det hela värt det......än så länge iallafall.

nitz
2013-01-04, 15:40
Känns som du har koll på det här så jag ställer frågan till dig.

Om vi bortser från pizzan, hur tycker du att jag ska lägga upp mitt intag av proteiner (inkl bcaa el eaa) under dagen? Då menar jag mängd och tid.

En kort påminnelse:
Fastan upphör normalt runt 13:00. Träning cirka 18:30-19:30. Pizza mellan 20:00-20:30


12:00 Proteinshake 30 gram protein

15:00 Proteinshake 30 gram protein

17:00 Proteinshake 30 gram protein

15:00-18:00 smuttandes på sammanlagt 30 gram bcaa

18:00-19:00 kvalitativ styrketräning

19:30 Standardpizza från pizzeria (ca 1500 kalorier) + multivitamin



Det jag kan undra är varför du dricker proteinshake 15 och 17 samt smuttar på bcaa 15-18?
Strunta i BCAAn och ta bara lämplig mängd innan samt efter träning?

Tjackari
2013-01-04, 15:45
Det jag kan undra är varför du dricker proteinshake 15 och 17 samt smuttar på bcaa 15-18?
Strunta i BCAAn och ta bara lämplig mängd innan samt efter träning?

Frågan har ställts förut.

Det enkla svaret är att det inte är hugget i sten. Ville mest att folk skulle få en någorlunda uppfattning om upplägget.

Men som det sett ut under dessa dagar dieten pågått så drar jag i mig 50 gram proteinet runt 13:00 och 30-40 gram direkt efter träningen.

BCAA har jag smuttat på under dagen men det blev en ändring nu så att jag dricker det i anslutning till träningen.

nitz
2013-01-04, 15:46
Frågan har ställts förut.

Det enkla svaret är att det inte är hugget i sten. Ville mest att folk skulle få en någorlunda uppfattning om upplägget.

Men som det sett ut under dessa dagar dieten pågått så drar jag i mig 50 gram proteinet runt 13:00 och 30-40 gram direkt efter träningen.

BCAA har jag smuttat på under dagen men det blev en ändring nu så att jag dricker det i anslutning till träningen.

:thumbup:

Tjackari
2013-01-04, 19:41
Såja nu känns det som jag är igång på riktigt.

En BRA dag. Detta pga:
- Bra sömn
- Rätt pizzabagare
- Fredag
- Gladiatorerna-premiär
- Ingen hungerkänsla
- Pigg som fan under hela dagen

Hade inga problem med sömnen. 8 stabila timmar och vakna pigg. Men fortsätter hålla mig bort från PWO. Endast i nödfall.

Kommer sluta bedöma min insats på jobbet. Det blir endast rapportering om dieten går ut över min arbetsinsats annars kan man utgå från att det funkar bra med den delen.

Vägde mig inte idag eftersom jag var på ett annat gym. Vill väga mig med samma våg varje gång.

Idag blev passet lite speciellt. Var och gjorde en IPL-behandling (permanent hårborttagning) på bröstet och magen. Huden var jävligt öm efter så det gjorde ont att ta i. Men det blev ett Ryggpass och jag prioriterade kontakt framför styrka. Är långt ifrån nöjd med min teknik i övningarna men fokus fanns på plats. Så att passet blev halvdant berodde inte på dieten.

Som jag nämnde tidigare så fick jag rätt pizzabagare. Fredag betydde alkisträff på lokalpizzerian. Bra stämning när jag väntade på pizzan. Det blev en HASSES SPECIAL (räkor, musslor och tonfisk) med extra skina. En riktig proteinpizza alltså..

Är normalt skeptisk till tonfisk på pizza men det funkade. Men den var flottigare än vanligt. Flottet läckte igenom kartongen rejält. Känns sådär.

Pizzan vägde 708 gram.

Som ni ser blir variationen på ingredienser nästan obefintlig. Måste variera pizzeria under denna period. Tur att jag har 3 stycken på nära håll här i Gröndal.

Övriga intaget blev snarlikt som tidigare. Inga konstigheter som Färjan-Håkan skulle säga. Har skiftat lite på upplägget. Tack NNIF för tipset. (Se tidigare inlägg)

BETYG FÖR DAGEN:
SÖMN: *hug*
4/5 Sömnen är tillbaka. Sover alltid dåligt efter att jag festat. Tar några dagar att stabilisera det
TRÄNING: Rygg *gah!*
2/5 Dagens stora besvikelse men det hade sin förklaringl.
PIZZAN: :naughty:
4/5 Hade bestämt mig innan att det skulle bli låga betyg pga tonfisken men det funkade kanon. Lite väl flottig.

Vill passa på att ranka mina favorit gladiatorer:
1. PRIDE. (Prime) Han kan han
2. STORA STYGGA VARGEN (Wolf) Mr Begovic är Sveriges i särklass bästa skådis
3. CHARM-HASSE (TORO) En grym atlet
4. PSYKOPATEN (Pansar) Verkar sjukt trevlig i verkliga livet. Galen i rutan.
5. SKALLE-PÄR (HERO) Bodys i särklass roligast bloggare. Sen är han ganska stark också.

Sorry inga kvinnliga gladiatorer på min lista. Lite färglösa tyvärr.

Dagens fundering:
UNDRA HUR SARA "THE SPIRIT" BÄCKMAN KOMMER FUNKA SOM GLADIATOR. HON KAN JU KRIGA SÅ DET BLIR NOG BRA

27 dagar kvar

NNIF
2013-01-04, 20:14
hasses special, vilken grej! låter som pizzan jag gjorde förra helgen, minus flottet (körde med 13% ig ost)

Tjackari
2013-01-04, 20:26
hasses special, vilken grej! låter som pizzan jag gjorde förra helgen, minus flottet (körde med 13% ig ost)

GRÖNDALS PIZZERIA har fyndiga namn. Antar att den är döpt efter någon stammis. Men ingredienserna är ju havsinspirerade så namnet borde således också härstamma därifrån. Hasse kanske var en gammal försupen sjöman...

Nikodemus
2013-01-04, 20:59
hasse special finns på robbans pizzeria i tumba också.... riktigt fin =D tror dock den va kebab-baserad.. eller var det fläskfile?

NNIF
2013-01-04, 21:50
jag tycker att ditt sidoprojekt under dessa 30dagar får bli att ta reda mer om denna mytomspunne Hasse!

Tjackari
2013-01-04, 21:53
Fan Hasse verkar vara en slug jävel. Undra om man kan få en pizza döpt efter sig på 26 dagar. Då måste jag frångå min regel att aldrig äta samma pizza två gånger.

Undra om man kan få kesella, ryggbiff, tacomix och handskalade västkusträkor på en pizza. En klassisk TJACKARI-PIZZA....

NNIF
2013-01-04, 21:56
Fan Hasse verkar vara en slug jävel. Undra om man kan få en pizza döpt efter sig på 26 dagar. Då måste jag frångå min regel att aldrig äta samma pizza två gånger.

Undra om man kan få kesella, ryggbiff, tacomix och handskalade västkusträkor på en pizza. En klassisk TJACKARI-PIZZA....

vore opti! kroppsbyggaren andreas engström har ju en pizza kallad "andy-pizza" ^^

Tjackari
2013-01-04, 21:57
jag tycker att ditt sidoprojekt under dessa 30dagar får bli att ta reda mer om denna mytomspunne Hasse!

Absolut. Men jag behöver er hjälp. Gå ner till er lokala pizzeria och stryk runt och tjuvlyssna. Själv ska jag bjuda stammisarna med lite blaskig fat-mariestad och fråga efter honom. Någon jävel måste ju veta något.

Den som får fram ledtrådar som leder till sanningen bakom HASSE bjuder jag på en klassisk TJACKARI-pizza på Gröndals Pizzeria

*slap**slap**slap*

Tjackari
2013-01-04, 21:58
vore opti! kroppsbyggaren andreas engström har ju en pizza kallad "andy-pizza" ^^

Ska söka på hans blogg efter den. Kanske får fram lite inspiration till morgondagens pizzaval

IronBug
2013-01-04, 22:00
Såg att du kommenterade gladiatorerna. Skönt av Toro att ha två rosor nedstuckna i rövskåran..

Tjackari
2013-01-04, 22:10
Såg att du kommenterade gladiatorerna. Skönt av Toro att ha två rosor nedstuckna i rövskåran..

Han är skön. Han hånar ju ständigt sin vapendragare MACKAN i sin blogg också. Helt i min linje.

Trist att vi inte fick se SPIRIT i action.

Tjackari
2013-01-04, 22:12
vore opti! kroppsbyggaren andreas engström har ju en pizza kallad "andy-pizza" ^^

Ska söka på hans blogg efter den. Kanske får fram lite inspiration till morgondagens pizzaval

Ser här att Andreas också kört pizzadieten. En pizza per dag. Hans pizza innehöll dock bara 384 kalorier.

http://www.body.se/bloggar/andreaz-engstrom/20101028/pizzaformen

lolitalord
2013-01-04, 22:30
kolla i tråden om folks PF/LG måltider ;)

sedan, seriöst, en pizza är inte mycket sett till volym, jag kan äta 2st på 30min - det beror väl på vad ens magsäck är van vid?

sedan ätstörning sitter i anledningen, inte själva handlignen.

Okey, jag har bara kollat på de som tävlat och gått på PF och de äter fortfarande samma mat som på "vanlig" diet, bara att det är mer mat per mål.

Jag tycker det. Enda pluset är att han har valt pizza istället för något annat eftersom att pizzan går att variera.

Anledningen till att han gör så yes, handlingen till hur han kan göra så yes.

NNIF
2013-01-04, 22:33
Okey, jag har bara kollat på de som tävlat och gått på PF och de äter fortfarande samma mat som på "vanlig" diet, bara att det är mer mat per mål.

Jag tycker det. Enda pluset är att han har valt pizza istället för något annat eftersom att pizzan går att variera.

Anledningen till att han gör så yes, handlingen till hur han kan göra så yes.

PF är alltså en form av hätsätning :)

låt oss komponera en lolita-pizza!

deg på dinkel och soja
krav-märkta tomater, olivolja extra junfru
5%ig västan ost
200g skalade räkor och 200g musslor i vatten

:)

lolitalord
2013-01-04, 22:34
Jag nämnde i trådstarten att jag kör PF-inspirerat. Och pizzan utgör 75% av kcal-intaget (1500/2000=0.75) inte 90%.

En av anledningen (har nämnt det i ett tidigare inlägg) till att jag gör detta är att jag vill att detta ska vara en smidig diet. Alltså skippa matlådor och matlagning. Om jag ska spara halva pizzan och ta med den i en matlåda så försvinner lite av "charmen" med detta upplägg.

Sen att komma hem med en nybakad pizza efter en dag på jobbet och en vända i gymet är himmelriket. Att veta att jag har denna glädjestund att se fram emot gör det hela värt det......än så länge iallafall.

Okey. Jo jag håller med om att uppvärmd pizza inte är så nice. Men HAHAH vad ska du då äta när du är färdig med dieten? Vanlig mat? ;)

Det där sista känns läskigt att läsa. Förlåt du kanske är helt frisk (psykiskt) men det där är ätstörningstankar. Hur gammal är du? Har du haft problem med något sådan tidigare tycker jag att du ska avsluta det där nu. Annars så lycka till med det du håller på med och glöm inte vitamin/mineral/omega3-tabletter :D

NNIF
2013-01-04, 22:36
Okey. Jo jag håller med om att uppvärmd pizza inte är så nice. Men HAHAH vad ska du då äta när du är färdig med dieten? Vanlig mat? ;)

Det där sista känns läskigt att läsa. Förlåt du kanske är helt frisk (psykiskt) men det där är ätstörningstankar. Hur gammal är du? Har du haft problem med något sådan tidigare tycker jag att du ska avsluta det där nu. Annars så lycka till med det du håller på med och glöm inte vitamin/mineral/omega3-tabletter :D

fjantigt, jag längtar efter min matlåda med torsk, gröna ärtor och kokt potatis - är jag sjuk jag med?

lolitalord
2013-01-04, 22:39
Såja nu känns det som jag är igång på riktigt.

En BRA dag. Detta pga:
- Bra sömn
- Rätt pizzabagare
- Fredag
- Gladiatorerna-premiär
- Ingen hungerkänsla
- Pigg som fan under hela dagen

Hade inga problem med sömnen. 8 stabila timmar och vakna pigg. Men fortsätter hålla mig bort från PWO. Endast i nödfall.

Kommer sluta bedöma min insats på jobbet. Det blir endast rapportering om dieten går ut över min arbetsinsats annars kan man utgå från att det funkar bra med den delen.

Vägde mig inte idag eftersom jag var på ett annat gym. Vill väga mig med samma våg varje gång.

Idag blev passet lite speciellt. Var och gjorde en IPL-behandling (permanent hårborttagning) på bröstet och magen. Huden var jävligt öm efter så det gjorde ont att ta i. Men det blev ett Ryggpass och jag prioriterade kontakt framför styrka. Är långt ifrån nöjd med min teknik i övningarna men fokus fanns på plats. Så att passet blev halvdant berodde inte på dieten.

Som jag nämnde tidigare så fick jag rätt pizzabagare. Fredag betydde alkisträff på lokalpizzerian. Bra stämning när jag väntade på pizzan. Det blev en HASSES SPECIAL (räkor, musslor och tonfisk) med extra skina. En riktig proteinpizza alltså..

Är normalt skeptisk till tonfisk på pizza men det funkade. Men den var flottigare än vanligt. Flottet läckte igenom kartongen rejält. Känns sådär.

Pizzan vägde 708 gram.

Som ni ser blir variationen på ingredienser nästan obefintlig. Måste variera pizzeria under denna period. Tur att jag har 3 stycken på nära håll här i Gröndal.

Övriga intaget blev snarlikt som tidigare. Inga konstigheter som Färjan-Håkan skulle säga. Har skiftat lite på upplägget. Tack NNIF för tipset. (Se tidigare inlägg)

BETYG FÖR DAGEN:
SÖMN: *hug*
4/5 Sömnen är tillbaka. Sover alltid dåligt efter att jag festat. Tar några dagar att stabilisera det
TRÄNING: Rygg *gah!*
2/5 Dagens stora besvikelse men det hade sin förklaringl.
PIZZAN: :naughty:
4/5 Hade bestämt mig innan att det skulle bli låga betyg pga tonfisken men det funkade kanon. Lite väl flottig.

Vill passa på att ranka mina favorit gladiatorer:
1. PRIDE. (Prime) Han kan han
2. STORA STYGGA VARGEN (Wolf) Mr Begovic är Sveriges i särklass bästa skådis
3. CHARM-HASSE (TORO) En grym atlet
4. PSYKOPATEN (Pansar) Verkar sjukt trevlig i verkliga livet. Galen i rutan.
5. SKALLE-PÄR (HERO) Bodys i särklass roligast bloggare. Sen är han ganska stark också.

Sorry inga kvinnliga gladiatorer på min lista. Lite färglösa tyvärr.

Dagens fundering:
UNDRA HUR SARA "THE SPIRIT" BÄCKMAN KOMMER FUNKA SOM GLADIATOR. HON KAN JU KRIGA SÅ DET BLIR NOG BRA

27 dagar kvar

HAHAH :) Skrattar åt pizzan. En sådan sak hade fått mig att köpt med mig godis hem också. Sedan suttit och skrivit på en nytt kostschema till dagen efter. :P

lolitalord
2013-01-04, 22:39
Fan Hasse verkar vara en slug jävel. Undra om man kan få en pizza döpt efter sig på 26 dagar. Då måste jag frångå min regel att aldrig äta samma pizza två gånger.

Undra om man kan få kesella, ryggbiff, tacomix och handskalade västkusträkor på en pizza. En klassisk TJACKARI-PIZZA....

Kvarg trivs inte bra i värmen, men de kan ju fixa Axons proteinbea och klicka på när pizzan är färdiggrillad :D

lolitalord
2013-01-04, 22:42
Såg att du kommenterade gladiatorerna. Skönt av Toro att ha två rosor nedstuckna i rövskåran..

Ako <3 *drool*

NNIF
2013-01-04, 22:42
Kvarg trivs inte bra i värmen, men de kan ju fixa Axons proteinbea och klicka på när pizzan är färdiggrillad :D

kesella är asnajs att bre på all slags mat, mixa i en klyfta vitlök, lite salt och peppar, rör om och servera som kall sås

lolitalord
2013-01-04, 22:42
PF är alltså en form av hätsätning :)

låt oss komponera en lolita-pizza!

deg på dinkel och soja
krav-märkta tomater, olivolja extra junfru
5%ig västan ost
200g skalade räkor och 200g musslor i vatten

:)

HAHAH roligt!

lolitalord
2013-01-04, 22:43
fjantigt, jag längtar efter min matlåda med torsk, gröna ärtor och kokt potatis - är jag sjuk jag med?

Men den äter du ju inte bara en gång per dag? Om du inte äter på en hel dag sedan tänker på, längtar efter och ser framemot att komma hem och vräka i dig torsk och potatis för 1200-2000kcal så vore det lite skrämmande jaa.

NNIF
2013-01-04, 22:43
HAHAH :) Skrattar åt pizzan. En sådan sak hade fått mig att köpt med mig godis hem också. Sedan suttit och skrivit på en nytt kostschema till dagen efter. :P

du har ingen karaktär om du måste köpa godis till den där pizzan :)

NNIF
2013-01-04, 22:46
Men den äter du ju inte bara en gång per dag? Om du inte äter på en hel dag sedan tänker på, längtar efter och ser framemot att komma hem och vräka i dig torsk och potatis för 1200-2000kcal så vore det lite skrämmande jaa.

det är min PF diet vettu.. en stor glassbytta med torsk, potatis och ärter..

jag kan inte heller äta något innan träning så mitt ätarfönster är i praktiken 4timmar bara ^^ tar ca en timme att trycka i mig den där nedra torsken och sköjla ner allt med ett par rejäla protein shakes!

som jag trodde, du anser att PF = ätstörningar

så låt oss nu njuta av denna pizza-dietstråd ifred, okej? haters please leave

Tjackari
2013-01-05, 00:30
Okey. Jo jag håller med om att uppvärmd pizza inte är så nice. Men HAHAH vad ska du då äta när du är färdig med dieten? Vanlig mat? ;)

Det där sista känns läskigt att läsa. Förlåt du kanske är helt frisk (psykiskt) men det där är ätstörningstankar. Hur gammal är du? Har du haft problem med något sådan tidigare tycker jag att du ska avsluta det där nu. Annars så lycka till med det du håller på med och glöm inte vitamin/mineral/omega3-tabletter :D

Du kan vara lugn när det kommer till mig. Jag är 32 år, tränat i 12 år av dom. Har inga problem med ätstörningar eller liknande.

Vad jag ska göra efter denna period vet jag inte. Men Periodisk fasta funkar bra för mig så fortsätter med det. Funkar en pizza per dag så vet jag att jag kan klämma en pizza någon gång i veckan utan problem. Men tanken är väl att äta mer varierat.

Jag älskar hemlagda hamburgare. Jag har en egen köttkvarn och gör ofta delikatesburgare på bra fettsnålt kött. Kanske blir en hamburgardiet. Jag är öppen för förslag.

Tjackari
2013-01-05, 00:32
Kvarg trivs inte bra i värmen, men de kan ju fixa Axons proteinbea och klicka på när pizzan är färdiggrillad :D

Nu börjar det likna något.

Tjackari
2013-01-05, 00:39
det är min PF diet vettu.. en stor glassbytta med torsk, potatis och ärter..

jag kan inte heller äta något innan träning så mitt ätarfönster är i praktiken 4timmar bara ^^ tar ca en timme att trycka i mig den där nedra torsken och sköjla ner allt med ett par rejäla protein shakes!

som jag trodde, du anser att PF = ätstörningar

så låt oss nu njuta av denna pizza-dietstråd ifred, okej? haters please leave

Det känns som om LOLITALORD har sansat sig lite om man ser till de senaste inläggen så jag tycker han ska stanna. Och vad vore en tråd om alla tyckte likadant. Jag är emot*kissass* och för*slap* ibland.

Fan jag gillar PF starkt i och med att hungern inte gör mig mig grinig och liknande. Tanken på att "frossa" i mat när man kommer hem är fan GÖTT.

Säger bara F##K matlådor och deras moster.

Tjackari
2013-01-05, 01:40
kesella är asnajs att bre på all slags mat, mixa i en klyfta vitlök, lite salt och peppar, rör om och servera som kall sås

Min favorit med kesella är:

1 kg kesella (lidl 1 % självklart)
cirka 8 dl cola zero (beroende på vilken krämighet man vill ha)
sötningsmedel

Mixa och du har en god krämig cocacola-milkshake.
De enklaste 120 gram proteiner du någonsin fått i dig.
Kom ihåg var du läste det först.

nitz
2013-01-05, 02:04
Min favorit med kesella är:

1 kg kesella (lidl 1 % självklart)
cirka 8 dl cola zero (beroende på vilken krämighet man vill ha)
sötningsmedel

Mixa och du har en god krämig cocacola-milkshake.
De enklaste 120 gram proteiner du någonsin fått i dig.
Kom ihåg var du läste det först.
1 KG i en slurk?! :bow:
(även om jag är tveksam till cola blandningen :D)

strikt
2013-01-05, 02:21
Själv tycker jag 1 kg kvarg är enkelt. Häll på lite vatten i en bytta och rör runt så har du filmjölk konsistens. Drick eller ät med några fruktbitar.

milk
2013-01-05, 07:34
Kvarg trivs inte bra i värmen, men de kan ju fixa Axons proteinbea och klicka på när pizzan är färdiggrillad :D

Folk verkar glömma att Kvarg / Kesella används vid tex bakning av saker i ugn. Men men...



Till TS keep up the good work! Tror det kommer bli skit bra :)

Jag blev fett sugen på en hamburger diet nu när jag läste det här. Hade jag bott närmare Fruängen / Hamburgerprinsen (kolla in deras meny här (http://hamburgarprinsen.se/meny.html)) så hade jag fan kört det utan tvek. Över 30 olika burgare, det ÄR heaven. Hade lätt käkat en Godzilla VARJE DAG (600g kött).

Finns i västberga också om man bor åt det hållet.

NNIF
2013-01-05, 09:46
Min favorit med kesella är:

1 kg kesella (lidl 1 % självklart)
cirka 8 dl cola zero (beroende på vilken krämighet man vill ha)
sötningsmedel

Mixa och du har en god krämig cocacola-milkshake.
De enklaste 120 gram proteiner du någonsin fått i dig.
Kom ihåg var du läste det först.

Hasses protein-milkshake heter den där på min lokala pizzeria iaf!

Tjackari
2013-01-05, 12:12
Folk verkar glömma att Kvarg / Kesella används vid tex bakning av saker i ugn. Men men...



Till TS keep up the good work! Tror det kommer bli skit bra :)

Jag blev fett sugen på en hamburger diet nu när jag läste det här. Hade jag bott närmare Fruängen / Hamburgerprinsen (kolla in deras meny här (http://hamburgarprinsen.se/meny.html)) så hade jag fan kört det utan tvek. Över 30 olika burgare, det ÄR heaven. Hade lätt käkat en Godzilla VARJE DAG (600g kött).

Finns i västberga också om man bor åt det hållet.

Hamburgerprinsen känner jag väl till. När jag senast bjöd mina vänner på hamburgare så hade ena kompisen tagit med dressing därifrån. Bästa jag någonsin ätit.

Bor inte så långt därifrån så kanske börjar min hamburgardiet på HP

Tjackari
2013-01-05, 12:15
Hasses protein-milkshake heter den där på min lokala pizzeria iaf!

Den är nu officiellt döpt.

Sen får man ju självklart ha i hur mycket kvarg man vill. Men vill man få i sig 120 g protein så är 1 kilo ett måste.

Kan varna alla där ute som tänker testa att magen blir rätt full efter så planera inte in några vildare aktiviteter 2 timmar efter intag.

Tjackari
2013-01-05, 12:18
Själv tycker jag 1 kg kvarg är enkelt. Häll på lite vatten i en bytta och rör runt så har du filmjölk konsistens. Drick eller ät med några fruktbitar.

Enkelt??? ja
Gott??? tveksamt

Kör en HASSES PROTEIN-shake istället.

lolitalord
2013-01-05, 15:34
kesella är asnajs att bre på all slags mat, mixa i en klyfta vitlök, lite salt och peppar, rör om och servera som kall sås

Ja jag älskar det *cupid*

lolitalord
2013-01-05, 15:35
du har ingen karaktär om du måste köpa godis till den där pizzan :)

Jo men jag menar att typ ta sista ätardagen sedan börja dieta ;)

lolitalord
2013-01-05, 15:37
det är min PF diet vettu.. en stor glassbytta med torsk, potatis och ärter..

jag kan inte heller äta något innan träning så mitt ätarfönster är i praktiken 4timmar bara ^^ tar ca en timme att trycka i mig den där nedra torsken och sköjla ner allt med ett par rejäla protein shakes!

som jag trodde, du anser att PF = ätstörningar

så låt oss nu njuta av denna pizza-dietstråd ifred, okej? haters please leave

Usch det lät inte gott. Nej men PF där man äter en gång per dag känns inte okey. 2-3ggr kan du äta iaf.

Nej jag tänker inte lämna. Jag har inte så mycket mer att säga, för ni tycker ändå som ni tycker oavsett vad jag säger ;) Jag vill också hänga med och se hur slutresultatet blir.

lolitalord
2013-01-05, 15:40
Du kan vara lugn när det kommer till mig. Jag är 32 år, tränat i 12 år av dom. Har inga problem med ätstörningar eller liknande.

Vad jag ska göra efter denna period vet jag inte. Men Periodisk fasta funkar bra för mig så fortsätter med det. Funkar en pizza per dag så vet jag att jag kan klämma en pizza någon gång i veckan utan problem. Men tanken är väl att äta mer varierat.

Jag älskar hemlagda hamburgare. Jag har en egen köttkvarn och gör ofta delikatesburgare på bra fettsnålt kött. Kanske blir en hamburgardiet. Jag är öppen för förslag.

Okey :)

Du kan ju ändå köra periodisk fasta men med mat och inte shakes efter? Du behöver ju inte ha lagad mat, du kan ju ta med dig annat till jobbet. Tex kvarg, havregryn, musli, frukt etc.

HAHAH med eller utan strips? Tror stripsen blir äckliga att äta efter några dagar..

lolitalord
2013-01-05, 15:42
Det känns som om LOLITALORD har sansat sig lite om man ser till de senaste inläggen så jag tycker han ska stanna. Och vad vore en tråd om alla tyckte likadant. Jag är emot*kissass* och för*slap* ibland.

Fan jag gillar PF starkt i och med att hungern inte gör mig mig grinig och liknande. Tanken på att "frossa" i mat när man kommer hem är fan GÖTT.

Säger bara F##K matlådor och deras moster.

Tack för att ni tror att jag är en kille ;)
Jo men jag har fått ur mig det jag ville och fått svar på det mesta också så..

Jag har stort problem med matlådor också, för den torra maten blir bara ännu mer torr efter att ha legat i en matlåda och sedan värmts i en micro ;(

lolitalord
2013-01-05, 15:44
Min favorit med kesella är:

1 kg kesella (lidl 1 % självklart)
cirka 8 dl cola zero (beroende på vilken krämighet man vill ha)
sötningsmedel

Mixa och du har en god krämig cocacola-milkshake.
De enklaste 120 gram proteiner du någonsin fått i dig.
Kom ihåg var du läste det först.

Vilket jag testade för några år sedan men det funkade inte. Blandade dock bara i en skål och hade inte sötningsmedel. Jag älskar Cola Zero/Light *cupid* Ofta det där funkar *cupid**cupid*

lolitalord
2013-01-05, 15:45
Folk verkar glömma att Kvarg / Kesella används vid tex bakning av saker i ugn. Men men...



Till TS keep up the good work! Tror det kommer bli skit bra :)

Jag blev fett sugen på en hamburger diet nu när jag läste det här. Hade jag bott närmare Fruängen / Hamburgerprinsen (kolla in deras meny här (http://hamburgarprinsen.se/meny.html)) så hade jag fan kört det utan tvek. Över 30 olika burgare, det ÄR heaven. Hade lätt käkat en Godzilla VARJE DAG (600g kött).

Finns i västberga också om man bor åt det hållet.

Jag vet, men "alla" säger att proteinet förstörs i värme. Likaså vanligt proteinpulver. Skumt!

mij82
2013-01-05, 16:32
Ett tips i all vänlighet till lolitalord, det finns en knapp som heter MultiCitera, snälla använd den. :)

NNIF
2013-01-05, 17:00
Usch det lät inte gott. Nej men PF där man äter en gång per dag känns inte okey. 2-3ggr kan du äta iaf.

Nej jag tänker inte lämna. Jag har inte så mycket mer att säga, för ni tycker ändå som ni tycker oavsett vad jag säger ;) Jag vill också hänga med och se hur slutresultatet blir.

kan och kan, jag är hungrig och vill äta och jag kan äta mycket, väldigt mycket,


Jag vet, men "alla" säger att proteinet förstörs i värme. Likaså vanligt proteinpulver. Skumt!


hahahaha

lolitalord
2013-01-05, 17:18
Ett tips i all vänlighet till lolitalord, det finns en knapp som heter MultiCitera, snälla använd den. :)

HAHAH jag försökte en gång men det blev bara strul. Om du kan förklara hur jag gör? :)

lolitalord
2013-01-05, 17:20
kan och kan, jag är hungrig och vill äta och jag kan äta mycket, väldigt mycket,





hahahaha

Jättekul ;) Jag kan inte alla förklaringar till varför i mitt huvud. Jag har bara lagt på minnet att det är så :em:

NNIF
2013-01-05, 17:23
HAHAH jag försökte en gång men det blev bara strul. Om du kan förklara hur jag gör? :)

tryck på multicitera på alla du vill ha med, du ser att knappen blir grå. Sedan trycker du på citera på ett av alla dessa inlägg du har taggat som multiciterat

Åsberg
2013-01-05, 17:25
Jättekul ;) Jag kan inte alla förklaringar till varför i mitt huvud. Jag har bara lagt på minnet att det är så :em:

Tryck multicitera på de inlägg du vill citera, förutom sista inlägget som du trycker citera på.

Tjackari
2013-01-05, 18:42
Tack för att ni tror att jag är en kille ;)
Jo men jag har fått ur mig det jag ville och fått svar på det mesta också så..

Jag har stort problem med matlådor också, för den torra maten blir bara ännu mer torr efter att ha legat i en matlåda och sedan värmts i en micro ;(

Det klart att du är en bra kille. Du tränar, du har åsikter och du gillar tråden då är det ju självklart att du passar här.

Sen ogillar dy matlådor, det betyder guldstjärna i min bok.

NNIF
2013-01-05, 18:47
Det klart att du är en bra kille. Du tränar, du har åsikter och du gillar tråden då är det ju självklart att du passar här.

Sen ogillar dy matlådor, det betyder guldstjärna i min bok.

lolitalord kanske är en hona? :)

vad blire för pizza! kebab? :D hasses kebabpizza?

Tjackari
2013-01-05, 19:10
Det rullar på sa räven till haren. Dag 4 är redan här o dietens första helgdag.

Vakna runt halv 12. Utvilad, träningssugen och på allmänt bra humör. Körde några avsnitt av SUITS (rekommenderar starkt) sen var det dags för lite protein.

Är alltid taggad till tänderna inför ett helgpass.

Triceps och axlar stog på meny. Men något känns fel. Fokus fanns där, styrkan också men visste blixt vad som var fel. Kaloriunderskottet hade gett sig till känna. Drivet var borta. Intensiteten uteblev. Man letade anledningar att köra ett kort pass. Sen krånglar ena axeln.

Alla som har tränat ett tag på underskott vet nog vad jag menar.

In i omklädningsrummet och kladda på lite voltaren gel på axeln. Softa en 20 minuter innan jag fortsatte.

Fick tillslut ihop 20 set triceps och 16 set axlar så är mer än nöjd med tanke på starten. Sen att axeln värker som fan nu är en annan femma.

Vägde mig på rätt våg idag. 104,3 kg stannade den på. Detta kommer jag se som min startvikt. Nu har kroppen rensats på överflödig vätska och annat skit. Så denna siffra kommer jag ställa mot slutsiffran när jag gör en utvärdering

Idag var det dags att byta pizzeria. GRÖNA DALEN i Gröndal blev det. En grym restaurang för att ligga i en förort. Mer klass på pizzan. Finns kycklingpizzor på menyn som kommer rädda min variationsambition.

Det blev havets härskare FRUTTI DI MARE (marinerad scampi, gröna musslor, marinerad bläckfisk, körsbärstomater, ruccola, och en citronklyfta (varm) ?????) Ord är överflödig. En klassisk lyxpizza.

Käka på plats så kunde inte väga. Fine att jag är oblyg men pallar inte dra upp matvågen mitt bland rumsrena människor. Men mitt tränade pizzaöga säger att den vägde cirka 670 gram. Lite mindre än vad jag är van vid alltså.

Annars har jag fått i mig samma kosttillskott som jag brukar. Funderar på att öka från 8 gram omega-3 till typ 13g. Fråga mig inte varför men det känns som en bra idé.

BETYG FÖR DAGEN:
SÖMN ::hbang::hbang:
5/5 Svårt att misslyckas när man inte behöver ställa klockan
TRÄNING: Triceps & axlar*facepalm*
3/5 Vände från en 1 till en 3, men kaloriunderskottet börjar krypa på som sig bör.
PIZZAN: *cupid*
4/5 Det klart den var god. Men är en sucker för sluskpizzor. Designerpizzor ser oftast godare ut än de är

Dagens fundering:
ÄR EXTREMT KLUVEN TILL VOLTAREN GEL. DET HAR RÄDDAT MÅNGA PASS MEN RISKEN FINNS FÖR ETT LÅNGSIKTIGT SLITAGE.

27 dagar kvar

NNIF
2013-01-05, 19:12
fan vilka högvolympass du river av i denna deff från helvetet! jag kör hälften så många sets :)

nu kommer frågan, vad bestod denna pizzerias "Hasses special" utav?

Tjackari
2013-01-05, 19:48
fan vilka högvolympass du river av i denna deff från helvetet! jag kör hälften så många sets :)

nu kommer frågan, vad bestod denna pizzerias "Hasses special" utav?

Brukar ligga på 24 set per pass. Men blev irriterad på mig själv att jag var seg så tvingade mig att köra på.

GRÖNA DALEN körde mer klassiska namn. Fanns en som hette AL PACINO. Typ oxfilé och bea. Tyvärr ingen HASSE dock.

Tjackari
2013-01-05, 19:51
Det rullar på sa räven till haren. Dag 4 är redan här o dietens första helgdag.

27 dagar kvar

Ska självklart var 26 DAGAR KVAR.

Diethjärnan är påkopplad

Grotesk
2013-01-05, 20:16
Du känner alltså redan av kaloriunderskottet? Har jag missat något? Du startade väl ganska nyligen?

Låter galet också med så många set triceps. Tanke?

Eddie Vedder
2013-01-05, 20:31
Vill du att jag ska flytta tråden till journaldelen? Det känns ju mer som en journal än en diskussionstråd.

NNIF
2013-01-05, 20:39
Brukar ligga på 24 set per pass. Men blev irriterad på mig själv att jag var seg så tvingade mig att köra på.

GRÖNA DALEN körde mer klassiska namn. Fanns en som hette AL PACINO. Typ oxfilé och bea. Tyvärr ingen HASSE dock.

kanske hasse blev dödad av al pacino? i ett pizzeriabråk?

24set, det kör jag på en vecka :O

Tjackari
2013-01-05, 21:43
Du känner alltså redan av kaloriunderskottet? Har jag missat något? Du startade väl ganska nyligen?

Låter galet också med så många set triceps. Tanke?

kanske hasse blev dödad av al pacino? i ett pizzeriabråk?

24set, det kör jag på en vecka :O

Jag kan inte annat än att hålla med. Svarade lite på det tidigare men det var mer ett ogenomtänkt infall. Var irriterad på att jag inte var på tårna och ville väl överbevisa att jag pallade. När jag skriver 24 set så menar jag fördelat på två muskelgrupper. Nu kom jag ju upp i 36 vilket inte är normalt för min del.

Angående om det var kaloriunderskottet så är det den enda förklaringen till att jag var lite låg idag. Det stämmer att det endast är fjärde dagen på ett minus men jag ligger på ett ganska stort minus (1000-1200 kalorier). Det jag grundar det på är att på lördagar, när jag är sjukt utvilad och inte behövt jobba i 8 timmar brukar jag känna mig oövervinnlig. Hade jag kännt likadant en vanlig arbetsdag så hade jag aldrig dragit den slutsatsen. Men möjligt att jag har fel.

Under tidigare perioder med kaloriunderskott har det sett ut ungefär såhär:

Dag 1-7 har jag inte kännt någon skillnad
Dag 8-12 har jag tappat lite ork
Dag 12- så är det som om kroppen vant sig och känner mig typ "lätt" i kroppen.

Dagarna ovan är inte exakta men däromkring.

Men ska bli spännande o se hur kroppen reagerar. Det är nu detta lilla experiment börjar bli intressant.

Tjackari
2013-01-05, 21:46
Vill du att jag ska flytta tråden till journaldelen? Det känns ju mer som en journal än en diskussionstråd.

Det får du avgöra. Är ny här på forumet så vet inte riktigt hur det funkar. För mig personligen kvittar det, bara folk hittar till tråden så

Tjackari
2013-01-05, 21:48
kanske hasse blev dödad av al pacino? i ett pizzeriabråk?
:O

Vet inte mycket om Hasse men vet med säkerhet att det är väldigt få som rår sig på denna best. Inte ens Tony Montana kan rubba Hasse, ännu mindre Mr Pacino

Tror Hasse föredrar syltor framför Fine dinning.

azrael109
2013-01-05, 22:31
Du kör sjukt mängd för att ligga på underskott. Om du inte blir övertränad av det där blir du det aldrig.

Hur länge tar ett sånt pass för dig förresten? Och med 20 minuters paus måste du ha tillbringat större delen av dan på gymmet?

Tjackari
2013-01-06, 10:53
Du kör sjukt mängd för att ligga på underskott. Om du inte blir övertränad av det där blir du det aldrig.

Hur länge tar ett sånt pass för dig förresten? Och med 20 minuters paus måste du ha tillbringat större delen av dan på gymmet?

Körde super-set men runt 1 timme & 45 min var jag nog där.

JAJA jag vet att det var idiotiskt, ska inte upprepas men tack för att ni blir oroliga för mig ;);).

Tro inte sen att jag körde något hafsigt pass där jag skyndade mig igenom övningarna. Är alltid väldigt noggrann med utförandet.

Glöm inte att jag har tränat i många år. Jag säger inte att det per automatik leder till att jag gör rätt. Men det betyder att jag känner min kropp bra och lyssnar på den. Under dessa 12 år så har jag ALDRIG haft någon allvarligare skada. En överbelastad sena i höger bicepsfäste är den värsta så är väldigt mån om att kroppen ska må bra.

Vakna nu efter 12 timmar sömn vilket kanske berodde på just att jag gick ut lite hårt.

lolitalord
2013-01-06, 16:11
Det klart att du är en bra kille. Du tränar, du har åsikter och du gillar tråden då är det ju självklart att du passar här.

Sen ogillar dy matlådor, det betyder guldstjärna i min bok.

Men HAHAH jag är ingen kille :d

lolitalord
2013-01-06, 16:15
Det rullar på sa räven till haren. Dag 4 är redan här o dietens första helgdag.

Vakna runt halv 12. Utvilad, träningssugen och på allmänt bra humör. Körde några avsnitt av SUITS (rekommenderar starkt) sen var det dags för lite protein.

Är alltid taggad till tänderna inför ett helgpass.

Triceps och axlar stog på meny. Men något känns fel. Fokus fanns där, styrkan också men visste blixt vad som var fel. Kaloriunderskottet hade gett sig till känna. Drivet var borta. Intensiteten uteblev. Man letade anledningar att köra ett kort pass. Sen krånglar ena axeln.

Alla som har tränat ett tag på underskott vet nog vad jag menar.

In i omklädningsrummet och kladda på lite voltaren gel på axeln. Softa en 20 minuter innan jag fortsatte.

Fick tillslut ihop 20 set triceps och 16 set axlar så är mer än nöjd med tanke på starten. Sen att axeln värker som fan nu är en annan femma.

Vägde mig på rätt våg idag. 104,3 kg stannade den på. Detta kommer jag se som min startvikt. Nu har kroppen rensats på överflödig vätska och annat skit. Så denna siffra kommer jag ställa mot slutsiffran när jag gör en utvärdering

Idag var det dags att byta pizzeria. GRÖNA DALEN i Gröndal blev det. En grym restaurang för att ligga i en förort. Mer klass på pizzan. Finns kycklingpizzor på menyn som kommer rädda min variationsambition.

Det blev havets härskare FRUTTI DI MARE (marinerad scampi, gröna musslor, marinerad bläckfisk, körsbärstomater, ruccola, och en citronklyfta (varm) ?????) Ord är överflödig. En klassisk lyxpizza.

Käka på plats så kunde inte väga. Fine att jag är oblyg men pallar inte dra upp matvågen mitt bland rumsrena människor. Men mitt tränade pizzaöga säger att den vägde cirka 670 gram. Lite mindre än vad jag är van vid alltså.

Annars har jag fått i mig samma kosttillskott som jag brukar. Funderar på att öka från 8 gram omega-3 till typ 13g. Fråga mig inte varför men det känns som en bra idé.

BETYG FÖR DAGEN:
SÖMN ::hbang::hbang:
5/5 Svårt att misslyckas när man inte behöver ställa klockan
TRÄNING: Triceps & axlar*facepalm*
3/5 Vände från en 1 till en 3, men kaloriunderskottet börjar krypa på som sig bör.
PIZZAN: *cupid*
4/5 Det klart den var god. Men är en sucker för sluskpizzor. Designerpizzor ser oftast godare ut än de är

Dagens fundering:
ÄR EXTREMT KLUVEN TILL VOLTAREN GEL. DET HAR RÄDDAT MÅNGA PASS MEN RISKEN FINNS FÖR ETT LÅNGSIKTIGT SLITAGE.

27 dagar kvar

Vad är SUITS?

Vilken voltaren använder du, den som är mild (vanlig) eller den nya starkare som har kommit (blå)? Jag använder det nästan dagligen och har gjort alldeles för länge nu. Vad kan hända? :(

Tjackari
2013-01-06, 16:43
Men HAHAH jag är ingen kille :d

Vad är SUITS?

Vilken voltaren använder du, den som är mild (vanlig) eller den nya starkare som har kommit (blå)? Jag använder det nästan dagligen och har gjort alldeles för länge nu. Vad kan hända? :(

Tjejer/kvinnor med åsikter är grymt. Gillar mångfald på forumet.

SUITS är en tv-serie. En advokatbyrå på manhattan. Du hittar den på vissa suspekta sidor på nätet som ser till att omoraliska människor inte behöver betala för sig.

Jag använder gelen. Står inget speciellt på tuben vilken variant jag har men den funkar förvånansvärt bra.

Det jag menar om det är skadligt långsiktigt kan jag enkelt förklara. Har du en skada som du döljer med smärtstillande så finns risken att du förvärrar skadan eftersom du fortsätter träna. När du får ont någonstans är det kroppen som skickar signaler till hjärnan att ta det lugnt och vila. Fortsätter man då att träna på smärtstillande så ignorerar du kroppen.

Nichlas Neuman tog upp en liknande scenario i BODY RADIO. Avsnittet efter fitnessfestivalen. Om man trycker i sig PWO inför varje träningspass så är det lätt att missa när kroppen är övertränad. Kroppens signaler döljs av den kicken du får av PWO.

Jag tror ni förstår mitt resonemang

chrille87
2013-01-06, 16:57
Haha fantastisk titel och initsiativ. Lite snabba standard frågor

- Favoritpizza?
- Med eller utan pizzasallad?
- Beställer du från samma pizzeria varje dag?

Tjackari
2013-01-06, 17:03
För den uppmärksamma så ser ni att jag skriver om dagen lite tidigare än vanligt. Anledningen är väldigt enkel. Jag har kastat om dagen lite.

Vakna runt halv halv 11. Igår slocknade jag lagom till att ARAGON flög över stupet i SAGAN OM DE TVÅ TORNEN. Så jag har fått 12+ timmar i sömn.

Axeln smärtade inte. Drog i mig 60 gram protein framför ännu ett avsnitt av SUITS.

Sen iväg till gymet. Vad ska jag säga. Det var endast ett PB som hindrar mig för att sätta fullt betyg för passet. Inget av den tröghet jag upplevde igår fanns där. BICEPS & MAGE fick sig en omgång. 10 set på vardera muskelgrupp sen vart jag klar för dagen.

Jag har börjat lite lätt med CRAZED igen. Men eftersom jag inte är ute efter något tunnelseende eller stickningar så tar jag bara små doser. Tänk max en skopa. Jag ser det som en-två koppar kaffe.

Ny pizzeria idag igen. Eller pizzeria och pizzera den hettet typ IL FORNA ROMANA. Ligger i Liljeholmens gallerian. Utbudet var kasst. Men passade på att köra en PIZZA POLLO (kycklingfilé och champinjoner). Och det var exakt vad namnet antydde. En kycklingpizza som var riktigt tråkig. Det enda positiva var att de inte snåla med kycklingen vilket är plus ur ett träningperspektiv.

MEn nu kommer en oroväckande sak. Idag var första gången jag inte såg framemot att äta pizza. 1/6 av dieten är genomförd och har jag redan börjat tröttna????. Jag hoppas innerligt att det var den tråkiga pizzan som var boven i dramat annars kommer detta bli en jobbig diet. O då faller ju hela korthuset, målet var att inte genomföra en jobbig diet.

BETYG FÖR DAGEN
SÖMN:*hug**hug*
5/5 12 timmars sömn is da shit
TRÄNING::)
4/5 FOKUS FOKUS FOKUS.
PIZZAN:*mini*mini
2/5 Dagens bottennapp. Mängen kyckling räddad pizzan från ett bottenbetyg

DAGENS FUNDERING:
KYCKLING PÅ PIZZAN, FUNKAR DET??? MIN PERSONLIGA ÅSIKT ÄR NEJ INTE SOM HUVUDINGREDIENS

25 dagar kvar (och första gången jag börjar bli orolig för om jag kommer tycka om pizza på slutet)

lolitalord
2013-01-06, 17:13
Tjejer/kvinnor med åsikter är grymt. Gillar mångfald på forumet.

SUITS är en tv-serie. En advokatbyrå på manhattan. Du hittar den på vissa suspekta sidor på nätet som ser till att omoraliska människor inte behöver betala för sig.

Jag använder gelen. Står inget speciellt på tuben vilken variant jag har men den funkar förvånansvärt bra.

Det jag menar om det är skadligt långsiktigt kan jag enkelt förklara. Har du en skada som du döljer med smärtstillande så finns risken att du förvärrar skadan eftersom du fortsätter träna. När du får ont någonstans är det kroppen som skickar signaler till hjärnan att ta det lugnt och vila. Fortsätter man då att träna på smärtstillande så ignorerar du kroppen.

Nichlas Neuman tog upp en liknande scenario i BODY RADIO. Avsnittet efter fitnessfestivalen. Om man trycker i sig PWO inför varje träningspass så är det lätt att missa när kroppen är övertränad. Kroppens signaler döljs av den kicken du får av PWO.

Jag tror ni förstår mitt resonemang

Tack :)

HAHAH okey. Aldrig hört talas om den.

Är den orange eller blå? Den blåa är starkare. Jag tycker den funkar bäst.

Jo jag förstår precis hur du menar. Men vad har hänt med din axel då? Jag trodde att du menade att du kan ta skada av själva Voltaren-gelen. Jag använder den på min nacke och har fått eksem. Det var ett tag ett stort sår där också ;/

lolitalord
2013-01-06, 17:17
För den uppmärksamma så ser ni att jag skriver om dagen lite tidigare än vanligt. Anledningen är väldigt enkel. Jag har kastat om dagen lite.

Vakna runt halv halv 11. Igår slocknade jag lagom till att ARAGON flög över stupet i SAGAN OM DE TVÅ TORNEN. Så jag har fått 12+ timmar i sömn.

Axeln smärtade inte. Drog i mig 60 gram protein framför ännu ett avsnitt av SUITS.

Sen iväg till gymet. Vad ska jag säga. Det var endast ett PB som hindrar mig för att sätta fullt betyg för passet. Inget av den tröghet jag upplevde igår fanns där. BICEPS & MAGE fick sig en omgång. 10 set på vardera muskelgrupp sen vart jag klar för dagen.

Jag har börjat lite lätt med CRAZED igen. Men eftersom jag inte är ute efter något tunnelseende eller stickningar så tar jag bara små doser. Tänk max en skopa. Jag ser det som en-två koppar kaffe.

Ny pizzeria idag igen. Eller pizzeria och pizzera den hettet typ IL FORNA ROMANA. Ligger i Liljeholmens gallerian. Utbudet var kasst. Men passade på att köra en PIZZA POLLO (kycklingfilé och champinjoner). Och det var exakt vad namnet antydde. En kycklingpizza som var riktigt tråkig. Det enda positiva var att de inte snåla med kycklingen vilket är plus ur ett träningperspektiv.

MEn nu kommer en oroväckande sak. Idag var första gången jag inte såg framemot att äta pizza. 1/6 av dieten är genomförd och har jag redan börjat tröttna????. Jag hoppas innerligt att det var den tråkiga pizzan som var boven i dramat annars kommer detta bli en jobbig diet. O då faller ju hela korthuset, målet var att inte genomföra en jobbig diet.

BETYG FÖR DAGEN
SÖMN:*hug**hug*
5/5 12 timmars sömn is da shit
TRÄNING::)
4/5 FOKUS FOKUS FOKUS.
PIZZAN:*mini*mini
2/5 Dagens bottennapp. Mängen kyckling räddad pizzan från ett bottenbetyg

DAGENS FUNDERING:
KYCKLING PÅ PIZZAN, FUNKAR DET??? MIN PERSONLIGA ÅSIKT ÄR NEJ INTE SOM HUVUDINGREDIENS

25 dagar kvar (och första gången jag börjar bli orolig för om jag kommer tycka om pizza på slutet)

Jag tycker inte att du ska köra på PWO. Det känns inte okey att ha tom mage och sedan ta något sådant på det. Det är som att dricka redbull till frukost. Jag känner iaf av sådant där jättelätt så jag lovar att kroppen inte påverkas positivt ;/ Men om det är så som du säger, 2-3 koppar kaffe så är det ju okey. Men varför bara inte ta kaffe/koffeintabletter istället?

Usch, jag förstår att du redan börjar bli less på pizzan. En fråga, har du ätit upp hela varje dag?

Tjackari
2013-01-06, 17:20
Haha fantastisk titel och initsiativ. Lite snabba standard frågor

- Favoritpizza?
- Med eller utan pizzasallad?
- Beställer du från samma pizzeria varje dag?

Kul att du gillar initiativet. Fortsätt gärna läs o kom med både ris o ros och frågor vafan jag gjorde p ett visst sätt. Allt för att få fram sköna diskussioner.

Favoritpizza:
CAMPINO (räkor, fläskfilé, och beanaise) på GRÖNDALS PIZZERIA. Men har sagt att jag ska hålla mig borta från bea och kebabpizzor. Inget som lämpar sig under diet.

Pizzasallad:
Jag vad säger ni där ute??. Ska erkänna att jag har ätit pizzasallad varannan gång. Är pizzasallad onyttigt?? I min värld är det sallad men om någon kommer med ett bra resonemang varför jag bör sluta med det så lyssnar jag.

Samma Pizzeria:
Någonstans i min vilda fantasi var tanken att jag skulle hålla mig till en o samma pizzeria. Men jag har en grundtanke att jag aldrig får äta samma pizza två gånger. Men efter att jag studerat menyn på GRÖNDALS PIZZERIA så insåg jag att det blir omöjligt. Om jag beställer en skinka, ost och tomat-pizza ena dagen och andra dagen kör en skinka, ost, tomat och räkor-pizza så är det typ samma sak. Tyvärr kommer det nog bli så tillslut men ska försöka undvika det. Därför blev det tex en kyckling-pizza idag på en annan pizzeria eftersom GRÖNDALS PIZZERIA inte har kyckling i sitt sortiment.

Tjackari
2013-01-06, 17:28
Jag tycker inte att du ska köra på PWO. Det känns inte okey att ha tom mage och sedan ta något sådant på det. Det är som att dricka redbull till frukost. Jag känner iaf av sådant där jättelätt så jag lovar att kroppen inte påverkas positivt ;/ Men om det är så som du säger, 2-3 koppar kaffe så är det ju okey. Men varför bara inte ta kaffe/koffeintabletter istället?

Usch, jag förstår att du redan börjar bli less på pizzan. En fråga, har du ätit upp hela varje dag?

Får ta mig en funderare runt PWO. Jag kör på med denna taktik ett tag sen får vi se. Kaffe dricker jag bara när jag är på jobbet. Kul att du nämnde redbull. Jag brukar dricka LIDL light fejk-redbull när jag duschar på morgonen. Perfekt sätt att piggna till. Har dock inte gjort det under dessa dagar. Ibland drar jag även i mig en fatburner-kapsel när väckarklockan ringer. Sen sätter jag klockan på SNOOZE. Lagom till andra ringningen har fatburnern börjat verka o det är lätt att kliva upp.

På din fråga. Hade du frågat den frågan i förrgår så hade jag bara skrattat åt dig. Svaret hade varit ett rungande sjungande JA

Men idag var jag inte speciellt sugen eller hungrig. Med det sagt så hade jag inge problem att trycka i mig pizzan men den flög inte ner i kistan lika snabbt som vanligt.

Tjackari
2013-01-06, 17:30
Tack :)

HAHAH okey. Aldrig hört talas om den.

Är den orange eller blå? Den blåa är starkare. Jag tycker den funkar bäst.

Jo jag förstår precis hur du menar. Men vad har hänt med din axel då? Jag trodde att du menade att du kan ta skada av själva Voltaren-gelen. Jag använder den på min nacke och har fått eksem. Det var ett tag ett stort sår där också ;/

Axeln var något tillfället. Borta idag så är inte orolig. Tuben är orange/guldig i kanten.

Voltaren är inte farligt. Inte vad jag vet iallafall

mij82
2013-01-06, 17:59
Pizzasallad:
Jag vad säger ni där ute??. Ska erkänna att jag har ätit pizzasallad varannan gång. Är pizzasallad onyttigt?? I min värld är det sallad men om någon kommer med ett bra resonemang varför jag bör sluta med det så lyssnar jag.


Jag har ett visst minne av att det alltid snackas om att det är massa socker i pizzasallad. Du får helt enkelt fråga och dela svaret här. Annars säger jag, pizzasallad är gött, kör på´t!

Detta är för övrigt min favorittråd nu, ska köra en deff snart är det tänkt men jag vägrar leva på nån jävla torsk/kyckling och risdiet, din diet är betydligt mer human! Har höga förväntningar på bra resultat här! :cool:

lolitalord
2013-01-06, 21:17
Kul att du gillar initiativet. Fortsätt gärna läs o kom med både ris o ros och frågor vafan jag gjorde p ett visst sätt. Allt för att få fram sköna diskussioner.

Favoritpizza:
CAMPINO (räkor, fläskfilé, och beanaise) på GRÖNDALS PIZZERIA. Men har sagt att jag ska hålla mig borta från bea och kebabpizzor. Inget som lämpar sig under diet.

Pizzasallad:
Jag vad säger ni där ute??. Ska erkänna att jag har ätit pizzasallad varannan gång. Är pizzasallad onyttigt?? I min värld är det sallad men om någon kommer med ett bra resonemang varför jag bör sluta med det så lyssnar jag.

Samma Pizzeria:
Någonstans i min vilda fantasi var tanken att jag skulle hålla mig till en o samma pizzeria. Men jag har en grundtanke att jag aldrig får äta samma pizza två gånger. Men efter att jag studerat menyn på GRÖNDALS PIZZERIA så insåg jag att det blir omöjligt. Om jag beställer en skinka, ost och tomat-pizza ena dagen och andra dagen kör en skinka, ost, tomat och räkor-pizza så är det typ samma sak. Tyvärr kommer det nog bli så tillslut men ska försöka undvika det. Därför blev det tex en kyckling-pizza idag på en annan pizzeria eftersom GRÖNDALS PIZZERIA inte har kyckling i sitt sortiment.

Pizzasallad är vitkål med vinägrett eller annan dressing beroende på vilken pizzeria det är, men oftast blandar de i socker också. Du kan ju fråga på pizzerian? Är det inte socker i så är det ju okey.

lolitalord
2013-01-06, 21:19
Får ta mig en funderare runt PWO. Jag kör på med denna taktik ett tag sen får vi se. Kaffe dricker jag bara när jag är på jobbet. Kul att du nämnde redbull. Jag brukar dricka LIDL light fejk-redbull när jag duschar på morgonen. Perfekt sätt att piggna till. Har dock inte gjort det under dessa dagar. Ibland drar jag även i mig en fatburner-kapsel när väckarklockan ringer. Sen sätter jag klockan på SNOOZE. Lagom till andra ringningen har fatburnern börjat verka o det är lätt att kliva upp.

På din fråga. Hade du frågat den frågan i förrgår så hade jag bara skrattat åt dig. Svaret hade varit ett rungande sjungande JA

Men idag var jag inte speciellt sugen eller hungrig. Med det sagt så hade jag inge problem att trycka i mig pizzan men den flög inte ner i kistan lika snabbt som vanligt.

Men deras energidryck är helt OK faktiskt. HAHAH vadå du dricker i duschen? O.o Smart det där med tabletten. Borde göra något liknande fast ta koffeintabletter istället.

Men det är ju bra att du inte kände dig hungrig iallafall.

Tjackari
2013-01-06, 22:32
Jag har ett visst minne av att det alltid snackas om att det är massa socker i pizzasallad. Du får helt enkelt fråga och dela svaret här. Annars säger jag, pizzasallad är gött, kör på´t!

Detta är för övrigt min favorittråd nu, ska köra en deff snart är det tänkt men jag vägrar leva på nån jävla torsk/kyckling och risdiet, din diet är betydligt mer human! Har höga förväntningar på bra resultat här! :cool:

Pizzasallad är vitkål med vinägrett eller annan dressing beroende på vilken pizzeria det är, men oftast blandar de i socker också. Du kan ju fråga på pizzerian? Är det inte socker i så är det ju okey.

Äh jag skippar pizzasalladen. En fördel med den här dieten är ju att jag avgiftas från mitt sockerberoende. Eller jag ska googla lite nu på innehållet. Är osäker på om jag får ett vettigt svar från pizzabagern. Frågar jag vad den innehåller kommer jag väl få svaret...vitkål. Dt är det svaret jag skulle ge. Orka bli idotförklarad.

Kul att du gillar tråden MIJ82. Ska anstränga mig att göra den intressant. Har också riktigt höga förväntningar på resultatet.

Hitta denna tråden:

http://www.kolozzeum.com/forum/archive/index.php/t-60505.html

Lite blandat svar men en som jobbat på pizzeria snacka om mycket socker.

Det blir inge mer pizzasallad för min del

Tjackari
2013-01-06, 22:34
Men deras energidryck är helt OK faktiskt. HAHAH vadå du dricker i duschen? O.o Smart det där med tabletten. Borde göra något liknande fast ta koffeintabletter istället.

Men det är ju bra att du inte kände dig hungrig iallafall.

LIDLs är grym. Man kan göra så mycket kul i duschen förutom att duscha. Lösa världsfreden, spegla sig och självklart dricka energidryck. Du borde prova.

lolitalord
2013-01-07, 20:25
LIDLs är grym. Man kan göra så mycket kul i duschen förutom att duscha. Lösa världsfreden, spegla sig och självklart dricka energidryck. Du borde prova.

Men HAHAH, tycker det räcker med det man redan gör i duschen ;)

Du säger att du har tränat länge. Har du deffat riktigt någon gång? Alltså med clean food?

Tjackari
2013-01-07, 20:28
Men HAHAH, tycker det räcker med det man redan gör i duschen ;)

Du säger att du har tränat länge. Har du deffat riktigt någon gång? Alltså med clean food?

Har aldrig gjort en riktigt seriös deff någon. Sjukt med tanke på så många år på nacken. Klart jag har skalat av några kilon men inge mer.

Själv då? Hur ser din träning ut??

Tjackari
2013-01-07, 20:53
VAFAAAN är det här. Efter flytten till TRÄNINGSJOURNALER & BILDER hitta jag knappt tråden. Bottennapp måste jag säga.

Jaja tänkt göra en liten återkoppling till igår då jag kastade om upplägget lite.

Jag åt pizzan vid 15:00 igår och runda av med en shake på kvällen. Det var sista gången. Jag har inga problem med att gå lite småhungrig på dagen då jag vet att en skön pizza väntar vid regnbågens slut. Igår kom suget efter något gott på kvällen. Jag var inte hungrig mer suktandes efter typ godis. Nej nej från o med nu håller jag mig till forna upplägg.

Okej måndag idag. Somna sent och vakna vid 8. Inte optimalt men absolut inga problem. Jobbet flöt på. Jag intog mina små piller och mina shakes som brukligt.

Glider in på gymet och möter ett hav av folk. Kul och se och om hälften är kvar om 2 månader så kommer samhället tjäna på det. Många verkar iallafall veta vad dom gör så inte så många nybörjare. Det gör det ännu konstigare när så många droppar av ju längre det lider.

Dags för BEN och VADER. Jag älskar mina vader. Det är den kroppsdelen jag är nöjdast med.
Kanske inte mitt bästa benpass men långt ifrån det sämsta. Gillar att grymta när jag kör tungt i benpressen men undviker det när det är så mycket folk. Så jag skyller uteblivna PB på det. Hur som haver, konsekvenser av kaloriunderskottet lyser med sin frånvaro. Orken finns där, fokus finns där. Styrkan är lite mer folkskygg men jag är nöjd.

PIZZATIME!!!

Jag är tillbaka på mitt älskade GRÖNDALS PIZZERIA. Självklart prickar jag in rätt pizzabagare. Sveper blicken över menyn. Jag vet vad jag letar efter. BINGO hittar det jag söker. En MAMM MIA (köttfärs, lök, paprika och salami) står i tur. Byter snabbt ut salamin mot skinka, sätter mig och lyssnar på stammisarna innan jag greppar pizzan och glider hemåt. Matvågen stannar på 718 gram, fullt godkänt. 7 minuter senare har jag svept pizzan. Löken och paprikan är lagom krispig, sältan är inte för stor. En vacker pizza.

Lika nöjd som jag är med smaken är jag nöjd över att suget för pizza är tillbaka med tanke på gårdagens fadäs.

En bra måndag och en bra start på veckan.

BETYG FÖR DAGEN:
SÖMN::):)
3/5 Möjligt några för få timmar men vakna pigg o fortsatte så hela dagen.
TRÄNING: BEN OCH VADER:cool:
3/5 Ett okej benpass. Överkroppen fick välförtjänd vila. Nog sagt
PIZZAN:*hug**hug*
TRALALALALALALLA TRALLALALALALA TRALLALALLALAALLALALLALALALALAL

DAGENS FUNDERING:
VAR ÄR SPEGELN??? DÄR DÄR ÄR DEN, ÄNTLIGEN FÅR JAG SPANA IN MINA UPPUMPADE, BLÄNKADE OCH VACKRA VADER.

24 DAGAR KVAR

mij82
2013-01-07, 21:29
VAFAAAN är det här. Efter flytten till TRÄNINGSJOURNALER & BILDER hitta jag knappt tråden. Bottennapp måste jag säga.

PIZZATIME!!!

Jag är tillbaka på mitt älskade GRÖNDALS PIZZERIA. Självklart prickar jag in rätt pizzabagare. Sveper blicken över menyn. Jag vet vad jag letar efter. BINGO hittar det jag söker. En MAMM MIA (köttfärs, lök, paprika och salami) står i tur. Byter snabbt ut salamin mot skinka, sätter mig och lyssnar på stammisarna innan jag greppar pizzan och glider hemåt. Matvågen stannar på 718 gram, fullt godkänt. 7 minuter senare har jag svept pizzan. Löken och paprikan är lagom krispig, sältan är inte för stor. En vacker pizza.


Du får lägga till tråden i prenumerationer så hittar du den lätt. :)

Det du skrivit om pizzahandlandet och pizzan är väl vad jag skulle klassa som poesi i världsklass! *popcorn*

Februari
2013-01-07, 21:37
Underhållande dietdokumentation detta :thumbup:

Tjackari
2013-01-07, 21:41
Du får lägga till tråden i prenumerationer så hittar du den lätt. :)

Det du skrivit om pizzahandlandet och pizzan är väl vad jag skulle klassa som poesi i världsklass! *popcorn*

Tack för tipset. Som sagt ny här så lär mig ständigt.

Poesi i världsklass.... Jag bugar och rodnar. Tack

NNIF
2013-01-07, 21:43
Stämmer in i kören angående pizza-prosan, detta ÄR årets tråd!

Hasse skulle vara stolt över dig min son!

Tjackari
2013-01-07, 21:47
Underhållande dietdokumentation detta :thumbup:

Aaah ett nytt ansikte. Trevligt.

Av en händelse så var jag inne och läste lite i din journal tidigare idag. Läste första och sista sidan. Men nu ska jag självklart ta mig tid att läsa resterande 35 sidorna.

Alltid kul med folk som sätter igång och tränar. 1-års jubileum för dig snart om jag inte missuppfattat allt. Hoppas träningen går bra.

Tjackari
2013-01-07, 21:52
Stämmer in i kören angående pizza-prosan, detta ÄR årets tråd!

Hasse skulle vara stolt över dig min son!

Man vågar väl inte göra Hasse missnöjd.

Har redan hittat morgondagens pizza. Ett riktigt fräckt namn, men det avslöjar jag imorgon.

OBSERVERA Nu känner jag pressen att leverera härliga texter varje dag. Men det är en omöjlighet. Men så länge jag lovar att anstränga mig varje dag så hoppas jag att ni har överseende med det.

Februari
2013-01-07, 23:11
Aaah ett nytt ansikte. Trevligt.

Av en händelse så var jag inne och läste lite i din journal tidigare idag. Läste första och sista sidan. Men nu ska jag självklart ta mig tid att läsa resterande 35 sidorna.

Alltid kul med folk som sätter igång och tränar. 1-års jubileum för dig snart om jag inte missuppfattat allt. Hoppas träningen går bra.


Oj, då har du 35 sidor av inte alls särskilt spännande läsning framför dig. Första och sista sidan räcker gott och väl ;)

Ja, det stämmer bra det, snart ett år! *flex*

lolitalord
2013-01-08, 02:13
Har aldrig gjort en riktigt seriös deff någon. Sjukt med tanke på så många år på nacken. Klart jag har skalat av några kilon men inge mer.

Själv då? Hur ser din träning ut??

Okey. Tränar inte pga en nackskada. Men vill ner i vikt med promenader och bra mat, därför jag frågade. Försöker få ihop ett schema, men det är inte så lätt.

lolitalord
2013-01-08, 02:17
VAFAAAN är det här. Efter flytten till TRÄNINGSJOURNALER & BILDER hitta jag knappt tråden. Bottennapp måste jag säga.

Jaja tänkt göra en liten återkoppling till igår då jag kastade om upplägget lite.

Jag åt pizzan vid 15:00 igår och runda av med en shake på kvällen. Det var sista gången. Jag har inga problem med att gå lite småhungrig på dagen då jag vet att en skön pizza väntar vid regnbågens slut. Igår kom suget efter något gott på kvällen. Jag var inte hungrig mer suktandes efter typ godis. Nej nej från o med nu håller jag mig till forna upplägg.

Okej måndag idag. Somna sent och vakna vid 8. Inte optimalt men absolut inga problem. Jobbet flöt på. Jag intog mina små piller och mina shakes som brukligt.

Glider in på gymet och möter ett hav av folk. Kul och se och om hälften är kvar om 2 månader så kommer samhället tjäna på det. Många verkar iallafall veta vad dom gör så inte så många nybörjare. Det gör det ännu konstigare när så många droppar av ju längre det lider.

Dags för BEN och VADER. Jag älskar mina vader. Det är den kroppsdelen jag är nöjdast med.
Kanske inte mitt bästa benpass men långt ifrån det sämsta. Gillar att grymta när jag kör tungt i benpressen men undviker det när det är så mycket folk. Så jag skyller uteblivna PB på det. Hur som haver, konsekvenser av kaloriunderskottet lyser med sin frånvaro. Orken finns där, fokus finns där. Styrkan är lite mer folkskygg men jag är nöjd.

PIZZATIME!!!

Jag är tillbaka på mitt älskade GRÖNDALS PIZZERIA. Självklart prickar jag in rätt pizzabagare. Sveper blicken över menyn. Jag vet vad jag letar efter. BINGO hittar det jag söker. En MAMM MIA (köttfärs, lök, paprika och salami) står i tur. Byter snabbt ut salamin mot skinka, sätter mig och lyssnar på stammisarna innan jag greppar pizzan och glider hemåt. Matvågen stannar på 718 gram, fullt godkänt. 7 minuter senare har jag svept pizzan. Löken och paprikan är lagom krispig, sältan är inte för stor. En vacker pizza.

Lika nöjd som jag är med smaken är jag nöjd över att suget för pizza är tillbaka med tanke på gårdagens fadäs.

En bra måndag och en bra start på veckan.

BETYG FÖR DAGEN:
SÖMN::):)
3/5 Möjligt några för få timmar men vakna pigg o fortsatte så hela dagen.
TRÄNING: BEN OCH VADER:cool:
3/5 Ett okej benpass. Överkroppen fick välförtjänd vila. Nog sagt
PIZZAN: TRALALALALALALLA TRALLALALALALA TRALLALALLALAALLALALLALALALALAL

DAGENS FUNDERING:
VAR ÄR SPEGELN??? DÄR DÄR ÄR DEN, ÄNTLIGEN FÅR JAG SPANA IN MINA UPPUMPADE, BLÄNKADE OCH VACKRA VADER.

24 DAGAR KVAR

Jag har också jättesvårt att hitta hit *cry* tycker inte ens tråden hör hemma här.

Tjackari
2013-01-08, 11:08
Okey. Tränar inte pga en nackskada. Men vill ner i vikt med promenader och bra mat, därför jag frågade. Försöker få ihop ett schema, men det är inte så lätt.


Aj fan. Personligen har jag svårt för promenader pga att det tar sån tid. Ska berätta mer vid tillfälle. Men trist med nackskadan.

Jag har också jättesvårt att hitta hit *cry* tycker inte ens tråden hör hemma här.

Håller med. Ångrar stort att jag inte protesterade när flytten kom på tal. Den har tråden drunknar bland alla andra Journaler. Och ambitionen är att det ska vara så mycket mer än en träningsjournal. Detta är ju ett högst vetenskapligt experiment;););)

Nikodemus
2013-01-08, 14:17
om ni går in under kontrollpanel så får ni ju upp trådar som ni prenumenerar på då de updateras... då går det smidigt!

NNIF
2013-01-08, 14:55
jag har denna sida som startsida i min webläsare, jag är alltid nyfiken på att följa detta experiment !

Sandh
2013-01-08, 16:13
Gjorde faktiskt bara ett konto för att kunna skriva i denna tråden. Otroligt intressant läsning, du skriver som en gud dessutom. Detta ska följas till max!

Tjackari
2013-01-08, 19:52
om ni går in under kontrollpanel så får ni ju upp trådar som ni prenumenerar på då de updateras... då går det smidigt!

Haha jobbar med IT men inte förrän nu hittade jag var man prenumenerar. Kanske ska byta yrke. Tack.

jag har denna sida som startsida i min webläsare, jag är alltid nyfiken på att följa detta experiment !

Gjorde faktiskt bara ett konto för att kunna skriva i denna tråden. Otroligt intressant läsning, du skriver som en gud dessutom. Detta ska följas till max!

Snällare komplimanger kan man väl knappast få. Det värmer ska ni veta. Underbart!

Tjackari
2013-01-08, 20:35
Jag vill tro att jag prioriterar sömn. Älskar sova. Men tyvärr har jag en akilleshäl. Den stavas TV-SERIER. Ni som har följt med vet att för tillfället är det SUITS som gäller. Så klockan 02:00, när näst sista avsnittet för säsongen var slut, slår jag igen skärmen på datorn och somnar blixt. 06:30 ringer klockan. Famlar efter en FAT-BURNER, klickar på SNOOZE och somnar om. 14 minuter senare ringer klockan igen, jag studsar upp och dagen kan börja.

Tisdagar betyder veckans roligaste träningsdag så jobbet flyter på. Varje tisdag kör jag BRÖST med två arbetskamrater. Två störsköna tjomar så vi garvar mycket mellan seten. Brukar köra på SATS ODENPLAN men idag provade vi ett helt nytt gym. Nästa vecka ska jag berätta lite om ODENPLAN vilket är, i mina ögon, Stockholms "roligaste" gym. Men det blir en cliffhanger här.

Vi provade Sats på Tulegatan. Ett litet gym som har allt. Vad mer kan man begära sa räven till haren.
Är inne på andra veckan i mitt Bänkpress-schema. Nämnde det i ett tidigare inlägg. Ett bra sätt att se att jag inte tappar i styrka.

Hade skyfflat i mig 2 1/2 skopa CRAZED innan. Idiotiskt enligt mig, 30 min fokus och sen 2 timmar depp. Att man aldrig lär sig.

Vägde mig idag men avslöjar på torsdag vikten. Inget spektakulärt men det går åt rätt håll.

Så nu kommer vi till den delen som många uppskattar. Tråden har ju faktiskt ordet PIZZA i rubriken och inte TRÄNING så självklart ska vi fokusera på rätt saker. Någon jävla måtta får det va.

Ännu en gång så är det GRÖNDALS PIZZERIA som gäller. Har försökt att förmedla vad det är för ett ställe. En talande bild av stället är att den dyraste priskategorin på Pizza är 79 bagis. Här tjänar dom pengar på att kränga NORRLANDS och MARIESTAD men pizza kan dom.

Redan igår hade jag siktat in mig på en av kronjuvelerna på menyn så idag slog jag till. Det var dags att prova en FERRARI (parmaskinka, mozzarella, champinjoner, paprika och soltorkade tomater) med extra räkor.

För att analysera denna pizza så måste man titta på två saker.
1. Namnet:
Är det ett vrålåk eller är det en förklädd TOYOTA.?
2. Indredienserna:
Ska detta pizzahak hålla sig till burkchampinjoner eller funkar mozzarella, parmaskinka och soltorkade tomater.

Svaret är lika enkelt som oförstårligt.....TYP. Vafan ska jag säga kom igen TJACKARI det är en pizza ingen PICASSO. (ojoj nu pratar han om sig själv i tredjeperson också)

Jag är flottig om fingrarna, mätt och självklart belåten. STRÅLANDE. Om någon nu bryr sig så vägde pizzan 713 gram.

BETYG FÖR DAGEN:
SÖMN::Virro:Virro
2/5 Måste kräva lite mer disciplin av mig själv. Det här håller inte i längden.
TRÄNING:*flex**flex*
4/5 Trevligt sällskap, bibehållen styrka enough said
PIZZAN: *whatever*
4/5 Ibland får man överanalysera en pizza. Tisdagar blir kanske inte så mycket roligare än så.

DAGENS FUNDERING:
VAD ÄR DET FÖR SKILLNAD PÅ MOZZARELLA OCH VANLIG PIZZAOST. ANSTRÄNGDE MIG VERKLIGEN FÖR ATT KÄNNA NÅGON SKILLNAD I SMAK MEN TYVÄRR.

23 DAGAR KVAR (och imorgon är det dietens första träningsfria dag...blandade känslor)

Nikodemus
2013-01-08, 22:57
dagsvikten? =)

lolitalord
2013-01-08, 23:07
Aj fan. Personligen har jag svårt för promenader pga att det tar sån tid. Ska berätta mer vid tillfälle. Men trist med nackskadan.



Håller med. Ångrar stort att jag inte protesterade när flytten kom på tal. Den har tråden drunknar bland alla andra Journaler. Och ambitionen är att det ska vara så mycket mer än en träningsjournal. Detta är ju ett högst vetenskapligt
experiment;););)

Men promenader är nice.

Ja jag förstår det. Jo det här är ju ett defförsök och har inget med din träning att göra egentligen. Alltså det är ju kosten och inte träningen du ändrar.

Sie
2013-01-08, 23:07
Mozzarella trådar sig mer?

edit: hur är det med djupfryst pizza i denna diet?

Tjackari
2013-01-09, 00:52
dagsvikten? =)

Torsdag min vän. Men det har bara gått en vecka så förvänta dig inget mirakel

Tjackari
2013-01-09, 00:57
Men promenader är nice.

Jag älskar själva promenerandet. Man rensar skallen, det är skonsamt osv. Men väger man tid mot resultat så tycker jag det är svårt att motivera. Men så fort våren kommer så blir det promenader (totalt 12 km) framotillbaka till jobbet.

Ja jag förstår det. Jo det här är ju ett defförsök och har inget med din träning att göra egentligen. Alltså det är ju kosten och inte träningen du ändrar.

Exakt defförsök, experiment kalla det vad ni vill. Självklart skriver jag lite om min träning men det är för att dokumentera dietens påverkan på bibehållen styrka.

Några tips på hur man kan få tråden tillbakaflyttad??

Tjackari
2013-01-09, 01:02
Mozzarella trådar sig mer?

edit: hur är det med djupfryst pizza i denna diet?

Aaah den trådar sig mer. Försökte känna skillnaden på smaken. Fan där blottade jag min okunskap. Men man lär sig så länge man lever.

Svär inte i kyrkan för böveln. Jag jämför djupfryst pizza med typ broccoli och torsk. Inget som hör hemma i min superdiet. Endast nygräddade restaurangpizzor är gott nog för mig.

Nej nu blir det ridå. Dags att sova.

Tjackari
2013-01-09, 01:03
Just det multicitera skulle man ju. Sorry

HMS Laestander
2013-01-09, 02:11
VAFAAAN är det här. Efter flytten till TRÄNINGSJOURNALER & BILDER hitta jag knappt tråden. Bottennapp måste jag säga.

Precis ovanför Logga ut knappen står en liten påminnare som läser

"Välkommen "INSERT USER NAME""
Du var här senast: idag klockan xx:xx
Privata meddelanden: x olästa, totalt y

Om du klickar på den fetstilta texten vid ditt användarnamn ser du en profilsida. Tryck på statistik, och sedan på "Hitta alla ämnen av (användarnamn)."

PROBLEMS NO MORE.

Lycka till med Pizzorna förresten!

Nikodemus
2013-01-09, 10:41
Får man föreslå en inbakad pizza en gång i veckan för att lixom toppa av upplevelsen? jag åt en "super calzone special" på min vilodag i måndag för lite recover. himmelsk med skinka, räkor och champinioner. (dubbelinbakad eller vad det heter, altså stoor).

NNIF
2013-01-09, 10:46
vet att du inte vill laga mat men om du vill ha pizzasallad till så kan du ju göra den själv för att kontrollera innehållet? Tar en kvart för en veckas salladsbehov liksom :)

lolitalord
2013-01-09, 22:47
Exakt defförsök, experiment kalla det vad ni vill. Självklart skriver jag lite om min träning men det är för att dokumentera dietens påverkan på bibehållen styrka.

Några tips på hur man kan få tråden tillbakaflyttad??

Hur fick du den flyttad i första taget?

gratefuldead
2013-01-09, 22:54
Bästa journalen, fyfan vad roligt du skriver. Ska bli kul att se resultat dessutom!

maximuscle
2013-01-09, 23:11
bor du i gröndal? hur gammal e du?

Tjackari
2013-01-10, 18:18
Precis ovanför Logga ut knappen står en liten påminnare som läser

"Välkommen "INSERT USER NAME""
Du var här senast: idag klockan xx:xx
Privata meddelanden: x olästa, totalt y

Om du klickar på den fetstilta texten vid ditt användarnamn ser du en profilsida. Tryck på statistik, och sedan på "Hitta alla ämnen av (användarnamn)."

PROBLEMS NO MORE.

Lycka till med Pizzorna förresten!

Tack för alla tipsen. Har full koll på tråden nu

Får man föreslå en inbakad pizza en gång i veckan för att lixom toppa av upplevelsen? jag åt en "super calzone special" på min vilodag i måndag för lite recover. himmelsk med skinka, räkor och champinioner. (dubbelinbakad eller vad det heter, altså stoor).

I mina kretsar kallas den pizzan för TEFAT. En vanlig CALZONE blir det nog under dieten. En dubbelinbakad är jag mer skeptisk till. Möjligt att jag viger dag 30 för en sån jätte.

vet att du inte vill laga mat men om du vill ha pizzasallad till så kan du ju göra den själv för att kontrollera innehållet? Tar en kvart för en veckas salladsbehov liksom :)

När det kommer till matlagning under denna period viker jag inte en tum. Det är strängt förbjudet. Vanligtvis lagar jag en hel del mat men är glad att jag slipper just nu.

Hur fick du den flyttad i första taget?

Någon EDDIE VEDDER fråga och jag var dum o sa att det var okej. Visste inte att det var så febril trafik under TRÄNINGSJOURNALER & BILDER.

Bästa journalen, fyfan vad roligt du skriver. Ska bli kul att se resultat dessutom!

Tackar och kul att du är intresserad av resultatet också. Känns som jag ibland tappar fokus på det och ska bättra mig lite. Men det är skönt att skriva av sig lite på kvällen och då är det lätt att jag svävar ut men det verkar ni tycka är helt okej.

bor du i gröndal? hur gammal e du?

Rätt gissat Gröndal som ligger fyra stenkast söder om Stockholms innerstad. Trivs bra, har nära till mälaren och många pizzerior.

Jag är 32 år.

Tjackari
2013-01-10, 18:36
Ni kan andas ut jag lever. Jag var lite upptagen på kvällen igår och kom hem sent så hann inte med någon dagsrapportering. Men drar en kort summering nu istället.

Igår var ju dietens första träningsfria dag. Oavsett om jag känner mig oförskämt pigg i kroppen så skadar inte en vilodag ibland.

Sömnen var fullt godkänd, dagen flöt på bra sen var det dags att möta upp några vänner för att gå på hockey. Egentligen inget jag är speciellt intresserad av men kul att träffa sina vänner.

Blev en hastig Pizza på IL MOLINO inte i stan. Aldrig käkat där förut. Blev en pizza med ANANAS men minns inte namnet. Antar att det var någon HAWAII-variant. Det enda jag var ute efter var egentligen att inte förstöra chanserna att den skulle ha samma ingredienser som någon av pizzorna på mitt favorithak GRÖNDALS PIZZERIA. Har gjort en snabb överslagsräkning och jag har max 10 unika pizzor kvar på Gröndals pizzeria. Blir helt kallsvettig av tanken.

Pizzan funkade men blev lite stressigt så tog mig aldrig tid att känna efter.

Som ni märker var gårdagen en mellandag i den här dieten så jag kommer att ta mig friheten att sätta ett gemensamt betyg som får spegla hela dagen.

2/5 *facepalm**facepalm**facepalm*

DAGENS FUNDERING:
-------

22 dagar kvar

maximuscle
2013-01-10, 18:53
uppvuxen i gröndal?



skickade ett privat meddelande till dig...

mij82
2013-01-10, 19:16
Allt jävla snack om Gröndals pizzeria gör att jag snart måste göra en utflykt till vilda södern och testa! Är du säker på att du inte jobbar som pizzabagare där? ;)

Tjackari
2013-01-10, 19:23
Nu är jag ikapp med skrivandet så nu är ordningen återställd. Kommer ta det här inlägget för att reflektera över två saker.

1, En kort utvärdering nu när 1/3-del av dieten är avklarad
2, Lokaliserat den stora skillnaden mellan pizzabagare 1 och pizzabagare 2

Utvärdering:
För att komma fram till ett någorlunda vetenskapligt resultat på denna dieten så borde jag egentligen lämnat ett blodprov innan och efter dieten för någon slags jämförande analys men det får bli någon annan gång. Jag går på 70 % känsla, 20 % vikttapp och 10 % minskat midjemått.


Känslan:
Känslan bygger på hur jag mår och hur det känns på gymmet. Hade en dag jag var lite hängig (dag 5 tror jag) annars har jag inte känt av något negativt i min träning. Glädjen, styrkan och fokus finns där. Idag blev det ett kort men intensivt AXEL-pass. Inte så tungt men med en enorm fokus. Är livrädd för att pajja mina axlar, vilket är en väldigt vanlig skada, så det är väldigt sällan jag kör tungt. Kommer även köra lite mage och bål (hjulet) här hemma senare ikväll.

Vikten:
Jag har ju en officiell startvikt på 104,3. När jag väger mig gör jag det på samma våg och alltid direkt efter ett styrkepass. Allt för att siffran ska visa ett rättvist resultat.
Idag stannade vågen på 103,9 kg. Rent matematiskt, om man ska se till att jag ligger på ett kaloriunderskott på cirka 1000-1200 kalorier per dag, så borde vågen visa en lägre vikt. Jag borde egentligen tappat dryga kilot men efter bara 9 dagar är det svårt att dra några slutsatser. Jag är stark och vågen visar ett tapp. Kan inte vara mer än nöjd.

Midjemåttet:
Kommer inte mäta igen förrän efter dieten. Här räknar vi cm inte millimeter.

Slutsats:
Brukar säga att får man ingen motgång så ska man vara nöjd. I värsta fall hade jag gått upp i vikt, tröttnat på pizza och blivit svag. I bästa fall hade jag slagit fler PB, haft 4 % kroppsfett och fortfarande gillat pizza. Jag hamnar väl någonstans mittemellan.

Dags för min andra reflektion. PIZZABAGARE. Har snuddat vid frågan tidigare, men två specifika saker sticker ut.

Skakar man en pizzakartong med en nygräddad pizza i så ska inte pizzan rubbas. På Gröndals pizzeria är det hårfint, men min favoritbagares pizza tenderar att vara mer stabil.

Den andra saken handlar om extra ingrediens. Ni som följt mig vet att jag nästan alltid beställer extra räkor eller skinka. Blev grymt besviken idag när jag fick exakt 13 räkor till min pizza. Behöver jag säga att det INTE var min favoritbagare som fick äran att tillaga dagens pizza.

Detta leder mig utsökt in på just dagens pizza som hade ett helt oförstårligt namn. Den heter SOFRA????(Bacon, salami, champ, rödlök och ägg) bytte salami mot skinka och bad om 13 räkor extra*facepalm*.

Till ytan var inte pizzan speciellt stor men den var väldigt smakrik. Ägg och bacon liksom... det funkar väl sa britten till haren. Jo tack sa räven och slickade sig runt munnen. (Nu börjar jag sväva ut sorry).

Så slutklämmen blir att även GRÖNDALS PIZZERIANs sämsta pizzabagare är en bra pizzabagare. Ett bra betyg alltså.

BETYG FÖR DAGEN
SÖMN: grr27**grr27*
3/5 Slarvar fortfarande men är ändå pigg. Men snart är det helg då får jag sova ut igen.
TRÄNING:*flex*
3,5/5 Går som på räls. MAXNING snart???
PIZZA:*gah!*
3,5/5 13 räkor?? Ja jag vet att jag är tjatig. Pizzan var ju faktiskt riktigt god.

DAGENS FUNDERING:
EFTERSOM PIZZAN ÄR SÅ BILLIG PÅ GRÖNDALS PIZZERIA SÅ SKA JAG KOSTA PÅ MIG ATT BESTÄLLA DUBBLA EXTRA RÄKOR IMORGON. DÅ FÅR JAG 26 RÄKOR, DET BORDE GÖRA SUSEN

21 dagar kvar

Tjackari
2013-01-10, 19:34
uppvuxen i gröndal?



skickade ett privat meddelande till dig...

Nej Axelsberg.

Allt jävla snack om Gröndals pizzeria gör att jag snart måste göra en utflykt till vilda södern och testa! Är du säker på att du inte jobbar som pizzabagare där? ;)

Kom o testa. Är själv egentligen ingen större pizzaätare men gillar GP starkt. Men du blir besviken om du hoppas på se mig stå och knåda degen

gratefuldead
2013-01-10, 19:41
Underbar rapport, fullkomligt älskar hela det här experimentet. Önskar dig all lycka med morgondagen och ser fram emot nästa dagsrapport!

Tjackari
2013-01-11, 20:56
PLATS: SATS HÖTORGET
TID: 18:40
ACTION!!!
Tjackari mår bra. Ett sent möte har dragit ut på tiden. Men inget stoppar MR T. Fredagsmys är för söndagsseglare. Har ska köttas.

TID:19:20
Tjackari ångar på. Rygg mördas. FOKUS, DISCIPLIN & BESLUTSAMHET är ledorden.
BANG!!!!!
En isande känsla går genom kroppen och stannar i magtrakten. Något stämmer inte. På en sekund förbytts ledorden mot en sorglig karaktärslös dimma. Det finns bara en tanke i den sorglösa figuren.

FAAAAN GLADIATORERNA

PLATS: GRÖNDALS PIZZERIA
TID:20:01
Tjackari tar emot pizzan TVÄRBANAN (Oxfilé, champ, lök, kronärtskocka och BEA??????) och självklart extra räkor.

Misströsta inte. Man får bean i en liten burk på sidan av. Var nyfiken på vikten och hur mycket extra kalorier det blir vid ett sånt val. 75 gram, så 0,75 *700 kalorier= 525 kalorier. SINNESSJUKT. Jag öppna burken och smetade ut exakt 19 gram på två slices.......MIN TRÅD, MINA REGLER så ni kan komma med hur många burop ni vill.

Två gånger på en dag har jag visat att jag är mänsklig (karaktärslös) men lovar att det blir en pizza utan bröd imorgon.

Pizzan då kanske ni undrar??

Jo tack. Oxfilén påminde om bacon till smaken men bacon är gott så jag är nöjd. Slutade räkna räkorna vi 18 så inga invändningar där. Vi kan säga att pizzan hade godare karaktär än undertecknad.

BETYG FÖR DAGEN:
SÖMN: *popcorn**popcorn*
5/5 Klämde in ett 9 timmars pass. Börjar helgen med att vara pigg.
TRÄNING: *mini*mini
2/5 Gick från en 4:a till en 2:a på exakt 0,8 sekunder. Måste vara något slags rekord
PIZZA: :hbang:
4,5/5 Jag ska köpa vingar för pengarna, och flyga högt över ääääängarna

DAGENS FUNDERING:
ÄR DET OKEJ ATT SKIPPA DE 7 SJU SISTA SETEN PGA GLADIATORERNA????
SIR YES SIR!!!!

20 dagar kvar

gratefuldead
2013-01-11, 21:10
Good shit! Fattar dock inte hur du pallar äta så jävla mycket räkor :D

Men att skippa 7 set för gladiatorerna är inte OK i min mening, pissprogram :D

spoon
2013-01-11, 21:14
Vafan. Gladiatorerna? Son im disapoint!

Tjackari
2013-01-11, 21:20
Good shit! Fattar dock inte hur du pallar äta så jävla mycket räkor :D

Men att skippa 7 set för gladiatorerna är inte OK i min mening, pissprogram :D

Vafan. Gladiatorerna? Son im disapoint!

Berätta inte till någon men skiter egentligen i Gladiatorerna. Bryr mig bara om GRY FORSELL.

NNIF
2013-01-11, 21:21
verkar de känna igen dig nu på pizzerian?

Tjackari
2013-01-11, 21:25
verkar de känna igen dig nu på pizzerian?

Det sjuka är att dom inte gör det. Frågar alltid om jag ska ta med, vilket jag alltid gör. Måste köpa Norrlands för att dom ska notera mig tror jag...

Tjackari
2013-01-12, 19:08
Svårt att misslyckas en helgdag. Sova länge, pigg på gymmet och ingen stress. Denna dag var inte annorlunda.

Ramlade in på gymmet runt 16:00. Var sugen på att köra BICEPS. Mala på och jaga träningsvärk. Det är alltid en bra plan.

Det enda som störde mig idag var spegeln. Måste haft någon variant av BAD HAIR-DAY. Jag såg tunn ut. Mina älsklingsvader var obefintliga och kände mig liten. Ville straffa mig själv och bomba 30 set biceps idag men hejdade mig pga av den uppläxningen jag fick från forumfolk förra helgen när jag drog iväg för många set under ett tricepspass.

Jag såg liten ut men jag var stark. Känns hur bra som helst det här.

Lördagar betyder lyxpizza på GRÖNA DALEN.

Det fick jag ju ångra bittert. Är man otrogen mot Gröndals pizzeria så straffas man blixt. Beställde en FORMAGIO (Gorgonzola, fetaost, chévra och fårost). Smaken var okej. Jag älskar två saker lite mer än något annat här i livet. Det är OST i alla former och FLÄSKKARRÉ.

Men det var för lite ost, för liten pizza och för lite slabb. Ni vet, en pizza ska vara flottig inte torr. Denna vägde endast 460 gram. Jag brukar snyta ut mer än så. Nej Gröna dalen har gjort sitt.

Funderar starkt på att frångå min regel att aldrig äta samma pizza två gånger under denna diet. Kanske får käka fritt sista veckan. Har inte riktigt bestämt mig.

BETYG FÖR DAGEN:
SÖMN::hbang:
4/5 Sov länge men oroligt. Vakna flera gånger under natten. Vakna pigg
TRÄNING: :cool::cool:
4/5 Finns inget som tyder på att denna dieten påverkar min styrka negativt. Känns förbaskat bra.
PIZZA:
2/5 GRÖNDALS PIZZERIA *slap* GRÖNA DALEN alla dagar i veckan.

DAGENS FUNDERING:
MEN IN TIGHTS PÅ GYMMET ÄR EN SORGLIG SYN. SEN HAR DOM SHORTS UTANPÅ. KAN NÅGON FÖRKLARA DETTA FENOMEN FÖR MIG FÖR JAG ÄR HELT LOST. GÖR OM GÖR RÄTT ELLER BÖRJA PÅ BALETT. (Rimma kunde jag visst också)

19 dagar kvar

Nikodemus
2013-01-12, 19:42
tights ok, shorts ok..... tights och shorts INTE OK

gratefuldead
2013-01-12, 20:04
Underbar lördagsläsning :D

Tjackari
2013-01-12, 20:07
tights ok, shorts ok..... tights och shorts INTE OK

WORD. Faktiskt en klockren analys

Underbar lördagsläsning :D

Härligt

maximuscle
2013-01-12, 22:11
när entrar du ekensberg pizzeria då? , du lär inte bli besviken...

Tjackari
2013-01-12, 22:20
när entrar du ekensberg pizzeria då? , du lär inte bli besviken...

Ska jag ingenstans så blir det imorgon. Annars blir det nästa vecka.

Är den svår att hitta eller följer jag bara Gröndalsvägen?

Tips på Pizza.

maximuscle
2013-01-12, 22:28
lätt att hitta följ bara gröndalsvägen sen på höger sida en bit efter fotbollsplanen..

vezuvio med kyckling å lök
calzone
azteka

Tjackari
2013-01-12, 22:32
lätt att hitta följ bara gröndalsvägen sen på höger sida en bit efter fotbollsplanen..

vezuvio med kyckling å lök
calzone
azteka

Azteka får det bli. En uttömmande recension utlovas.

maximuscle
2013-01-12, 22:36
Azteka får det bli. En uttömmande recension utlovas.


kollar in imorrn å ser vad du tyckte då....du borde gentligen lägga upp bilder på alla pizzor...

Tjackari
2013-01-13, 18:30
Det finns risk för ett långt inlägg. Jag kör på så får vi se.

Först, jag läste igenom hela tråden för att se hur den utvecklats och ska ta upp några brister med det här experimentet. Vad kunde jag gjort för att göra den mer intressant??

1, Jag skulle gjort en fettmätning innan och självklart efter perioden. Jag sa i nåt inlägg att jag ville mäta bibehållen muskelmassa och förlorad fettmassa. Hur jag ska mäta det nu har jag ingen aning om. Oavsett om jag inte tappar styrka så är det svårt att dra några konkreta slutsatser.

2, MAXIMUSCLE påpeka att jag borde lagt upp bilder på pizzorna. Det hade självklart gett ett lyft till denna tråd. Tyvärr kommer jag inte göra det i fortsättningen heller. Jag är lat men gör jag något liknande så lovar jag att det blir bilder.

Träningen:
Idag var en sån dag som man har ibland. Allt flyter på så jävla bra. Finns få upplevelser som kan mäta sig med känslan när det går bra på gymmet. Fine jag har inga barnafödslar eller bröllopsdagar att jämföra med. Men kicken att vara stark är grym. TRICEPS & MAGEN var med mig genom hela passet. Mina bästa vänner en dag som denna.

KACKI var orolig för hur min mage skulle må med den här dieten. Efter 12 dagar mår kistan bättre än någonsin. Hur det yttrar sig får ni gissa själva. Vet inte om det finns rikligt med fibrer i en pizza men vad den än innehåller gillar min mage det.

Nu är vi framme vid dagens äventyr. MAXIMUSCLE ville att jag skulle ta en promenad till "grannbyn" EKENSBERG för att prova deras pizza. Och självklart nappar jag på idén.

Följer direktiven jag fått av MAXI... var jag kan hitta denna inrättning. Döm av min förvåning när jag kommer fram men det står GRÖNDALS PIZZERIA utanför. Vafan är det här tänker jag, min pizzeria jag alltid äter på heter ju GRÖNDALS PIZZERIA. Går ett varv runt Ekensberg men EKENSBERGS PIZZERIA lyser med sin frånvaro. Jaha tänker jag och kliver in på GRÖNDALS/EKENSBERGS PIZZERIA.

En liten, så kallad, avhämtningspizzeria. Stället bjuder inte in till att sätta sig ner. Skippar MAXI:s rekommendationer och väljer en TRE KRONOR (Oxfilé, fläskfilé, bacon, kronärtskocka och lök) för 90 kr. Dyrare än vad jag är van vid alltså. När jag väntar så rekar jag stället och ser två skyltar. En där det står VITKÅLSSALLAD 6 KR och en där det står TAR EJ KORT. Kommentarer är väl överflödiga. Men jag är här för att bedöma pizzan inte pizzerians regler.

Tar emot pizzan o börjar traska hemåt. Pizzakartongen är ovanligt liten men den väger okej så jag bryr mig föga.

När jag kommer fram till riktiga Gröndal så synar jag min hemmapizzeria. Visar sig att den heter GRÖNDALS GRILL OCH PIZZA. Okej nu hänger jag med. Men i fortsättningen kommer jag jag säga GRÖNDALS PIZZERIA när jag refererar till min pizzeria och EKENSBERGS PIZZERIA när jag syftar på MAXI:s.

Uppe i lägenheten väger jag pizzan. 640 gram, fullt godkänt. Pizzan är lite tjockare och mängden ingredienser är imponerande. Stora skivor ox- och fläskfilé och smaken och färgen skiljer dom åt. Rikligt med kronärtskocka och flottiga baconskivor. Rent visuellt är det en vacker pizza. Lite liten men estetisk.

Smaken då undrar ni kanske. En ren njutning. När sista slicen är uppäten är jag både mätt och tillfredsställd. Är stolt över att Gröndal och Ekensberg är grannar. *hug*

BETYG FÖR DAGEN:
SÖMN: :naughty:
5/5 Sov som en prins och vakna utvilad. Kanske ska spola ner min burk med CRAZED. Håller jag mig borta från den skiten så blir det vinst varje gång.
TRÄNING:*flex*
4,5/5 Har nämnt det förut, endast ett PB stoppar mig från att sätta en 5. Men väntar med såna försök till sista veckan.
PIZZA:*hug**hug*
4/5 EKENSBERGS PIZZERIA står sig bra i konkurrensen. Minus för priset och lokalen. Men pizzan får VG.

DAGENS FUNDERING:
ANTINGEN ÄR MAXIMUSCLE OCH TJACKARI ANALFABETER ELLER BLINDA. MEN ATT KUNNA NAMN PÅ PIZZERIOR ÄR DEFINITIVT INTE DERAS STARKASTE EGENSKAP.

18 dagar kvar

maximuscle
2013-01-13, 19:17
hahha har alltid kallat den ekensbergs pizzeria därav att jag inte skrev gröndals pizzeria :)
tur att du hitta rätt iallafall ! Borde dock nämnt att dom ej tar kort, sen att det e lite dyrare tycker jag e värt då det e så mkt pålägg på pizzorna...om du jämför med tex gröna dalen..

kul att du gilla den iallfall !

Tjackari
2013-01-13, 20:07
hahha har alltid kallat den ekensbergs pizzeria därav att jag inte skrev gröndals pizzeria :)
tur att du hitta rätt iallafall ! Borde dock nämnt att dom ej tar kort, sen att det e lite dyrare tycker jag e värt då det e så mkt pålägg på pizzorna...om du jämför med tex gröna dalen..

kul att du gilla den iallfall !

Brukar bara ha kort men hade tömt spargrisen på mynt för pallade inte föra över pengar till rätt konto. Ibland har man tur. Men det finns ju inte en enda bankomat i hela Ekensberg. Inte optimalt för ett sådant kontantstarkt ställe.

Tjackari
2013-01-14, 22:05
Riktigt seg just nu så drar dagen lite snabbt.

Fastna framför reality-serien GOLD RUSH ALASKA igår så somna vid 02:00. Trött hela dagen men taggade till inför ett tungt BEN- och VAD-pass på KOCKSGATAN. Bästa gymet i stan men sjukligt mycket folk.

Ingen fel på insatsen men blev helt slutkörd så nu ligger jag utslagen i sängen mätt som få. Blev en ROMA (oxfilé, lök, paprika och gorgonzola) på IL FORNA 2 på Söder. Har ingen aning var IL FORNA 1 ligger. Måste kollas upp. Pizzan får VG men längtade till sängen.

Imorgon är det tisdag (snyggt noterat TJACKARI) och då blir det favorit-passet BRÖST med sköna vänner. Måste tagga till imorgon. Nu ska jag somna till sömnpillret Idrottsgalan. Hoppas J-O WALDNER vinner JERRINGPRISET annars är det en präktig skandal.

BETYG FÖR DAGEN:
SÖMN:*grr27*
2/5 ALASKA GOLD RUSH kommer sumpa en del sömn tror jag. Två säsonger kvar.
TRÄNING:*drool**drool*
4/5: Inget att klaga på. Träningen är så sjukt rolig just nu. Diet och träning är grym kombo.
PIZZA::em:
4/5 Blir mer o mer en pizza-junkie. Vet inte om jag ska skratta eller gråta.

DAGENS FUNDERING:
J-O FOR PRESIDENT

27 dagar kvar.

Tjackari
2013-01-15, 21:27
Hur är det då att endast käka pizza i två veckor i sträck kanske ni undrar. Tänkte ta några rader och förklara min relation till pizza och min omgivning.

Det jag märkt är att min hjärna kopplar samman tankar på mat med pizza. Blir jag hungrig under dagen går tankarna per automatik till pizza. Om det nu är på det sättet och jag inte bara inbillar mig denna insikt så är det en intressant följd av detta experiment. Det är ju inget jag lider av. Pizza är ju fortfarande gott. Men i min vildaste fantasi trodde jag att jag skulle tänka mer på typ godis och fläskkarré.

Min omgivning reagerar självklart på vad jag gör och har åsikter, vilket jag bara tycker är kul. Många garvar bara medan vissa undrar vad fan jag håller på med. Och tro mig jag har fått flera tillfällen på mig att finslipa min förklaring/försvarstal. Påpekas ska att det oftast är vanliga/normala människor som undrar och inte träningsmänniskor. Vanliga människors syn på pizza är ju att det är skräp till skillnad från er här på forumet som kan se lite nyktert på det hela. Alla har väl någon gång snöat in på något. Men vi kan ju konstatera att det finns väldigt mycket bättre träningsmat än pizza men samtidigt väldigt mycket sämre.

Men mitt försvarstal kan filas ner till en väsentlig punkt och den kommer här.

DET ÄR VÄLDIGT ENKELT ATT DIETA PÅ PIZZA. Jag har en tendens att bryta mot regler. Både mina egna och andras. Men just nu har jag bara en regel och det är att den enda fasta födan jag får stoppa i mig under dagen är en pizza och inget annat. Att jag kompletterar med protein är bara ett nödvändigt ont. Blir jag sugen på något så springer jag inte till skafferiet och blandar en shake. Det gör jag för att jag vill göda mina muskler som jag slitit för i gymmet.

Det är mycket svårare för mig att följa "reglerna" jag sätter upp vid en normal diet. Gå till affären, köp nyttig mat, undvik godishyllan, laga mat, packa matlådor, ät mat, diska matlådor osv. Ni förstår nog vad jag menar, det finns många fler falluckor för mig.

Så nu vet ni.

Ni som läste gårdagens inlägg vet att jag var helt slut igår så somna snabbt och efter lite sovmorgon vakna jag utvilad.

Träningen gick bra. Kontrollerat och bra resultat. En gammal skada i högerarmen var det enda som störde men smeta på voltaren fungerar fint. BRÖSTET fick sitt.

Jag är tillbaka på GRÖNDALSPIZZERIA. Lokalen var tom, även gröndalsalkisarna ska väl vara lediga ibland. Min favvo-bagare tog min beställning av en GUI (oxfilé, jalapeno, champ, vitlök, lök, tacokryddmix och tacosås) med extra räkor. Pizzan kostar 79 kr och ända sen jag börja handla här så har extra pålägg kostat 10 kr. Döm av min förvåning när slutnotan landar på 94 kr. Äh svensk som man är säger man inget utan betalar snällt. Och en 5:a extra bjuder jag gärna min kunnige bagare på.

MEN VAFAN HÄNDER DÅ????

Från ingenstans glider pizzabagare 2 in och börjar knåda pizzajäveln. Helt mållös sätter jag mig för att vänta. Funderar snabbt på möjliga åtgärder. Nej det går inte att be att få byta. Fine om man går till en frisör eller en gynekolog men inte på en pizzeria. Då kan man ge sig fan på att bagaren kliar sig i röven och "glömmer" tvätta händerna innan han börjar strö extra räkor på min pizza nästa gång jag kommer på besök.

Men pizzan var god så GRÖNDALS PIZZERIA är förlåten för den här gången. Även om jag är 5 spänn fattigare och förvirrad så är jag nöjd.

BETYG FÖR DAGEN:
SÖMN:*popcorn*
4/5 Inget att klaga på där, men att det krävdes sovmorgon är inte optimalt.
TRÄNING: *flex*
Vill inte verka tjatig men träningen går lika smidig som bambi på is men tvärtom då. (Hur mena han där egentligen???)
PIZZA::smash:
3,5/5 Ett litet minus för hur de behandlar en stammis men pizzan var ju god.

DAGENS FUNDERING:
VARFÖR FINNS DET INTE FLÄSKKARRÈ-PIZZOR: VAD ÄR GREJJEN MED OX- OCH FLÄSKFILÈ

16 dagar kvar

olle lindblad
2013-01-15, 21:37
Kebabpizza brukar det vara fläskkarré på.

spoon
2013-01-15, 21:39
Jag älskar den här tråden. Blir lika sugen på pizza varje gång. Har du hunnit se några förändringar i spegeln? Vet att två veckor är kort tid men jag frågar ändå.

LilMack
2013-01-15, 21:46
Gold Rush Alaska är grym!

Februari
2013-01-15, 21:48
DAGENS FUNDERING:
VARFÖR FINNS DET INTE FLÄSKKARRÈ-PIZZOR: VAD ÄR GREJJEN MED OX- OCH FLÄSKFILÈ

Gyrosr väl strimlad fläskkarré? :)

Gober
2013-01-15, 21:51
Fantastiskt tråd, du skriver mycket bra i någon form av pizzarealism.

Tjackari
2013-01-15, 22:54
Kebabpizza brukar det vara fläskkarré på.

Känns som kebab består av allt annat än kött. Men gott är det.

Jag älskar den här tråden. Blir lika sugen på pizza varje gång. Har du hunnit se några förändringar i spegeln? Vet att två veckor är kort tid men jag frågar ändå.

Att jag sett något i spegeln är väl att ta i, men känner mig lättare. Väger mig igen på torsdag sen blir det måttband runt magen vid periodens slut.

Gold Rush Alaska är grym!

När amerikansk tv är som bäst. Pajjar sömnen bara. Du vet..ett avsnitt till och sen är klockan plötsligt 02:14

Tjackari
2013-01-15, 22:56
Gyrosr väl strimlad fläskkarré? :)

Kan stämma, men var hittar jag Gyros-pizza. Berätta så blir det ett besök.

Fantastiskt tråd, du skriver mycket bra i någon form av pizzarealism.

Tackar. Pizza är ett underskattat ämne. Orden bara strömmar ut i ren eufori.

Februari
2013-01-15, 23:10
Kan stämma, men var hittar jag Gyros-pizza. Berätta så blir det ett besök.



Tackar. Pizza är ett underskattat ämne. Orden bara strömmar ut i ren eufori.

De har sån på de flesta pizzerior här nere i och omkring Kristianstad och Halmstad i alla fall :) Så kommer en bit söderut! Det kan ju dock ställa till det att du alltid tar hämtpizza, den är kanske inte i bästa skick efter färden hem ;)

gratefuldead
2013-01-15, 23:17
Utmärkt senaste rapport :D

Blir du inte hungrig om dagarna innan pizzan?

HMS Laestander
2013-01-15, 23:22
Riktigt skön läsning som vanligt. Never disappointed när man ploppar förbi här :D

Tjackari
2013-01-16, 12:09
Utmärkt senaste rapport :D

Blir du inte hungrig om dagarna innan pizzan?

Riktigt skön läsning som vanligt. Never disappointed när man ploppar förbi här :D

Skönt att höra*hug*

micke81
2013-01-16, 18:35
Detta måste följas,har läst dom 17 sidorna och ser framemot att se slutresultatet. detta tycks vara en model som kan vara värd att prova någon gång i framtiden.

Tjackari
2013-01-16, 22:01
Detta måste följas,har läst dom 17 sidorna och ser framemot att se slutresultatet. detta tycks vara en model som kan vara värd att prova någon gång i framtiden.

Du är så välkommen