handdator

Visa fullständig version : Feedback på nuvarande schema/program


MAESTRO
2012-12-20, 20:21
Hej alla glada *hug*

Behöver lite feedback på mitt nuvarande schema och framförallt rygg/axel passet jag har, det är alldeles för "långt"/mycket så jag vill flytta över något till bröstpasset och det är där ni kommer in i bilden.

Behöver alltså framförallt förslag på hur jag skulle kasta om passet.
Schemat:
(Uppvärmning är inte inräknat)

Dag 1:
Ben

Knäböj 4 * 8-10
Benpress 4*8
Sittande vadpress 3*8
Utfall med hantel eller benpress 3*8
Raka marklyft 2*10
Sittande legcurl 3*10
Liggande legcurl 3*8

Dag 2:
Rygg, baksida axlar och axlar

Sittande rodd med bred fattning 3*8
Hantellyft åt sidan med framlutad kropp 3*8
Latsdrag bakom nacke för traps 3*8
Hantellyft framåt 3*8 supersettad med lyft åt sidan stående
Militärpress 3*8
Marklyft 3*6-8

Dag 3:
Bröst och ? (vad från dag 2? Idag kör jag antingen biceps eller triceps som komplement)

Snedbänk/vanlig bänk varannan vecka 3*8
Hantelflyes 3*8
Cablecrossover 3*10

Dag 4:

Armar



Vart rätt mycket för en fråga bara men jag tyckte att det skulle vara bra om jag var så utförlig med mitt schema som möjligt för er att kunna svara.

MAESTRO
2012-12-21, 16:49
Någon som orkar?

MorfiusBaltzar
2012-12-21, 18:04
Helt värdelöst Schema.

MAESTRO
2012-12-21, 22:32
Helt värdelöst Schema.

Utveckla gärna? Det är därför jag ber om feedback, jäkligt okonstruktivt med att bara säga "värdelöst".

ShippEn
2012-12-21, 22:47
Jag hade kört baksida axlar på dag 3 tillsammans med bröst.

Axlarna kan ta en del stryk utav bröst övningar och jag körde baksida axlar på samma pass som bröst innan, kände inte direkt att den träningen fick lida utav bröst övningarna som hade gjorts tidigare på passet. Men det var vad jag tyckte själv, ifall du inte får något vettigare svar så testa och se om du kan köra fullt ut med axlar/baksida axlar ev. rygg efter bröst övningar.

Du borde även lägga in ett magpass i vecka. Jag själv kör lite mag träningen efter ben träningen.

MorfiusBaltzar
2012-12-22, 07:47
Utveckla gärna? Det är därför jag ber om feedback, jäkligt okonstruktivt med att bara säga "värdelöst".

Ok

1. Du skriver inte ut vilka dagar som du tränar så man kan inte se om nån utav muskel grupperna krockar.

2. Det är dumt att kombinera Baksida Axlar med Rygg eftersom dom tränas endå när man tränar Rygg, dessutom när man träna Axlar så tränar man alla Axel muskler tillsammans och inte delar upp dom. Men dock har man olika övningar för dom olika Axel musklerna.

3. Att du ska bara köra Bröst på en hel dag eller undrar vad du ska träna med den. Du borde kunna ta såna enkla beslut själv om du har lärt dig tillräckligt mycket om träning.

4. Bara armar? Varför?

Anders The Peak
2012-12-22, 08:42
Hej alla glada *hug*

Behöver lite feedback på mitt nuvarande schema och framförallt rygg/axel passet jag har, det är alldeles för "långt"/mycket så jag vill flytta över något till bröstpasset och det är där ni kommer in i bilden.

Behöver alltså framförallt förslag på hur jag skulle kasta om passet.
Schemat:
(Uppvärmning är inte inräknat)

Dag 1:
Ben

Knäböj 4 * 8-10
Benpress 4*8
Sittande vadpress 3*8
Utfall med hantel eller benpress 3*8
Raka marklyft 2*10
Sittande legcurl 3*10
Liggande legcurl 3*8

Dag 2:
Rygg, baksida axlar och axlar

Sittande rodd med bred fattning 3*8
Hantellyft åt sidan med framlutad kropp 3*8
Latsdrag bakom nacke för traps 3*8
Hantellyft framåt 3*8 supersettad med lyft åt sidan stående
Militärpress 3*8
Marklyft 3*6-8

Dag 3:
Bröst och ? (vad från dag 2? Idag kör jag antingen biceps eller triceps som komplement)

Snedbänk/vanlig bänk varannan vecka 3*8
Hantelflyes 3*8
Cablecrossover 3*10

Dag 4:

Armar

Vart rätt mycket för en fråga bara men jag tyckte att det skulle vara bra om jag var så utförlig med mitt schema som möjligt för er att kunna svara.
Stoppa in stuva om övningarna i nedan förslag som jag tycker är ett bra basupplägg med goda förutsättningar för goda resultat:

Kai Greene Weekly Workout Training Routine

Kai’s training schedule is as follows:

Monday Kai hits chest and arm training

Tuesday Kai hits leg training

Wednesday Kai hits shoulder and back training

Thursday Kai hits cardio training

Friday Rest

Saturday Begin the cycle again

ShippEn
2012-12-22, 10:14
Ok

1. Du skriver inte ut vilka dagar som du tränar så man kan inte se om nån utav muskel grupperna krockar.

2. Det är dumt att kombinera Baksida Axlar med Rygg eftersom dom tränas endå när man tränar Rygg, dessutom när man träna Axlar så tränar man alla Axel muskler tillsammans och inte delar upp dom. Men dock har man olika övningar för dom olika Axel musklerna.

3. Att du ska bara köra Bröst på en hel dag eller undrar vad du ska träna med den. Du borde kunna ta såna enkla beslut själv om du har lärt dig tillräckligt mycket om träning.

4. Bara armar? Varför?

Helt väderlös kommentar.

MAESTRO
2012-12-22, 14:17
Stoppa in stuva om övningarna i nedan förslag som jag tycker är ett bra basupplägg med goda förutsättningar för goda resultat:

Kai Greene Weekly Workout Training Routine

Kai’s training schedule is as follows:

Monday Kai hits chest and arm training

Tuesday Kai hits leg training

Wednesday Kai hits shoulder and back training

Thursday Kai hits cardio training

Friday Rest

Saturday Begin the cycle again


OK! Det roliga är att följer Kai rätt mycket och sett mycket av hans videos, framförallt 'Train With Kai' serierna :)

Att cykeln börjar om på lördag innebär det då att jag kör måndagens bröst/armar på lördagen?

NNIF
2012-12-22, 14:46
Att cykeln börjar om på lördag innebär det då att jag kör måndagens bröst/armar på lördagen?

jupp